Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Nu är det dags igen :-) IL; jag vet inte hur många gånger detta diskuterats. Det var inte en demokratiskt vald regering. Kommer du ihåg? Koalition med partiers om bytte sida? Upplöst regering när militären tog över?

Nu skall jag för första gången försvara IL lite, men bara lite. Detta vi vet och som IL också vet, vet inte folket i Isaan, eftersom dom bara får höra röd propaganda. Därför tror dom att regeringen kommit till genom kupper från dom rika, som har "stulit" makten från dom. Sanningen måste till varje pris undanhållas fotfolket, annars försvinner hela UDD:s möjlighet att existera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Intressant att MaiChai och en del andra personer här på MPR

är så upphetsat tvärsäkra på att Kommendanten blev skjuten på nära håll

, och det av en mystisk ljusklädd person som sedan ”försvann” utan spår.

Ljusklädd och okyldig som en bortförklarande Sahlin efter tobleroneaffären?

Hade skytten möjligen vingar också och var omsluten av ett mystiskt ljussken.

Den ljusa gestalten försvann lika mystiskt som han tidigare hade dykt upp ur tomma intet?

Var det möjligen Jesus eller kanske en botgörande ärkeängel vid namn Gabriel

som uppenbarade sig bland de röda för att kunna trolla bort det onda och okristliga?

Enligt Fullers egna vittnesmål så framgår det inte att det var någon person som sköt på nära håll

eller att skytten var utmärkande ljusklädd. Det kunde lika gärna röra sig om ett sniperskott från långt håll.

Smällar hördes men de var tydligen från fyrverkeripjäser.

Det Fuller berättade var att han tyckte sig känna draget från kulan när den flög in över hans huvud

och träffade Kommendanten i trakten av pannan.

**************************************************************************

(CNN) -- A journalist who was interviewing a key political protest leader in Bangkok

said the sniper bullet that struck the man came so close that it "felt like it grazed my head."

Describing a chaotic scene on the streets of the Thai capital Thursday night, Thomas Fuller of the International Herald Tribune described to CNN how Maj. Gen. Khattiya Sawasdipol was shot in the head as he was interviewing the opposition figure.

"I was facing him, he was answering my questions, looking at me and the bullet hit him in the forehead, from what I could tell," Fuller told CNN's Michael Holmes. "It looks like the bullet came over my head and struck him. I don't have any way of confirming this beyond what I remember from the scene but it felt like it grazed my head."

**************************************************************************************

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/05/13/Thailand.journalist/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt det andra var ju allmanna och vanligt forekommande spekulationer. Dock later du sa saker pa denna uppgift att jag undrar om du har nagon kalla for detta - skulle vara intressant.

Jag har ett ögonvittne som fans på plats när han sköts.

In och utgångshål talar ju också för att han sköts från markplan och inte uppifrån.

Men någon länk har jag inte-tror på det om du vill.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

ÖÖÖhh??

Jo kanske skall läsa lite historia tex hur andravärldskriget började eller varför Finland anfölls!

Tycker dina jämförelser till andra världskriget är inte särskilt relevanta. Du borde kanske snarare jämföra det som händer i Thailand mot finska inbördeskriget.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu skall jag för första gången försvara IL lite, men bara lite. Detta vi vet och som IL också vet, vet inte folket i Isaan, eftersom dom bara får höra röd propaganda. Därför tror dom att regeringen kommit till genom kupper från dom rika, som har "stulit" makten från dom. Sanningen måste till varje pris undanhållas fotfolket, annars försvinner hela UDD:s möjlighet att existera.

Jag håller med dig men att IL, med de kommuniktaionsmedel och de information som finns; att han fortfarande använder dessa felaktiga argument; det gör mig förvånad.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Aftonbladet

"Svenska frilansfotografen Cecilia Brinch Sand befann sig mellan demonstranterna och polisen, för att bevaka konflikten, när skottlossning utbröt.

– Helt plötsligt blev det skottlossning bara några meter ifrån mig. Jag föll till marken och tappade alla kameror. Men jag klarade mig i varje fall, säger hon till Aftonbladet.

Vid ett tillfälle hotade militären att skjuta henne.

– Militären hotade med att skjuta mig och de andra journalisterna. Jag fick panik och sprang därifrån."

En metod från sittande regering.

