Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Skit... visste det var nåt.. var tvungen att skriva på svenska, Eniro fattade inte Thai!

Det ordnade sig åndå. Nån gick till En-Trappa-Ned under Svenska ambassaden och översatte. Det är redan ute i Bangkok Post !!

Mr noBuzz from Sweden to send SMS to protesters

Mr noBuzz from Sweden will urge people not to take part in the anti-government rally at Bangkok’s Ratchaprasong business district by sending them SMS text messages, acting government spokesman Panitan Wattanayagorn said after an emergency cabinet meeting on Sunday."Sending SMS text messages would be a direct communication channel to the protesters, as the government's previous plan of distributing leaflets to them was very difficult and did not work out well," Mr noBuzz said.

The protesters will be asked to express their political views by other means and they will be encouraged to return home, he said.

The government has coordinated with mobile phone business operators, and the protesters should receive some of the messages on Monday.

"The government's legal team has resolved that sending SMS text messages to the protesters can be done during an emergency situation as people need to be informed about the situation.

"We want the situation in the country restored soon and there are ways to help ensure minimum damage and loss," Mr noBuzz said.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu verkar regeringen backa. Eller är det bara ett spel?

Men första steget på en månad regeringen gör för att lösa det fredligt.

Nu återstår att se vad dom röda gör..

House dissolution in six months, not three:

Accept a House dissolution within six months - instead of three months - or forget about any negotiations with the government.

That was the ultimatum given yesterday to red-shirt protesters by Industry Minister Charnchai Chairungruang.

Charnchai, the Puea Pandin Party leader, who spoke before the special Cabinet meeting to find solutions to the political crisis, told reporters the country could not face more severe political problems than the yellow-shirt rallies.

The government was willing to compromise by cutting down its proposed timeframe to disband the House from nine to six months, he said.

The red shirts' latest deadline of three months has been rejected by the government.

Charnchai lashed out at Pracharaj Party leader Snoh Thienthong for demanding that Prime Minister Abhisit Vejjajiva step down to end all problems.

"I believe his proposal is like a likay performance," he said, referring to Thai folk opera.

Thepthai Senpong, personal spokesman of the Democrat Party leader, also criticised Snoh's recipe for defusing the crisis by the revoking the Internal Security Act, lifting the state of emergency, relocating the red-shirt rally and forming a national committee to run the country.

Snoh should ask the red shirts to end their rallies first, he said.

Snoh's call for Abhisit to make way for an interim government might have an ulterior motive grounded in political ambition, which might not be that different from Chavalit Yongchaiyudh's aspirations, he said.

Both of them desired to rise to the post of prime minister, because their supporters want some articles of the 2007 Constitution suspended. The charter bans non-MPs from becoming premier.

"Snoh should carefully think if he is neutral enough to be PM," he said.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/03/politics/House-dissolution-in-six-months-not-three-30128439.html

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Groteskt - javisst!

Men att de paraderade så där med liken av sina Röda kamrater

beror ju på att de ville visa för folk att dödandet faktiskt hade ägt rum.

Annars hade det med största säkerhet blivit som förr när myndigheterna helt sonika ”städade bort”

alla dödade demonstranter för att sedan kunna skriva in i historieböckerna

att inga personer hade dött eller endast någon enstaka dog.

Möjligen kunde de som ex "Samak" lägga till en fotnot som berättade att det kanske var 1 person som avled,

men det berodde nog på någon medfödd åkomma och inte på myndigheternas ingripande.

Jo jag förstår detta men har ni sett några militärer som burit runt på döda kamrater? Jag är fullt medveten om att myndigheterna har informationsövertag.

Skillnaden nu och när Samak förnekade att några dödats är informationsmängden. Idag kan man snabbt lägga ut info på Internet, sociala medier etc.

Jag tycker man skulle ha visat värdighet mot de döda och deras familjer, inte dra runt dem som cirkusapor att uppvisas för allmänheten i försöka att få billiga mediapoäng.

Hade det varit min son/dotter/bror/syster så hade jag blivit skogstokig! Vi är uppenbarligen olika funtade.

På vilket sätt skall terrorhandlingen mot sjukhuset förklaras/motiveras?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr noBuzz from Sweden to send SMS to protesters - Update!

