Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wille

Kan val skilja pa huruvida det var moraliskt ratt eller fel att ta livet av Seh daeng och huruvida det var strategiskt smart. Tror som jag forst skrev att det kommer skapa fler problem an det kan tankas losa och att vissa grupper numera fatt en pinfarsk martyr att hylla. Vidare sa ar det ocksa pa nagot satt nadastoten for det dysfunktionella rattssamhallet i Thailand. Militaren och i forlangningen staten har under flera manader utrett huruvida Seh Deang mojligtvis skall avskedas fran militaren - samtidigt benamns han vara terrorist och en offentlig avrattning tycks motiverad. Att skjuta honom i huvudet under en intervju med utlandsk media mitt i rusningstrafiken ar inte sa genomtankt kan man val aven tycka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla demonstranter som dog blev skjutna av Seh Deang

Det skulle inte förvåna mig det minsta faktiskt, ett bra sätt att få sympatier från omvärlden, om denne tror att regeringen skjuter sitt eget folk (detta är ju ett gammalt beprövat trick som både Hitler och Stalin körde med)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen förnekar inblandning enligt intervju på tv.

Noshit sherlock

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Kan val skilja pa huruvida det var moraliskt ratt eller fel att ta livet av Seh daeng och huruvida det var strategiskt smart. Tror som jag forst skrev att det kommer skapa fler problem an det kan tankas losa och att vissa grupper numera fatt en pinfarsk martyr att hylla. Vidare sa ar det ocksa pa nagot satt nadastoten for det dysfunktionella rattssamhallet i Thailand. Militaren och i forlangningen staten har under flera manader utrett huruvida Seh Deang mojligtvis skall avskedas fran militaren - samtidigt benamns han vara terrorist och en offentlig avrattning tycks motiverad. Att skjuta honom i huvudet under en intervju med utlandsk media mitt i rusningstrafiken ar inte sa genomtankt kan man val aven tycka.

Budskapet är väl ganska tydligt. Hit men inte längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skjuta honom i huvudet under en intervju med utlandsk media mitt i rusningstrafiken ar inte sa genomtankt kan man val aven tycka.

Beror väl på vilka som sköt, var det de röda så var det väldigt smart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Budskapet är väl ganska tydligt. Hit men inte längre.

Men ar inte det extremt syd-ost asitiskt. Gor ingenting, gor ingenting, gor annu mindre - overreagera nagot enormt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Noshit sherlock

hahaha hur många gånger vill du göra bort dig egentligen?

Innan var det Thaksin är snäll Abhist är dum sen när det visade sig att det var precis tvärtom så blev du tyst en tid, men nu tror du att hemske Abhist gjort nåt elakt igen och då börjar du mala igen.

Dina gamla polare IL, Bosse, GD, Moo osv.. har tystnat men du fortsätter, förmodligen kommer du byta nick här på forumet när allt detta är över :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Beror väl på vilka som sköt, var det de röda så var det väldigt smart!

Det som eventuellt skulle stodja teorier om att regeringen inte skulle vara inblandade varken nu eller den 10:e April ar val det faktum att agerandet ar sa enormt inkompetent och kontraproduktivt att det faller pa sin egen orimlighet. Tyvar kanns det inte som det resonemanget fungerar i Thailand just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha hur många gånger vill du göra bort dig egentligen?

Innan var det Thaksin är snäll Abhist är dum sen när det visade sig att det var precis tvärtom så blev du tyst en tid, men nu tror du att hemske Abhist gjort nåt elakt igen och då börjar du mala igen.

Dina gamla polare IL, Bosse, GD, Moo osv.. har tystnat men du fortsätter, förmodligen kommer du byta nick här på forumet när allt detta är över :)

Näh varför skulle jag byta nick, Det dröjer inte länge till du är bannad igen så blir nog lugnt snart igen ;)

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näh varför skulle jag byta nick, Det dröjer inte länge till du är bannad igen så blir nog lugnt snart igen ;)

Möjligt att jag blir bannad från ett Forum men det är ju inte verkligheten förstås så jag överlever nog!

Men en som använder sig av ord som påhopp att folk är äckliga, sjuka osv.. är nog bannade från många platser IRL (In real life)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som eventuellt skulle stodja teorier om att regeringen inte skulle vara inblandade varken nu eller den 10:e April ar val det faktum att agerandet ar sa enormt inkompetent och kontraproduktivt att det faller pa sin egen orimlighet. Tyvar kanns det inte som det resonemanget fungerar i Thailand just nu.

Och det är det som gör den här typen av irrationella beteende så svåra att bestämma ursprung av.

Det vet troligen också den som planerar dessa typer av aktioner.

För frågorna hopar sig ju... vem visste att Seh Daeng skulle dyka upp?