Konstigt... man tycker kanske att militären och fotograferna skulle satt sig ner och druckit kaffe tillsammans istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vet inte vad du fått ifrån att våld föder våld? En gammal slogan så inte stämmer alltid i verkligheten!

Tyskarna har hållt sig på mattan sedan de blev sönderbombade i andra världskriget!

Japanerna har hållt sig i skinnet sedan de fick 2 atombomber i skallen!

Tom i lilla Sverige har Bandidos & HA slutat fred i flera år efter att de skjutit ner varandra på öppen gata!

Men klart vissa hade ju föredragit om Tyskarna hade fortsatt sin utrotning eller att Japanernas slakt och våldtäkter hade fått fortgå i Asien för det är ju bättre än att stå upp och ta tag i saker och ting bättre då att sitta med armarna i kors och lipa över vad som sker!

Ehmm??? :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Aftonbladet

"Svenska frilansfotografen Cecilia Brinch Sand befann sig mellan demonstranterna och polisen, för att bevaka konflikten, när skottlossning utbröt.

– Helt plötsligt blev det skottlossning bara några meter ifrån mig. Jag föll till marken och tappade alla kameror. Men jag klarade mig i varje fall, säger hon till Aftonbladet.

Vid ett tillfälle hotade militären att skjuta henne.

– Militären hotade med att skjuta mig och de andra journalisterna. Jag fick panik och sprang därifrån."

En metod från sittande regering.

Nu ska vi ta med i beräkningen de normale reporterns thaikunskaper och den normale soldatens engelskkunskaper.

Har själv varit med om att soldater bett mig flytta mig för att det är farligt och att man kan dö om man inte gör så vilket jag begrep på thai men sedan när soldaterna översatte det till engelska lät de som att de tänkte skjuta mig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Intressant att MaiChai och en del andra personer här på MPR

är så upphetsat tvärsäkra på att Kommendanten blev skjuten på nära håll

, och det av en mystisk ljusklädd person som sedan ”försvann” utan spår.

Ljusklädd och okyldig som en bortförklarande Sahlin efter tobleroneaffären?

Hade skytten möjligen vingar också och var omsluten av ett mystiskt ljussken.

Den ljusa gestalten försvann lika mystiskt som han tidigare hade dykt upp ur tomma intet?

Var det möjligen Jesus eller kanske en botgörande ärkeängel vid namn Gabriel

som uppenbarade sig bland de röda för att kunna trolla bort det onda och okristliga?

Enligt Fullers egna vittnesmål så framgår det inte att det var någon person som sköt på nära håll

eller att skytten var utmärkande ljusklädd. Det kunde lika gärna röra sig om ett sniperskott från långt håll.

Smällar hördes men de var tydligen från fyrverkeripjäser.

Det Fuller berättade var att han tyckte sig känna draget från kulan när den flög in över hans huvud

och träffade Kommendanten i trakten av pannan.

**************************************************************************

(CNN) -- A journalist who was interviewing a key political protest leader in Bangkok

said the sniper bullet that struck the man came so close that it "felt like it grazed my head."

Describing a chaotic scene on the streets of the Thai capital Thursday night, Thomas Fuller of the International Herald Tribune described to CNN how Maj. Gen. Khattiya Sawasdipol was shot in the head as he was interviewing the opposition figure.

"I was facing him, he was answering my questions, looking at me and the bullet hit him in the forehead, from what I could tell," Fuller told CNN's Michael Holmes. "It looks like the bullet came over my head and struck him. I don't have any way of confirming this beyond what I remember from the scene but it felt like it grazed my head."

**************************************************************************************

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/05/13/Thailand.journalist/index.html

Bra inlägg!

Äntligen är den direkt berörda som inte är part i målet som uttalar sig det visar hur långt från sanningen de lokalt styrda medierna är, kanske dags att vara lite mera kritisk till båda sidors ageerande! Det lär vara lika stora avikelser i många uppgifter från så väl de Röda som Regeringen och militären det är kanske dags för flera här att tänka efter allt är som vanligt inte svart eller vitt!

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nu tror jag gränsen är passerad där Abhisit aldrig mer kommer att kunna gå bland folk i Thailand. Han kommer få vänja sig i att bo i en militäranläggning eller flytta till Dubai. Knäppa oppostionsledare har ett pris.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en teori om skjutningen av Seh Daeng gör gällande att det handlar om en vanlig lokalt bosatt medborgare som var trött på alla problem och agerade självständigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Kanske lite off-topic..

