Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Det är (enligt press) en person som redan medgivit deltagande och vilka som var ansvariga. Den där actorn (orka inte leta upp hans namn igen)

Den där Seh Daeng..han kommer nog få det svårt om dom tar honom och han ställs inför rätta. Blir han dömd så lutar det nog åt dödsstraff.

Methi var det http://www.bangkokpost.com/news/politics/36526/methi-admits-role-in-april-10-clashes

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bra TV du har huh.gif

Visst är den! :great:

Vill Du ha märke o modell så PM:a mig, vill ju inte sprida ut det till kreti o pleti, då får man ju inte ha några bra nyher i fred!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är (enligt press) en person som redan medgivit deltagande och vilka som var ansvariga. Den där actorn (orka inte leta upp hans namn igen)

Den där Seh Daeng..han kommer nog få det svårt om dom tar honom och han ställs inför rätta. Blir han dömd så lutar det nog åt dödsstraff.

Jag har läst lite spekulationer om att Anunpong vill ta hand om Seh Daeng personligen efter granatatracken mot honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Framkommer ju ingenting av intresse i den artikeln, dom plockat upp kvarlämnade vapen som dom skjutit tillbaks med enligt hans erkännande.

Vilka som jag hoppas åker dit är ju dom som sköt granaterna samt satt på taken med snipergevär och sköt både demonstranter och militärer.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sedan några år bortgågne nöjesikonen Sigge Furst hade en slagdänga med texten "vi har skjutit en gök med luftvärnskanon".

Ny teori, kan det vara på detta viset, hur såg i så fall göken ut efteråt?

Kan man utgå från att det INTE är Herr B:s kanon som varit i farten?

Baa, som har en slangbella, men den var det inte i alla fall.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Japp, håller med Serath och Anders. M16-kulorna behåller sina otäcka höghastighetegenskaper i omkring 150 m, så det behöver inte vara närstrid direkt. AK47 Kaliasnikov, som sågs på en del foton är inte ett höghastighetsvapen.

Det är schock-vågen av den höga hastigheten som ger de svåra skadorna, inte att kulan splittras upp.

Var ett stort rabalder i Sverige när AK5:an inköptes till försvaret, men nu har så gott som alla länder i världen typ höghastighetsgevär som standardvapen. Sätter dom ett bra sikte på sina M16, så används de som prickskyttegevär också.

Jo och även efter 150 m så blir det hemska skador.

Amerikanerna införde instabila kulor under Vietnam-kriget. Syftet var att inte döda fienderna utan framkalla så mycket skada att man belastar sjukvårdsorganisationerna och därmed moralen vid motståndarens förband. Kulorna börjar vobbla när dom träffade något hårt i kroppen (ben o.dyl.) Denna vobbling sliter upp stora sår inne i kroppen.

Jag var med och sköt grisar med den typ av vapen när svenska läkare skulle lära sig hur att hantera dessa skador. Man blir väldigt ödmjuk när man ser resultatet av dessa kulor. Man såg ingångshålet, stort som kulan 5.56 mm. Utgångshålet var 10-20 gånger större, ibland ännu mer. Det är så man med enkelhet kan konstatera från vilket håll kulan träffade (om det finns något kvar att identifiera)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Den sedan några år bortgågne nöjesikonen Sigge Furst hade en slagdänga med texten "vi har skjutit en gök med luftvärnskanon".

Ny teori, kan det vara på detta viset, hur såg i så fall göken ut efteråt?

Kan man utgå från att det INTE är Herr B:s kanon som varit i farten?

Baa, som har en slangbella, men den var det inte i alla fall.

Är det nån som noterat att vänsterfalangen, eller krigshetsarna för inbördeskrig, har lugnat ner sig. Vad kan det bero på? Kanske ämne för en ny tråd, men, men många eller några måste vara besvikna över att det blev ingen revolution.

