Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Ja det är skrämmande att folk aldrig lär sig av historien, naturligtvis kommer detta att leda till att alla i regeringen blir lovliga att skjuta på.

Våld och mord har aldrig varit en lösning på någon konflikt inte ens när man har använt våld i hundratals år i en konflikt, det borde människan ha lärt sig.

Jag tror precis som du att många som jublar nu kommer att få ångra detta djupt.

Mvh Isan Lover

Hej

Ja det är skrämmande att folk aldrig lär sig av historien, naturligtvis har allt detta lett till att alla i UDD blir lovliga att skjuta på.

Jag tror precis som du att många som tidigare jublat nu kommer att få ångra detta djupt.

Frågan är - ångrar du något?

Hur många fler av röda våldsverkare måste dö?,

hur mycket mer illa tycker måste rörelsen åsamkas?,

hur många framtida generationer av fattiga måste garanteras fattigdom?,

innan du kan inse att det är din typ av fanatism som skadar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tror nog att det mest är i Udon de är så ofantligt röda!

Tror inte Thaksin plöjt ner så mycket stålar där utan av tradition och vänskapstryck tycker /tror man saker!

I kommunen jag är född i får alltid sossarna mer 60% av rösterna men när man pratar med folk i allmänhet så vet de knappt va de står för utan röstar som de gör för att de alltid gjort så och arbetskamrater, vänner, familj gör så!

Här på Phuket är alla gula (man ser inte de röda i alla fall) och det betyder ju inte Abhisit betalat invånarna för att tycka så!

Jag är varken röd eller gul (för mycket höger bägge två enligt min smak) men tycker att Abhisit gjort ett ärligare intryck än Thaksin, Daeng och andra röda ledare!

Nja, där tar Du nog fel, Issan är bra mycket större än Udon och efter vad jag hört är de mer militanta i KhonKhaen.

Röda, eller arbetarklass i Sverige har nog bara ett gemensamt och det skulle i min tro vara att de har ett mindre välbeställt liv, några sossetankar tror jag inte florerar i Thailand, även om det skulle röra om i grytan.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Alisa ringde nyss lite halvskarrad. Hon satt i bilen ett par hundra meter ifran bortre anden av Lumpini och det var full aktion med armebilar och demonstranter hivades brate och skottlossning. Om jag forstod henner ratt sa har det spridit sig en bra bit utanfor ursprungsomradet da...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Ja det är skrämmande att folk aldrig lär sig av historien, naturligtvis kommer detta att leda till att alla i regeringen blir lovliga att skjuta på.

Våld och mord har aldrig varit en lösning på någon konflikt inte ens när man har använt våld i hundratals år i en konflikt, det borde människan ha lärt sig.

Jag tror precis som du att många som jublar nu kommer att få ångra detta djupt.

Mvh Isan Lover

Vi kanske skall hålla an lite med sådana spekulationer till vi vet vem som sköt honom

Flera rapporter handlar om en ljusklädd man som sköt honom på nära håll med pistol (inne bland dom röda) och sedan försvann in bland demonstranterna

Vem han är, varför han gjorde det och på vems uppdrag har vi idag ingen aning om

Hur blir din slutsats om det visar sig att det var en missnöjd röd demonstrant som tröttnat på den militante ledarens ovilja att avsluta konflikten på ett fredligt sätt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

THE NATION: Urgent: Police officially arrested Seh Daeng on terrorist charges at Vajira Hospital.

Fantastiskt! Thailands stolthet till poliskår har alltså nu efter två månader äntligen lyckats gripa en våldsverkare. Bra jobbat!

Ärligt talat så vet jag inte om man ska skratta eller gråta. Undra om det fanns någon bland poliserna som kanske tänkte tanken att det var lite pinsamt att man nu gör sin första stora arrestering?

De kanse var rädda för att han skulle resa sig upp och springa iväg? När börjar förhören?

Men det är en shysst provokation och signal till UDDs ledare... "Det spelar ingen roll i vilket skick ni kommer - ni kommer att bli arresterade för terrorism i alla fall".

Gissar att paniken sprider sig lite hos de röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

De kanse var rädda för att han skulle resa sig upp och springa iväg? När börjar förhören?

Men det är en shysst provokation och signal till UDDs ledare... "Det spelar ingen roll i vilket skick ni kommer - ni kommer att bli arresterade för terrorism i alla fall".

Gissar att paniken sprider sig lite hos de röda.

