Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Jag måste bekräfta Vaxets påstående om uppiskande av antitankar mot allt som inte är rött.

Här i Udon finns det en kapplöpningsbana, galopp, alldeles intill har de röda nån sorts högkvarter eller organissatoriskt kontor för där samlas man för att i kortege krypköra runt i stan och irsaka trafkproblem då och då.

Nåväl, eftersom vi bor ganska nära har jag blivit noga och allvarligt uppmärksammad på att INTE ha på mig min favvotröja, den svenska fotbollströjan som är väldigt gul, detta för att inte få bilen sönderslagen av någon flaggviftande röding som fått en LaoKao för mycket under västen.

Baa

PS Conservator, JO det var min fru som tipsade mig om detta DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enligt min mening så är Thailands största politiska problem för framtiden INTE

ledarna för de röda i UDD , Thaksin, Seh Daeng, Chavalit, Chalerm,Arisman, mfl

bråkstakar

som NoBuzz, MaiChai, Oldwolf , Silom, SurinP3, och några till verkar tro/tycka.

Problemen som skapar alla dessa konflikter tror jag ligger mycket djupare än så,

och om ingenting görs kommer det att dyka upp många nya namn till denna lista av

röda

``kriminella`` ``terrorister` etc.

Thailand är enligt min åsikt fortfarande ett Feodalsamhälle, som vi även hade i Sverige, och andra länder i västvärlden för sådär en 150 till 200 år sedan.

Vid tidigare uppror i Thailand har de priviligierade och feodalherrarna lyckats försvara sina positioner med hjälp av lagstiftning, soldater, censur mm.

2010 och för framtiden har Internet, mobiltelefoner mm tillkommit.

Varför skall Thailands `Underklass` dvs arbetare på landsbyggden och i fabrikerna kring storstäderna, år 2011 acceptera mycket sämre levnadsvillkor och demokrati än motsvarande grupper i

de flesta andra länder?

Enligt min mening är Thailand ett rikt land , men rikedomen borde fördelas till betydligt flera människor.

http://www.google.co...1vQyKAD9FL7I2G0

Sverige har oxå sämre internet på landsbygden!

Om det inte är terroristerna i Thailand som är framtidens problem vilka är det då menar du (namn)?

Du snackar om underklass så min motfråga är varför skall gästarbetarna från Burma, Laos, Kambodja, Vietnam ha sämre lön och rättigheter än Thailändarna, är de mindre värda?

Du och dina röda polare snackar om att förbättra för de fattiga i Thailand men verkar inte bry er så mycket om andra nationaliteter (visst ja, glömde Thai rak thai)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då undrar jag varför inte detta gått fram till dom fattiga? Det kan väl inte vara så svårt att åka land och rike och förmedla vad det är man vill med sin politik? Eller, ska man bara sitta med armarna i kors och skylla allt på andra? Han är ju faktiskt premiärminister. Och oavsett vilka situationer som uppstår, så borde man väl iaf tala med folket och sprida sin agenda, uppenbarligen har ju inte detta gått fram. Eller, då är det väl så att dom fattiga inte vill eller klara av att ta in informationen eller så vill dom helt enkelt inte. Då kan man ju fråga sig varför dom inte vill?

Alla vet att de fattiga fått det bättre sedan Abihist tog över (sen att Thaksin och hans anhang gör allt för att propagera mot detta är en annan sak)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det vet jag inte. Det är därför jag frågar. Jag vet att Thaksin är älskad av dom fattiga. Men om det ska till en förändring utan Thaksin, så måste man ju med alla medel sprida och tala om för folket vad det är man vill. Samt att genomföra reformerna som krävs för det ändamålet. Thaksin, är ju inte verksam i Thailand eller ens befunnit sig där, tack och lov. Så borde man väl kunnat åstadkommit nåt under den tiden?

