Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu

Joints

Recommended Posts

Channel 7 quoted Veera as saying he remains Red. He said he disappeared coz he was talking secretly w/ Gov

http://twitter.com/tulsathit

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

• Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• noBuzz

1613

• MaiChai

1139

• Tallviking

965

• Serath

829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har inte tid att skriva något längre just nu det får bli senare om jag hinner/orkar.

Seh Daeng ska ha skjutits från nära håll, inte från en sniper.

Gott MaiChai. Vi är nog några stycken som väntar på dina sansade kommentarer. wink.gif

Från nära håll? Skulle vara pistolskott då? Annars skulle han inte överlevt en sekund!!

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vad har satts i rullning?

Katthiya, the daughter of Lt Gen Khattiya Sawasdipol,

said her father is critically injured and is in a coma.

"If he does not pull through, I will decide later what should be done next," she said.

http://www.nationmultimedia.com/home/My-father-is-in-a-coma-Lt-Gen-Katthiyas-daughter-30129278.html

Annie get your gun!

- Ja vad skall nu hittas på för att kunna ta hämnd på den fallne fadern och kommendanten?

Detta är nog något viktigt att fundera på för de som skadeglatt har gnuggat händerna över Röde Khattiyas öde.

- Vad kommer att ske när martyren lämnar in och ska paraderas,

och vilka ska få smaka på samma behandling som Khattiya?

Blir det ett blint skjutande utan klara och bestämda mål bara för att anhängarna ska få avreagera sig

eller finns de "lämpliga" målen redan bestämda?

Våld föder våld - glöm inte det Ni som i mjugg ropade "YES - ONE LESS".

En annan välbekant "vendetta" startades när Franz Ferdinand fick smaka bly,

och vi får väl se vad det blir för dominoeffekter i Thailand framöver.

Dela på andra sajter

Tankte pa att sjukhuset beskrev att han blivit skjuten i ena tinningen och kulan gatt ut genom andra tinningen. Det gor ju att vinkeln inte kan ha varit sa extrem eller. Att sitta hogst upp pa nagon av hoghusen dar omkring borde gett en hel annan vinkel.

Fuller skrev att det hördes en ganska kraftig smäll, som lät som en fyrverkipjäs, och sedan föll Seh Daeng ihop.

Seh Daeng befann sig också inne i det avhängnade området och det sista han hann säga i intervjun var “The military cannot get in here.” .

http://www.nytimes.com/2010/05/14/world/asia/14thai.html?ref=global-home

Så... om det inte var en sniper utifrån..

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Väldigt bra inlägg men på punkten ovan har du tyvärr fel. Känner en väldigt snäll, trevlig intelligent thaitjej som för ett par timmar sedan var väldigt nöjd över generalens öde. Hon hoppas de kommer att skjuta ihjäl fler. Tror tyvärr inte att hennes åsikter är speciellt ovanliga i Thailand just nu.

Som flera redan påpekat göder bara sådana här våldshandlingar till mer våld och hat. Det är helt fel metod att lösa problem på. Snart blir det rena israel och Palestina om man fortsätter med öga för öga tand för tand...

Det tråkiga är att det finns så många som inte vill inse det, utan man med alla medel anser att det är helt ok att avrätta nån och sen inbilla sig att det var för den goda saken skull. Om det nu är så att regeringen tillåtit detta så är det tillbaks till Thaksin tiden imo. Man har inte uppnått eller visat att man verkligen vill rensa upp i dom högre leden genom rättsliga prövningar, och då är det skitsamma om det är de röda eller gula som sitter i makten. Samma skit fast i olika högar imo.

Dela på andra sajter

helt otroligt att det finns ett sådant enormt hat i ett land som kallas The land of smiles??? att det politiska ha ett sådant temprament så att det går så långt att dem skjuter ner varandra o sen att den sittande inte fattar vilket nederlag det innebär, landet kommer att förlora enprma summer pengar och turister. samt att det skapar ett stort misstroende vida över världen, det är mycket tragiskt att det har gått så här långt. men det är min åsikt, det finns ingen vinnare i det här.och sen att vi sitter här o blir ovänner om det som vi inte kan påverka , verkar ju hel knasigt. men det e ju bara min åsikt.