Länge leve Thailand

Kenthamon :wai:

PS Hoppas dom inte tror att Sverige är himmelriket (thailändarna alltså)DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som noterat att vänsterfalangen, eller krigshetsarna för inbördeskrig, har lugnat ner sig. Vad kan det bero på? Kanske ämne för en ny tråd, men, men många eller några måste vara besvikna över att det blev ingen revolution.

Länge leve Thailand

Kenthamon :wai:

PS Hoppas dom inte tror att Sverige är himmelriket (thailändarna alltså)DS

Eller du menar Höger falangen som ville ha ett utrotningskrig på dom röda? Äru besviken att så inte blev fallet? :whistle:

Jag tycker i alla fall en fredlig lösning är bäst... Länge leve demokratin...

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Eller du menar Höger falangen som ville ha ett utrotningskrig på dom röda? Äru besviken att så inte blev fallet? :whistle:

Jag tycker i alla fall en fredlig lösning är bäst... Länge leve demokratin...

Dom röda anser ju alltid att dom är förföljda och alla är är emot dom. :suicide:

Du svarade så jag antar du kände dig träffad. Nu snackar vi Thailand och jag hoppas för min del att allt går bra för det thailändska folket.

Jag har läst denna tråd sen den startade, och vill veta vad som händer i Thailand, och det är inte många som bidragit med vettiga saker, förutom pajkastning. Du Serath är en av dom som bara bidragit med blaha blaha.

Det finns ett fåtal som jag tycker har bidragit med fakta och historia om Thailand, och som försökt att bidra på ett konstruktivt sätt till bakgrunden av denna konflikt. Det är för det första No Buzz och Mai Chai + några till.

Jag var i Thailand första gången i december 2001 och blev helt såld. Jag var där med min familj. Nu har jag försökt att skaffa mig information om den thailändska konflikten pga att jag lever tillsammans med en thailändsk kvinna. Du och dina vänsterkonspiratoriska vänner har inte bidragit mer än pingstpastorn som varje söndag skriker ut att "himlen är nära för dom troende", om du tror tillräckligt.

Jag är ingen Thailandsexpert, eller lever i Thailand men älskar det landet och önskar det all välgång. Jag vill veta allt om varför det blivit som det är, det är därför jag har följt denna tråd. Jag vill ha fakta så jag kan dra mina egna slutsatser, alltså utöva mina demokratiska rättigheter, och skyldigheter, som fri människa. Jag har flera gånger varit så arg, så hade fönstret varit öppet, hade jag slängt ut min dator, speciellt när du och dina gelikar vräker ur er all vänsterpropaganda som en lösning på Thailands problem.

Jag tror, och hoppas, att Thailand kan finna en bra lösning på detta, och att tro att svensk vänster, högerpolitik, skulle vara lösningen på detta problem som många tycks tro är väldigt naivt. Det finns en tro (övertro) på att vi är bättre än alla andra (det trodde Hitler också), att bara vi inför den svenska modellen så blir allt rosenrött.

Titta på alla Sida-projekt under alla decennium, så kan du se resultatet. Jag är övertygad om att Sida-projekten har startat med insikten om att hjälpa många människor, men med klent resultat, med tanke vad det kostat. Detta, som jag tror, beror på att vi tror att vi vet bättre, istället för att lyssna på dom vi vill hjälpa och utgå från deras verklighet, inte från våran verklighet. Vi gör oss bara löjliga om vi tror att vi vet bäst och kan allt.

Jag tror att det viktigaste för dom är vad övriga asiatiska länder tycker om Thailand, inte vad Sverige, Reinfelt eller Sahlin tycker.

Du, och dina kompisar Isaan Lover, Mr Lao Kao och Bossej (märk väl rätt stavning, drabbas bara av felstavning när jag läst IL inlägg) har bara bidragit med som jag ser skitinlägg.

PS: Tror du på fullt allvar att någon här på MPR är så korkad att dom vill att blod ska flyta i Thailand? DS

Mvh

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Dom röda anser ju alltid att dom är förföljda och alla är är emot dom. suicide.gif

... cut en massa smutskastning av andra medlemmar, Sverige, SIDA mfl mfl cut...

