Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Seh Daeng är "safe" nu enligt rapporter på twitter.

Länk tack.

Ser onekligen inte så lovande ut för hans hälsa. Blod från skallen, munnen och näsan torde tyda på ganska omfattande skador.

Då ser vi då alltså det första regelrätta, och från sittande regering, sanktionerade mordet (eller mordförsöket om han nu överlever), på en röd.

Fint att man även genomförde det inför samlad världspress. :ironi:

Ändrades av erka
Link to comment
Dela på andra sajter

Thavisanews: State of Emergency: Chonburi, Samut Prakan, Nonthaburi, Pathum Thani, Ayutthaya, Khon Kaen, Udon Thani, Chaiyaphum, Nakhon Ratchasima, Si Sa Ket, Chiang Mai, Chiang Rai, Nan, Lampang and Nakhon Sawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju verkligen hoppas att inte regeringen gett grönt ljus att avrätta Seh Deang! Det skulle verkligen få detta att spåra ur totalt känns det som!? :(

Avrätta?

Det är väl ett krig han gick omkring i militärkläder och inspekterade sina styrkor och blev skjuten av andra militärer!

Konstigt att det är så synd om denne Seh Deang, tyckte du lika synd om den militär om blev skjuten tidigare, kanske kan hänvisa till nåt inlägg där du tyckte synd om honom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Länk tack.

Ser onekligen inte så lovande ut för hans hälsa. Blod från skallen, munnen och näsan torde tyda på ganska omfattande skador.

Då ser vi då alltså det första regelrätta, och från sittande regering, sanktionerade mordet (eller mordförsöket om han nu överlever), på en röd.

Fint att man även genomförde det inför samlad världspress. :ironi:

Jag tycker det var bra att de plockade bort denne våldsman, förhoppningsvis kan många liv räddas nu när denne inte kan leda de stackars risbönderna in i döden.

Misstänker att vissa (även på detta forum) hellre hade sett en blodig kamp med många dödsoffer!

Men vi får snart se om det var bra eller dåligt det som skett men Thailands regering har ju gjort allt rätt hitentills och får hoppas att de tog rätt beslut även denne gång (även om vi inte vet vilken som dödade honom, de andra röda ledarna har mycket att vinna på hans död)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soldater inne i Lumpini park. Demonstranter kastar sten på dem från Thai-Belgiska bron.

http://twitter.com/_Willowtree_

Den sidan finns inte. gäller flera andra du länkat till också. Vad kan det bero på? Snabb censur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Some 20 protesters injured by rubber bullets

Thai PBS reported that troops clashed with red-shirt protesters at the Lumpini Park at 20:40 pm, injuring some 20 protesters.

The protesters tried to trap the troops inside the Lumpini Park and tried to demolish blockade on the Rama IV Road.

Troops then fired rubber bullets at the protesters, causing them to retreat to Rajprasong and the authorities managed to block all sides of Rajprasong rally zone.

http://www.nationmultimedia.com/home/Some-20-protesters-injured-by-rubber-bullets-30129276.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kritiskt igen för Seh Daeng.. ser inte bra ut..

RT @ohohcita: RT @PatJit: Dr.Malinee: Seh Daeng's brain, lungs r dead, only his heart still beating w/ respirator. Waiting for BP to go up

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sidan finns inte. gäller flera andra du länkat till också. Vad kan det bero på? Snabb censur?

Skumt... verkar som att forummjukvaran tar bort ett sista underscore.. lägg till ett underscore på sidan som inte finns så funkar det.

http://twitter.com/_Willowtree_

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo smart att kasta sten på beväpnad militär och sen bli förvånade när de skjuter tillbaks!

hmm fick minus karma för den så jag ändrar mig då o säger INTE smart att kasta sten på beväpnad militär och sen bli förvånad när de skjuter tillbaks!

Skulle Danne o Roiett kasta sten på beväpnad militär? Kan ni inte komma in i tråden och skriva vad ni tycker istället och försvara era åsikter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo smart att kasta sten på beväpnad militär och sen bli förvånade när de skjuter tillbaks!

Klart de kastar sten när soldaterna kommer. Jag skulle också försöka försvara mig i en så skrämmande situation när beväpnade soldater rycker fram.

Eller du kanske vet att demonstranterna började kasta sten innan militären började skjuta?

Ändrades av RoiET
Link to comment
Dela på andra sajter

Avrätta?

Det är väl ett krig han gick omkring i militärkläder och inspekterade sina styrkor och blev skjuten av andra militärer!

Konstigt att det är så synd om denne Seh Deang, tyckte du lika synd om den militär om blev skjuten tidigare, kanske kan hänvisa till nåt inlägg där du tyckte synd om honom!

Tror inte många tycker synd om Seh Daeng som person, han tycks trots allt rätt osympatisk. En avrättning är dock precis vad det är (om han nu är död eller dör), oavsett vad men själv tycker om handlingen och/eller mottagaren.