Dela på andra sajter

Vad har satts i rullning?

Katthiya, the daughter of Lt Gen Khattiya Sawasdipol,

said her father is critically injured and is in a coma.

"If he does not pull through, I will decide later what should be done next," she said.

http://www.nationmultimedia.com/home/My-father-is-in-a-coma-Lt-Gen-Katthiyas-daughter-30129278.html

Annie get your gun!

- Ja vad skall nu hittas på för att kunna ta hämnd på den fallne fadern och kommendanten?

Detta är nog något viktigt att fundera på för de som skadeglatt har gnuggat händerna över Röde Khattiyas öde.

- Vad kommer att ske när martyren lämnar in och ska paraderas,

och vilka ska få smaka på samma behandling som Khattiya?

Blir det ett blint skjutande utan klara och bestämda mål bara för att anhängarna ska få avreagera sig

eller finns de "lämpliga" målen redan bestämda?

Våld föder våld - glöm inte det Ni som i mjugg ropade "YES - ONE LESS".

En annan välbekant "vendetta" startades när Franz Ferdinand fick smaka bly,

och vi får väl se vad det blir för dominoeffekter i Thailand framöver.

Precis, En del på forumet verkar inte förstå detta och oavsett hur han dog eller av vem så är det mycket olyckligt för Thailand.

Om det är en intern kamp mellan dom röda så betyder det ju att thaksin förlorat kontrollen över dom röda. ?

Eller så är det regeringen som beordrat mordet?

Eller regeringsvänliga våldsverkare som utfört dådet?

Gissningar bara från min sida men vi lär aldrig få reda på vad som hände ändå.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Precis, En del på forumet verkar inte förstå detta och oavsett hur han dog eller av vem så är det mycket olyckligt för Thailand.

Om det är en intern kamp mellan dom röda så betyder det ju att thaksin förlorat kontrollen över dom röda. ?

Snillen spekulerar. :ironi::ironi::ironi:

สีลม

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag tror han är på väg till Nordkorea.han lär få asyl där direkt, om han refererar till detta forum, och sina inlägg. :D

Humle och Dumle, kan ni kamma till er och försöka hålla er till ämnet? Det är ju ganska mycket som pågår nu.

Dela på andra sajter

Min direkt okvalificerade gissning så här klockan ett på natten är att det varken är regeringen, millitären eller de egna som låtit skjuta honom.

Troligare någon fanatisk guling som ville "hjälpa" regeringen och finansierade en egen liten prickskytt.

Men, någon guling som har kontakter inom regeringen och visste vad som komma skulle och att detta skulle locka fram Seh Daeng.

Gissar att Abhisit är skitsur nu.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Min direkt okvalificerade gissning så här klockan ett på natten är att det varken är regeringen, millitären eller de egna som låtit skjuta honom.

Troligare någon fanatisk guling som ville "hjälpa" regeringen och finansierade en egen liten prickskytt.

Men, någon guling som har kontakter inom regeringen och visste vad som komma skulle och att detta skulle locka fram Seh Daeng.

Om nu det är som du gissar. Så tror jag att skitsur är bara förnamnet. :)

Dela på andra sajter

Du kan nog ha rätt, Om regeringen har minsta inblandning så kommer det få mycket allvarliga konsekvenser internationellt sett.

Vi kommer nog se regeringen dementera i starka ordalag för att distansera sig från händelsen.

Ändrades av Serath

Dela på andra sajter

Det skulle inte förvåna mig det minsta faktiskt, ett bra sätt att få sympatier från omvärlden, om denne tror att regeringen skjuter sitt eget folk (detta är ju ett gammalt beprövat trick som både Hitler och Stalin körde med)!

Ursäkta att jag frångår det ursprungliga ämnet... Men vad pratar du om?

Båda ovan sköt av sitt eget folk i drivor men på vilket sätt fick de sympatier från omvärlden för detta?

Dela på andra sajter

Fuller skrev att det hördes en ganska kraftig smäll, som lät som en fyrverkipjäs, och sedan föll Seh Daeng ihop.

