Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag har svårt att tro att ens du tror på vad du nyss skrev.

Det finns väl ingen som är normalt funtad som vare sig hurrar eller skålar för att någon mördas.

Men nu är det så här att det har daltats alldeles för länge. Situationen har varit ohållbar under flera månader. Det såg ut att lösa sig på ett lugnt vis och hade också med största säkerhet gjort det om de röda hållit sin del av uppgörelsen.

Men givetvis kunde de inte göra det. Istället kommer de med fler krav och visar sin oresonlighet och ovilja till att delta till ett oblodigt och fredligt slut på det hela. Den till synes omättliga bägaren med tålamod som de ansvariga från regeringssidan haft, har nu till synes fyllts till bredden av dessa oroshärdar och nu har det till slut runnit över.

Det kan inte komma som en blixt från klar himmel då de tidigare i veckan gått ut med sina avsikter, främst för att ännu en gång få de ansvariga att göra det rätta, dvs hålla sina löften och dra sig tillbaka och invänta det utlovade nyvalet.

Att Seh Daeng blivit skjuten är en naturlig följd av händelseförloppet. Det kan inte någon tycka är särskilt anmärkningsvärt under rådande omständigheter. Det är väl heller inte klargjort vem eller vilka som stod bakom det utan den frågan är fortfarande öppen för diskussion.

Nu är det ju inte en vanlig vårdag i Bangkok och han blev inte skjuten för att han satt och fikade. Han var väl medveten om vad som var på gång.

Att det skulle behöva gå så långt att det skulle bli fler skjutna och skadade är något som de flesta av oss beklagar. Men det kom inte som någon överraskning.

Att anklaga medlemmar på forumet för att jubla när någon skadas eller dödas är ju bara smaklöst och hör inte hemma i en civiliserad debatt.

Jodå Welder, Läs upp i denna tråd så får du se vilka som önskar och hoppas Seh deang dör på operations bordet.

Nej det är ingen vanlig vårdag, Militären postera Snipers på taken under dagen. Stängde av vatten, El och mobiltelefoner. Och Seh Deang blev skjuten i huvudet. Oavsett vad man tycker om karln så var detta ett jävla övertramp och tror Thailand kommer få lida för detta för lång tid framöver.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag saknar INTE honom. Men jag tror inte på att man genom att avrätta honom utan rättegång vinner något. Tvärtom.

Jo de sköt honom!

Men en avrättning för mig innebär att de tar någon, bakbinder honom, sätter ögonbindel på honom, ställer honom mot en mur och skjuter honom (eller nåt liknande)!

Så den polis och den militär som dog i Bangkok tidigare i demonstrationerna måste blivit avrättade oxå med ditt sätt att se på det eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo de sköt honom!

Men en avrättning för mig innebär att de tar någon, bakbinder honom, sätter ögonbindel på honom, ställer honom mot en mur och skjuter honom (eller nåt liknande)!

Så den polis och den militär som dog i Bangkok tidigare i demonstrationerna måste blivit avrättade oxå med ditt sätt att se på det eller?

Skitsamma semantiken! Jag tror ändå att det hade varit bättre för Thailand om han hade ställts inför skranket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visa mig en enda mening där jag sympatiserar med en "känd terrorist" (Antar du menar Seh Deang).

Att han blev avrättad på öppen gata under en intervju med pressen anser jag är sjukt, Men du stödjer ju detta fullt ut. Så din karma är ju obefintlig. Och ditt synsätt är äckligt rent ut sagt.

Äckligt, sjukt är ju vanliga ord från dig!

Intressant att du tycker att "mitt synsätt är äckligt rent ut sagt" :dance::na::D:rofl::haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

My father is in a coma : Lt Gen Katthiya's daughter

Katthiya, the daughter of Lt Gen Khattiya Sawasdipol, said her father is critically injured and is in a coma.

"If he does not pull through, I will decide later what should be done next," she said.

http://www.nationmultimedia.com/home/My-father-is-in-a-coma-Lt-Gen-Katthiyas-daughter-30129278.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo hurrar och skålar för varje röd som mördas och kommer jubla om en massaker sker, oavsett vad man tycker om Seh Deang så är mord på öppen gata som i detta fallet helt sjukt.

:great:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

?

Är det?

Skit i honom, han är bara upprörd nu när en av hans idoler fallit!

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå Welder, Läs upp i denna tråd så får du se vilka som önskar och hoppas Seh deang dör på operations bordet.

Jepp tycker att han samlat ihop till det där skottet och skiter fullkomligt i han!

Du får tycka synd om vilka du vill, jag tycker synd om alla grundlurade risbönder som blivit dit lurade och jag tycker synd om de 20 som dött och jag tycker synd om de Bangkokbor som ine kunnat jobba o tjäna ihop till sitt levebröd och du tycker synd om Seh Deang, smaken är som baken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad svamlar du om?

Det är en gåta att han får hålla på med sin propaganda. Ignorera honom.

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

My father is in a coma : Lt Gen Katthiya's daughter

Katthiya, the daughter of Lt Gen Khattiya Sawasdipol, said her father is critically injured and is in a coma.

"If he does not pull through, I will decide later what should be done next," she said.

http://www.nationmultimedia.com/home/My-father-is-in-a-coma-Lt-Gen-Katthiyas-daughter-30129278.html

Att hon är ledsen förstår jag men varför är Serath ledsen, det kan jag inte förstå. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visa mig en enda mening där jag sympatiserar med en "känd terrorist" (Antar du menar Seh Deang).

