Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Du menar att.

Thailand hade varit ett mindre korrupt, mer demokratiskt och ett fritt land att leva i utan massa knarklangare som styrde och ställde.

nej just det! Thaksin hade sitt lilla "War On Drugs" för att ta bort knarklangare, oppositionella och vanligt folk. En del spill får man räkna med sa han OCH..."detta är en intern angelägenhet så det skall ingen internationell organisation kritisera"

Jo det var demokratisk värre på Thaksins tid

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

nej just det! Thaksin hade sitt lilla "War On Drugs" för att ta bort knarklangare, oppositionella och vanligt folk. En del spill får man räkna med sa han OCH..."detta är en intern angelägenhet så det skall ingen internationell organisation kritisera"

Jo det var demokratisk värre på Thaksins tid

Med hårda tag löste han ett mycket allvarligt problem i Thailand.

Med 3 miljoner knarkare i landet så kanske du inser hur stort problemet var. Och hur mycket makt därigenom Knarklangarna hade.

Och hans krig mot knarket handla inte enbart att rensa upp bland knarklangarna Samt den utspridda korruption som knarklangare stod för inom polis och offentlig förvaltning.

Fortfarande så finns ju hans program igång i Thailand med rehabilitering mm för knarkare samt utbildnings insatser.

Men visst att polisen döda oskyldiga skall aldrig försvaras.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Var håller kung Bhumibol hus??? Inspärrad ,drogad utan vetskap om vad som händer i Thailand ???:diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Med hårda tag löste han ett mycket allvarligt problem i Thailand.

Med 3 miljoner knarkare i landet så kanske du inser hur stort problemet var. Och hur mycket makt därigenom Knarklangarna hade.

Och hans krig mot knarket handla inte enbart att rensa upp bland knarklangarna Samt den utspridda korruption som knarklangare stod för inom polis och offentlig förvaltning.

Fortfarande så finns ju hans program igång i Thailand med rehabilitering mm för knarkare samt utbildnings insatser.

Men visst att polisen döda oskyldiga skall aldrig försvaras.

Du menar väl inte att Thailands narkotikaproblem är borta nu efter Thaksins utrensningar?

Jag undrar om det över huvudtaget gjorde någon skillnad.

Misstolka mig nu inte. Jag verkligen HATAR narkotika och de som håller på med det. Thaksin fick det till rena utrensningarna. Det finns massor av rapporter över människor som mördats utan någon som helst rättegång eller ens misstanke. Det strök säkert med en del skyldiga också. Det gör mig ingenting! De är alla de oskyldiga och oppositionella som dog; det är oförlåtligt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar väl inte att Thailands narkotikaproblem är borta nu efter Thaksins utrensningar?

Jag undrar om det över huvudtaget gjorde någon skillnad.

Misstolka mig nu inte. Jag verkligen HATAR narkotika och de som håller på med det. Thaksin fick det till rena utrensningarna. Det finns massor av rapporter över människor som mördats utan någon som helst rättegång eller ens misstanke. Det strök säkert med en del skyldiga också. Det gör mig ingenting! De är alla de oskyldiga och oppositionella som dog; det är oförlåtligt!

Jag vet inget om att oppositionella dödades medvetet, Finns det bevis för det?

Men att oskyldiga dog, det är ju utom tvivel.

Knarkproblemet är inte borta, Men den fick sig en rejäl törn. Och efter detta så har ju rehabiliterings programmen hjälpt många. Men det finns nog mycket mer att göra.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Med hårda tag löste han ett mycket allvarligt problem i Thailand.

Med 3 miljoner knarkare i landet så kanske du inser hur stort problemet var. Och hur mycket makt därigenom Knarklangarna hade.

Och hans krig mot knarket handla inte enbart att rensa upp bland knarklangarna Samt den utspridda korruption som knarklangare stod för inom polis och offentlig förvaltning.

Fortfarande så finns ju hans program igång i Thailand med rehabilitering mm för knarkare samt utbildnings insatser.

Men visst att polisen döda oskyldiga skall aldrig försvaras.