Seh Daeng befann sig också inne i det avhängnade området och det sista han hann säga i intervjun var “The military cannot get in here.” .

http://www.nytimes.com/2010/05/14/world/asia/14thai.html?ref=global-home

Så... om det inte var en sniper utifrån..

Min enda gissning är att vi kan utesluta polisen för de hade aldrig träffat. Sedan är det helt öppet. Den typen av personer har nog väldigt många fiender.

helt otroligt att det finns ett sådant enormt hat i ett land som kallas The land of smiles??? att det politiska ha ett sådant temprament så att det går så långt att dem skjuter ner varandra o sen att den sittande inte fattar vilket nederlag det innebär, landet kommer att förlora enprma summer pengar och turister. samt att det skapar ett stort misstroende vida över världen, det är mycket tragiskt att det har gått så här långt. men det är min åsikt, det finns ingen vinnare i det här.och sen att vi sitter här o blir ovänner om det som vi inte kan påverka , verkar ju hel knasigt. men det e ju bara min åsikt.

Ja det är otroligt men på samma gång undrar jag om inte det här med att le och alltid hålla sig lugn och inte förlora ansiktet gör att när det väl kokar över så blir det ordentligt och med råge. Dina åsikter delas nog av de flesta som har en någorlunda nykter syn på tillvaron.

Man undrar ju hur det står till bland de röda. Som jag tidigare nämnde så verkar det finas minst två falanger. Den mer kompromissvilliga leds troligen av Veera. Frågan är hur Thaksin ser på att han tydligen förhandlat med regeringen lite i smyg? I vilket fall som helst är det en stor brist att det saknas tydligt ledarskap.

Dela på andra sajter

Du kan nog ha rätt, Om regeringen har minsta inblandning så kommer det få mycket allvarliga konsekvenser internationellt sett.

Det tror jag iofs inte. Seh Daeng har terroriststämpel på sig "internationellt".

Även NYT som annars är relativt pro-red förmedlar det intrycket.

Han var/är ju trots allt bara en galen millitär med våta drömmar om blod och bomber till sin ära.

Utanför Thailand skiter man i Seh Daeng och det blir nog inga större ringar på vattnet för att regeringen trampat ihjäl en kackerlacka.

Ändrades av noBuzz
Dela på andra sajter

Tjena Buzzen jag tycker att det är bra med din information om läget i Thailand fortsätt med det. Jag läser hela tiden vad som sker och jag tycker din information är väldogt bra och oberonde rött eller gult. Hoppas att du har det bra i Thailand med din tjej och jobbet.

MVH

Sakaeo

Dela på andra sajter

Tjena Buzzen jag tycker att det är bra med din information om läget i Thailand fortsätt med det. Jag läser hela tiden vad som sker och jag tycker din information är väldogt bra och oberonde rött eller gult. Hoppas att du har det bra i Thailand med din tjej och jobbet.

MVH

Sakaeo

Tackar och bockar för snälla ord. :)

Dela på andra sajter

Det tror jag iofs inte. Seh Daeng har terroriststämpel på sig "internationellt".

Även NYT som annars är relativt pro-red förmedlar det intrycket.

Han var/är ju trots allt bara en galen millitär med våta drömmar om blod och bomber till sin ära.

Utanför Thailand skiter man i Seh Daeng och det blir nog inga större ringar på vattnet för att regeringen trampat ihjäl en kackerlacka.

Bara i Thailand han benämns terrorist av vissa mig veterligen.

Så där har du helt fel.

Vi tar och tittar på vad övriga världen har skrivit.

Seh Daeng, den röde kommendanten. Han är suspenderad från sin tjänst och har blivit en kultpersoner för proteströrelsen.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article7123645.ab

key protest leader was shot in the head while being interviewed by journalists.

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/asiapcf/05/13/Thailand.anti-government.protests/index.html?hpt=T1

A renegade Thai general who backs anti-government protesters has been shot, shortly after a deadline for troops to seal their Bangkok protest camp passed.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8680455.stm

Dela på andra sajter

Vi kan lägga till någon vän till överste Romklao ochså, som såg ett utmärkt tillfälle att hämnas..

Han var väldigt omtyckt och mördad av "någon" den 10 april.