Är det någon som vet vart Seh Daeng blev skjuten?

Jag har uppfattat att han blev skjuten i Lumpini park. Rätt eller fel?

det skulle vara intressant att veta för då kan man studera omgivningen och se varifrån skottet kan ha kommit.

Enligt CNN så "touchade" nästan kula reportern. I den oreda som rådde skulle det vara oerhört svårt att träffa just den man avsåg om avståndet är långt. Ingen har sagt att man sett något laserljus (som man gjorde i fallet när översten dog)

Reportern skulle ha kunna se ett laserljus (som används som riktmedel för er som inte känner till det)

Jag tror inte för en sekund att reportern verkligen uppfattade varifrån kulan kom. I den röra som var, reportern något uppjagad, så är det omöjligt att uppfatta det vill jag påstå.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu tror jag gränsen är passerad där Abhisit aldrig mer kommer att kunna gå bland folk i Thailand. Han kommer få vänja sig i att bo i en militäranläggning eller flytta till Dubai. Knäppa oppostionsledare har ett pris.

Menar du att han personligen gjort det?

menar du att han beordrat detta?

vad vet du som resten av Thailand inte vet?

Du har kanske varit med vid regeringsmöte och hört honom säga detta?

Om inte så kanske du drar lite för snabba slutsatser :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Thaivisa

Troops manage to set up barricade at Rajprarop

Troops set up a barricade at the Rajprarop Road Friday afternoon, completing the operation to lay siege around the Rajprasong protest zone.

Rajprarop was the last directio that troops needed to secure before completely blocking Rajprasong protesters.

Protesters tried but failed to prevent troops from setting up the barricade at the Rajprarop near Indra Hotel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nu ska vi ta med i beräkningen de normale reporterns thaikunskaper och den normale soldatens engelskkunskaper.

Har själv varit med om att soldater bett mig flytta mig för att det är farligt och att man kan dö om man inte gör så vilket jag begrep på thai men sedan när soldaterna översatte det till engelska lät de som att de tänkte skjuta mig...

Nä hon ser ju inte ut att kunna nån thai...

post-6378-127382744935_thumb.jpg

post-6378-127382744935_thumb.jpg

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag gränsen är passerad där Abhisit aldrig mer kommer att kunna gå bland folk i Thailand. Han kommer få vänja sig i att bo i en militäranläggning eller flytta till Dubai. Knäppa oppostionsledare har ett pris.

Varför skulle han inte kunna göra det? Så din slutsats är att det var abhisit som beordrade seh deangs död? Suck, alla har rätt till en egen åsikt. Men vi kanske skall vänta på ytterligare bevis innan vi kallar Abhisit för mördare? För jag menar hittils har väl knappast varit än? 2 månader har dem röda fått hålla på..och än idag ges dem möjlighet till att retiera, vad fick dem vid takbai? 2 sekunder? Det är ju som att jämföra päron och äpple..

Undrar om Dr.t kan gå säkert på bangkoks gator? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag gränsen är passerad där Abhisit aldrig mer kommer att kunna gå bland folk i Thailand. Han kommer få vänja sig i att bo i en militäranläggning eller flytta till Dubai. Knäppa oppostionsledare har ett pris.

Om regeringen inte haft skrupler så hade man kunnat skjuta av 3-4 ledare på scen för länge sedan - varpå allt hade varit över.

Detta är vad jag hört flera, vanliga ofärgade, thailändare sagt att man borde ha gjort.

Som tur är så är regeringen lite mer civiliserad än vad vissa andra är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä hon ser ju inte ut att kunna nån thai...

Du får nog vända på henne och leta efter "made in"-märket för att vara säker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att MaiChai och en del andra personer här på MPR

är så upphetsat tvärsäkra på att Kommendanten blev skjuten på nära håll

, och det av en mystisk ljusklädd person som sedan ”försvann” utan spår.

Ljusklädd och okyldig som en bortförklarande Sahlin efter tobleroneaffären?

Hade skytten möjligen vingar också och var omsluten av ett mystiskt ljussken.

Den ljusa gestalten försvann lika mystiskt som han tidigare hade dykt upp ur tomma intet?

