Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Glöm Kambodja, Laos och Penang - Nu finns det ett billigare och mycket

närmare alternativ när det blir dags för en ny "VISA-RUN"

post-5068-127322039338_thumb.jpg

post-5068-127322039338_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Glöm Kambodja, Laos och Penang - Nu finns det ett billigare och mycket

närmare alternativ när det blir dags för en ny "VISA-RUN"

post-5068-127322039338_thumb.jpg

Kul. :)

Barhängsfarangen i gemen verkar dock inte gilla UDD. Iaf inte i Pattis enligt det intryck jag fått.

De som hänger på UDD verkar istället vara uttråkade faranger som fastnat på risfälten och behöver en kamp för att få lite fart på tillvaron.

Ofta arm i arm med sin Isaan-tjej med 3-års utbildning men som numera övertygat vet allt i.o.m sin nya fina 5000-bahts klänning och pickis med röd registreringsskylt.

Eller är det också en stereotyp? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Aha... han är irriterad över att inte längre toppa inläggstotalen? smile.gif

Måste vara wille du menar. Jag skriver ju nästan aldrig.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul. smile.gif

Barhängsfarangen i gemen verkar dock inte gilla UDD. Iaf inte i Pattis enligt det intryck jag fått.

De som hänger på UDD verkar istället vara uttråkade faranger som fastnat på risfälten och behöver en kamp för att få lite fart på tillvaron.

Ofta arm i arm med sin Isaan-tjej med 3-års utbildning men som numera övertygat vet allt i.o.m sin nya fina 5000-bahts klänning och pickis med röd registreringsskylt.

Eller är det också en stereotyp? smile.gif

Nix inte stereotypt, klockrent i stereo!!!

Nu som först kom jag på poängen i Anders post #3153 , och vad Bangkokanders gjorde i isaan!!

..Bla-bla-bla..för att ha distansutbildning, bl.a. med just risbönder kring ohyra i risfälten..

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix inte stereotypt, klockrent i stereo!!!

Nu som först kom jag på poängen i Anders post #3153 , och vad Bangkokanders gjorde i isaan!!

..Bla-bla-bla..för att ha distansutbildning, bl.a. med just risbönder kring ohyra i risfälten..

Och Du överlevde utrotningsförsöken, sköt Du dom med kanonen i stället? :huh:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Du överlevde utrotningsförsöken, sköt Du dom med kanonen i stället? huh.gif

Behövde inte. Dom trampa in i sina egna minfält!whistle.gif

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu som först kom jag på poängen i Anders post #3153 , och vad Bangkokanders gjorde i isaan!!

..Bla-bla-bla..för att ha distansutbildning, bl.a. med just risbönder kring ohyra i risfälten..

lol :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nix inte stereotypt, klockrent i stereo!!!

Nu som först kom jag på poängen i Anders post #3153 , och vad Bangkokanders gjorde i isaan!!

..Bla-bla-bla..för att ha distansutbildning, bl.a. med just risbönder kring ohyra i risfälten..

555!! Det var inte riktigt det jag jobbade med men nu när du påpekar det; det kunde vara ett problem för risbönderna. Här på MPR verkar det finnas flera faranger som kanske förvirrar sig in i risfälten :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hade en helt osannolikt natt igarkvall - vi som bara skulle till Flower night market. Klockan 22:50 passerar vi Sala Daeng forsta gangen och 01:45 pa vagen tillbaka. Halv kaos radde som det sag ut men inga poliskontroller eller annat - trafiken flot som vanligt trots att respektive attacker just skett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behövde inte. Dom trampa in i sina egna minfält!whistle.gif

Tror Du gått vilse i pannkakan, det är i Kambodja och östra Laos det fortfarande finns minfält ifall Du missat detta fakta!

OBS ingen länk nu heller. Och inga anklagelaser om lögn.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Skall bli intressant att höra bortförklaringarna från mpr:s egen lilla rödarmé. :(

SILOM är det ett foto på dig i din avatar?

Efter denna långa diskussion har du inte förstått att polisen har mera sympatier för de Röda

än för de överpriviligierade i Bangkok. OK polisgeneralerna är väl kanske gula.

Om någon vill döda poliser för att skapa oro, så är det snarare de gula, eller Newins blå, som nu blivit helt

ignorerade av Abhisit.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Två poliser dödade i Bangkok Min länk

Länken tycks uppdaterad. Den nya finns här: Aftonbladet. Tycks vara två separata incidenter.