" 'I'm not the kind of boss who stays behind his subordinates when fighting," Romklao Thuwatham, deputy chief of staff at the 2nd Infantry Division, used to say.

132359.jpgCol Romklao Thuwatham, deputy chief of staff at the 2ndInfantry Division, visits a restaurant while ona recent trip hometo Bangkok fromhis militarybase in Prachin Buri.

Such bravery was one of the qualities which marked out Col Romklao to his colleagues and friends.

Now, however, we can only ponder his legacy.

Col Romklao - a veteran of military skirmishes along the Cambodia-Thai border, and leader of the army crackdown against red shirts in Din Daeng in Bangkok a year ago - died at 3am yesterday."

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Dela på andra sajter

Ytterligare en av demonstranterna ikväll blev skjuten i huvudet.

Otäcka bilder så känsliga bör ej kolla in länken

http://www.matichon.co.th/show_image.html?image=online/2010/05/12737738011273773966l.jpg

Ändrades av Serath

Dela på andra sajter

JohanB,

Absolut.. där finns ett motiv till.

Serath,

Ok... du har tolkat några ord i artiklar som stöd för din tes att det skulle få "allvarliga internationella konsekvenser". :)

Vi tolkar nog orden "allvarliga internationella konsekvenser" lite annorlunda du och jag.

I övrigt förstår jag inte vad du ville visa med dina länkar. De förmedlar absolut bilden av en radikal våldsverkare.

Dela på andra sajter

JohanB,

Absolut.. där finns ett motiv till.

Serath,

Ok... du har tolkat några ord i artiklar som stöd för din tes att det skulle få "allvarliga internationella konsekvenser". :)

Vi tolkar nog orden "allvarliga internationella konsekvenser" lite annorlunda du och jag.

I övrigt förstår jag inte vad du ville visa med dina länkar. De förmedlar absolut bilden av en radikal våldsverkare.

Du benämner han terrorist, Jag bara förtydligar att så gör inte omvärlden.

sen är inte Seh Deang nån kattunge precis och kommer säkert inte saknas många. Men om det kommer fram att regeringen är inblandade så kommer det få konsekvenser internationellt sett, Särskilt för Abhisit.

Men detta är ju helt hypotetiskt scenario eftersom det inte finns några bevis ännu för att regeringen beordrade mordet. (Nja nu är han ju inte död än)

Ändrades av Serath

Dela på andra sajter

Vi kan lägga till någon vän till överste Romklao ochså, som såg ett utmärkt tillfälle att hämnas..

Han var väldigt omtyckt och mördad av "någon" den 10 april.

" 'I'm not the kind of boss who stays behind his subordinates when fighting," Romklao Thuwatham, deputy chief of staff at the 2nd Infantry Division, used to say.

132359.jpgCol Romklao Thuwatham, deputy chief of staff at the 2ndInfantry Division, visits a restaurant while ona recent trip hometo Bangkok fromhis militarybase in Prachin Buri.

Such bravery was one of the qualities which marked out Col Romklao to his colleagues and friends.

Now, however, we can only ponder his legacy.

Col Romklao - a veteran of military skirmishes along the Cambodia-Thai border, and leader of the army crackdown against red shirts in Din Daeng in Bangkok a year ago - died at 3am yesterday."

JohanB

Romklaos död är nog en väldigt stor bidragande orsak till dagens händelser. Dom har ju sin egen kod inom militären och Seh Deang hade nog fått sätta livet till längre fram ändå.

Dela på andra sajter

Du benämner han terrorist, Jag bara förtydligar att så gör inte omvärlden.

sen är inte Seh Deang nån kattunge precis och kommer säkert inte saknas många. Men om det kommer fram att regeringen är inblandade så kommer det få konsekvenser internationellt sett, Särskilt för Abhisit.

Men detta är ju helt hypotetiskt scenario eftersom det inte finns några bevis ännu för att regeringen beordrade mordet. (Nja nu är han ju inte död än)

Det kommer inte att få några allvarliga konsekvenser alls. Israel har väl avrättat minst 50 palestinska ledare utan några allvarliga konsekvenser.

På tal på vem som gjort det. En viss arméchef hade också en gås oplockad med sin danslärare och granatattack.

Ändrades av OldWolf
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...