Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Kenthamon

Tycker dina jämförelser till andra världskriget är inte särskilt relevanta. Du borde kanske snarare jämföra det som händer i Thailand mot finska inbördeskriget.

Finland tog hand om sina röda 1918 och därefter har det varit lugnt. Ett bra exempel på att det kan lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thai policeman seen firing at troops in Bangkok - witness

Bangkok, May 14 (Reuters) - A Thai policeman fired bullets at soldiers during clashes between the army and anti-government protesters in central Bangkok on Friday, a Reuters witness said.

The policeman stood in front of the Lumpini police station and fired a handgun towards troops trying to seal off the area leading to an encampment occupied by the demonstrators. (Reporting by Adrees Latif; Writing by Martin Petty; Editing by Bill Tarrant)

http://www.reuters.com/article/idUSSGE64D0BJ20100514

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ser det applicerbart på dig i alla fall, Om du kunde hålla truten vore det ett stort steg för mänskligheten. :ironi:

Han sitter i nån bunker och skakar som vanligt, har han sett dagsljus sen mars förresten?

Det är den nivå min 4-årige son använder när hans argument tar slut. Dina tog slut för länge sedan förstår jag. Formulerat på en 4-årings nivå alltså.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finland tog hand om sina röda 1918 och därefter har det varit lugnt. Ett bra exempel på att det kan lyckas.

Jo man gick in på ett sjukhus där skadade röda låg och sköt dom i sina sängar.

Du vill väl att nått liknande sker i Thailand?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den nivå min 4-årige son använder när hans argument tar slut. Dina tog slut för länge sedan förstår jag. Formulerat på en 4-årings nivå alltså.

Fan du måste ha en smart 4 åring, Måste vara från mors sida? :ironi:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Va faan...Skulle han inte ha röda kallingar? crazy.gif

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Deadly clashes as police besiege Bangkok protesters

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8681833.stm

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidgare lankat till denna men JohanB med flera ar mkt selektiva i sina kallor - endast anonyma vittnen duger. Vittnen som gar ut med tex. namn ar ej trovardiga och bor darmed forlojligas.

Vantar fortfarande pa Mai Chai's respons men kanske missat hans svar.

Laste sjalv forst att kulan gatt fran tinning till tinning men detta ger ju en annan bild.

Wille,

Jag fick mina uppgifter, som frugan plockade upp i natt från flera kontakter, och skrev så här då kl 1:09 enligt tråden:

Frugan plockar upp några obekräftade rykten, utan 13 vittnen och några länkar..:

"Okänt vittne:Någon i vita/ljusa kläder sköt Seh Daeng med pistol från nära håll och sprang från platsen. Avlossade 2 skott"

När sen MaiChai, som är någon som jag litar på, bekfäftade och skrev in samma uppgifter kl 04:17 med ett eget ögonvittne:

Seh Daeng sköts från ganska nära håll med en pistol eller revolver, av någon som inte hade några som helst problem att röra sig mitt ibland de röda.

Så anser jag att det scenariot har större trovärdighet, än ett "svävande" vittne som medger att han stod med ryggen mot händelseförloppet och endast såg resultatet.

Du börjar ju låta som banarne...

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo man gick in på ett sjukhus där skadade röda låg och sköt dom i sina sängar.

Du vill väl att nått liknande sker i Thailand?

Ringer en klocka!!! Storma sjukhus... röda... Thailand.. skjuta.. skit samma kommer inte på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Otäcka bilder i slutet, Känsliga bör ej titta.

http://www.youtube.com/watch?v=RhMQ7XiFWuU&feature=player_embedded

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Många teorier om hur han blev skjuten. Men denna är iaf den enda jag hört och sett som "bevis". Han stod ju och pratade med Seh Deang när han blev skjuten. Och enligt Fuller så var det nån som sköt utifrån barrikaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det finns ett grundläggande fel i din argumentation. Det var INTE en demokratiskt tillsatt regering som avsattes.

Bekymren startade långt före denna statskupp.

Man kan vara bekväm och välja ett för sig själv "lämpligt" tillfälle att börja problematiken. Tyvärr tänker inte folk som dig utan man ser långt tillbaka.

Liknande problem har vi i mängder av länder, t.ex Rwanda, ex-Jugoslavien mfl. mfl. Notera att jag nu avser frågan om att komma ihåg länge; inte något annat!!

Så jag trodde inte det fanns någon här som stödde militärkupper men man slutar aldrig att bli förvånad! Så du anser att det är ok med att militärerna avsätter regeringar sålänge det avsätter dom du inte gillar!

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Gummikulor var det ja. Såg ut som han träffats av en "gummikula" i benet också.

