Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

andersbangkok

Det kan nog stämma, men jag var av tron att de

ännu inte hade ändrat till att tillåta kvinlig tronföljd än.

Har de det?

det är korrekt att dom inte accepterat en kvinnlig tronföljd. Det har varit en hel del diskussion bland Thai med inflytande vad denna utnämning innebär eftersom kvinnlig tronföljd inte är godkänt.

Slutligen är det kungen som avgör tronföljden. Detta gör det tricky eftersom, OM det är så att kungen ser kronprinsessan som en lämpligare tronföljare, så kan det bli "kunglig fight" eftersom drottningen anser att kronprinsen är det enda alternativet.

Det blev en hel del uppståndelse när kungen utnämnde prinsessan till kronprinsessa.

Man skulle varit en liten fluga och följt diskussionen i kungapalatset när detta diskuterades :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Posten Berit

Det kan nog stämma, men jag var av tron att de

ännu inte hade ändrat till att tillåta kvinlig tronföljd än.

Har de det?

Det är en plus i kanten i så fall. Små steg framåt... :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är intressant hur omsorgsfullt Lao Kao, IL och serath undviker att kommentera "sjukhusinvationen".

Även om jag håller med dig skulle det aldrig falla mig in att så jävla överlägset antyda att du är den enda som har rätt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Även om jag håller med dig skulle det aldrig falla mig in att så jävla överlägset antyda att du är den enda som har rätt.

Du får pluskarma för några sanneingens ord även om jag faktiskt har kommenterat händelsen.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

http://bangkokpost.com/news/thaksin-judgement-update/176392/reds-rebuild-road-block

Hoppas regeringen tar itu med denna pinsamma situation på det sätt som är nödvändigt. Pinsamt att dom få hålla på fortfarande.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nu har de röda angivit den nivå som skall användas i ordet demokrati.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/30/politics/Dr-Tul-cancels-campaign-in-Khon-Kaen-30128329.html

Man har tvingat bort, totalt i odemokratisk ordning, en medlem av de mångfärgade.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ställde tidigare frågan om att diskutera svensk politik här.jag antar du nu skrev om Sverige? Kort svar nedan.

Tänk vilken positiv uppmärksamhet Sverige kommer få! Hotellen fullbokade, en mängd nya turister etc. Vilken unik positiv uppmärksamhet! Ett av de största händelserna i Europa detta år vilket kommer bevakas av nästan all media i hela världen! Underbart!

Exactemente, bra att man lyfter fram en bidragberoende invandrarfamilj för att motverka främligshatet, nästa år kanske vi firar någon kurdfamilj.

Sverige är fantastiskt!

Integratorn Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

170 sidor om vad som händer i Thailand utan att förstå någon ting Nu är det snart Klasskapmensdag. Här har ingen ingen förstått att det står en kamp mellan de röda ock de de rika på Silom . Armen är röd Polisen lika så. Där har du problemen varför inget händer, tur är det för annars hade klasskampen fått stått tillbaka.

Men som min fru sa när hon såg pöbel på Silom angry no monny com hom, vadå klass medveten. Sista striden ännu inte vunnit. Fan jag vill stå på Barikaderna har varit med förut att flytta fram positionerna för oss arbetare.

Länge leve Klasskampen både hemma o i Thailand.

Där jag lever är övervägande del röda av 127 poliser är etthundra röda För mig är detta en klasskammp som kommer att vinnas. Jag vill vara med i denna kampen mot kapitalet i Thailand och gör väl detta med min kunskap om Klasskampen

Min fru har upplyst mig nu kan jag väg leda henne och hennes släktingar, nu är hon inte längre rädd längre efter jag sagt vad jag stog politisk

Önskar alla arbetare en bra Första Maj i Thailand o övriga värden

Klass kamp har alltid flyttat fram positionerna för de förtryckta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon blev faktiskt utnämnd till Crown Princess för 10 år sedan (jag kan ta fel på ett eller ett par år)

det var Kungen som genomförde utnämningen. Hennes titel är något under Kronprinsens så det finns på Thai en distinktion mellan dem.

Kronprinsens titel är väl 18 rader lång och kronprinsessans bara 16 eller så :-)

Jag har ett minne av att det var i samband med att det blev känt att kronprinsen ägde nattklubben bakom Sukhumvit soi 27 som bägaren rann över.

Var det inte innan kronprinsen hade några "äkta" barn som Sirinhorn utnämndes till kronprinsessa?

Visserligen har kronprinsen ett par barn med en tidigare älskarinna plus ett antal på bygden men vildhavre räknas inte in när det gäller tronföljd.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Där jag lever är övervägande del röda av 127 poliser är etthundra röda För mig är detta en klasskammp som kommer att vinnas.

Jag vill vara med i denna kampen mot kapitalet i Thailand och gör väl detta med min kunskap om Klasskampen

Som Röd anhängare kanske det hade varit smartare att inrikta sin kamp

mot de som håller i, och som så ovilligt vill dela med sig av kapitalet,

istället för att som du hysa detta motstånd mot själva kapitalet.

Utan något kapital så finns det ju inget att dela på. . . :whistle:

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

170 sidor om vad som händer i Thailand utan att förstå någon ting Nu är det snart Klasskapmensdag. Här har ingen ingen förstått att det står en kamp mellan de röda ock de de rika på Silom . Armen är röd Polisen lika så. Där har du problemen varför inget händer, tur är det för annars hade klasskampen fått stått tillbaka.

Men som min fru sa när hon såg pöbel på Silom angry no monny com hom, vadå klass medveten. Sista striden ännu inte vunnit. Fan jag vill stå på Barikaderna har varit med förut att flytta fram positionerna för oss arbetare.

Länge leve Klasskampen både hemma o i Thailand.

Där jag lever är övervägande del röda av 127 poliser är etthundra röda För mig är detta en klasskammp som kommer att vinnas. Jag vill vara med i denna kampen mot kapitalet i Thailand och gör väl detta med min kunskap om Klasskampen

Min fru har upplyst mig nu kan jag väg leda henne och hennes släktingar, nu är hon inte längre rädd längre efter jag sagt vad jag stog politisk

Önskar alla arbetare en bra Första Maj i Thailand o övriga värden

Klass kamp har alltid flyttat fram positionerna för de förtryckta.

Jag önskar du hade rätt där, men tittar på man på huvudfigurerna i bakgrunden på den röda rörelsen eller Trt/PT så har du definitivt inga arbetare. Det finns så många där som aldrig tagit ett hederligt handtag i hela sitt liv.

Snarare så att många av dem har en tillhörgihet ganska långt till höger.

Militären kan inte heller påstås vara röd. Den gamle Prem som har ett oerhört inflytande lyder sin drottning och hon är ju den som sanktionerat mycket av PAD:s jävelskap genom åren.

Det finns alltför många Generaler med sina helt egna åsikter som finns med där för att man ska peka ut att de står på endera sidan.

Men du har ju visserligen rätt i att många poliser ute från provinserna säkert är röda. Det är därför röda huliganer får härja fritt på landsbygden även om de varken har vapen eller är speciellt många.

Man förstår att de inte kan rensa upp i Bangkok, men att man låter smågrupper åka omkring och ställa till jävelskap på landsbygden kan helt säkert relateras till att den lokala polisen är röda sympatisörer.

Ändrades av zwa
Link to comment
Dela på andra sajter

170 sidor om vad som händer i Thailand utan att förstå någon ting Nu är det snart Klasskapmensdag. Här har ingen ingen förstått att det står en kamp mellan de röda ock de de rika på Silom . Armen är röd Polisen lika så. Där har du problemen varför inget händer, tur är det för annars hade klasskampen fått stått tillbaka.

Men som min fru sa när hon såg pöbel på Silom angry no monny com hom, vadå klass medveten. Sista striden ännu inte vunnit. Fan jag vill stå på Barikaderna har varit med förut att flytta fram positionerna för oss arbetare.

Länge leve Klasskampen både hemma o i Thailand.

Där jag lever är övervägande del röda av 127 poliser är etthundra röda För mig är detta en klasskammp som kommer att vinnas. Jag vill vara med i denna kampen mot kapitalet i Thailand och gör väl detta med min kunskap om Klasskampen

Min fru har upplyst mig nu kan jag väg leda henne och hennes släktingar, nu är hon inte längre rädd längre efter jag sagt vad jag stog politisk

Önskar alla arbetare en bra Första Maj i Thailand o övriga värden

Klass kamp har alltid flyttat fram positionerna för de förtryckta.

Man from Phichit asks Democrat to help send him, 24 friends home

Kirkkiart Kulthonbodi came to the Democrat head office at 4 pm.

He said he joined the rally on Tuesday and was told he would be paid Bt200 or Bt300 a day.

He said he has not received any money so he and 24 friends decided to go home but they did not have money.

The man said 18 of 25 men from Phichit had their ID cards seized by some rally organisers.

Kirkkiart said he will have to return to the rally site to sign his name at 6 pm before sneaking out again.

Democrat MP from Phichit, Naraphat Kaewthong, took the man's phone number for contacting him later.

The Nation

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj vad den festen kommer att kosta skattebetalarna bara i säkerhetsåtgärder.

Säkert inte mera än vad AIK och Djurgårdens hemmamatcher kostar.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Exactemente, bra att man lyfter fram en bidragberoende invandrarfamilj för att motverka främligshatet, nästa år kanske vi firar någon kurdfamilj.

Sverige är fantastiskt!

Integratorn Arne

"invandrarfamilj." och när kan man anses vara svensk? Måhända överensstämmer Er definition av svensk med den som användes i Tyskland under 2. världskriget för tysk? Jag är då av annan uppfattning.

Om det finns någon kurdfamilj eller överhuvudtaget NÅGON annan familj som ger lika mycket positiv uppmärksamhet så absolut!! Visst skall vi göra det. Har du något förslag eller är det bara blå rök?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Säkert inte mera än vad AIK och Djurgårdens hemmamatcher kostar.

Sant! Dom borde få betala vad det kostar att anordna dessa matcher eller spela med tomma läktare.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar du hade rätt där, men tittar på man på huvudfigurerna i bakgrunden på den röda rörelsen eller Trt/PT så har du definitivt inga arbetare. Det finns så många där som aldrig tagit ett hederligt handtag i hela sitt liv.

Snarare så att många av dem har en tillhörgihet ganska långt till höger.

Militären kan inte heller påstås vara röd. Den gamle Prem som har ett oerhört inflytande lyder sin drottning och hon är ju den som sanktionerat mycket av PAD:s jävelskap genom åren.

Det finns alltför många Generaler med sina helt egna åsikter som finns med där för att man ska peka ut att de står på endera sidan.

Men du har ju visserligen rätt i att många poliser ute från provinserna säkert är röda. Det är därför röda huliganer får härja fritt på landsbygden även om de varken har vapen eller är speciellt många.

Man förstår att de inte kan rensa upp i Bangkok, men att man låter smågrupper åka omkring och ställa till jävelskap på landsbygden kan helt säkert relateras till att den lokala polisen är röda sympatisörer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

"invandrarfamilj." och när kan man anses vara svensk? Måhända överensstämmer Er definition av svensk med den som användes i Tyskland under 2. världskriget för tysk? Jag är då av annan uppfattning.

Om det finns någon kurdfamilj eller överhuvudtaget NÅGON annan familj som ger lika mycket positiv uppmärksamhet så absolut!! Visst skall vi göra det. Har du något förslag eller är det bara blå rök?

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

"invandrarfamilj." och när kan man anses vara svensk? Måhända överensstämmer Er definition av svensk med den som användes i Tyskland under 2. världskriget för tysk? Jag är då av annan uppfattning.

Om det finns någon kurdfamilj eller överhuvudtaget NÅGON annan familj som ger lika mycket positiv uppmärksamhet så absolut!! Visst skall vi göra det. Har du något förslag eller är det bara blå rök?

Mja, svensk blir man naturligtvis när man får medborgarskap och frugan är ju invandrad från Brasilien så barnen får väl anses vara första generationens svenskfödda invandrarbarn.

Det var väl inte så svårt.

Finns säkert många invandrarfamiljer som tagit sig ur bidragsberoendet och är helt självförsörjande, det vore väl värt att uppmärksammas med ett hejdundrandes kalas i huvudstan på skattebetalrnas beskostnad, kankse någon familj med thaitjej här på forumet.

Festprissen Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i vem som leder4 se till basen det är fattiga från Bankok till lansdbyggden Ej från Silom där finns endast Anders

Ni arbetar utav helsicke på detta forum utan att till föra föra någon ting varför inte goggla på klasskamp så slipper ni att citera olika källor Får ni inte svar där där får ni väl gå om eran skola jag menar den om värkligheten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan nog stämma, men jag var av tron att de

ännu inte hade ändrat till att tillåta kvinlig tronföljd än.

Har de det?

Så här skriver man på Wikipedia om tronföljde. http://en.wikipedia.mibol_Adulyadej

Succession to the throne

Bhumibol's only son, Prince Vajiralongkorn, was given the title "Somdej Phra Boroma Orasadhiraj Chao Fah Maha Vajiralongkorn Sayam Makutrajakuman" (Crown Prince of Siam) on 28 December 1972 and made heir apparent (องค์รัชทายาท) to the throne in accordance with the Palace Law on Succession of 1924.[148]

On 5 December 1977, Princess Sirindhorn was given the title, "Siam Boromrajakumari" (Princess Royal of Siam). Her title is often translated by the English-language press as "Crown Princess", although her official English-language title is simply "Princess".[149]

Although the constitution was later amended to allow the Privy Council to appoint a princess as successor to the throne, this would only occur in the absence of an heir apparent. This amendment is retained in Section 23 of the 1997 "People's Constitution." This effectively allowed Princess Sirindhorn to potentially be second in line to the throne, but did not affect Prince Vajiralongkorn's status as heir apparent.

Recent constitutions of Thailand have made the amendment of the Palace Law of Succession the sole prerogative of the reigning King. According to Gothom Arya, former Election Commissioner, this allows the reigning king, if he so chooses, to appoint his son or any of his daughters to the throne.

Fager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Så här skriver man på Wikipedia om tronföljde. http://en.wikipedia.mibol_Adulyadej

Succession to the throne

Bhumibol's only son, Prince Vajiralongkorn, was given the title "Somdej Phra Boroma Orasadhiraj Chao Fah Maha Vajiralongkorn Sayam Makutrajakuman" (Crown Prince of Siam) on 28 December 1972 and made heir apparent (องค์รัชทายาท) to the throne in accordance with the Palace Law on Succession of 1924.[148]

On 5 December 1977, Princess Sirindhorn was given the title, "Siam Boromrajakumari" (Princess Royal of Siam). Her title is often translated by the English-language press as "Crown Princess", although her official English-language title is simply "Princess".[149]

Although the constitution was later amended to allow the Privy Council to appoint a princess as successor to the throne, this would only occur in the absence of an heir apparent. This amendment is retained in Section 23 of the 1997 "People's Constitution." This effectively allowed Princess Sirindhorn to potentially be second in line to the throne, but did not affect Prince Vajiralongkorn's status as heir apparent.

Recent constitutions of Thailand have made the amendment of the Palace Law of Succession the sole prerogative of the reigning King. According to Gothom Arya, former Election Commissioner, this allows the reigning king, if he so chooses, to appoint his son or any of his daughters to the throne.

Fager.

Tack för infot!

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jävligaste av allt: är inte att det finns folk som är födda till kunglighet och ett liv i fångenskap på drottningholm på skattebetalarnas bekostnad.

Endast med permission då man ska visas upp som någon trofe, le och visa att man minsann kan klippa av ett band.

Det jävligaste av allt: är inte att någon heter Bernadotte och inte kan få en ny polare utan att först misstänka honom för att vara vilja umgås av

andra syften än att vara en riktig polare.

Det jävligaste av allt, är att det där inte är jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det hänt något idag?

Thaksin dog igen, Annars lugnt med bara såpoperan "Sjukhuset" i repris på TV.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin dog igen, Annars lugnt med bara såpoperan "Sjukhuset" i repris på TV.

Tack för den lilla men informativa uppdateringen. En dag utan några direkta våldsåd alltså, va bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...