Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest wille

Men Wille.menar du att "a military expert" skall vara annat än anonym så vet jag inte vad som kan anses vara anonymt. Det finns väl ingen substans annat att en reporter av "a military expert.." fått en del info som vem som helst som arbetar med militärt eller polis.

Titta på bilderna av Seh Daeng. Ofta böjer han huvudet nedåt. Kanske gjorde han det även när han sköts? Vad vet jag? Vad vet någon annan här?

Värdelös diskussion egentligen.

Med tanke pa att du helt missat referensen och svarar pa nagot helt annat sa ar jag bojd om att halla med om att diskussionen ar vardelos. Poangen handlade om tuffa killens sagning av den journalist som intervjuade Seh Deang - inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

Har Abhisit uttalat sig angående Seh Deang? Har han dementerat avrättningsförsöket? Har han hållit nån presskonferens eller talat med nån media?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Forresten - specialsnutarna glider ju runt i svarta klader och roda halsdukar runt halsen just nu. De har de forvisso gjort under manga ar men det ar ju onekligen utrymme for forvirring och att de blandas ihop med de rodas sakerhetsvakter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte fullt så demokratiskt som du skriver. En soldat kan inte vägra lyda order så länge dessa order inte bryter mot internationella lagar och överenskommelser Genevekonventionen är en sådan konvention där man som soldat skall vägra lyda order (folkmord mm)

Jag ser dock inte hur det är applicerbart i detta fall.

Vad ser du skulle vara applicerbart i Thailands fall?

Ser det applicerbart på dig i alla fall, Om du kunde hålla truten vore det ett stort steg för mänskligheten. :ironi:

Har Abhisit uttalat sig angående Seh Deang? Har han dementerat avrättningsförsöket? Har han hållit nån presskonferens eller talat med nån media?

Han sitter i nån bunker och skakar som vanligt, har han sett dagsljus sen mars förresten?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här är vi helt överens, det är helt klart den grupp i landet som har minst intresse av att lyfta dom fattiga.

Och att tro att dom och deras knähundar tänker på något annat än sig själva och egna rikedommar är befängt.

Jag tror inte att Thailand klarar detta själva utan dom behöver internationell hjälp.

Mitt förslag är att Thailand först ska få hjälp utifrån med erfarna och betrodda medlare för att lösa denna konflikt.

Sedan internatinell hjälp med att kunna genomföra ett fritt och demokratiskt val som alla kan acceptera oavsett resultat.

Efter detta behövs det massor av saker t.ex en ny konstitution, reformera rättssystemet, reformera skolsystemet, bekämpa korruptionen,

garantipriser för jordbruksprodukter som är lika för alla, tillåta fria oberoende fackföreningar m.m m.m.

Mvh Isan Lover

Abhisit är jesus och vill alla människor väl.

De röda är bråkstakar mest hela tiden.

Fanatiska och skurkaktiga går med i UDD och får inget stöd all av befolkningen.

De borde åka hem istället för att förstöra för alla som gillar fattiga i Thailand.

Jag tycker synd om alla demokratiälskare som kommer få det sämre på grund av de röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns som vanligt inga andra hållbara lösningar än förhandlingar och kompromisser även om det går trögt med dessa ibland.

Att försöka betvinga så stora delar av ett lands territorium och en så stor del av befolkningen med våld kommer aldrig att lyckas.

Det handlar inte om att jaga bort några tusen människor i ett av Bangkok,s shopping distrikt det är mycket större än så.

Mvh Isan Lover

Det fanns ju till för ett par dagar sedan en lösning som alla, utom ett trettiotal ledare för de Röda samt PAD och NPP, var nöjda med. Val den 14 november, en fem punktsplan för att läka såren i landet som till och med accepterats av de röda. Sen kom egoismen in i bilden, vad skulle de personligen tjäna på uppgörelsen?

De brydde sig mer om sin egna privilegier som amnesti och så vidare än folkets de säger sig företrädas väl. Allting föll ju på att dessa 30 inte beviljades en allmän amnesti.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser det applicerbart på dig i alla fall, Om du kunde hålla truten vore det ett stort steg för mänskligheten. :ironi:

Folk skall hålla truten, de är sjuka, har äckliga åsikter osv.. Är du lika tuff i verkligheten eller är det bara när du sitter bakom datorn och gömmer dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser det applicerbart på dig i alla fall, Om du kunde hålla truten vore det ett stort steg för mänskligheten. Untitled-1.gif

Han sitter i nån bunker och skakar som vanligt, har han sett dagsljus sen mars förresten?