Du, och dina kompisar Isaan Lover, Mr Lao Kao och Bossej (märk väl rätt stavning, drabbas bara av felstavning när jag läst IL inlägg) har bara bidragit med som jag ser skitinlägg.

PS: Tror du på fullt allvar att någon här på MPR är så korkad att dom vill att blod ska flyta i Thailand? DS

Mvh Kenthamon jap.gif

Och detta var ditt bidrag till förståelsen av situationen i Thailand?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Är det nån som noterat att vänsterfalangen, eller krigshetsarna för inbördeskrig, har lugnat ner sig. Vad kan det bero på? Kanske ämne för en ny tråd, men, men många eller några måste vara besvikna över att det blev ingen revolution.

Länge leve Thailand

Kenthamon :wai:

PS Hoppas dom inte tror att Sverige är himmelriket (thailändarna alltså)DS

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Vi firar att den dumma risbonden har flyttat fram sina positioner för deras framtid i Thailand och att kamp alltid lönar sig för de sämst ställda i samhället. Så utvecklar man ett samhälle Utan kamp ingen utveckling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom röda anser ju alltid att dom är förföljda och alla är är emot dom. :suicide:

Du svarade så jag antar du kände dig träffad. Nu snackar vi Thailand och jag hoppas för min del att allt går bra för det thailändska folket.

Jag har läst denna tråd sen den startade, och vill veta vad som händer i Thailand, och det är inte många som bidragit med vettiga saker, förutom pajkastning. Du Serath är en av dom som bara bidragit med blaha blaha.

Det finns ett fåtal som jag tycker har bidragit med fakta och historia om Thailand, och som försökt att bidra på ett konstruktivt sätt till bakgrunden av denna konflikt. Det är för det första No Buzz och Mai Chai + några till.

Jag var i Thailand första gången i december 2001 och blev helt såld. Jag var där med min familj. Nu har jag försökt att skaffa mig information om den thailändska konflikten pga att jag lever tillsammans med en thailändsk kvinna. Du och dina vänsterkonspiratoriska vänner har inte bidragit mer än pingstpastorn som varje söndag skriker ut att "himlen är nära för dom troende", om du tror tillräckligt.

Jag är ingen Thailandsexpert, eller lever i Thailand men älskar det landet och önskar det all välgång. Jag vill veta allt om varför det blivit som det är, det är därför jag har följt denna tråd. Jag vill ha fakta så jag kan dra mina egna slutsatser, alltså utöva mina demokratiska rättigheter, och skyldigheter, som fri människa. Jag har flera gånger varit så arg, så hade fönstret varit öppet, hade jag slängt ut min dator, speciellt när du och dina gelikar vräker ur er all vänsterpropaganda som en lösning på Thailands problem.

Jag tror, och hoppas, att Thailand kan finna en bra lösning på detta, och att tro att svensk vänster, högerpolitik, skulle vara lösningen på detta problem som många tycks tro är väldigt naivt. Det finns en tro (övertro) på att vi är bättre än alla andra (det trodde Hitler också), att bara vi inför den svenska modellen så blir allt rosenrött.

Titta på alla Sida-projekt under alla decennium, så kan du se resultatet. Jag är övertygad om att Sida-projekten har startat med insikten om att hjälpa många människor, men med klent resultat, med tanke vad det kostat. Detta, som jag tror, beror på att vi tror att vi vet bättre, istället för att lyssna på dom vi vill hjälpa och utgå från deras verklighet, inte från våran verklighet. Vi gör oss bara löjliga om vi tror att vi vet bäst och kan allt.

Jag tror att det viktigaste för dom är vad övriga asiatiska länder tycker om Thailand, inte vad Sverige, Reinfelt eller Sahlin tycker.

Du, och dina kompisar Isaan Lover, Mr Lao Kao och Bossej (märk väl rätt stavning, drabbas bara av felstavning när jag läst IL inlägg) har bara bidragit med som jag ser skitinlägg.