Mr noBuzz from Sweden will urge people not to take part in the anti-government rally at Bangkok’s Ratchaprasong business district by sending them SMS text messages, acting government spokesman Panitan Wattanayagorn said after an emergency cabinet meeting on Sunday."Sending SMS text messages would be a direct communication channel to the protesters, as the government's previous plan of distributing leaflets to them was very difficult and did not work out well," Mr noBuzz said.

The protesters will be asked to express their political views by other means and they will be encouraged to return home, he said.

The government has coordinated with mobile phone business operators, and the protesters should receive some of the messages on Monday.

"The government's legal team has resolved that sending SMS text messages to the protesters can be done during an emergency situation as people need to be informed about the situation.

"We want the situation in the country restored soon and there are ways to help ensure minimum damage and loss," Mr noBuzz said.

One of the leaders of the demonstrators however, Mr Bossej of SiSaKet, complained the strategy was just another display of the governments double standards. "We don't have access to the mobile numbers of the elite and therefore cannot text them", he said.

Although he did hint at a plan to circumvent that by replying to each message.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag förstår detta men har ni sett några militärer som burit runt på döda kamrater? Jag är fullt medveten om att myndigheterna har informationsövertag.

Skillnaden nu och när Samak förnekade att några dödats är informationsmängden. Idag kan man snabbt lägga ut info på Internet, sociala medier etc.

Jag tycker man skulle ha visat värdighet mot de döda och deras familjer, inte dra runt dem som cirkusapor att uppvisas för allmänheten i försöka att få billiga mediapoäng.

Hade det varit min son/dotter/bror/syster så hade jag blivit skogstokig! Vi är uppenbarligen olika funtade.

På vilket sätt skall terrorhandlingen mot sjukhuset förklaras/motiveras?

Families of 21 demonstrators killed on April 10 will lodge complaints against Prime Minister Abhisit Vejjajiva and Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban in the Criminal Court next Monday under arrangements devised by the Democratic Alliance for Democracy Against Dictatorship (DAAD).

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/03/national/Families-of-protesters-killed-to-lodge-complaint-a-30128448.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Families of 21 demonstrators killed on April 10 will lodge complaints against Prime Minister Abhisit Vejjajiva and Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban in the Criminal Court next Monday under arrangements devised by the Democratic Alliance for Democracy Against Dictatorship (DAAD).

http://www.nationmul...a-30128448.html

Ja, ganska stilenligt UDD och PTP. Man kan inte förvänta sig något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Testade men är inte så bra på det där. crazy.gif

post-3082-127282101155_thumb.jpg

Du måste ju köra med eniro.co.th eller hitta.co.th

Annars går det ju inte crazy.gif

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om inte militären hade kuppat så hade Thailand varit ett demokratisk land, Med militärens makt skapar man inte demokrati.

Synd att såna som du stödjer att militär makt används för att störta demokratiskt valda regeringar.

Det är nästan lite gulligt :-)

Så du menar att Thailand var demokratiskt eller på väg att bli det när militären genomförde kuppen? Herrejösses!

Sedan en liten detalj; jag vet inte hur många gånger jag skrivit, i mina diskussioner med IL, att jag inte accepterar militär blandar sig i ett lands interna frågor.

Du kan ju söka på det om dy vill.

Tyvärr visar dina uttalanden att du helt struntar i vad folk skriver. Du har din åsikt klar och det är inte ens värt för dig att argumentera. Det gör förstås att debatterna blir därefter.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nästan lite gulligt :-)

Så du menar att Thailand var demokratiskt eller på väg att bli det när militären genomförde kuppen? Herrejösses!

Sedan en liten detalj; jag vet inte hur många gånger jag skrivit, i mina diskussioner med IL, att jag inte accepterar militär blandar sig i ett lands interna frågor.

Du kan ju söka på det om dy vill.

Tyvärr visar dina uttalanden att du helt struntar i vad folk skriver. Du har din åsikt klar och det är inte ens värt för dig att argumentera. Det gör förstås att debatterna blir därefter.

Så du är mot militär inblandning?

Skönt att höra du inte vill att dom röda skall skingras med militärens medel, Först gången jag hör nått sånt från dig.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Ja, ganska stilenligt UDD och PTP. Man kan inte förvänta sig något annat.

Ja, inte lär Ahbisit hjälpa offren i alla fall.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tyvärr spelar det ingen roll, Vad som sagt och gjorts så tittar dom bara på Gul TV och blir matade med propaganda hela tiden.