Du har helt fel. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Abhisit är jesus och vill alla människor väl.

De röda är bråkstakar mest hela tiden.

Fanatiska och skurkaktiga går med i UDD och får inget stöd all av befolkningen.

De borde åka hem istället för att förstöra för alla som gillar fattiga i Thailand.

Jag tycker synd om alla demokratiälskare som kommer få det sämre på grund av de röda.

Var gömmer sig Jesus? Har han nåt att förmedla månne? Eller sitter han och hinka i sig vin som han gjort på vatten? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt fel. :)

Eller helt rätt ;)

Ibland svårt att veta när :crazy:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hmm. Vilka insikter du har. Hur ska du ha det?

Eller är det det här som kallas helgardering? huh.gif

Hej

Eftersom jag inte tror att CNN,s reporter ljög om att det inte syntes några vapen eller beväpnade innanför avspärrningarna.

Så tror jag att dom flesta bilder och reportage visar skottlossning på andra platser än just bland dom demonstrerande innanför avspärrningarna som enligt

honom satt nästan apatiska under beskjutnigarna.

Mina bedömnigar om att dom röda kan få hjälp att försvara sig grundar sig på att flera stora områden i och runt Bangkok bebos av miljontals människor och

nästan alla kommer ifrån norr och nordöst, dessa områden bedöms väl snarast som slum eller misär och avskys av Bangkok eliten som aldrig skulle kunna tänka

sig att bo där.

Dessa människor kommer knappast att låta regeringen begå massakrer på deras vänner utan att reagera.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det fanns ju till för ett par dagar sedan en lösning som alla, utom ett trettiotal ledare för de Röda samt PAD och NPP, var nöjda med. Val den 14 november, en fem punktsplan för att läka såren i landet som till och med accepterats av de röda. Sen kom egoismen in i bilden, vad skulle de personligen tjäna på uppgörelsen?

De brydde sig mer om sin egna privilegier som amnesti och så vidare än folkets de säger sig företrädas väl. Allting föll ju på att dessa 30 inte beviljades en allmän amnesti.

Problemet var att förslaget var inte trovärdigt. Han gav aldrig tidpunkt för när han skulle upplösa regeringen. Han har heller ingen mandat att bestämma datum för nyval hur mycket han än lider av hybris. Förslaget var dessutom inte bindande från hans sida, utan om han ansåg någon bryta mot någon punkt i roadmapen så skulle han backa angående nyval.

Inte särskilt seriöst.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Abhisit uttalat sig angående Seh Deang? Har han dementerat avrättningsförsöket? Har han hållit nån presskonferens eller talat med nån media?

Nix, inte Abhisit personligen. Däremot så förnekar CRES någon som helst inblandning. Inte direkt oväntat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Appropå det. Undrar hur många faranger i Thailand idag livnär sig direkt eller indirekt via knarkaffärer. Gissar att alla dom håller på dagens regering. Dom lär inte vilja se Thaksin tillbaka i makten. Kanske därför stödet bland thailandsfaranger för dagens regering är så stort. Bara funderingar...

Nu måste det vara för varmt där du är. Mår du riktigt bra? Ska man tolka det du skrev att de utlänningar som inte stödjer de röda terroristerna; dom är knarklangare som nu känner positiva vindar när Thaksin är borta? Ja jösses!!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Var gömmer sig Jesus? Har han nåt att förmedla månne? Eller sitter han och hinka i sig vin som han gjort på vatten? smile.gif

Han återuppstår väl när alla röda massakerats på Bangkoks gator.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Mina bedömnigar om att dom röda kan få hjälp att försvara sig grundar sig på att flera stora områden i och runt Bangkok bebos av miljontals människor och

nästan alla kommer ifrån norr och nordöst, dessa områden bedöms väl snarast som slum eller misär och avskys av Bangkok eliten som aldrig skulle kunna tänka

sig att bo där.

Dessa människor kommer knappast att låta regeringen begå massakrer på deras vänner utan att reagera.

Mvh Isan Lover

Det som du beskriver har ovan har helt enkelt inte sant. Tyvar inte ens nara sanningen utan helt taget ur luften. Vilken slum pratar du om? Det narmaste slum Bangkok har ar Klong Toey som ligger ca dryga km fran mitt boende. Testa att dra pa dig en rod troja och glid ned dit nu och testa vad som hander. For en manad sedan hade det varit annorlunda men idag finns inte mkt sympati kvar. Vilka andra omraden menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet var att förslaget var inte trovärdigt. Han gav aldrig tidpunkt för när han skulle upplösa regeringen. Han har heller ingen mandat att bestämma datum för nyval hur mycket han än lider av hybris. Förslaget var dessutom inte bindande från hans sida, utan om han ansåg någon bryta mot någon punkt i roadmapen så skulle han backa angående nyval.