PS: Tror du på fullt allvar att någon här på MPR är så korkad att dom vill att blod ska flyta i Thailand? DS

Mvh

Kenthamon :wai:

Jadu Khentamon min ironiska replik var till ditt urbota dumma inlägg. Och du precis skrivit det största skitinlägget i denna tråd.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Dom röda anser ju alltid att dom är förföljda och alla är är emot dom. :suicide:

Du svarade så jag antar du kände dig träffad. Nu snackar vi Thailand och jag hoppas för min del att allt går bra för det thailändska folket.

Jag har läst denna tråd sen den startade, och vill veta vad som händer i Thailand, och det är inte många som bidragit med vettiga saker, förutom pajkastning. Du Serath är en av dom som bara bidragit med blaha blaha.

Det finns ett fåtal som jag tycker har bidragit med fakta och historia om Thailand, och som försökt att bidra på ett konstruktivt sätt till bakgrunden av denna konflikt. Det är för det första No Buzz och Mai Chai + några till.

Jag var i Thailand första gången i december 2001 och blev helt såld. Jag var där med min familj. Nu har jag försökt att skaffa mig information om den thailändska konflikten pga att jag lever tillsammans med en thailändsk kvinna. Du och dina vänsterkonspiratoriska vänner har inte bidragit mer än pingstpastorn som varje söndag skriker ut att "himlen är nära för dom troende", om du tror tillräckligt.

Jag är ingen Thailandsexpert, eller lever i Thailand men älskar det landet och önskar det all välgång. Jag vill veta allt om varför det blivit som det är, det är därför jag har följt denna tråd. Jag vill ha fakta så jag kan dra mina egna slutsatser, alltså utöva mina demokratiska rättigheter, och skyldigheter, som fri människa. Jag har flera gånger varit så arg, så hade fönstret varit öppet, hade jag slängt ut min dator, speciellt när du och dina gelikar vräker ur er all vänsterpropaganda som en lösning på Thailands problem.

Jag tror, och hoppas, att Thailand kan finna en bra lösning på detta, och att tro att svensk vänster, högerpolitik, skulle vara lösningen på detta problem som många tycks tro är väldigt naivt. Det finns en tro (övertro) på att vi är bättre än alla andra (det trodde Hitler också), att bara vi inför den svenska modellen så blir allt rosenrött.

Titta på alla Sida-projekt under alla decennium, så kan du se resultatet. Jag är övertygad om att Sida-projekten har startat med insikten om att hjälpa många människor, men med klent resultat, med tanke vad det kostat. Detta, som jag tror, beror på att vi tror att vi vet bättre, istället för att lyssna på dom vi vill hjälpa och utgå från deras verklighet, inte från våran verklighet. Vi gör oss bara löjliga om vi tror att vi vet bäst och kan allt.

Jag tror att det viktigaste för dom är vad övriga asiatiska länder tycker om Thailand, inte vad Sverige, Reinfelt eller Sahlin tycker.

Du, och dina kompisar Isaan Lover, Mr Lao Kao och Bossej (märk väl rätt stavning, drabbas bara av felstavning när jag läst IL inlägg) har bara bidragit med som jag ser skitinlägg.

PS: Tror du på fullt allvar att någon här på MPR är så korkad att dom vill att blod ska flyta i Thailand? DS

Mvh

Kenthamon :wai:

Svar till Kenthamon

Instämmer med Serath

Kenthamon du har ovan lyckats skriva det största skitinlägget i denna långa tråd.

Fast när jag kollar tillbaka har du några till av nästan samma dåliga klass.

Sällan inlägg i sakfrågorna, men ofta personangrepp.

Dina inlägg är nästan alltid helt värdelösa för diskussionen.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, här kommer ett skitinlägg till!

Ryktescentralen (tanterna på marknaden här), berättade för ett par dagar sedan att flera höga militärer fått betalt för att inte ingripa mot demonstranterna.