Du motsäger dig själv :kort:

"Hårda tag" tillåtet för din "hjälte.

Däremot inte för nuvarande regeringen i Thailand. :whistle:

Vore bra att vara mer konsekvent i åsikter och att endast förespråka "lugna tag".

Alla är ju människor. eller?

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Du motsäger dig själv :kort:

"Hårda tag" tillåtet för din "hjälte.

Däremot inte för nuvarande regeringen i Thailand. :whistle:

Vore bra att vara mer konsekvent i åsikter och att endast förespråka "lugna tag".

Alla är ju människor. eller?

/Marsupilami

Skillnad på kriminella och fredliga demonstranter.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Skillnad på kriminella och fredliga demonstranter.

Det strök med bevisligen oskyldiga människor med i dom "hårda tagen"

Inga rättegångar hölls heller..

Ändock så menar du att det var okej.?

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Det strök med bevisligen oskyldiga människor med i dom "hårda tagen"

Inga rättegångar hölls heller..

Ändock så menar du att det var okej.?

/Marsupilami

Nej klart inte, Var har jag sagt det?

Varför har inga rättegångar hållits?, Dom gula kuppa ju bort thaksin 2006. Dom har haft 4 år på sig att göra något.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Med hårda tag löste han ett mycket allvarligt problem i Thailand.

Med 3 miljoner knarkare i landet så kanske du inser hur stort problemet var. Och hur mycket makt därigenom Knarklangarna hade.

Och hans krig mot knarket handla inte enbart att rensa upp bland knarklangarna Samt den utspridda korruption som knarklangare stod för inom polis och offentlig förvaltning.

Fortfarande så finns ju hans program igång i Thailand med rehabilitering mm för knarkare samt utbildnings insatser.

Men visst att polisen döda oskyldiga skall aldrig försvaras.

Här hyllar Thaksins åtagande med "hårda tag".

Då bör du inte klandra dom som vill "mota" bort de "Röda" med polis och militär.

De "Röda" som kan jämföras med kriminella...för inte springer man omkring och demonstrerar med pistoler i händerna vid sjukhus mm.

Skjuter mot polis och militär.

:crazy:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Nej klart inte, Var har jag sagt det?

Varför har inga rättegångar hållits?, Dom gula kuppa ju bort thaksin 2006. Dom har haft 4 år på sig att göra något.

Försent att hålla rättegångar då dom oskyldiga har skjutits på order av Thaksin.(misstanke om att vara inblandad i knarkaffärer räckte)

Detta är en riktig hjälte Mr T. :drinks:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hyllar Thaksins åtagande med "hårda tag".

Då bör du inte klandra dom som vill "mota" bort de "Röda" med polis och militär.

De "Röda" som kan jämföras med kriminella...för inte springer man omkring och demonstrerar med pistoler i händerna vid sjukhus mm.

Skjuter mot polis och militär.

:crazy:

/Marsupilami

Ja tyvärr har ju situationen eskalerat när militären sattes in mot fredliga demonstranter.

Men du menar på allvar att du ser knarklangare och röda demonstranter som samma skrot och korn?

Det är ju upp till dig, Men resten av världen ser situationen annorlunda. Som tur är...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försent att hålla rättegångar då dom oskyldiga har skjutits på order av Thaksin.(misstanke om att vara inblandad i knarkaffärer räckte)

Detta är en riktig hjälte Mr T. :drinks:

/Marsupilami

Du gillar att sprida lögner märker jag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Du gillar att sprida lögner märker jag.

Det där kan väl knappast hänföras till lögner? Det finns ett antal rapporter; inte minst från HRW, vilka beskriver hur personer dödats utan rättegång.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Ja tyvärr har ju situationen eskalerat när militären sattes in mot fredliga demonstranter.

Men du menar på allvar att du ser knarklangare och röda demonstranter som samma skrot och korn?

Det är ju upp till dig, Men resten av världen ser situationen annorlunda. Som tur är...

Det kan inte anses fredligt att springa omkring med pistoler och att hota folk ock även skjuta dem...