Även en rapport på Bangkok Post.

Uppdaterad: Bangkok Post

Skall bli intressant att höra bortförklaringarna från mpr:s egen lilla rödarmé. :(

Personligen kan jag inte någonstans utröna vem/vilka som är skyldiga för dessa attacker... förhoppningsvis kan dock förövarna gripas och ställas inför rätta.

Ändrades av erka
Link to comment
Dela på andra sajter

Länken tycks uppdaterad. Den nya finns här: Aftonbladet. Tycks vara två separata incidenter.

Även en rapport på Bangkok Post.

Personligen kan jag inte någonstans utröna vem/vilka som är skyldiga för dessa attacker... förhoppningsvis kan dock förövarna gripas och ställas inför rätta.

Det hoppas vi väl allesammans, utom de som absolut tror att vad som än händer så är det "röda brigadfarangen" som har ett finger med i spelet.

Skulle vara intressant att höra omvänd frågeställning om det visar sig vara gangstermord/maffiarelaterat våld eller dylika incidenter, vem på MPR ska man skylla på då?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorerna :whistle:

Tänkte inte på det :bag:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

SILOM är det ett foto på dig i din avatar?

Efter denna långa diskussion har du inte förstått att polisen har mera sympatier för de Röda

än för de överpriviligierade i Bangkok. OK polisgeneralerna är väl kanske gula.

Om någon vill döda poliser för att skapa oro, så är det snarare de gula, eller Newins blå, som nu blivit helt

ignorerade av Abhisit.

Nu vet jag att din budget inte medger mer än en tv-kanal och att du därför valt den neutralaste av alla som informationskälla.

Men hade du haft tillgång till andra kanaler så hade du sett intervjuerna man hade med rödskjortor för två dagar sedan.

I de intervjuerna sade vissa av dessa rödingar att man inte ville acceptera någon "road map" och sluta demonstrera.

Man ville stanna och slåss, även om de egna ledarna ville annorlunda.

Du tror inte att det finns element bland/kring UDDs demonstranter som faktiskt förespråkar våld och som hoppas på fysiska konflikter?

The Nation ställde en bra fråga för några veckor sedan: "Varför ser vi aldrig några attacker på rödtröjor?"

Varför är alltid alla attacker på deras motståndare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att kategoriskt skylla på rödtröjor går bra, kan det inte finnas en mikroskopisk möjlighet att det finns infiltratörer som i o för sig kanske har en röd grundsyn men även är det vi kallar hulliganmedlöpare, oberoende vilken tröjfärg bråkstakarnas "favoritteam" har?

Varför "ingen" angripit, det har det väl? Var det inte några (helt förståeligt i o för sig) som ville komma åt sin jobb eller affärer eller va det var som gjorde tappra försök att jaga iväg rödingarna. Huruvida det kan kallas för attack eller lite våldsamma övertalningsförsök, vet inte. och kan väl kvitte, men fullt så enkelriktat behöver man inte se saker, det finns oftast två sidor på ett mynt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Denna tråden är fan klass med Monty python circus! synd, då man verkligen vill veta vad som händer. Det är så in i helvetes tråkigt att läsa om spekulationer om Vem/Vilka som sköt. Kamma till er nu för fan och rapportera om läget. Jag vill inte läsa om era talanglösa gissningslekar om vems eller vilkas fel det är. Ok? Bra där! Och ingen mer käft! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråden är fan klass med Monty python circus! synd, då man verkligen vill veta vad som händer. Det är så in i helvetes tråkigt att läsa om spekulationer om Vem/Vilka som sköt. Kamma till er nu för fan och rapportera om läget. Jag vill inte läsa om era talanglösa gissningslekar om vems eller vilkas fel det är. Ok? Bra där! Och ingen mer käft! :mdr:

På ett forum med två medlemmar eller fler finns det alltid olika uppfattningar om vad som är rätt eller fel.

Ett forum är ingen faktabank utan en plats att dela med sig av sina erfarenheter och åsikter som är individuella.

Det finns gott om information om man silar lite bland inläggen.