Att han blev avrättad på öppen gata under en intervju med pressen anser jag är sjukt, Men du stödjer ju detta fullt ut. Så din karma är ju obefintlig. Och ditt synsätt är äckligt rent ut sagt.

Avrättad av regeringen (vilket kan vara rätt om han dömts till döden för sina brott) eller tystad av de egna (för att han var en belastning för dem och Thaksin efter att han gjort sitt)...

Vem vet?

Jag hoppas han dör, en extremist mindre på fältet.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp tycker att han samlat ihop till det där skottet och skiter fullkomligt i han!

Du får tycka synd om vilka du vill, jag tycker synd om alla grundlurade risbönder som blivit dit lurade och jag tycker synd om de 20 som dött och jag tycker synd om de Bangkokbor som ine kunnat jobba o tjäna ihop till sitt levebröd och du tycker synd om Seh Deang, smaken är som baken!

Tycker inte synd om Seh deang, Tycker synd om Thailand på sättet det hände och vilka följder detta kan få.

Av dom 20 övriga demonstranter som dog blev ju 10 skjutna med "sniper" vapen i huvudet eller bröstet precis som Seh Deang. Tänkvärt?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

:great:

Jepp tycker att han samlat ihop till det där skottet och skiter fullkomligt i han!

Du får tycka synd om vilka du vill, jag tycker synd om alla grundlurade risbönder som blivit dit lurade och jag tycker synd om de 20 som dött och jag tycker synd om de Bangkokbor som ine kunnat jobba o tjäna ihop till sitt levebröd och du tycker synd om Seh Deang, smaken är som baken!

Att hon är ledsen förstår jag men varför är Serath ledsen, det kan jag inte förstå. :crazy:

Avrättad av regeringen (vilket kan vara rätt om han dömts till döden för sina brott) eller tystad av de egna (för att han var en belastning för dem och Thaksin efter att han gjort sitt)...

Vem vet?

Jag hoppas han dör, en extremist mindre på fältet.

MVH Tommy

Gamarna samlas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte synd om Seh deang, Tycker synd om Thailand på sättet det hände och vilka följder detta kan få.

Av dom 20 övriga demonstranter som dog blev ju 10 skjutna med "sniper" vapen i huvudet eller bröstet precis som Seh Deang. Tänkvärt?

Skönt att höra att du inte tycker synd om honom (var inte det ett äckligt synsätt nyss ;))!

Angående de andra 20 så kan du fantisera hur mycket du vill, har ingen betydelse!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte synd om Seh deang, Tycker synd om Thailand på sättet det hände och vilka följder detta kan få.

Av dom 20 övriga demonstranter som dog blev ju 10 skjutna med "sniper" vapen i huvudet eller bröstet precis som Seh Deang. Tänkvärt?

Japp eftersom flera av de röda som sköts, sköts innifrån demonstrationsområdet, så kan man bara anta att han sköts av sina "egna"

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Tycker inte synd om Seh deang, Tycker synd om Thailand på sättet det hände och vilka följder detta kan få.

Av dom 20 övriga demonstranter som dog blev ju 10 skjutna med "sniper" vapen i huvudet eller bröstet precis som Seh Deang. Tänkvärt?

Det var inte mening att ge pluskarma, misstag. Jag skäms.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp eftersom flera av de röda som sköts, sköts innifrån demonstrationsområdet, så kan man bara anta att han sköts av sina "egna"

MVH Tommy

Ja detta kommer ju bli regeringens propaganda. Du kanske skulle ta anställning?

Alla demonstranter som dog blev skjutna av Seh Deang sen sköt han sig själv under intervjun men man vet inte hur antagligen en osäkrad bössa i fickan. :ironi:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl ingen som är normalt funtad som vare sig hurrar eller skålar för att någon mördas.

Väldigt bra inlägg men på punkten ovan har du tyvärr fel. Känner en väldigt snäll, trevlig intelligent thaitjej som för ett par timmar sedan var väldigt nöjd över generalens öde. Hon hoppas de kommer att skjuta ihjäl fler. Tror tyvärr inte att hennes åsikter är speciellt ovanliga i Thailand just nu.

Som flera redan påpekat göder bara sådana här våldshandlingar till mer våld och hat. Det är helt fel metod att lösa problem på. Snart blir det rena israel och Palestina om man fortsätter med öga för öga tand för tand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamarna samlas.

Jag är ganska nöjd att Seh Deang plockades bort.

Gam? Inte alls bara nöjd att denna man plockades bort.

Beklagar sorgen.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Maj Gen Khattiya in critical condition

Maj Gen Khattiya Sawasdiphol was in a very critical condition late last night after the leader of the red shirts' alleged militant wing had been shot in the head at the Saladaeng intersection on a hightension day marked by mysterious gunshots, explosions and almost total blockade of the Rajprasong rally site by government troops.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/14/politics/Maj-Gen-Khattiya-in-critical-condition-30129280.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pongphon Sarnsamak: Will men in black re-emerge this time?

Seh Daeng: They will. The same guys. They will show up to (give govt justifications) They r govt’s men that showed up on April 10.

Fan han fick nog med rätt med sin "gissning" sekunderna innan han dog.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...