Den som skall ha fått mest fick 100 miljoner bath, sedan sjönk summorna till 70 miljoner, 50 miljoner och vidare till de som inte stod så högt i kedjan.

Ryktet kommer från en dam som bor i en lyxvilla inne på militärområdet här intill (alltså en fru till en hyfsat uppsatt militär).

Alltid intressanta rykten som surrar på marknaden! :dance1:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det verkar som om det kan vara General Anupong som ligger bakom kompromissen och inte Apishit som många tror.

Enligt artikeln så är det Generalens vägran att ta till våld mot demonstranterna trots Apishits vädjan om detta p.g.a den

nationella säkerheten som senare blev terrorist hot och slutligen attacker mot monarkin, när inget av detta fick Generalen

att anfalla och köra bort demonstranterna så hade till slut Apishit inget annat val än att utlysa nyval.

Detta innebär att läget mellan Generalen och Apishit är spänt, men att Generalens taktik segrade som tur var.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/36804/army-chief-tactics-force-election-offer

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Europeiska advokater i en thailändsk domstol. Det är bara att lyckönska dom och gratulera till pengarna.

Hej

Ja det ska onekligen bli spännande att se hur detta kommer att fungera, och man kan ju misstänka att försvaret kommer att

inrikta sig på tidigare rättspraxis vid demonstrationer t.ex den av PAD.

Jag tror faktiskt att det kan bli lite svårare för dommstolarna att agera som dom brukar om internationellt erkända

försvarare finns med i rättssalen, dessa kommer ju säkert att rapportera frikostigt till media utanför landet och

dommstolen vill nog inte framstå som korrumperad eller partisk inför omvärlden.

Så kanske är detta ånyo ett smart drag av Thaksin som brukar veta vad han gör.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dom röda anser ju alltid att dom är förföljda och alla är är emot dom. :suicide:

Du svarade så jag antar du kände dig träffad. Nu snackar vi Thailand och jag hoppas för min del att allt går bra för det thailändska folket.

Jag har läst denna tråd sen den startade, och vill veta vad som händer i Thailand, och det är inte många som bidragit med vettiga saker, förutom pajkastning. Du Serath är en av dom som bara bidragit med blaha blaha.

Det finns ett fåtal som jag tycker har bidragit med fakta och historia om Thailand, och som försökt att bidra på ett konstruktivt sätt till bakgrunden av denna konflikt. Det är för det första No Buzz och Mai Chai + några till.

Jag var i Thailand första gången i december 2001 och blev helt såld. Jag var där med min familj. Nu har jag försökt att skaffa mig information om den thailändska konflikten pga att jag lever tillsammans med en thailändsk kvinna. Du och dina vänsterkonspiratoriska vänner har inte bidragit mer än pingstpastorn som varje söndag skriker ut att "himlen är nära för dom troende", om du tror tillräckligt.

Jag är ingen Thailandsexpert, eller lever i Thailand men älskar det landet och önskar det all välgång. Jag vill veta allt om varför det blivit som det är, det är därför jag har följt denna tråd. Jag vill ha fakta så jag kan dra mina egna slutsatser, alltså utöva mina demokratiska rättigheter, och skyldigheter, som fri människa. Jag har flera gånger varit så arg, så hade fönstret varit öppet, hade jag slängt ut min dator, speciellt när du och dina gelikar vräker ur er all vänsterpropaganda som en lösning på Thailands problem.

Jag tror, och hoppas, att Thailand kan finna en bra lösning på detta, och att tro att svensk vänster, högerpolitik, skulle vara lösningen på detta problem som många tycks tro är väldigt naivt. Det finns en tro (övertro) på att vi är bättre än alla andra (det trodde Hitler också), att bara vi inför den svenska modellen så blir allt rosenrött.

Titta på alla Sida-projekt under alla decennium, så kan du se resultatet. Jag är övertygad om att Sida-projekten har startat med insikten om att hjälpa många människor, men med klent resultat, med tanke vad det kostat. Detta, som jag tror, beror på att vi tror att vi vet bättre, istället för att lyssna på dom vi vill hjälpa och utgå från deras verklighet, inte från våran verklighet. Vi gör oss bara löjliga om vi tror att vi vet bäst och kan allt.