Jag är helt övertygad om att det inte är en lätt uppgift, men det är iaf en uppgift som man måste genomföra till vilket pris som helst, för att få till ordning. Eller är det så att det är en omöjlig uppgift oavsett vem som sitter i makten?

Nu vet du!

Och de fattiga älskar inte Thaksin utan fruktar honom (speciellt nu när han har stulit deras ID-handlingar och hotat med att ta hämnd mot deras familjer om de slutar demonstrera)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Alla vet att de fattiga fått det bättre sedan Abihist tog över (sen att Thaksin och hans anhang gör allt för att propagera mot detta är en annan sak)!

Har du gatt pa argumentationskurs hos de roda? Alla vet ar ju ett gammalt favoritargument hos bland annat IL.

On topic:

Senaste sakerhetsuppdateringen via SMS som nyss droppade in later gora gallande att regeringen kommer "krympa" demonstrationsomradet under natten - hoppas de roda tar fornuftet tillfanga och inte utsatter sig sjalva, sina barn eller andra for onodig fara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du gatt pa argumentationskurs hos de roda? Alla vet ar ju ett gammalt favoritargument hos bland annat IL.

On topic:

Senaste sakerhetsuppdateringen via SMS som nyss droppade in later gora gallande att regeringen kommer "krympa" demonstrationsomradet under natten - hoppas de roda tar fornuftet tillfanga och inte utsatter sig sjalva, sina barn eller andra for onodig fara.

Jo därför jag skrev "Alla vet", tyckte det var lite kul, samtidigt skrämmande att det ofta funkar så att nån påstår att "alla vet" och sedan så tror folk att det är sanning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är viktigare att en politisk moståndare skall hållas ansvarig för bråken den 10 April än att få till ett nyval.

http://www.bangkokpost.com/news/thaksin-judgement-update/177663/korbsak-no-nov-14-poll-if-rally-continues

Detta torde väl vara spiken i kistan för dem som nu trodde att den röda rörelsens första mål var demokrati.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jo därför jag skrev "Alla vet", tyckte det var lite kul, samtidigt skrämmande att det ofta funkar så att nån påstår att "alla vet" och sedan så tror folk att det är sanning!

Jag undrar om du inte själv tror på det. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Du snackar om underklass så min motfråga är varför skall gästarbetarna från Burma, Laos, Kambodja, Vietnam ha sämre lön och rättigheter än Thailändarna, är de mindre värda?

Dessa gästarbetare ingår definitivt i underklassen i dagens Thailand.

DE får ofta utföra de jobb som thailändarna vill slippa, och till ännu lägre lön.

Känner till fall avseende fiskfabrikerna i Samut Sakohn, söder om Bangkok där halva personalstyrkan kommer från Burma.

De arbetar i avskilda lokaler.

De har under 5000 baht per månad i lön, de bor i speciella bevakade kaserner,

och deras barn får inte gå i den thailändska skolan.

Detta sker 2010.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa gästarbetare ingår definitivt i underklassen i dagens Thailand.

DE får ofta utföra de jobb som thailändarna vill slippa, och till ännu lägre lön.

Känner till fall avseende fiskfabrikerna i Samut Sakohn, söder om Bangkok där halva personalstyrkan kommer från Burma.

De arbetar i avskilda lokaler.

De har under 5000 baht per månad i lön, de bor i speciella bevakade kaserner,

och deras barn får inte gå i den thailändska skolan.

Detta sker 2010.

Ja det är förjävligt och hoppas att det blir bättre för dem i framtiden (oavsett vem som styr)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa gästarbetare ingår definitivt i underklassen i dagens Thailand.

DE får ofta utföra de jobb som thailändarna vill slippa, och till ännu lägre lön.

Känner till fall avseende fiskfabrikerna i Samut Sakohn, söder om Bangkok där halva personalstyrkan kommer från Burma.

De arbetar i avskilda lokaler.

De har under 5000 baht per månad i lön, de bor i speciella bevakade kaserner,

och deras barn får inte gå i den thailändska skolan.