Var det möjligen Jesus eller kanske en botgörande ärkeängel vid namn Gabriel

som uppenbarade sig bland de röda för att kunna trolla bort det onda och okristliga?

Enligt Fullers egna vittnesmål så framgår det inte att det var någon person som sköt på nära håll

eller att skytten var utmärkande ljusklädd. Det kunde lika gärna röra sig om ett sniperskott från långt håll.

Smällar hördes men de var tydligen från fyrverkeripjäser.

Det Fuller berättade var att han tyckte sig känna draget från kulan när den flög in över hans huvud

och träffade Kommendanten i trakten av pannan.

**************************************************************************

(CNN) -- A journalist who was interviewing a key political protest leader in Bangkok

said the sniper bullet that struck the man came so close that it "felt like it grazed my head."

Describing a chaotic scene on the streets of the Thai capital Thursday night, Thomas Fuller of the International Herald Tribune described to CNN how Maj. Gen. Khattiya Sawasdipol was shot in the head as he was interviewing the opposition figure.

"I was facing him, he was answering my questions, looking at me and the bullet hit him in the forehead, from what I could tell," Fuller told CNN's Michael Holmes. "It looks like the bullet came over my head and struck him. I don't have any way of confirming this beyond what I remember from the scene but it felt like it grazed my head."

**************************************************************************************

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/05/13/Thailand.journalist/index.html

SN, du kanske ska läsa den fetade meningen en gång till?

Hittar ingenstans att Fuller hävdar att det var en sniper som sköt Seh Daeng från långt håll, det enda han säger att det KÄNDESsom om kulan strök hans huvud.

På höger eller vänster sida av huvudet?

Seh Daeng var inte dum, han såg till att hålla sig långt utanför skotthåll och där han sköts är det flera hundra meter till närmsta höghus som kontrolleras av armén. Däremot finns det höga byggnader som kontrolleras av de röda närmare platsen.

Så jävla lätt som det är på film är det inte att skjuta en person mitt i pannan från flera hundra meter. Du får bara en chans och bommar du är det kört.

Sen kanske du ska ha i åtanke att det inte är omöjligt att ta sig in hos de röda om du kanske byter ut din arméuniform. Bara fölr att man är sniper så måste man inte skjuta från distans.

Det fanns thailändska journalister på plats när han sköts, jag talade med en av dem igårkväll och hon var skakad men hävdar att han sköts från nära håll. De uppgifterna tror jag på.

Du får tro på vad fan som gör dig lycklig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Varför skulle han inte kunna göra det? Så din slutsats är att det var abhisit som beordrade seh deangs död? Suck, alla har rätt till en egen åsikt. Men vi kanske skall vänta på ytterligare bevis innan vi kallar Abhisit för mördare? För jag menar hittils har väl knappast varit än? 2 månader har dem röda fått hålla på..och än idag ges dem möjlighet till att retiera, vad fick dem vid takbai? 2 sekunder? Det är ju som att jämföra päron och äpple..

Undrar om Dr.t kan gå säkert på bangkoks gator? whistle.gif

Om inte Abhisit är ytterst ansvarig så vem är det då? Gud?

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Seh Daeng var inte dum, han såg till att hålla sig långt utanför skotthåll och där han sköts är det flera hundra meter till närmsta höghus som kontrolleras av armén. Däremot finns det höga byggnader som kontrolleras av de röda närmare platsen.

Så jävla lätt som det är på film är det inte att skjuta en person mitt i pannan från flera hundra meter. Du får bara en chans och bommar du är det kört.

Vad var det rekordet för krypskytte var? 2.5 km?

Några hundra meter är ingenting med dagens vapen och de flesta krypskyttar har inga problem med att skjuta huvudet av en sparv på det avståndet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om inte Abhisit är ytterst ansvarig så vem är det då? Gud?

Tja.. prova med Dr T, Veera, Weng och andra. Jag kan inte påminna mig att Abhisit startade detta. det var de röda...kommer du ihåg?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte Abhisit är ytterst ansvarig så vem är det då? Gud?

Den som är ytterst ansvarig för insatserna är arméchefen. Det har delegerats till honom från PM efter 10 april. Arméchefen hade själv en gås oplockad med Seh Daeng, liksom många fler, som vi redan gått igenom här.

Ytterst ansvariga för allt våld är de röda ledarna, inklusive Seh Daeng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...