Jag tror att det viktigaste för dom är vad övriga asiatiska länder tycker om Thailand, inte vad Sverige, Reinfelt eller Sahlin tycker.

Du, och dina kompisar Isaan Lover, Mr Lao Kao och Bossej (märk väl rätt stavning, drabbas bara av felstavning när jag läst IL inlägg) har bara bidragit med som jag ser skitinlägg.

PS: Tror du på fullt allvar att någon här på MPR är så korkad att dom vill att blod ska flyta i Thailand? DS

Mvh

Kenthamon :wai:

Hej

Till skillnad mot dig så tycker jag att den vänster-höger debatt som har pågått på forumet har belyst motsättningarna i

Thailand på ett bra sätt, och jag tycker att det har kommit fram mycket fakta och att dom seriösa inläggen har varit i en

klar majoritet, att vissa inlägg inte alltid håller måttet får man räkna med i en sån mängd som det faktiskt har varit.

Och själv är jag övertygad om att båda sidor har lärt sig lite av varandra tack vare dom här diskussionerna,

sedan är det ju så att en del människor kanske inte är så vana att diskutera politik och därför har svårt att skilja på

sakfrågan och människan, och därför blir lite onödigt aggresiva mot personen i vissa inlägg.

Den viktigaste lärdommen för oss alla på forumet oavsett ståndpunkt tycker jag är att det inte finns en enda absolut

sanning, utan att sanningen beror på hur man väljer att tolka den information som man får till sig,

och att tolkningen beror på ens egna erfarenheter och värderingar, och att man inte har samsyn eller uppfattar det som sker

lika inte automatiskt innebär att den andra människan ljuger, utan bara säger hur han tolkar det enligt sina värderingar.

Och detta tycker jag att du också ska försöka ta till dig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det verkar som om det kan vara General Anupong som ligger bakom kompromissen och inte Apishit som många tror.

Enligt artikeln så är det Generalens vägran att ta till våld mot demonstranterna trots Apishits vädjan om detta p.g.a den

nationella säkerheten som senare blev terrorist hot och slutligen attacker mot monarkin, när inget av detta fick Generalen

att anfalla och köra bort demonstranterna så hade till slut Apishit inget annat val än att utlysa nyval.

Detta innebär att läget mellan Generalen och Apishit är spänt, men att Generalens taktik segrade som tur var.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/36804/army-chief-tactics-force-election-offer

Mvh Isan Lover

Var finns det bekräftat att Abhisit "vädjat" till Anupong om att ta till våld mot demonstranterna? En länk med fakta tack, inte sånt som "alla" vet den här gången.

Så om din teori stämmer så vägrar militären att ingripa och då har vi haft ännu en kupp precis eller?

För det var ju så resonemnaget gick när militären inte ingrep mot de gula när de domonstrerade, så då kan vi konstatera att militären är numera köpt av der röda, de nyrika, och yuppie eliten?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det verkar som om det kan vara General Anupong som ligger bakom kompromissen och inte Apishit som många tror.

Enligt artikeln så är det Generalens vägran att ta till våld mot demonstranterna trots Apishits vädjan om detta p.g.a den

nationella säkerheten som senare blev terrorist hot och slutligen attacker mot monarkin, när inget av detta fick Generalen

att anfalla och köra bort demonstranterna så hade till slut Apishit inget annat val än att utlysa nyval.

Detta innebär att läget mellan Generalen och Apishit är spänt, men att Generalens taktik segrade som tur var.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/36804/army-chief-tactics-force-election-offer

Mvh Isan Lover

Mycket intressant artikel

Anupong var ju tidigt ute med att en militär lösning är ingen lösning och Abbhisit borde utlysa nyval (redan i Mars). Den karln verkar veta vad han talar om och haft en sansad hållning till det hela, Dessutom så kommer han gå i pension nu till hösten och beordra en massaker precis innan pensionen inte vore lyckat ur rent hälso skäl.

