Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Kenthamon

En majoritet av demonstranterna är nog inte extremister.

Håller med om det, men varför ge sig på soldater? Dom som gör det nu är inga fredliga demonstranter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

Avrätta?

Det är väl ett krig han gick omkring i militärkläder och inspekterade sina styrkor och blev skjuten av andra militärer!

Konstigt att det är så synd om denne Seh Deang, tyckte du lika synd om den militär om blev skjuten tidigare, kanske kan hänvisa till nåt inlägg där du tyckte synd om honom!

Att du inte förstår innebörden med det jag menar är för mig en gåta. Att avrätta nån på öppen gata är för mig helt obegripligt. Vad jag förstått så är det väl inget inbördeskrig i Thailand? Men jag har väl missat nåt!? Jag personligen tycker det varit bättre att arrestera honom och ställa honom inför rätta, än att avrätta honom inför ögonen på hela omvärlden. Men det är så jag tänker, kanske är jag bara patetisk och dum i huvudet.. men det kan jag leva med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avrätta?

Det är väl ett krig han gick omkring i militärkläder och inspekterade sina styrkor och blev skjuten av andra militärer!

Konstigt att det är så synd om denne Seh Deang, tyckte du lika synd om den militär om blev skjuten tidigare, kanske kan hänvisa till nåt inlägg där du tyckte synd om honom!

hur kan du säga att det är ett KRIG???. har regeringen deklarerat att dom förklara krig med rödskjorterna? vad jag vet så är det endast en stor demostration som styrande regering inte vill ha på gatorna och pga att demostranterna inte godkänner den styrande regeringen för den är inte folkvald, och det är ju klart att det är tragiskt att folk ska behöva sätta sitt liv på spel för att framföra sina åsikter legalt eller illegalt spelar ingen roll, jag personligen tycker det är rent ut sagt förjävligt att detta ska inträffa år 2010m där finns inga vinnare i ett sådant skede.jag hoppas att det verkligen vänder till det rätta inom det närmaste året.
Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo hurrar och skålar för varje röd som mördas och kommer jubla om en massaker sker, oavsett vad man tycker om Seh Deang så är mord på öppen gata som i detta fallet helt sjukt.

Jag vet inte om Baboo hurrar för varje död röd men ifall han gör det så är han tyvärr inte ensam. Hatet mot "de" andra har växt till väldigt olustiga nivåer under senare tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

ÖÖöh!

Hade militären börjat skjuta hade det varit hundratals döda nu!

Var har du fått ifrån att de försvarar sig?

De ockuperar områden (allmän plats) där folk försöker arbeta och bo eller vill du ha total anarki?

Förlåt, gummikulor skulle jag ha skrivit. Var har du fått det ifrån att militären endast försvarar sig och att demonstranterna började med att kasta sten?

Anarki är inte bra och det är inget jag förespråkar. Man hade lätt kunnat svälta ut demonstranterna och hade då inte behövt ta till våld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo hurrar och skålar för varje röd som mördas och kommer jubla om en massaker sker, oavsett vad man tycker om Seh Deang så är mord på öppen gata som i detta fallet helt sjukt.

Ja då hade det inte blivit många skålar!

Men vem bryr sig för nu ligger han i respirator, hjärndöd och lungorna funkar inte, tyck du synd om honom om du vill (inte ens de andra röda ledarna verkar sakna honom) men jag gör det inte, finns så många andra människor i världen jag tycker synd om istället som har haft det tuffare än den där daeng!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt, gummikulor skulle jag ha skrivit. Var har du fått det ifrån att militären endast försvarar sig och att demonstranterna började med att kasta sten?

Anarki är inte bra och det är inget jag förespråkar. Man hade lätt kunnat svälta ut demonstranterna och hade då inte behövt ta till våld.

Försvarar sig?

Militärens jobb är att upprätt hålla ordningen (nu när polisen inte lyckas), om du inte gillar det så får du väl flytta till nåt hippieland för ALLA länder i världen har polis o militär för att hålla ordning o reda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försvarar sig?

Militärens jobb är att upprätt hålla ordningen (nu när polisen inte lyckas), om du inte gillar det så får du väl flytta till nåt hippieland för ALLA länder i världen har polis o militär för att hålla ordning o reda!

Där militär skjuter folk i huvudet under intervju med pressen... nja... förekommer bara nog i Thailand för tillfället.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom hade martyrer redan tidigare.. typ 20 stycken eller så. Det har inte hjälpt dem hittintills.

