Herr Chang Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 Ja GD, Det är väl tyvärr så vad jag vet att det ena flygbolaget inte känner något ansvar för det andra om biljetterna köpts vid separata tillfällen. Hoppas ändå att det går bra med er resa! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 (ändrad) Ja GD, Det är väl tyvärr så vad jag vet att det ena flygbolaget inte känner något ansvar för det andra om biljetterna köpts vid separata tillfällen. Hoppas ändå att det går bra med er resa! Herr Chang har talat. Går säkert bra oavsett vilket. Vi tar bilen till Arlanda om det inte är helt säkert att SAS fungerar i Göteborg och flyger hem från Arlanda om inte askan är kvar i mitten på maj. Skulle dock inte förvåna mig ett smack om SAS säger att returbiljetten är förverkad om vil inte flyger bägge sträckorna. Dom är hårt pressade nu, flygbolagen, och vill slingra sig från alla kostnader som går. Har iofs betalat alla biljetterna med samma VISA kort och har då enligt bankens hemsida både viss avbokningsskydd och reseförsäkring, fast jag har inte mycket mer förtroende för dom än för SAS. Banker behöver inga vulkaner för att slingra sig från betalningsansvar. De är garderade mot allt. Ändrades April 22, 2010 av GammalDansken Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 Polaren som hade standbybiljett (skulle flugit hem 17/4) kom med planet inatt och landade strax efter 7 i morse Han säger att det på Suvarnephumi funkade såhär, det fanns många som ville åka med planet, men dom kollade på biljetten och lät dom som väntat mest dagar följa med planet, han beräknar att ca 50 personer fick följa med som standby, i hans sällskap 5 personer kom alla med. Så nu är iallafall dom nöjda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 GD Vet inte om det kan vara någon förmildrande omständighet att SAS och Thai båda ingår i samma allians, Star. Hoppas så. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 Arlanda verkar klara sig i dag.Det blåa ska väl vara delar av ett gammalt moln som varit på driven ett tag och som ska "upplösas" i natt. Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 Det drar i hop sig i södra och sydvästra Sverige till i morgon! Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 Status för nästa thai-kärra som avgår 0110 från Suvan ska landa fredag 23 kl 0700 på Arlanda Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 Är på Suvvan nu och ARN verkar gå i tid.Min CPH är försenad till 4.15 Kaos vid incheckningen för Thai till London och lite extra pådrag utanför flygplatsen. Nu skall jag slumra en stund, ajö. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 22, 2010 Dela Inlagd April 22, 2010 Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 SAS ska sända 2 fpl. tiil BKK snarast enligt dagens eko Offe Har SAS någon trafik på Thailand eller menar de någon Star Alliance? ( Thai) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 Ja det är klart att det flygs. Kostnaderna kommer ju senare och då blir det lite dyrare biljetter. http://www.alpa.org/portals/alpa/volcanicash/03_NASADC8AshDamage.pdf Läs och begrunda om försöksflygningarna som görs just nu. Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. Mark Twain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Flores Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 Slutar nog ALDRIG att oroa mig för lilla pappa. Pappa flyger hem den 25 kl 00.15 med Finnair. Oroar mig om han blir kraftigt försenad till Helsingfors och får en restid på närmare två dygn. Pappis är ju trots allt 65 bast och har dåligt hjärta. Ni som vet ngt mer om Finnair flighterna utöver det som finns att läsa på deras hemsida får gärna uppdatera mig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
diskus Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 Slutar nog ALDRIG att oroa mig för lilla pappa. Pappa flyger hem den 25 kl 00.15 med Finnair. Oroar mig om han blir kraftigt försenad till Helsingfors och får en restid på närmare två dygn. Pappis är ju trots allt 65 bast och har dåligt hjärta. Ni som vet ngt mer om Finnair flighterna utöver det som finns att läsa på deras hemsida får gärna uppdatera mig! Hät har du det senaste: 06:40 Bangkok AY096 Beräknad tid 07:04T2 Verkar bli 24 minuter sen och det får ju anses närmast nprmalt på en långflifgt så du kan nog vara lugn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Flores Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 Hät har du det senaste: 06:40 Bangkok AY096 Beräknad tid 07:04T2 Verkar bli 24 minuter sen och det får ju anses närmast nprmalt på en långflifgt så du kan nog vara lugn. Så det den som åker den 25 till Helsingfors? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
diskus Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 Nä ursäkta nu tänkte jag fel, detta är den som är i luften nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 23, 2010 Dela Inlagd April 23, 2010 Slutar nog ALDRIG att oroa mig för lilla pappa. Pappa flyger hem den 25 kl 00.15 med Finnair. Oroar mig om han blir kraftigt försenad till Helsingfors och får en restid på närmare två dygn. Pappis är ju trots allt 65 bast och har dåligt hjärta. Ni som vet ngt mer om Finnair flighterna utöver det som finns att läsa på deras hemsida får gärna uppdatera mig! Hej Flores, Flyger han den 25 april kl 00:15, så ska planet starta 20:15 svensk tid i morgon kväll. Flight-nummret är AY096 eller AY96 (samma). Planet som gick samma route i dag blev 24 minuter försenat, så det var ju inte så farligt. Borde inte bli mer i morgon. I morgon kan du kolla när han kommer i väg på den här sajten, direkt från Bangkoks flygplats: Suvarnabhumi (uttalas Suvarnapom) , Länk till departures (avgångar) följer här: http://www.bangkokai...ne.com/node/129 