Tycker du att det är tråkigt att läsa om olika spekulationer och nonsensinlägg så kan du ju börja med att föregå med gott exempel kanske? :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Gissningslekar? hehe, det är väl bara du och ett mindre gäng fanatiker som inte förstår vilken mob som avfyrar granater. Cirkus? Visst... och de största garven står du och dina partifunktionärer för. B)

För det första så måste jag ju ännu en gång förtydliga för dig, eftersom du har uppenbara problem med läsförståelse. Jag står inte på NÅGON sida. Det betyder att jag varken är Röd eller Gul. Eller som du tolkar det: Jag är inte Kommunist eller Fascist. :mdr:

Rapportera om nåt väsentligt istället för att vara den som sitter bredvid och uppvigla om ännu mer tjafs och meningslösa inlägg. Det är ganska trist att behöva gå igenom 10 sidor om meningslösa spekulationer innan man hittar nåt som verkligen säger nåt om det verkliga läget i Thailand. Joints, skapade väl denna tråden just för det ändamålet!? Eller så har jag missuppfattat det?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så måste jag ju ännu en gång förtydliga för dig, eftersom du har uppenbara problem med läsförståelse. Jag står inte på NÅGON sida. Det betyder att jag varken är Röd eller Gul. Eller som du tolkar det: Jag är inte Kommunist eller Fascist. :mdr:

Rapportera om nåt väsentligt istället för att vara den som sitter bredvid och uppvigla om ännu mer tjafs och meningslösa inlägg. Det är ganska trist att behöva gå igenom 10 sidor om meningslösa spekulationer innan man hittar nåt som verkligen säger nåt om det verkliga läget i Thailand. Joints, skapade väl denna tråden just för det ändamålet!? Eller så har jag missuppfattat det?

Menar du att jag skall tolka dina inlägg som meningsfulla? B)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så måste jag ju ännu en gång förtydliga för dig, eftersom du har uppenbara problem med läsförståelse. Jag står inte på NÅGON sida. Det betyder att jag varken är Röd eller Gul. Eller som du tolkar det: Jag är inte Kommunist eller Fascist. mdr.gif

Rapportera om nåt väsentligt istället för att vara den som sitter bredvid och uppvigla om ännu mer tjafs och meningslösa inlägg. Det är ganska trist att behöva gå igenom 10 sidor om meningslösa spekulationer innan man hittar nåt som verkligen säger nåt om det verkliga läget i Thailand. Joints, skapade väl denna tråden just för det ändamålet!? Eller så har jag missuppfattat det?

Varför inte skriva en specifikation över exakt hur du vill att nyheterna ska levereras, vad du tycker är intressant och

vilket typ av språkbruk som bör användas... så ska jag omedelbart sätta igång och lägga några timmar om dagen

på att producera enbart just sådant som behagar dig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Lill-påven nu vill jag veta hur läget är i Bangkok vågar jag mig till beergarden för en goulaschsoppa

Link to comment
Dela på andra sajter

Anser och ansett hela tiden att den skylige/skyldiga finns att söka i dennes man och hans omgivningar. Trots att Wille och flera andra tidigt avfärdade honom som enbart en galning, som man inte behövde räkna med.

De här dåden bär hans signatur från tidigare händelser i samband med han blev avstängd från sin tjänst i armén i Januari.

Nu har han blivit officiellt avskedad, fråntagen sin grad och blivit mycket förnärmad. Hela hans värld har rasat samman, då hans betydelse för rödskjortorna nu har övergått till att vara en belastning och inte önskvärd längre i något sammanhang.

Detta är ett av hans sista desperata försök att få situationen i Bangkok att explodera och hans sista chans att försöka rädda ansiktet, bli efterfrågad och komma igen.

Länk till hela artikeln: http://www.bangkokpo...ripping-of-rank

'Guilty' Seh Daeng faces dismissal, stripping of rank

  • Published: 8/05/2010 at 12:00 AM
  • Newspaper section: News

Pro-red shirt Khattiya Sawasdipol, widely known as Seh Daeng, faces the prospect of being sacked from the army after a Defence Ministry panel found him guilty in "military criminal cases".

140669.jpg Maj Gen Khattiya Sawasdipol, widely known as Seh Daeng, inspects the red shirts’ barricades of razor wire and sharpened sticks near Lang Suan. He faces the prospect of being dismissed from the army. JETJARAS NA RANONG

He may become the army's first major general to be stripped of his rank.

The committee, set up by the Defence Ministry in January to probe military criminal allegations against Maj Gen Khattiya, concluded he had repeatedly defied orders from his superiors to not get involved in political movements, particularly with the red shirt United Front for Democracy against Dictatorship (UDD), said an army source.

Along with that conclusion, the panel also recommended Maj Gen Khattiya be dismissed from the army and stripped of his rank, said the same source.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...