Och Prawitts tal om inbördeskrig verkar som ett mycket troligt scenario och hade nog tvingat många röda ledare i landsflykt, Inte precis vad Thailand behöver ett 30 tal röda ledare som propagerar mot Thailand från olika länder. Konfrontation är ingen lösning om man vill framstå som ett demokratiskt samhälle.

Denna "Road Map" är nog enda lösningen, Dags att Thailand tar tag i sina problem även om dom har mycket problem fram för sig.

Internationell övervakning vid valet hade varit önskvärt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var finns det bekräftat att Abhisit "vädjat" till Anupong om att ta till våld mot demonstranterna? En länk med fakta tack, inte sånt som "alla" vet den här gången.

Så om din teori stämmer så vägrar militären att ingripa och då har vi haft ännu en kupp precis eller?

För det var ju så resonemnaget gick när militären inte ingrep mot de gula när de domonstrerade, så då kan vi konstatera att militären är numera köpt av der röda, de nyrika, och yuppie eliten?

Hej

Det är väl i artiklar som den här som det framställs som att PM ville att militären skulle köra bort demonstranterna med

våld, jag lägger in några citat ifrån denna artikel men det finns ju många fler, och även TV sändningar som visar att

regeringen ville att militären skulle använda våld mot demonstranerna.

Så all heder åt Generalen som är en hjälte just nu och som genom sitt agerande har undvikit ett blodbad och sett till

Thailands bästa.

"Prime Minister Abhisit Vejjajiva has been compelled to offer a house dissolution to break the country's political deadlock because of the army's reluctance to use force to clear anti-government protesters from Ratchaprasong intersection"

"Gen Anupong said politicians should facilitate talks between the government and the United Front for Democracy against Dictatorship because the use of force would lead to more deaths."

"Defence Minister Prawit Wongsuwon, who once said police, not soldiers, should lead any crackdowns on protesters, holds the same position."

"It's unacceptable for me to use soldiers to shoot Thais," he said.

"The government has invoked threats to national security, terrorism and attacks on the monarchy as grounds for the army to clear the protesters from Bangkok's streets. But the army has maintained its support for Gen Anupong's position that a political resolution is the only way out of the crisis."

"The order to kill is easily executed because soldiers have guns. But what will happen afterwards?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju ingenstans där det står i de citaten att Abhisit och regeringen beordrat militären att köra väck demonstranterna med våld?

Var har du fått de uppgifterna ifrån?

Ifall det nu stämmer IL, är detta inte samma sak som drabbade Samak och Somchai hösten 2008 när militären vägrade ingripa mot de gula?

Alltså en "tyst" militärkupp?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Finns ju ingenstans där det står i de citaten att Abhisit och regeringen beordrat militären att köra väck demonstranterna med våld?

Var har du fått de uppgifterna ifrån?

Ifall det nu stämmer IL, är detta inte samma sak som drabbade Samak och Somchai hösten 2008 när militären vägrade ingripa mot de gula?

Alltså en "tyst" militärkupp?

Hej

Det kan man tycka men skillnaden den gången var att det var en av folket vald regering.

Men visst vissa likheter finns.

Läste precis att dom röda börjar planera inför det kommande valet i Bangkok Post se länk nedan.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/176963/weng-reds-must-back-puea-thai-party

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Alltså en "tyst" militärkupp?

Vad tror du? Jag tycker det ar en relativt rimlig forklaringsmodell aven om det inte ar alls lika uttalat idag som det var 2008.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kan man tycka men skillnaden den gången var att det var en av folket vald regering.

Men visst vissa likheter finns.

Läste precis att dom röda börjar planera inför det kommande valet i Bangkok Post se länk nedan.

http://www.bangkokpo...puea-thai-party

Mvh Isan Lover

Tillbaka på ruta ett. Nuvarande regering är precis lika folkvald, som de två tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...