Dessa röda demonstranter som skjuter och hotar folk är bevisligen kriminella...

Du tycks inte tycka det?

Tur är att resten av världen inte ser situationen och den typ av betende som "normal",som du tycks göra..

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Ja tyvärr har ju situationen eskalerat när militären sattes in mot fredliga demonstranter.

Men du menar på allvar att du ser knarklangare och röda demonstranter som samma skrot och korn?

Det är ju upp till dig, Men resten av världen ser situationen annorlunda. Som tur är...

Upplysningsvis så kan jag säga att min data tycks krångla och på något mystiskt vis så gav jag karma för detta inlägg...vilket jag inte menade... men du kan få ha den för att du trots allt diskuterar sansat, även om du tycks vilja ändra på meningar och lägga ord i munnen... :crazy:

Så grattis :whistle:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där kan väl knappast hänföras till lögner? Det finns ett antal rapporter; inte minst från HRW, vilka beskriver hur personer dödats utan rättegång.

Säger inte emot dom rapporterna, Men det var inte vad diskussionen handla om. Utan om dom poliser mm som döda oskyldiga inte har gripits, åtalats mm.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplysningsvis så kan jag säga att min data tycks krångla och på något mystiskt vis så gav jag karma för detta inlägg...vilket jag inte menade... men du kan få ha den för att du trots allt diskuterar sansat, även om du tycks vilja ändra på meningar och lägga ord i munnen... :crazy:

Så grattis :whistle:

/Marsupilami

Nja har inte lagt några ord i din mun ännu ;)

Men svara på denna fråga.

Varför har det inte hållits några rättegångar mot poliser mm som döda oskyldiga, Trots allt 4 år sen Thaksin kuppades bort...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Nja har inte lagt några ord i din mun ännu ;)

Men svara på denna fråga.

Varför har det inte hållits några rättegångar mot poliser mm som döda oskyldiga, Trots allt 4 år sen Thaksin kuppades bort...

Jag svarar som så. Thaksin var ytters ansvarig för detta.

Om man håller rättegångar så får inte dom oskyldiga som skjutits till döds livet tillbaka..

Däremot så borde den ytterst ansvariga ,som även lurat till sig miljoner från Thailändska folket få sitta inom lås och bom...länge.länge...

Natti natti :wai:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är nästan lite gulligt :-)

Så du menar att Thailand var demokratiskt eller på väg att bli det när militären genomförde kuppen? Herrejösses!

Sedan en liten detalj; jag vet inte hur många gånger jag skrivit, i mina diskussioner med IL, att jag inte accepterar militär blandar sig i ett lands interna frågor.

Du kan ju söka på det om dy vill.

Tyvärr visar dina uttalanden att du helt struntar i vad folk skriver. Du har din åsikt klar och det är inte ens värt för dig att argumentera. Det gör förstås att debatterna blir därefter.

Hej

Thailand var väl både lugnare och mer demokratiskt före Militärens och PAD,s inblandning i politiken.

Men även vid denna tidpunkt fanns det väl saker som kunde bli bättre, och jag tror att läget hade varit bättre

demokratiskt om regeringarna som valdes hade fått regera sin mandat tid ut utan inblandning av ej valda makthavare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag vet inget om att oppositionella dödades medvetet, Finns det bevis för det?

Men att oskyldiga dog, det är ju utom tvivel.

Knarkproblemet är inte borta, Men den fick sig en rejäl törn. Och efter detta så har ju rehabiliterings programmen hjälpt många. Men det finns nog mycket mer att göra.

Hej

Hade oppositionella skjutits i samband med kriget mot knarket hade detta blivit uppmärksammat och fördömt i hela världen.

Och det har naturligtvis inte hänt, dom som sköts gjorde oftast väpnat motstånd vid gripande om man ska tro på det som

skrevs i thailändsk press vid tidpunkten för kampen mot drogerna.

Men man kan ju inte utesluta att enskilda misstag eller olyckshändelser har skett, för dom flesta langarna bodde ju med

sina familjer i tätbefolkade bostadsområden.