Detta sker 2010.

Eftersom de är i Thailand olagligt ligger nog en deportering närmre till än rättvisare löner och villkor.

Enbart korruption och kontaker gör att det kan fortgå men en omutad polis skulle nog innebära problem för dem.

Det är hårda straff för dem som åker fast för samröre med "gästarbetare".

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu står det väl klart vad den nya röda-skjort taktiken har för agenda.

De är tydligen inte alls intresserade av att förhandla.

Det är därför dom bussar in nya demonstranter och ställer nya krav hela tiden.

Jag anser att dom nu har följande 7-punkts-plan klar.

1) Ställa helt orimliga och orealistiska krav på regeringen för att få Abhisit att beordra armén att ingripa.

2) Deras förhoppningar är, att med tillräckligt många "vattenmeloner" i armén, så vägrar dom att lyda order.

3) Då har det defacto skett en militärkupp, regeringen har ingen kontroll på armén, måste avgå och upplösa parlamentet.

4) Nyval måste sen ske relativt omgående.

5) De röda koalitionen ska vinna valet och författar en ny konstitution.

6) Thaksin återvänder till sina miljarder i triumf!! och betalar alla medverkande rödgardister och fattiga i Isaan.

7) Alla röda ledare, Thaksin & Seh Daeng kan sen få amnesti, berika sig ännu mer och leva lyckliga i alla sina dagar.

JohanB

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Ställa helt orimliga och orealistiska krav på regeringen för att få Abhisit att beordra armén att ingripa.

Jo det har varit plan A hela tiden och det har nog de flesta förstått (förutom IL, Bosse, Serath, Moo, GD & några till)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min mening är Thailand ett rikt land , men rikedomen borde fördelas till betydligt flera människor.

Exakt. Och därför hoppas jag att Abhisit får lugn och ro att genomdriva sina reformer så de fattiga får det bättre.

Varför är du emot att de som har det dåligt ska få det bättre?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Då undrar jag varför inte detta gått fram till dom fattiga? Det kan väl inte vara så svårt att åka land och rike och förmedla vad det är man vill med sin politik? Eller, ska man bara sitta med armarna i kors och skylla allt på andra? Han är ju faktiskt premiärminister. Och oavsett vilka situationer som uppstår, så borde man väl iaf tala med folket och sprida sin agenda, uppenbarligen har ju inte detta gått fram. Eller, då är det väl så att dom fattiga inte vill eller klara av att ta in informationen eller så vill dom helt enkelt inte. Då kan man ju fråga sig varför dom inte vill?

Det är rätt enkelt, eftersom Thaksin har drivit sin egen propagandakanal i Issan och norra Thailand och tutat i befolkningen att den och bara den kanalen säger sanningen till dem. Det är därför de är bekymrade över att "Red Channel" är stängd-tänk om befolkningen börja lyssna på andra kanaler som kanske inte säger att Abhisit är roten till allt ont i världen?

Sen att turnera i Issan för att förklara sina program och policys är förenat med livsfara då de röda demokratikämparna gör vad de kan för att tysta andra åsikter på deras hemmaplan.

Därför är kontroll av media livsviktigt för Thaksin och de röda.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men en jävla tur att Abhisit verkar vara en man för socialt utjämnad, och solidarisk, fördelningspolitik.

Kanske kan det p.g.a det komma något gott ur detta iaf, för dem.

Trots alla dagliga björntjänster folk gör dem.

Tror nog Abhisit insett att enda sättet att nå ut till dom röda är att fortsätta med Thaksins politik med omfördelning av resurserna. Att driva en populistisk politik är nog ett självändamål för plocka röster och samtidigt minska motsättningarna i landet.

Så han kommer vinna i längden genom att plocka "röda röster", och dom fattiga kommer tjäna på sociala reformer som jag hoppas Abhisit kan genomföra.