Ingen verklighetsförankring över huvudtaget.

Thaksin dog ju 7 ggr denna veckan, Och detta sänds i Nationell TV dygnet runt för att då dom röda tappa modet, Sen att man använder bilder från 2 dagar tidigare gör det ännu mer komiskt.

...

Jag har slutat räkan de gånger som de rödas ledare sagt att "nu kommer militären och slår ned oss, det har vi fått veta från trovärdiga källor." 10 gånger kanske hittills. Snacka om komiskt!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har slutat räkan de gånger som de rödas ledare sagt att "nu kommer militären och slår ned oss, det har vi fått veta från trovärdiga källor." 10 gånger kanske hittills. Snacka om komiskt!

Nja mest varit från regeringshåll att man kommer skingra dom varje dag. Senast idag så har dom återigen bestämt sig att dom skall skingras.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

OK OLDWolf Om Abhisit skulle få för sig att följa demokratiska principer nu , och föreslår att parlmentet upplöses,

och nyvall hålls, vilket beviljas, dvs om han gör samma

som Thaksin gjorde 2006.

Tycker du det är ok med en militärkupp nu , liksom 2006?

"Följa demokratiska principer nu, och föreslå att parlamentet upplöses.." Vad är det för demokratiska principer du menar? Finns väl inget demokratiskt i att upplösa parlamentet bara för att en liten mob rödklädda, försedda med allehanda vapen, försöker tvinga farm det? Vari ligger det demokratiska i detta?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Kära tommy

Även om du nu tror på dessa konspirations teorier så måste jag göra dig besviken. Dom gula har ju använt anti monarkin som ett sätt att smutskasta thaksin. Och detta är ju förkastat tom av många ledande thailändare som ett smutsigt krig. Läste senast idag om en artikel där detta anti monarki spöke används för att fängsla röda i rent politiska syften.

Att ändra på monarkin i Thailand är väl inget du har emot, Eller du menar på fullt allvar att du stödjer en halvgud där man kan åka på dödsstraff om man förolämpar honom?

Monarkin i Thailand behöver reformeras till en mer civiliserad form av "symbolisk monarki" precis som den vi har i sverige.

Länk till ovan angivna artikel tack. I fet stil ovan.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du är mot militär inblandning?

Skönt att höra du inte vill att dom röda skall skingras med militärens medel, Först gången jag hör nått sånt från dig.

Jasså du tycker alla röda ska dränka sig själva? Det var ju snällt.

Har aldrig sett dig skriva att du inte vill det, så då vill du väl det. crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Länk till ovan angivna artikel tack. I fet stil ovan.

Några sidor bak i denna tråd, Leta du upp den.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, inte lär Ahbisit hjälpa offren i alla fall.

Jag vet inte om dom erbjudits ekonomisk hjälp från regeringen, men Takki har lovat 100 000 bath per familj som takki för hjälpen

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Abhisit's nya Vapen!!!!

Skall SMS Bomba demonstranterna

"FIRE IN THE HOLE"

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/02/politics/Govt-to-SMS-protesters-30128431.html

Nej min vän där misstog du dig! Det är de röda som är vildsinta och skjutglada. SMS är ofarliga förutom innehållet men det kan de röda ju försöka censurera. Varför inte tvinga sig in hos varje mobiloperatör och kräva att också få skicka sms, kanske till hela Thailands folk!!?? Det skall varar rättvist!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej min vän där misstog du dig! Det är de röda som är vildsinta och skjutglada. SMS är ofarliga förutom innehållet men det kan de röda ju försöka censurera. Varför inte tvinga sig in hos varje mobiloperatör och kräva att också få skicka sms, kanske till hela Thailands folk!!?? Det skall varar rättvist!

Ja gisses, Utan ironi skylt blir man anklagad för massmord, :ironi:

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

postar artikeln igen, Eftersom detta är första tecknet som jag sett på en uppmjukning till en politisk lösning.

House dissolution in six months, not three:

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/03/politics/House-dissolution-in-six-months-not-three-30128439.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Families of 21 demonstrators killed on April 10 will lodge complaints against Prime Minister Abhisit Vejjajiva and Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban in the Criminal Court next Monday under arrangements devised by the Democratic Alliance for Democracy Against Dictatorship (DAAD).