Ja och hur tydligt som helst varifrån kulan kom, eller hur??? :ironi:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Du börjar ju låta som banarne...

JohanB

Jag tror inte pa nagon forklaring an sa lange. Obekraftade kallor hit och dit ger jag inte sa mkt for med tanke pa hur det sett ut de senaste veckorna.

Jag har ingen aning om varifran han skjots eller hur det gar till.

Men! Det har inte du heller. Du kan halla enforklaringsmodell for troligare an en annan sjalvklart. Men att du kanner ett behov att framstalla dig som tuffa killen och raljera over reporternas aterangivelse over det som hande samt lagga till nedvarderande och fornedrande kommentarer om att han sakert ar en fegis tyder pa att du ar en mkt, mkt liten manniska.

Vad var skalet till att du kande dig manad att raljera over reporterns redogorelse? Latt att vara tuff och modig bakom en datorskarm i Sverige.

Blir lite avundsjuk pa dig dock. Din varld verkar sa enkel. Du vet hur saker ligger till och nar du val bestamt dig sa rubbas inga cirklar dar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte pa nagon forklaring an sa lange. Obekraftade kallor hit och dit ger jag inte sa mkt for med tanke pa hur det sett ut de senaste veckorna.

Jag har ingen aning om varifran han skjots eller hur det gar till.

Men! Det har inte du heller. Du kan halla enforklaringsmodell for troligare an en annan sjalvklart. Men att du kanner ett behov att framstalla dig som tuffa killen och raljera over reporternas aterangivelse over det som hande samt lagga till nedvarderande och fornedrande kommentarer om att han sakert ar en fegis tyder pa att du ar en mkt, mkt liten manniska.

Vad var skalet till att du kande dig manad att raljera over reporterns redogorelse? Latt att vara tuff och modig bakom en datorskarm i Sverige.

Blir lite avundsjuk pa dig dock. Din varld verkar sa enkel. Du vet hur saker ligger till och nar du val bestamt dig sa rubbas inga cirklar dar inte.

Du rycker saken ur sitt sammanhang!

Mitt inlägg var ett direktsvar på (utdrag ur) följande förnedrande och raljerande inlägg från SN:

"Intressant att MaiChai och en del andra personer här på MPR

är så upphetsat tvärsäkra på att Kommendanten blev skjuten på nära håll

, och det av en mystisk ljusklädd person som sedan ”försvann” utan spår.

Ljusklädd och okyldig som en bortförklarande Sahlin efter tobleroneaffären?

Hade skytten möjligen vingar också och var omsluten av ett mystiskt ljussken.

Den ljusa gestalten försvann lika mystiskt som han tidigare hade dykt upp ur tomma intet?

Var det möjligen Jesus eller kanske en botgörande ärkeängel vid namn Gabriel

som uppenbarade sig bland de röda för att kunna trolla bort det onda och okristliga?"

Så lägg ner nu och lugna ner dej, Willie. I den här tråden svingas många pajer!!

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Min länk

Minst fem döda och 72 skadade enligt DN

Från samma artikel i DN

På fredagen sköts en av president Thaksin Shinawatra anhängare – en så kallad rödskjorta – till döds utanför lägret.

Sådär tokigt får man bara inte skriva i Sveriges största morgontidning.

Så här skriver SvD

Link to comment
Dela på andra sajter

Från samma artikel i DN

På fredagen sköts en av president Thaksin Shinawatra anhängare – en så kallad rödskjorta – till döds utanför lägret.

Sådär tokigt får man bara inte skriva i Sveriges största morgontidning.

Så här skriver SvD

5555

har de infört presidentämbete i Thailand, finns det inga som helst krav för journalister att kolla upp fakta längre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jo man gick in på ett sjukhus där skadade röda låg och sköt dom i sina sängar.

Du vill väl att nått liknande sker i Thailand?

Dom röda och vita i Finland tog inga fångar. Alla motståndare avrättades, gällde båda sidor. Men dom röda förlorade och Finland har aldrig haft vänstermajoritet i riksdagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från samma artikel i DN

På fredagen sköts en av president Thaksin Shinawatra anhängare – en så kallad rödskjorta – till döds utanför lägret.

Sådär tokigt får man bara inte skriva i Sveriges största morgontidning.

Så här skriver SvD

Är "Finlandsplanen" redan i bruk hos DN? :ironi:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom röda och vita i Finland tog inga fångar. Alla motståndare avrättades, gällde båda sidor. Men dom röda förlorade och Finland har aldrig haft vänstermajoritet i riksdagen.

Borde kanske inte svara på ett så pass offtopic ämne men.. det går ju knappast förneka att Kreml har haft ett visst inflytande över Finland under en ganska stor del av 1900-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...