Smått cynisk som jag är tror jag inte Seh Daeng och hans "milis" bryr sig det minsta om att mer än 20 personer tidigare fått sätta livet till i oredan. Jag tror inte heller att den vanlige demonstranten bryr sig särskilt mycket om Seh Daengs öde.

De som eventuellt kommer se honom som en martyr torde vara hans egna män. De som bevisligen är/varit beväpnade tidigare och med stor (100%?) sannolikhet även begått våldshandlingar (detta påstående baserat på de bilder/filmer som visat svartklädda män med vapen i aktion). Det är även dessa personer jag benämner "fundamentalister", inte den ordinära demonstranten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försvarar sig?

Militärens jobb är att upprätt hålla ordningen (nu när polisen inte lyckas), om du inte gillar det så får du väl flytta till nåt hippieland för ALLA länder i världen har polis o militär för att hålla ordning o reda!

Det utesluter bl.a. Thailand, Kina, Burma och Nordkorea, för där håller minsann militären ordning och reda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det utesluter bl.a. Thailand, Kina, Burma och Nordkorea, för där håller minsann militären ordning och reda.

haha precis, Baboos favorit länder!!!!

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där militär skjuter folk i huvudet under intervju med pressen... nja... förekommer bara nog i Thailand för tillfället.

Så man vet redan helt säkert vem som avlossade skotten?

Konstigt, för vem som har avlsossat alla andra skott under de senaste sex veckorna har man tydligen ingen aning om.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Så man vet redan helt säkert vem som avlossade skotten?

Konstigt, för vem som har avlsossat alla andra skott under de senaste sex veckorna har man tydligen ingen aning om.

Man "Vet" enligt propagandan i denna tråd vem som döda alla soldater... Men vilka avrättat alla demonstranter har man ju ingen aning om.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om Baboo hurrar för varje död röd men ifall han gör det så är han tyvärr inte ensam. Hatet mot "de" andra har växt till väldigt olustiga nivåer under senare tid.

Jag hurrar definitivt inte över att vanligt folk dör (Serath kör bara sin fula propaganda i vanlig ordning) men att en General i strid blir skjuten kan man väl inte lipa över eller? Han är där frivilligt, han har valt en bana som militär han har tom skrytit om att han inte bryr sig om han blir skjuten (undrar om han ångrade sig när han kände kulan tränga in i skallen)!

serath & de andra visar bara deras verkliga sida när de visar sina sympatier för en känd terrorist som förmodligen har många liv på sitt samvete!

Det kräket har tom lurat fattiga risbönder, vägrar återlämna deras ID-Handlingar, inte ge dem sina pengar som var utlovat, hotar att hämnas på deras familjer om de avslutar demonstrationerna..

Så Serath , Roiett o ni andra samla ni på er karman bara (o då pratar jag inte om karma på forumet utan karma i det verkliga livet)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Baboo hurrar och skålar för varje röd som mördas och kommer jubla om en massaker sker, oavsett vad man tycker om Seh Deang så är mord på öppen gata som i detta fallet helt sjukt.

Lika sjukt som när Thaksin beordrade att knarksmugglare skulle "fixas" med alla medel och en massa oskyldiga strök med på kuppen när polis och specialtrupper avrättade mer eller mindre misstänkta knarksmugglare ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man "Vet" enligt propagandan i denna tråd vem som döda alla soldater... Men vilka avrättat alla demonstranter har man ju ingen aning om.

Knappast svar på frågan snarare en partinlaga, ställer därför frågan igen.

Så man vet vem som avlossade skotten mot Seh Deng?

Konstigt, för alla andra skott som avlossats de sista se veckorna har man ju ingen aning om vem som gjorde.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hurrar definitivt inte över att vanligt folk dör (Serath kör bara sin fula propaganda i vanlig ordning) men att en General i strid blir skjuten kan man väl inte lipa över eller? Han är där frivilligt, han har valt en bana som militär han har tom skrytit om att han inte bryr sig om han blir skjuten (undrar om han ångrade sig när han kände kulan tränga in i skallen)!

serath & de andra visar bara deras verkliga sida när de visar sina sympatier för en känd terrorist som förmodligen har många liv på sitt samvete!

Det kräket har tom lurat fattiga risbönder, vägrar återlämna deras ID-Handlingar, inte ge dem sina pengar som var utlovat, hotar att hämnas på deras familjer om de avslutar demonstrationerna..