Men trots allt så är det Thailand vi pratar om, och precis vad som helst kan hända. Lite mutor här och där så har vi Kalle anka som PM istället.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo därför jag skrev "Alla vet", tyckte det var lite kul, samtidigt skrämmande att det ofta funkar så att nån påstår att "alla vet" och sedan så tror folk att det är sanning!

Jo det var jätteskoj, jag tror på dig och ger dig därför +karma så jag inte behöver tänka själv. Tack för att du för min talan drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Samtalstonen bland nagra av mina trognaste termometrar nar det galler det thailandska politiska klimatet hardnar. Mina kollegor, som jag nu ar pa "team building"-kurs i Samut Somewhere med har gatt fran att tycka att "omval ar nog vettigt" till "kill Thaksin and have it over with". Tror personligen att det ar enormt farligt nar den sista lilla gnutta forstaelse den stora massan haft for de roda och vissa av deras krav nu forsvinner. Kvar blir bara mera oforstaelse, hat och illvilja - kan aldrig bli bra eftersom det om mojligt slar annu mera lite split mellan olika grupper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog Abhisit insett att enda sättet att nå ut till dom röda är att fortsätta med Thaksins politik med omfördelning av resurserna. Att driva en populistisk politik är nog ett självändamål för plocka röster och samtidigt minska motsättningarna i landet.

Så han kommer vinna i längden genom att plocka "röda röster", och dom fattiga kommer tjäna på sociala reformer som jag hoppas Abhisit kan genomföra.

Men trots allt så är det Thailand vi pratar om, och precis vad som helst kan hända. Lite mutor här och där så har vi Kalle anka som PM istället.

Varför tror du att det skulle vara så viktigt för att Abhisit att behålla makten?

Tror du han bryr sig om att få mer pengar, mer makt eller varför tror du att han fortsätter sin kamp (för det kan väl aldrig vara att han vill Thailand väl?)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog Abhisit insett att enda sättet att nå ut till dom röda är att fortsätta med Thaksins politik med omfördelning av resurserna. Att driva en populistisk politik är nog ett självändamål för plocka röster och samtidigt minska motsättningarna i landet.

Så han kommer vinna i längden genom att plocka "röda röster", och dom fattiga kommer tjäna på sociala reformer som jag hoppas Abhisit kan genomföra.

Men trots allt så är det Thailand vi pratar om, och precis vad som helst kan hända. Lite mutor här och där så har vi Kalle anka som PM istället.

Håller med dig, och nu har Abhisit chansen att visa om han verkligen vill förändra Thailand eller inte, så här långt känns det ju lovande.

Lite tragiskt för de rödas ledare och Thaksin att deras demonstrationer är på väg att bita dem själv i röven till förmån för sittande regering.

Men för Thailand kanske detta är bra, en politik utan hot, våld och ständiga demonstrationer skulle landet må bra av just nu, och jag är rätt säker på att de flesta politiker med lite sunt förnuft nu har fattat att det inte längre är läge att bortse från de fattigas behov.

Men som sagt, de röda ledarna tycks klamra sig fast vid drömmen om mer pengar till dem samt Thaksins återkomst, men nja, jag tror dom precis håller på att spela bort sig själva från framtiden.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Längesedan man såg IL skriva "Apeshit" nu (har han månne ändrat åsikt ?) ;)

Och de andra "röda" på Forumet har försvunnit helt (kanske de försöker få tillbaks sina ID-handlingar och sin lön av Thaksin & inte har tid att hänga här längre) ;)

Dom är väl trötta efter sina 1-majdemonstrationer. :ironi:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett tydligt tecken på att regeringen samt myndigheter inte vill segra till vilket pris som helst, nä 3:e man skall hållas skadelös så mycket det går. :wai:

http://www.bangkokpost.com/news/thaksin-judgement-update/177680/plan-to-cut-off-supplies-postponed

Heder åt detta och hoppas övriga i denna konflikt tar efter!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...