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/03/national/Families-of-protesters-killed-to-lodge-complaint-a-30128448.html

Och på vilket sätt besvarar detat vad jag skrev?

Artikeln innehåller en hel del bisarrheter.

Suwimon Foongklinjan said she lost her son in the incident and could not understand why the government was so brutal.

"The government should take the responsibility for using war weapons against barehanded protesters," she complained.

Like Suwimon, Sangwan Suttisen did not believe in the government claim that "men in black" from the red-shirt movement killed red-shirt demonstrators on April 10.

"The red shirts didn't have any weapons. How could they kill each other?" Sangwan said. Her husband was shot dead while waving a red flag.

Sangwan said it was unclear who shot her husband. "But if Abhisit hadn't ordered the dispersal operation, my husband would not have died," she said.

Det sista först; hade inte de röda skapat kaoset och vandalismen så hade ingen behövt använda våld för när terrorn gick för långt.

Tyvärr är hon helt felinformerad. Nu är det väl ingen som längre säger att de röda INTE har vapen. HRW var ovanligt tydliga i sin skrivning om just detta.

Här är just ett sådant exempel som visar hur de röda hetsar och ljuger.

Den andra frågan man kan ställa sig är; det är väl klart att någon gav militären order att rensa upp eländet? har det någonsin förnekats?

Det kommer bli trångt hos domstolen. Det finns en lång rad röda ledare som först skall upp för uppvigling mm.

Det där är ytterligare en scen i den röda såpoperan. Tyvärr leker dom med människors liv men det har aldrig bekommit sådana som dem.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och på vilket sätt besvarar det bad jag skrev?

Artikeln innehåller en hel del bisarrheter.

Suwimon Foongklinjan said she lost her son in the incident and could not understand why the government was so brutal.

"The government should take the responsibility for using war weapons against barehanded protesters," she complained.

Like Suwimon, Sangwan Suttisen did not believe in the government claim that "men in black" from the red-shirt movement killed red-shirt demonstrators on April 10.

"The red shirts didn't have any weapons. How could they kill each other?" Sangwan said. Her husband was shot dead while waving a red flag.

Sangwan said it was unclear who shot her husband. "But if Abhisit hadn't ordered the dispersal operation, my husband would not have died," she said.

Det sista först; hade inte de röda skapat kaoset och vandalismen så hade ingen behövt använda våld för när terrorn gick för långt.

Tyvärr är hon helt felinformerad. Nu är det väl ingen som längre säger att de röda INTE har vapen. HRW var ovanligt tydliga i sin skrivning om just detta.

Här är just ett sådant exempel som visar hur de röda hetsar och ljuger.

Den andra frågan man kan ställa sig är; det är väl klart att någon gav militären order att rensa upp eländet? har det någonsin förnekats?

Det kommer bli trångt hos domstolen. Det finns en lång rad röda ledare som först skall upp för uppvigling mm.

Det där är ytterligare en scen i den röda såpoperan. Tyvärr leker dom med människors liv men det har aldrig bekommit sådana som dem.

Katten på råttan, Råttan på repet...

Hade inte militärjuntan kuppat ut thaksin så hade Thailand levat i fred och välgång idag. :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Så du är mot militär inblandning?

Skönt att höra du inte vill att dom röda skall skingras med militärens medel, Först gången jag hör nått sånt från dig.

Principiellt inte. Tyvärr har Thailand en tradition av att använda militär men jag stödjer inte det. Nu har ju polisen visat sin inkompetens och de röda provocerat tillräckligt. Endera skärper polisen till sig eller så blir det militären som, igen, får reda upp soppan. Absolut inget önskvärt men med nuvarande läge finns det kanske ingen annan lösning. Det är alltid fel att använda militär på detta sätt så visst är det ett nederlag för demokratin. Det är säkert det som de röda vill ha fram. För mig gör det dem lika skyldiga som de som beordrar rensningen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Katten på råttan, Råttan på repet...

Hade inte militärjuntan kuppat ut thaksin så hade Thailand levat i fred och välgång idag. :whistle:

Hade inte Thaksin varit en sådan sniken bandit så hade han nog klarat sig undan.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade inte Thaksin varit en sådan sniken bandit så hade han nog klarat sig undan.

Du menar att.

Thailand hade varit ett mindre korrupt, mer demokratiskt och ett fritt land att leva i utan massa knarklangare som styrde och ställde.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...