Så Serath , Roiett o ni andra samla ni på er karman bara (o då pratar jag inte om karma på forumet utan karma i det verkliga livet)!

Jag saknar INTE honom. Men jag tror inte på att man genom att avrätta honom utan rättegång vinner något. Tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad alla är välinformerade verkar det som. Ena minuten är det regeringens order att skjuta Seh Daeng. Andra minuten vet man att det är en militär som skjöt. Skulle inte förvåna mig om Thaksin snart får skulden.

Thailand har alltid varit möjligheternas land, där det uppenbara inte alls behöver vara uppenbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hurrar definitivt inte över att vanligt folk dör (Serath kör bara sin fula propaganda i vanlig ordning) men att en General i strid blir skjuten kan man väl inte lipa över eller? Han är där frivilligt, han har valt en bana som militär han har tom skrytit om att han inte bryr sig om han blir skjuten (undrar om han ångrade sig när han kände kulan tränga in i skallen)!

serath & de andra visar bara deras verkliga sida när de visar sina sympatier för en känd terrorist som förmodligen har många liv på sitt samvete!

Det kräket har tom lurat fattiga risbönder, vägrar återlämna deras ID-Handlingar, inte ge dem sina pengar som var utlovat, hotar att hämnas på deras familjer om de avslutar demonstrationerna..

Så Serath , Roiett o ni andra samla ni på er karman bara (o då pratar jag inte om karma på forumet utan karma i det verkliga livet)!

Visa mig en enda mening där jag sympatiserar med en "känd terrorist" (Antar du menar Seh Deang).

Att han blev avrättad på öppen gata under en intervju med pressen anser jag är sjukt, Men du stödjer ju detta fullt ut. Så din karma är ju obefintlig. Och ditt synsätt är äckligt rent ut sagt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo hurrar och skålar för varje röd som mördas och kommer jubla om en massaker sker, oavsett vad man tycker om Seh Deang så är mord på öppen gata som i detta fallet helt sjukt.

Jag har svårt att tro att ens du tror på vad du nyss skrev.

Det finns väl ingen som är normalt funtad som vare sig hurrar eller skålar för att någon mördas.

Men nu är det så här att det har daltats alldeles för länge. Situationen har varit ohållbar under flera månader. Det såg ut att lösa sig på ett lugnt vis och hade också med största säkerhet gjort det om de röda hållit sin del av uppgörelsen.

Men givetvis kunde de inte göra det. Istället kommer de med fler krav och visar sin oresonlighet och ovilja till att delta till ett oblodigt och fredligt slut på det hela. Den till synes omättliga bägaren med tålamod som de ansvariga från regeringssidan haft, har nu till synes fyllts till bredden av dessa oroshärdar och nu har det till slut runnit över.

Det kan inte komma som en blixt från klar himmel då de tidigare i veckan gått ut med sina avsikter, främst för att ännu en gång få de ansvariga att göra det rätta, dvs hålla sina löften och dra sig tillbaka och invänta det utlovade nyvalet.

Att Seh Daeng blivit skjuten är en naturlig följd av händelseförloppet. Det kan inte någon tycka är särskilt anmärkningsvärt under rådande omständigheter. Det är väl heller inte klargjort vem eller vilka som stod bakom det utan den frågan är fortfarande öppen för diskussion.

Nu är det ju inte en vanlig vårdag i Bangkok och han blev inte skjuten för att han satt och fikade. Han var väl medveten om vad som var på gång.

Att det skulle behöva gå så långt att det skulle bli fler skjutna och skadade är något som de flesta av oss beklagar. Men det kom inte som någon överraskning.

Att anklaga medlemmar på forumet för att jubla när någon skadas eller dödas är ju bara smaklöst och hör inte hemma i en civiliserad debatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smått cynisk som jag är tror jag inte Seh Daeng och hans "milis" bryr sig det minsta om att mer än 20 personer tidigare fått sätta livet till i oredan. Jag tror inte heller att den vanlige demonstranten bryr sig särskilt mycket om Seh Daengs öde.

De som eventuellt kommer se honom som en martyr torde vara hans egna män. De som bevisligen är/varit beväpnade tidigare och med stor (100%?) sannolikhet även begått våldshandlingar (detta påstående baserat på de bilder/filmer som visat svartklädda män med vapen i aktion). Det är även dessa personer jag benämner "fundamentalister", inte den ordinära demonstranten.

Riktigt... förstog inte att du menade dem. Och de kan absolut vara farliga... om det som Seh Daeng sagt om dem tidigare stämmer vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...