Tror snarare bara att radslan avtar nar de pa allvar inser hur tandlosa polisen ar. Seh Deang har gjort mer an 10 olika intervjuer inne pa Rachaprasongs polisstation de senaste veckorna men ej blivit arresterad. Nu nar han ligger i koma sa vagar de helt plotsligt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Alisa ringde nyss lite halvskarrad. Hon satt i bilen ett par hundra meter ifran bortre anden av Lumpini och det var full aktion med armebilar och demonstranter hivades brate och skottlossning. Om jag forstod henner ratt sa har det spridit sig en bra bit utanfor ursprungsomradet da...

THE NATION: More troops in 2 military trucks and 9 white vans were deployed to Wireless Intersection at 1:30 pm.

Sitter hon helt still nu eller rör det på sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bild från TV nyss... dessa är alltså demonstranter...

post-3082-127382358176_thumb.jpg

post-3082-127382358176_thumb.jpg

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror snarare bara att radslan avtar nar de pa allvar inser hur tandlosa polisen ar.

Seh Deang har gjort mer an 10 olika intervjuer inne pa Rachaprasongs polisstation de senaste veckorna men ej blivit arresterad.

Nu nar han ligger i koma sa vagar de helt plotsligt..

Kanske också vissa poliser fattar att det är slutlekt och börjar vända på svansen?

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig känns detta oerhört osmakligt samt så djävla tragiskt att fotfolket nu får utstå mera våld.

Och detta fast att de röda hade uppnått vad de ville ha, nämligen nyval och en chans att återta makten via ett val.

Men när poletten ramlade ner för de röda ledarna, och de insåg att varken de eller Thaksin var säkra på att få stor makt i framtiden, samt att de antagligen skulle få ta ansvar för vad de gjort, ja då är val och demokrati inget värt.

De tycks tänka "hellre lite döda risbönder till, de är ersättliga för det finns så många, men jag, ja jag är ovärderlig och absolut oersättlig" .

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nar man ser bilderna fran Rama 4 ar jag glad over att Alisa ar borta vid Thong Lor nu.

Borjar bli vilda vastern nu - fattar inte hur militaren misslyckats hindra denna spridning som skett. De har ju helt enkelt marscherat ivag fran Lumpini ju!

Kontoret stanger nu sa det ar bara att hamta upp lilltjejen fran daigs och ga hem...

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du läser inlägg som f-n läsder bibeln.

Varför är jag eller andra orolig för SehDaeng? Inte alls när det gäller mig, kunde lika gärna varit Nisse Nilsson.

Det varje sunt tänkande borde vara orolig för är följderna för den fortsatta utvecklingen på denna typ av händelser, tror Du det ger en stabilare plattform för fredssamtal/överrenskommelser mellan regering och protestanter.

Tror Du inte övriga världen ser detta, kan skapa konfliktsituationer långt utanför Thailands gränser OM det smäller till rejält och då är det som skett med SehDaeng måhända facklan som antänder luntan.

Överdrivet? Hoppas det, för i rent själviska ordalag. Jag vill fortfarande bo i Thailand och helst i ett Thailand med väl fungerande demokrati, dock inte till vilket pris som helst i blodspillan.

Baa

Jag tror inte det kommer ha någon större påverkan. Bland den lilla klicken hårdföra så; ja. Bland folk i allmänhet; inte alls. Kanske t.o.m tvärtom.

Man måste komma ihåg att regeringen har inte bara de röda att ta hänsyn till. Man har miljontals mångfärgade att hantera. Bland dessa är Seh Deang ett monster och en galning. Nu är han borta; oklart vem som skjutit honom.

På båda sidor kommer det finnas folk som är övertygade att regeringen beordrade dödandet. De mångfärgade som tror det; dom kommer säga "äntligen har regeringen tagit itu med problemet". De röda kommer säga "se vilka mördare som finns där".

Internationellt kommer själva dödandet av Seh Daeng inte ha någon som helst betydelse tror jag.

Vem skulle bry sig och vad skall man säga?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

THE NATION: Urgent: Police officially arrested Seh Daeng on terrorist charges at Vajira Hospital.

Fantastiskt! Thailands stolthet till poliskår har alltså nu efter två månader äntligen lyckats gripa en våldsverkare. Bra jobbat!

Ärligt talat så vet jag inte om man ska skratta eller gråta. Undra om det fanns någon bland poliserna som kanske tänkte tanken att det var lite pinsamt att man nu gör sin första stora arrestering?

Vilka patetiska poliser! Hittills har han rört sig helt fritt men nu, i respirator, då kommer ordningsmakten fram. Liknar Kling och Klang i Pippi Långstrump!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Reuters denied their reporters or photograhers have been shot during the clash.