Eller hade någon alltså posterat ut avvaktande krypskyttar i väntan på bra tillfälle?

Vem gav order om det var en millitär aktion? Och varför i sådana fall ge order om att ta skott mitt under pågående intervju med världspress?

Konstigt konstigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som eventuellt skulle stodja teorier om att regeringen inte skulle vara inblandade varken nu eller den 10:e April ar val det faktum att agerandet ar sa enormt inkompetent och kontraproduktivt att det faller pa sin egen orimlighet. Tyvar kanns det inte som det resonemanget fungerar i Thailand just nu.

Tycker även att Abhisith som person och ledare inte passar in i bilden av att mörda folk (han är othai eller vad man skulle kunna kalla det)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men!

Det är faktiskt första gången de röda, eller någon som sympatiserar med dem, blir direkt skottavla och föremål för medvetet våld.

Och detta är ju faktiskt något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem gav order om det var en millitär aktion? Och varför i sådana fall ge order om att ta skott mitt under pågående intervju med världspress?

Konstigt konstigt...

Nej så korkade kan inte militär och ledning i Thailand vara, helt omöjligt!

Att skjuta väck Herr Daeng hade varit korrekt tycker jag men inte mitt framför en utländsk reporter, för bra för att vara sant, nja skall bli intressant att få all fakta i detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blandade uppgifter igen.. UDDThailand bekräftar att 25årige Chatchai dog för en timme sedan

http://twitter.com/UDDThailand

PS. Senare uppgifter gör gällande att han fortfarande lever.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra inlägg men på punkten ovan har du tyvärr fel. Känner en väldigt snäll, trevlig intelligent thaitjej som för ett par timmar sedan var väldigt nöjd över generalens öde. Hon hoppas de kommer att skjuta ihjäl fler. Tror tyvärr inte att hennes åsikter är speciellt ovanliga i Thailand just nu.

Som flera redan påpekat göder bara sådana här våldshandlingar till mer våld och hat. Det är helt fel metod att lösa problem på. Snart blir det rena israel och Palestina om man fortsätter med öga för öga tand för tand...

Tack för det.

Men jag vidhåller ändå vad jag sa angående normalt funtade.

Dessvärre tror jag att det är så pass starka känslor inblandade som påverkar "vanligt" folks sunda förnuft och tänkande. Då kan även väldigt snälla, trevliga och intelligenta människor komma med vissa uttalanden "i stridens hetta" som de under normala omständigheter inte ens skulle tänka. Det gäller säkert flera av oss också om vi skulle komma att hamna i en extrem situation.

Det har ju redan stöts och blötts här att folk i gemene man till stor del är trött på oroligheterna och inte vill något annat än att det blir lugn och ro i landet igen. Då kan de tycka att det är ok med tillfälliga våldshandlingar om det innebär att de sedan kan återgå till sina jobb och få en hyfsat lugn tillvaro igen.

Personligen anser jag att det är bättre att lösa konflikter utan våld men har ändå en viss förståelse för att det finns en gräns för vad man kan tolerera.

Nu är det ju några som kommer med olika uttalanden här som inte direkt är av typen genomtänkta.

Måhända har de ryckts med i den rådande stämningen vilket till viss del kan ursäkta dem. Andra är extrema i sin framtoning och några vill provocera. Det är med andra ord intet nytt här på MPR..

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte operera Seh Daeng eftersom man inte tror att han klarar det just nu.

I övrigt kastas det granater på Dusit och skjuts "rent allmänt" runt i kring Sala Daeng.

http://twitter.com/Warakorn_NBC

Inte första gången det bråkas på Dusit. Jag trodde det stället var "off limits" och hade kungligt beskydd i en eller annan form. Men det stämmer tydligen inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte tid att skriva något längre just nu det får bli senare om jag hinner/orkar.

Seh Daeng ska ha skjutits från nära håll, inte från en sniper.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Har inte tid att skriva något längre just nu det får bli senare om jag hinner/orkar.

Seh Daeng ska ha skjutits från nära håll, inte från en sniper.

Tankte pa att sjukhuset beskrev att han blivit skjuten i ena tinningen och kulan gatt ut genom andra tinningen. Det gor ju att vinkeln inte kan ha varit sa extrem eller. Att sitta hogst upp pa nagon av hoghusen dar omkring borde gett en hel annan vinkel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra inlägg men på punkten ovan har du tyvärr fel. Känner en väldigt snäll, trevlig intelligent thaitjej som för ett par timmar sedan var väldigt

nöjd över generalens öde. Hon hoppas de kommer att skjuta ihjäl fler. Tror tyvärr inte att hennes åsikter är speciellt ovanliga i Thailand just nu.

Tror detsamma. Gissar att den vanligaste kommentaren blir "Kon chaap haa ruang". Alltså ungefär "Så går det om man ställer till problem".

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...