Jag skriver det här på fredagskvällen, så din pappas flight har inte kommit upp på listan än. Välj Time Period: 12:00AM - 03:00AM i fönstret överst först och klicka sen på AY96 i vänsterspalten, så får du upp alla flygdata och eventuella förseningar. Jag har flugit med den flighten för några år sen. Inga problem och duktiga besättningar!! Ingen risk för vulkanaska på den flighten i morgon. Lycka till och hälsa farsan!! JohanB Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Flores Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Tack, tack, tack!!! + karma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Maja Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Hur fungerar det egentligen? Om men har en inbokad biljett på en flight, är man då säkrad sin plats där och de stackare som tidigare hade oturen att få sin flight inställd och sitter i källaren på Suvarnabhumi får vackert vänta på eventuella vakanser?? - Vet någon? Eller väntat längst går först? Svenska ambassaden vet tydligen ingenting och borde de inte anstränga sig lite till att ta reda på det och lägga in på sin hemsida? Vad gör vår ambassad i Bangkok mer än stämplar visum och har middagsmottagningar? Här utdrag från deras sida: "Vad gäller Thai Airways har Ambassaden fått uppgifter om att ett extra plan satts in med avgång lördagen 24 april kl 12:30, ankomst Stockholm kl 20:20. Uppgifter om vilka som får plats och hur man checkar in kan bara fås direkt från Thai Airways." Jag kokar, kan dom inte skaffa sig ett litet sammanträde med Thaiair och sen meddela sitt folk i källaren om vilka och hur deras incheckning ska gå till. Dessa trötta människor vågar ju inte ens gå ut och skaffa luft ifall det skulle ges tillfälle att kunna checka in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Hur fungerar det egentligen? Om men har en inbokad biljett på en flight, är man då säkrad sin plats där och de stackare som tidigare hade oturen att få sin flight inställd och sitter i källaren på Suvarnabhumi får vackert vänta på eventuella vakanser?? - Vet någon? Eller väntat längst går först? Svenska ambassaden vet tydligen ingenting och borde de inte anstränga sig lite till att ta reda på det och lägga in på sin hemsida? Vad gör vår ambassad i Bangkok mer än stämplar visum och har middagsmottagningar? Här utdrag från deras sida: "Vad gäller Thai Airways har Ambassaden fått uppgifter om att ett extra plan satts in med avgång lördagen 24 april kl 12:30, ankomst Stockholm kl 20:20. Uppgifter om vilka som får plats och hur man checkar in kan bara fås direkt från Thai Airways." Jag kokar, kan dom inte skaffa sig ett litet sammanträde med Thaiair och sen meddela sitt folk i källaren om vilka och hur deras incheckning ska gå till. Dessa trötta människor vågar ju inte ens gå ut och skaffa luft ifall det skulle ges tillfälle att kunna checka in. Har en bekant åkte med Thai i torsdags med confirmed biljett. Det är det som gäller!! Thai sade att dom som hade bokade och hade CONFIRMED biljetter åkte enligt biljettens uppgifter. De som inte kom med tidigare flighter och övriga får dela på resterande platser. JohanB Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Flores Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Fnniair ringde upp pappa idag, och meddelade att minst 3 timmar innan dep. måste han checka in. Tyvärr är hans plan från Udon nu försenat en timme. Hoppas. annars längst bak i kön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Fnniair ringde upp pappa idag, och meddelade att minst 3 timmar innan dep. måste han checka in. Tyvärr är hans plan från Udon nu försenat en timme. Hoppas. annars längst bak i kön. Länkar: http://www.flightsta...ype=0&x=27&y=11 http://www.flightstats.com/go/FlightStatus/flightStatusByFlight.do?id=189968755&airlineCode=AY&flightNumber=96 Allt OK och ingen vulkanaska på vägen. 3 timmar är nog en överdrift. Räcker lugnt med 2 timmar utan problem. JohanB Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Hur fungerar det egentligen? Om men har en inbokad biljett på en flight, är man då säkrad sin plats där och de stackare som tidigare hade oturen att få sin flight inställd och sitter i källaren på Suvarnabhumi får vackert vänta på eventuella vakanser?? - Vet någon? Eller väntat längst går först? Svenska ambassaden vet tydligen ingenting och borde de inte anstränga sig lite till att ta reda på det och lägga in på sin hemsida? Vad gör vår ambassad i Bangkok mer än stämplar visum och har middagsmottagningar? Här utdrag från deras sida: "Vad gäller Thai Airways har Ambassaden fått uppgifter om att ett extra plan satts in med avgång lördagen 24 april kl 12:30, ankomst Stockholm kl 20:20. Uppgifter om vilka som får plats och hur man checkar in kan bara fås direkt från Thai Airways." Jag kokar, kan dom inte skaffa sig ett litet sammanträde med Thaiair och sen meddela sitt folk i källaren om vilka och hur deras incheckning ska gå till. Dessa trötta människor vågar ju inte ens gå ut och skaffa luft ifall det skulle ges tillfälle att kunna checka in. Rent generellt så kan man väl säga att aldrig är säker på sin plats till ett reguljär flyg. MVH/Jörn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Flores Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Ger dig JB + igen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd April 24, 2010 Dela Inlagd April 24, 2010 Rent generellt så kan man väl säga att aldrig är säker på sin plats till ett reguljär flyg. MVH/Jörn Letar alltid efter en rolig poäng i dina inlägg och lyckas för det mesta hitta den. I fallet ovan måste den vara gömt i namnet "Jörn". Snälla Arne förklara för en yngling som inte ser skogen för alla träden. Svar till "vilsen" Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu