Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

GammalDansken

...cut...

Huruvida de roda har folkligt stod eller inte beror nog på "vilket folk" du frågar. Att PTP kommer få klar majoritet i de flesta provinser i Nord- och Nordost vid nästa val råder det inget tvivel om. Samtidigt råder det inget tvivel om att Demokraterna kommer ha minst lika stark stod i Bkk och alla provinser soderut och de är ju också folk. Slagfältet blir i Centrala Thailand samt ett fåtal provinser i Isaan och kransprovinser till Bkk där enstaka personligheter kan sno åt sig några mandat från andra sidan.

...cut ...

He he, opinionsinstitut, kasta er i väggen.

I 50 år eller mera har dom försökt sia om val och likförbannad blir det fel var och varannan gång.

Kan inte du, Atom, kasta ett getöga på den svenska motsvarigheten och tala om hur det kommer att gå.

Vet att det helst inte ska förekomma här men vi hinner nog läsa resultatet innan (en annan) moderator tar bort det :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Posten Berit

Hej

En bra artikel som varnar för riskerna och uppmanar till förhandlingar som ju är den enda civiliserade vägen ur det här.

Jag tycker att det är mycket bra att ICG och HRW har börjat agera och att deras rappoerter stämmer bra med verkligheten, förhoppningsvis kanske dom kan påverka

regeringen till en fredlig lösning, men jag är långt ifrån säker på det tyvär.

Men det är ändå viktigt att dom gör sitt jobb och informerar världen om sin syn på det som sker.

Mvh Isan Lover

Jag håller med dig fullständigt. Tyvärr verkar Abhisit inte vilja lyda råden. Läser man citaten nedan från Bankok post blir det rätt tydligt att han först vill bli av med protesterna, därefter beroende på hur det gick meddelar han hur han tänker agera avseende nyval. Inget om förhandlingar!

Han verkar tro att bara han blir av med de röda på Silom så löser sig resten. Han inser inte att det kan vara startskottet för inbördeskriget.

"Many countries are confused and ask why there is no negotiation. I talked to the premier of Timor and I listened to his advice that we need two ways to solve the problem," Mr Abhisit said in his television address.

"The first is that the government must stop anyone who acts against the law. The second one is the government must not ignore the needs of the people."

Det stöds även av detta:

"I have already decided what steps to take, but I need to make sure it will be successful and have the least negative effect as possible," Mr Abhisit said.

"I have to make sure that it will be a sustainable solution. It will take time, but there will be effective measures," he added.

"After I do all of this, I will announce what I have decided to do about demands for parliament's dissolution."

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, det finns inget som stödjer teorin om att militären blivit ombedd att ingripa med våld men vägrat. Militären har fria händer att agera med det mått våld de tycker är lämpligt för stunden och just nu anser de att det är bättre att trötta ut de röda och skära av deras mat och vatten leveranser. Militären håller på med ett uttröttningskrig.

När de röda lämnade förhandlingarna valde man helt enkelt att trötta ut dem. Abhisits tal idag om att man ska säkra runt Chula hospital var bara till för att lugna den stora massan som tycker att regeringen och militären sitter med armarna i kors medan de röda terroriserar Bangkok. Han skickar den inkompetenta poliskåren att göra ett halvhjärtat försök kanske?

Det är ju Abbhisit som lämnat förhandlingarna. Och kategoriskt vägrar all form av medling från internationellt håll.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju Abbhisit som lämnat förhandlingarna. Och kategoriskt vägrar all form av medling från internationellt håll.

Nu vill jag att du visar på att Abhisit lämnat förhandlingarna. Börjar bli trött på röda lögner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill jag att du visar på att Abhisit lämnat förhandlingarna. Börjar bli trött på röda lögner!

Bara scrolla upp i tråden postat det tidigare, Senaste budet från UDD var 30+60 dagar som Abbhisit kategoriskt vägra att acceptera. Och därefter lämnat förhandlingarna.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nu vill jag att du visar på att Abhisit lämnat förhandlingarna. Börjar bli trött på röda lögner!

Har vi inte behandlat detta redan. De röda mildrade på sina krav, men Abhisit tackde bestämt nej till detta och vägrade komma med något nytt förslag. Därefter har Abhisitregimen meddelat att det inte blir några förhandling på grund av någon hemlig policy som dom har. Du kan säkert googla fram några artiklar om ämnet.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vill bara korrigera dig lite. Det fanns ingen demokratiskt vald regering vid tiden för kuppen. det påpekas ju att rätt skall vara rätt här;)

OldWolf Så du tycker det är ok att passa på att göra en militärkupp när en premiärminister (Thaksin) , pga omfattande

demonstrationer, upplöst regeringen och utlyst nyval?

Dvs följer spelreglerna för demokrati.

Är det vad du förväntar dig skall inträffa igen när Abhisit gör detsamma?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

OldWolf Så du tycker det är ok att passa på att göra en militärkupp när en premiärminister (Thaksin) , pga omfattande

demonstrationer, upplöst regeringen och utlyst nyval?

Är det vad du förväntar dig skall inträffa igen när Abhisit gör detsamma?

Takki upplöste inte regeringen, utan parlamentet, för att han hoppades kunna stärka sin position. Jag har inte läst nånstans att det var på grund av demonstrationerna mot honom, men du kanske kan förse mig med bättre information. Kritiken mot hon var dock hård på grund av hur han gynnade sig själv, sin familj och hantlangare på statens bekostnad. Bl a befria sig själv från skatt vid bolagsförsäljningen till Singapore.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vi inte behandlat detta redan. De röda mildrade på sina krav, men Abhisit tackde bestämt nej till detta och vägrade komma med något nytt förslag. Därefter har Abhisitregimen meddelat att det inte blir några förhandling på grund av någon hemlig policy som dom har. Du kan säkert googla fram några artiklar om ämnet.

Tyvärr spelar det ingen roll, Vad som sagt och gjorts så tittar dom bara på Gul TV och blir matade med propaganda hela tiden.

Ingen verklighetsförankring över huvudtaget.

Thaksin dog ju 7 ggr denna veckan, Och detta sänds i Nationell TV dygnet runt för att då dom röda tappa modet, Sen att man använder bilder från 2 dagar tidigare gör det ännu mer komiskt.

Klipper in lite gammalt.

Abhisit suggested that Prime Minister Somchai Wongsawat personally enter into talks with the PAD

"Somchai owes it to the country to reason with his opponents,"

http://www.nationmultimedia.com/search/read.php?newsid=30089520&keyword=abhisit

Detta sa abhisit 2008, När han själv har makten så vägrar han förhandla och istället kommer använda militären för att krossa dom röda.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Takki upplöste inte regeringen, utan parlamentet, för att han hoppades kunna stärka sin position. Jag har inte läst nånstans att det var på grund av demonstrationerna mot honom, men du kanske kan förse mig med bättre information. Kritiken mot hon var dock hård på grund av hur han gynnade sig själv, sin familj och hantlangare på statens bekostnad. Bl a befria sig själv från skatt vid bolagsförsäljningen till Singapore.

Ais affären var ju Finansierad samt Rådgivarna var från ett av kungens bolag. Vad tycker du om det?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr spelar det ingen roll, Vad som sagt och gjorts så tittar dom bara på Gul TV och blir matade med propaganda hela tiden.

Ingen verklighetsförankring över huvudtaget.

Thaksin dog ju 7 ggr denna veckan, Och detta sänds i Nationell TV dygnet runt för att då dom röda tappa modet, Sen att man använder bilder från 2 dagar tidigare gör det ännu mer komiskt.

Klipper in lite gammalt.

Abhisit suggested that Prime Minister Somchai Wongsawat personally enter into talks with the PAD

"Somchai owes it to the country to reason with his opponents,"

http://www.nationmul...keyword=abhisit

Detta sa abhisit 2008, När han själv har makten så vägrar han förhandla och istället kommer använda militären för att krossa dom röda.

Han träffadee de röda ledarna två gånger innan rörelsen förvandlades till en laglös mobb. Han erbjöd att korta sin termin med 50 procent och ha nyval ett år tidigare än han behöver. Efter ett sms sa de röda ledarna. 15 dagar heller ingenting. Inga mer förhandlingar.

Ahbisit var villig att fortsätta förhandlingarna, vilket innebär att det fanns ett förhandlingsutrymme. De röda tackade nej och blev i stället för en fredlig demonstration en laglös mobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ais affären var ju Finansierad samt Rådgivarna var från ett av kungens bolag. Vad tycker du om det?

Jag är inte så insatt i de tekniska turerna kring Takkis affärer, så jag har ingen åsikt. Vet bara att kritiken har varit omfattande mot hans skatteaffärer och att han plockade in släkt och vänner i polisledning, militärledning, offentliga myndigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han träffadee de röda ledarna två gånger innan rörelsen förvandlades till en laglös mobb. Han erbjöd att korta sin termin med 50 procent och ha nyval ett år tidigare än han behöver. Efter ett sms sa de röda ledarna. 15 dagar heller ingenting. Inga mer förhandlingar.

Ahbisit var villig att fortsätta förhandlingarna, vilket innebär att det fanns ett förhandlingsutrymme. De röda tackade nej och blev i stället för en fredlig demonstration en laglös mobb.

Du har ju flera grova faktafel i dina påståenden. Länk till dina påståenden.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte så insatt i de tekniska turerna kring Takkis affärer, så jag har ingen åsikt. Vet bara att kritiken har varit omfattande mot hans skatteaffärer och att han plockade in släkt och vänner i polisledning, militärledning, offentliga myndigheter.

Tyvärr är svågerpolitik ganska vanlig i Thailand, Den har inte försvunnit med att Thaksin blev kuppad ut.

Utan istället anses Thailand idag vara ett mer korrupt land än under Thaksins tid.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju flera grova faktafel i dina påståenden. Länk till dina påståenden.

Tala om vilka faktafel som finns istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte pratat om militären!:kort:

Men Du är jäkligt noga med att påtala andras eventuella brister i språkbruk och erfarenhet, ödmjukhet och kunnskap brukar gå hand i hand, men uppenbarligen inte alltid.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tala om vilka faktafel som finns istället.

Abhisit said during his weekly TV programme yesterday the government had refrained from using force to break up the Rajprasong rally because the demonstration was just a part of the problem.

As for another round of political talks, though there were many attempts to organise them, the chance for discussion now is almost zero.

It's true that talk may be the only way to resolve a crisis, but seemingly not this crisis.

Though the red shirts retreated a bit by setting a new deadline for the House dissolution to 30 days plus 60 days caretaking, the government totally rejected it. Abhisit clearly showed he won't concede to any threat (made by red shirts that the government has to dissolve the House).

"Negotiations must take place to find a solution for most of the country, not just the red shirts, who are only a part of society."

Another reason why talk will not take place is the opposition against the House dissolution from multi-coloured and anti-red demonstrators. If Abhisit concedes to the reds' demand, the multi-coloured people will turn and make their protest against the government.

And the most important point is how can the government talk with people they labelled as "terrorists" after the bloodshed of April 10, which left 25 dead and more than 800 injured?.

In history, talks nearly always end up with an amnesty for the wrongdoers. In this case, however, Abhisit as well as other no-colour people, would be unlikely to compromise.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/26/politics/Dispersing-the-reds-30127944.html

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Du är jäkligt noga med att påtala andras eventuella brister i språkbruk och erfarenhet, ödmjukhet och kunnskap brukar gå hand i hand, men uppenbarligen inte alltid.

Om man jämför vad som hände 2008 med de gula och 2010 med de röda, så fattar jag inte varför man drar in en militärkupp 2006 i jämförelsen, men du kanske kan upplysa mig om det, eftersom du tydligen fattat poängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man jämför vad som hände 2008 med de gula och 2010 med de röda, så fattar jag inte varför man drar in en militärkupp 2006 i jämförelsen, men du kanske kan upplysa mig om det, eftersom du tydligen fattat poängen.

Nej, jag gör inte det, bryr mig om men är inte kunnig nog att deltaga i debatten, men det finns hyfs o fason som även en forumidkare bör iakttaga, ursäkta men Du behöver inte försöka bevisa andras fel för att få rätt, om Du förstår vad jag menar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Abhisit said during his weekly TV programme yesterday the government had refrained from using force to break up the Rajprasong rally because the demonstration was just a part of the problem.

As for another round of political talks, though there were many attempts to organise them, the chance for discussion now is almost zero.

It's true that talk may be the only way to resolve a crisis, but seemingly not this crisis.

Though the red shirts retreated a bit by setting a new deadline for the House dissolution to 30 days plus 60 days caretaking, the government totally rejected it. Abhisit clearly showed he won't concede to any threat (made by red shirts that the government has to dissolve the House).

"Negotiations must take place to find a solution for most of the country, not just the red shirts, who are only a part of society."

Another reason why talk will not take place is the opposition against the House dissolution from multi-coloured and anti-red demonstrators. If Abhisit concedes to the reds' demand, the multi-coloured people will turn and make their protest against the government.

And the most important point is how can the government talk with people they labelled as "terrorists" after the bloodshed of April 10, which left 25 dead and more than 800 injured?.

In history, talks nearly always end up with an amnesty for the wrongdoers. In this case, however, Abhisit as well as other no-colour people, would be unlikely to compromise.

http://www.nationmul...s-30127944.html

Det är möjligt att jag missförstod dig. du skrev att Abhisit LÄMNAT förhandlingarna. Därför trodde jag du syftade på de gamla förhandlingarna. Man kan inte LÄMNA förhandlingar som aldrig börjat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Takki upplöste inte regeringen, utan parlamentet, för att han hoppades kunna stärka sin position. Jag har inte läst nånstans att det var på grund av demonstrationerna mot honom, men du kanske kan förse mig med bättre information. Kritiken mot hon var dock hård på grund av hur han gynnade sig själv, sin familj och hantlangare på statens bekostnad. Bl a befria sig själv från skatt vid bolagsförsäljningen till Singapore.

OK OLDWolf Om Abhisit skulle få för sig att följa demokratiska principer nu , och föreslår att parlmentet upplöses,

och nyvall hålls, vilket beviljas, dvs om han gör samma

som Thaksin gjorde 2006.

Tycker du det är ok med en militärkupp nu , liksom 2006?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag gör inte det, bryr mig om men är inte kunnig nog att deltaga i debatten, men det finns hyfs o fason som även en forumidkare bör iakttaga, ursäkta men Du behöver inte försöka bevisa andras fel för att få rätt, om Du förstår vad jag menar.

Jag skall försöka bättra mig:great: Du får en pluskarma

Link to comment
Dela på andra sajter

OK OLDWolf Om Abhisit skulle få för sig att följa demokratiska principer nu , och föreslår att parlmentet upplöses,

och nyvall hålls, vilket beviljas, dvs om han gör samma

som Thaksin gjorde 2006.

Tycker du det är ok med en militärkupp nu , liksom 2006?

Det är väl en jävla skillnad på Abhisit och Thaksin!

Den senare är en storbov som försökte så gott han kunde att ta över hela landet och ville göra sig själv till statsöverhuvud, typ president.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl en jävla skillnad på Abhisit och Thaksin!

Den senare är en storbov som försökte så gott han kunde att ta över hela landet och ville göra sig själv till statsöverhuvud, typ president.

MVH Tommy

Länk med bevis för dina påståenden att Thaksin försökte införa Republik.

Och för argumentations skull var är det för fel på en president nu då?

Eller du menar USA, frankrike, finland mfl länder är dåliga föredömen ur demokratisk synpunkt?

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK OLDWolf Om Abhisit skulle få för sig att följa demokratiska principer nu , och föreslår att parlmentet upplöses,

och nyvall hålls, vilket beviljas, dvs om han gör samma

som Thaksin gjorde 2006.

Tycker du det är ok med en militärkupp nu , liksom 2006?

Kan du hittat nånstans där jag skriver att militärkuppen var ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...