Det som det skrevs och ryktades om när kampen pågick var att enskilda poliser som hade tagit mutor ifrån en langare var

rädda för att bli avslöjade och därför sköt langaren även om denne hade kunnat gripas och föras med till häkte.

Men att polisen gick runt och sköt vem som helst för nöjets skull är naturligtvis en grov överdrift.

Och Thailand behöver precis som andra länder med stor knarkhandel ha en hård attityd mot denna industri,

här hjälper det nog inte att blunda eller att vända andra kinden till och tro att detta försvinner av sig själv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Hade oppositionella skjutits i samband med kriget mot knarket hade detta blivit uppmärksammat och fördömt i hela världen.

Och det har naturligtvis inte hänt, dom som sköts gjorde oftast väpnat motstånd vid gripande om man ska tro på det som

skrevs i thailändsk press vid tidpunkten för kampen mot drogerna.

Men man kan ju inte utesluta att enskilda misstag eller olyckshändelser har skett, för dom flesta langarna bodde ju med

sina familjer i tätbefolkade bostadsområden.

Det som det skrevs och ryktades om när kampen pågick var att enskilda poliser som hade tagit mutor ifrån en langare var

rädda för att bli avslöjade och därför sköt langaren även om denne hade kunnat gripas och föras med till häkte.

Men att polisen gick runt och sköt vem som helst för nöjets skull är naturligtvis en grov överdrift.

Och Thailand behöver precis som andra länder med stor knarkhandel ha en hård attityd mot denna industri,

här hjälper det nog inte att blunda eller att vända andra kinden till och tro att detta försvinner av sig själv.

Mvh Isan Lover

Att du bara har mage att skriva som ovan.

En googling hade givit mer info.

Exempel:

HRW; http://www.hrw.org/en/news/2004/10/04/Thailand-anti-drug-campaign-reaches-new-low

http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=8072

Läs särskilt; "HRW said its research showed that during Thaksin’s time in office from 2001 to 2006, his administration was accused of extrajudicial executions, “disappearances,” illegal abductions, arbitrary detentions, torture and other mistreatment of persons in detention, plus attacks o­n media freedoms."

http://stopthedrugwar.org/chronicle-old/275/thailandwar.shtml

Läs särskilt; "This has become a land of fear. It is very ugly. Who is killing whom?" asked Jaran Ditapichai, another human rights commissioner.

Yet another human rights commissioner, Jaran Ditapichai, told the Guardian (London) last week that public support for the anti-drug campaign was diminishing as the rising death toll led to fears of creeping authoritarianism. "The public see death tolls rising, but they don't know who killed those people," he said.

On Saturday, the Bangkok Post weighed in with an editorial scoffing at the government's claims that the killings were the result of gang vendettas and police were obeying the law. "Such assurances ring hollow, given the poor records of the police, where scapegoats abound and unexplained deaths of prisoners in detention cells are all too frequent," it said. "If Mr. Thaksin is not careful we will be taken back to those dark days when suspects are presumed guilty until proven innocent."

Ja det finns massor av exempel så detta vara bara ett axplock.

Jag tycker din argumentation följer linjen "lite spill få man räkna med" på samma sätt som dina argumentation kring hur de röda ljuger och lurar oskyldiga att fara till Bangkok för att slåss för en sak som ledarna har fabricerat. Thaksin som skulle stå främst och försvara demokratin (alltså hans demokrati) flyger runt i sin privata jet istället. Klart mycket bekvämare.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort tack till alla nyhetsjägare som ser till att vi som inte är där när det händer eller ej vet var man skall söka nyheterna på annat håll kan hålla oss ögonblicksuppdaterade om de tragiska orolighter som pågår i Thailand och synnerlighet Bangkok just nu.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att du bara har mage att skriva som ovan.

En googling hade givit mer info.