Inte särskilt seriöst.

45-30 dagar innan ska parlamentet upplösas enligt grundlagen. Alltså senast den 15 september skulle parlamentet upplösts. Solklart.

Med utsikten att de röda skulle återkomma till Bangkok och skapa ytterligare kaos så ser jag inga som helst motiv att avvika från planen, villkoren gällde ju båda sidor.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det där ett rasistiskt skämt?

Ne, varför skulle de vara det? Jag är Thai-Laos själv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här är vi helt överens, det är helt klart den grupp i landet som har minst intresse av att lyfta dom fattiga.

Och att tro att dom och deras knähundar tänker på något annat än sig själva och egna rikedommar är befängt.

Jag tror inte att Thailand klarar detta själva utan dom behöver internationell hjälp.

Mitt förslag är att Thailand först ska få hjälp utifrån med erfarna och betrodda medlare för att lösa denna konflikt.

Sedan internatinell hjälp med att kunna genomföra ett fritt och demokratiskt val som alla kan acceptera oavsett resultat.

Efter detta behövs det massor av saker t.ex en ny konstitution, reformera rättssystemet, reformera skolsystemet, bekämpa korruptionen,

garantipriser för jordbruksprodukter som är lika för alla, tillåta fria oberoende fackföreningar m.m m.m.

Mvh Isan Lover

Bäste IL.

Jag tror nog att du känner Thailand tillräckligt väl för att inse att internationell hjälp finns inte på thailändarnas karta - tyvärr.

Jag tror att Thailands framtid måste formas av någon/några med ett stort mått av ödmjukhet och empati och inte med enögdhet i någon riktning (och här skall bl a du ta åt dej).

Sunt förnuft med humanistiska förtecken måste vara ledstjärnan i Thailands kamp mot minskade klyftor i samhället.

Försök förstå och i viss mån acceptera alla krafter och grupper i samhället innan du försöker jämka och dela "rättvist".

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nu måste det vara för varmt där du är. Mår du riktigt bra? Ska man tolka det du skrev att de utlänningar som inte stödjer de röda terroristerna; dom är knarklangare som nu känner positiva vindar när Thaksin är borta? Ja jösses!!

Jag mår toppen! Tack för att du frågar! Inte varm, inte kallt. Klarar mig med shorts och t-shirts. Lite molningt, men det är bara en fördel.

Vad avser min text vet jag inte vad som är så svårt att förstå. Du tycks tolka den på lite olika sätt varje gång du läser den. Du får väl under helgen ta och fundera på vad jag kan ha menat.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nix, inte Abhisit personligen. Däremot så förnekar CRES någon som helst inblandning. Inte direkt oväntat.

Maichai, tycker du inte det är ganska besynnerligt att han inte sagt nåt personligen? Även om han skulle ljuga så hade det väl varit bättre än att tiga? Jag får en uppfattning att han är väldigt passiv? Nu frågar jag bara och jag kommer inte med några påstående att det är så. Man måste ju förtydliga innan man får skit för att man är både det ena eller andra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni dom rödas svar

x610.jpg

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai, tycker du inte det är ganska besynnerligt att han inte sagt nåt personligen? Även om han skulle ljuga så hade det väl varit bättre än att tiga? Jag får en uppfattning att han är väldigt passiv? Nu frågar jag bara och jag kommer inte med några påstående att det är så. Man måste ju förtydliga innan man får skit för att man är både det ena eller andra. :)

Abhisit är som jag känner honom inte alls någon arrogant överklassslyngel som äter Issan barn till frukost. När hans erbjudande om nyval och försoningsplan så skamligt förkastades och förlöjligades av de röda ledarna så förlorade nog Abhisits mjuka linje mot hökarna som velat köra väck de röda i veckovis. Det är inte Abhisit som styr över vad som händer i Bangkok och Thailand nu, det är CRES.

När det här är över, förhoppningsvis snart, så kommer Abhisit med all säkerhet att avgå som PM och partiledare. Inte för att han tvingas till det utan för att han inte lyckats med sina föresatser att ena Thailand. Han är helt enkelt inte av det cyniska virke som krävs för att vara politiker på högsta nivå i Thailand. Det var inte heller den oerhört sympatiske och trevlige Somchai Wongsawat utan han blev mer eller mindre tvingad till positionen som PM av sin fru och svåger.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...