Mig veterligt befinner sig inte Thailand (ännu) i ett tillstånd av (inbördes)krig. Förhoppningsvis kommer det heller inte hända.

Å andra sidan...

Thavisanews: State of Emergency: Chonburi, Samut Prakan, Nonthaburi, Pathum Thani, Ayutthaya, Khon Kaen, Udon Thani, Chaiyaphum, Nakhon Ratchasima, Si Sa Ket, Chiang Mai, Chiang Rai, Nan, Lampang and Nakhon Sawan

Jag tycker det var bra att de plockade bort denne våldsman, förhoppningsvis kan många liv räddas nu när denne inte kan leda de stackars risbönderna in i döden. Misstänker att vissa (även på detta forum) hellre hade sett en blodig kamp med många dödsoffer!

Men vi får snart se om det var bra eller dåligt det som skett men Thailands regering har ju gjort allt rätt hitentills och får hoppas att de tog rätt beslut även denne gång (även om vi inte vet vilken som dödade honom, de andra röda ledarna har mycket att vinna på hans död)!

Som någon nämnde tidigare. Nu kan de "fundamentalistiska" Röda få en alldeles egen färsk martyr, vilket inte direkt brukar ha en lugnande effekt...

Trots att åsikter skiljer på detta forum är det min bild att majoriteten vill se en fredlig oblodig lösning utan dödsoffer. Oklart om du tillhör denna majoritet...

Sen när blev statligt sanktionerade, och genomförda, mord någonting bra? Det var inte bra under Thaksins tid (kriget mot knarket etc.) och det är inte bra nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Klart de kastar sten när soldaterna kommer. Jag skulle också försöka försvara mig i en så skrämmande situation när beväpnade soldater rycker fram.

Eller du kanske vet att demonstranterna började kasta sten innan militären började skjuta?

Soldaterna gör sitt jobb, dom är inte där frivilligt. Demonstranterna kan åka hem när dom vill, tror inte soldaterna har samma val. Samhället måste kunna skydda sig mot extremister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte många tycker synd om Seh Daeng som person, han tycks trots allt rätt osympatisk. En avrättning är dock precis vad det är (om han nu är död eller dör), oavsett vad men själv tycker om handlingen och/eller mottagaren.

Mig veterligt befinner sig inte Thailand (ännu) i ett tillstånd av (inbördes)krig. Förhoppningsvis kommer det heller inte hända.

Å andra sidan...

Som någon nämnde tidigare. Nu kan de "fundamentalistiska" Röda få en alldeles egen färsk martyr, vilket inte direkt brukar ha en lugnande effekt...

Trots att åsikter skiljer på detta forum är det min bild att majoriteten vill se en fredlig oblodig lösning utan dödsoffer. Oklart om du tillhör denna majoritet...

Sen när blev statligt sanktionerade, och genomförda, mord någonting bra? Det var inte bra under Thaksins tid (kriget mot knarket etc.) och det är inte bra nu.

Baboo hurrar och skålar för varje röd som mördas och kommer jubla om en massaker sker, oavsett vad man tycker om Seh Deang så är mord på öppen gata som i detta fallet helt sjukt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon nämnde tidigare. Nu kan de "fundamentalistiska" Röda få en alldeles egen färsk martyr, vilket inte direkt brukar ha en lugnande effekt...

Trots att åsikter skiljer på detta forum är det min bild att majoriteten vill se en fredlig oblodig lösning utan dödsoffer. Oklart om du tillhör denna majoritet...

Sen när blev statligt sanktionerade, och genomförda, mord någonting bra? Det var inte bra under Thaksins tid (kriget mot knarket etc.) och det är inte bra nu.

Dom hade martyrer redan tidigare.. typ 20 stycken eller så. Det har inte hjälpt dem hittintills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart de kastar sten när soldaterna kommer. Jag skulle också försöka försvara mig i en så skrämmande situation när beväpnade soldater rycker fram.

Eller du kanske vet att demonstranterna började kasta sten innan militären började skjuta?

ÖÖöh!

Hade militären börjat skjuta hade det varit hundratals döda nu!

Var har du fått ifrån att de försvarar sig?

De ockuperar områden (allmän plats) där folk försöker arbeta och bo eller vill du ha total anarki?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite allmän spekulation som sprids...

Seh Daeng intervjuades idag på eftermiddagen i TV och sa att han inte var omtyckt av UDDs övriga ledarskap.

Att han hade pratat med Thaksin och att man bestämt att han (Seh Daeng) skulle fortsätta en väpnade kamp

även om övriga ledare för UDD gav upp. Och att Thaksin skulle leja nya ledare för sin kamp om det behövdes.

Så... det spekuleras om det kanske var en intern uppgörelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...