Link to comment
Dela på andra sajter

De tycks tänka "hellre lite döda risbönder till, de är ersättliga för det finns så många, men jag, ja jag är ovärderlig och absolut oersättlig" .

Den inställningen har de haft från dag ett. diablo.gif

Jag är inte ett dugg bekymrad över att de kanske stryker med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Aftonbladet

"Svenska frilansfotografen Cecilia Brinch Sand befann sig mellan demonstranterna och polisen, för att bevaka konflikten, när skottlossning utbröt.

– Helt plötsligt blev det skottlossning bara några meter ifrån mig. Jag föll till marken och tappade alla kameror. Men jag klarade mig i varje fall, säger hon till Aftonbladet.

Vid ett tillfälle hotade militären att skjuta henne.

– Militären hotade med att skjuta mig och de andra journalisterna. Jag fick panik och sprang därifrån."

En metod från sittande regering.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Från Aftonbladet

"Svenska frilansfotografen Cecilia Brinch Sand befann sig mellan demonstranterna och polisen, för att bevaka konflikten, när skottlossning utbröt.

– Helt plötsligt blev det skottlossning bara några meter ifrån mig. Jag föll till marken och tappade alla kameror. Men jag klarade mig i varje fall, säger hon till Aftonbladet.

Vid ett tillfälle hotade militären att skjuta henne.

– Militären hotade med att skjuta mig och de andra journalisterna. Jag fick panik och sprang därifrån."

En metod från sittande regering.

Tyvärr kan det bli såhär i stridens hetta. Att skylla varje uttalande som en militär/polis eller annan officiell gör, på regeringen; det är bara fånigt. Tror du att regeringen sitter och säger; "hota alla journalister"? Tänk till lite!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Thaivisa

@markmackinnon: A colleague in Bangkok's Red zone says a helicopter just flew over, dropping unknown objects into the crowd.

Reuters denied their reporters or photograhers have been shot during the clash.

Saladaeng intersection just minutes ago http://tweetphoto.com/22339870

RichardBarrow: Dramatic new video on CNN now of Thai soldiers firing live rounds into Lumphini Park and NOT into the air. CNN Breaking News: "The streets have turned into a virtual war zone. They seem to be firing live rounds."

CNN Breaking News: "Dramatic, Disturbing and Dangerous" in Bangkok now.

THE NATION: Our reporter saw truckloads of soliders moving out of an Artillery battalion HQ in Lak Si just now.

THE NATION: Troops set up a barricade at the Rajprarop Road a 2 pm, completely securing areas around the Rajprasong protest zone.

Bangkok Post: Protesters burn tyres on Rama IV Rd

AFP: A foreign journalist with the France 24 television channel was shot in the leg Friday during clashes between troops and protesters in the Thai capital, the network said.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kan det bli såhär i stridens hetta. Att skylla varje uttalande som en militär/polis eller annan officiell gör, på regeringen; det är bara fånigt. Tror du att regeringen sitter och säger; "hota alla journalister"? Tänk till lite!

Dom blev nog trötta på alla närgångna journalister som var i vägen för dem. Detta var ett bra sätt att få bort dom. På nått sätt verkar det som varken journalister eller allmänhet förstår att detta inte är någon filminspelning, utan allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag tror folk i Isaan är emot Apishit mest för det sätt han kom till makten på, inte honom som person.

Dom känner sig nog helt enkelt bestulna på den demokratiskt vunna regeringsmakten, och den som helt naturligt får ta skiten för detta är ju han.

Mvh Isan Lover

Nu är det dags igen :-) IL; jag vet inte hur många gånger detta diskuterats. Det var inte en demokratiskt vald regering. Kommer du ihåg? Koalition med partiers om bytte sida? Upplöst regering när militären tog över?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Vet inte vad du fått ifrån att våld föder våld? En gammal slogan så inte stämmer alltid i verkligheten!

Tyskarna har hållt sig på mattan sedan de blev sönderbombade i andra världskriget!

Japanerna har hållt sig i skinnet sedan de fick 2 atombomber i skallen!

Tom i lilla Sverige har Bandidos & HA slutat fred i flera år efter att de skjutit ner varandra på öppen gata!

Men klart vissa hade ju föredragit om Tyskarna hade fortsatt sin utrotning eller att Japanernas slakt och våldtäkter hade fått fortgå i Asien för det är ju bättre än att stå upp och ta tag i saker och ting bättre då att sitta med armarna i kors och lipa över vad som sker!

Exemplet du tar upp motbevisar ju dig själv. Att ta upp ett krig där mellan 50 och 70 miljoner dog som ett exempel för att våld inte föder våld?????

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...