Exempel:

HRW; http://www.hrw.org/en/news/2004/10/04/Thailand-anti-drug-campaign-reaches-new-low

http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=8072

Läs särskilt; "HRW said its research showed that during Thaksin’s time in office from 2001 to 2006, his administration was accused of extrajudicial executions, “disappearances,” illegal abductions, arbitrary detentions, torture and other mistreatment of persons in detention, plus attacks o­n media freedoms."

http://stopthedrugwar.org/chronicle-old/275/thailandwar.shtml

Läs särskilt; "This has become a land of fear. It is very ugly. Who is killing whom?" asked Jaran Ditapichai, another human rights commissioner.

Yet another human rights commissioner, Jaran Ditapichai, told the Guardian (London) last week that public support for the anti-drug campaign was diminishing as the rising death toll led to fears of creeping authoritarianism. "The public see death tolls rising, but they don't know who killed those people," he said.

On Saturday, the Bangkok Post weighed in with an editorial scoffing at the government's claims that the killings were the result of gang vendettas and police were obeying the law. "Such assurances ring hollow, given the poor records of the police, where scapegoats abound and unexplained deaths of prisoners in detention cells are all too frequent," it said. "If Mr. Thaksin is not careful we will be taken back to those dark days when suspects are presumed guilty until proven innocent."

Ja det finns massor av exempel så detta vara bara ett axplock.

Jag tycker din argumentation följer linjen "lite spill få man räkna med" på samma sätt som dina argumentation kring hur de röda ljuger och lurar oskyldiga att fara till Bangkok för att slåss för en sak som ledarna har fabricerat. Thaksin som skulle stå främst och försvara demokratin (alltså hans demokrati) flyger runt i sin privata jet istället. Klart mycket bekvämare.

Hej

Jag kunde inte läsa någonstans om skjutna oppositionella, men mycket riktigt har kampanjen kritiserats av dessa

organisationer för det stora antalet döda och det är deras uppgift i samhället.

Men det är väldigt svårt att få en entydig bild av det som skedde, men förmodligen finns det både personer som blev dödade

i gängkrig, och dödade som gjorde väpnat motstånd vid gripande, och rena avrättningar utförda av polis för att skydda sig

själva för mottagna mutor och risk för fängelse, det går nog inte heller att utesluta beställningsmord ifrån personer i

socialgrupp ett, politiker, militärer och polisledning som vill skydda sig själva ifrån att bli utpekade som organisatörer

och huvudmän, och det finns säket ändå mera anledningar till att resultatet blev många dödade.

Så själv tror jag att det finns ganska många anledningar till att så många dödades under denna kampanj, och jag utesluter

inte att många dödsfall kommer att inträffa även i framtiden om någon beslutar om att gå i närkamp med denna mäktiga och

skrupellösa industri som faktiskt knarkhandel är.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hade oppositionella skjutits i samband med kriget mot knarket hade detta blivit uppmärksammat och fördömt i hela världen.

Och det har naturligtvis inte hänt, dom som sköts gjorde oftast väpnat motstånd vid gripande om man ska tro på det som

skrevs i thailändsk press vid tidpunkten för kampen mot drogerna.

Men man kan ju inte utesluta att enskilda misstag eller olyckshändelser har skett, för dom flesta langarna bodde ju med

sina familjer i tätbefolkade bostadsområden.

Det som det skrevs och ryktades om när kampen pågick var att enskilda poliser som hade tagit mutor ifrån en langare var

rädda för att bli avslöjade och därför sköt langaren även om denne hade kunnat gripas och föras med till häkte.

Men att polisen gick runt och sköt vem som helst för nöjets skull är naturligtvis en grov överdrift.

Och Thailand behöver precis som andra länder med stor knarkhandel ha en hård attityd mot denna industri,

här hjälper det nog inte att blunda eller att vända andra kinden till och tro att detta försvinner av sig själv.

Mvh Isan Lover

Jag tror han inspirerades av de sista seklets effektivaste drogbekämpare Mao.

Vid revolutionen hade Kina ca 20 milj Opium-missbrukare. 3 år efter fanns det inte en enda...

Langare sköts på stället, missbrukare fick ibland chansen att försöka sluta.

Mao har nog aldrig varit känd som demokrat iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...