Khon sawiiden Inlagd Maj 23, 2009 Dela Inlagd Maj 23, 2009 Hej Herr Chang. jag har ju lite tur då huset står skrivet på min son, som är Thailänskmedborgare. Om jag inte haft barn med min tjej så skulle jag nog överväga om att bygga i byn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Maj 23, 2009 Dela Inlagd Maj 23, 2009 QuoteHej Herr Chang. jag har ju lite tur då huset står skrivet på min son, som är Thailänskmedborgare. Om jag inte haft barn med min tjej så skulle jag nog överväga om att bygga i byn. Vad är skillnaden huset skrivet på sonen eller frun? det inte lätt få vårdnaden av din son det blir skiljer er i Thailand. Huset ligger väl din fru by? Bygger man hus åt sin fru ska man inte räkna få att få tillbaka något när ert äktenskap kört. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 QuoteVad är skillnaden huset skrivet på sonen eller frun? det inte lätt få vårdnaden av din son det blir skiljer er i Thailand. Huset ligger väl din fru by? Bygger man hus åt sin fru ska man inte räkna få att få tillbaka något när ert äktenskap kört. Bättre att köpa ett hus utan någon inblandning av fru , dyrare javisst men aldrig något snack om vem som äger och även vem som betalar! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khon sawiiden Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Hur man än gör så har man nog arslet bak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 De vet du väl Micke easy come easy go... Sitter mitt i den skiten nu yeack Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Vad ska man med bil o villa? När man mår så jävla illa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Quote Vad ska man med bil o villa? När man mår så jävla illa Haha Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Nu är det så att fru Chang kommer att finansiera sitt hus i Isaan med egna införtjänade pengar, så jag behöver inte bekymra mig om vad det kostar eller vad som händer vid eventuell separation. Möjligen bidrar jag med lite inredning, men mer än så blir det inte. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khon sawiiden Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Trevliga Chang nu är det du som HAR TUR!!!!!!. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Quote Nu är det så att fru Chang kommer att finansiera sitt hus i Isaan med egna införtjänade pengar, så jag behöver inte bekymra mig om vad det kostar eller vad som händer vid eventuell separation. Möjligen bidrar jag med lite inredning, men mer än så blir det inte. Herr Chang har talat. Jag skulle tro att du åtminstone bidrar med kylskåpet, så du kan kyla ner dina Chang Beer... MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Quote Jag skulle tro att du åtminstone bidrar med kylskåpet, så du kan kyla ner dina Chang Beer... MVH Nonki Bra ide! Antagligen får jag dock köpa två kylskåp så att ett kan reserveras för Beer Chang... och det ska förstås vara låsbart och bara jag som har nyckeln ;-) Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Några bilder från vårt nya hus vid Rama 2, Bangkok. Bilderna är från förra sommaren så nu har vi fyllt på med lite mer inredning. Förhoppningsvis åker vi snart ner igen o njuter lite. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 SF... Så ska det se ut Grattis Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Vårt hus i Rayong som stod färdigt 2007.Detta blir mitt äldreboende inom en snar framtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 QuoteVårt hus i Rayong som stod färdigt 2007.Detta blir mitt äldreboende inom en snar framtid. Det huset såg trevligt ut. Var inte bly om du vill visa några bilder från insidan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 har tyvärr inga interiörbilder.Huset har 3 sovrum,kök,thaikök(ute baksidan under tak)vardagsrum,2 toaletter med dusch allt på en yta av 100kvm. 10 minuter från Mae Rumpung Beach. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest HansG Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Hej! Får jag fråga vad det kostade! Hälsningar HansG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 det kostade 1.5 milj thb.Det blir 300.000 i svenska vid det kurstillfället.Det bästa är också att vi endast är 3 svenskar, en engelsman,3 kanadensare samt övriga thai/asiater på 100 hus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Fina hus SF & Drivern! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nickelback Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Någon som vet vad ett hus med 3 sovrum går loss på i Buriram har mark m.v.h Bamse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Normalstandard farangstil ca10000 THB per kvadratmeter “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Det lät billigt ge mig namnet på den byggherren.Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 24, 2009 Dela Inlagd Maj 24, 2009 Vi bygger ett hus på 140 kvadrat boyta + 35 kvadrat uteplats under tak och har fått ett pris på 1,2 mille av en lokal byggfirma i Wang Sam Mo Hade kontakt med Alan the builder för nått år sedan de var han som sa ca 10000 Fast runt turistorterna är det säkert mycket dyrare “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 25, 2009 Dela Inlagd Maj 25, 2009 Min personliga erfarenhet och vad jag läst på flera andra forum är att en modern thaistandardvilla kostar 10000 baht/kvadratmeter och farangstandard beroende på krav och önskemål 12-15000 baht/kvadratmeter Thailändarna räknar kvadratmeter i byggnadsyta och inte boyta som i Sverige så altaner, balkonger, garage etc måste räknas in Mitt hus i Rayong kostar ca 3.300.000 att bygga med 220 kvadrat inom väggarna i 2 plan och byggyta totalt med altaner etc 300 kvadrat Då ingår bara själva huset. Tomt, trädgård, garageinfart, el och vvs-anslutning ut till vägen ingår inte i mitt pris. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Maj 25, 2009 Dela Inlagd Maj 25, 2009 Nu börjar det komma ner till priser som passar oss "dödliga"! http://www.blocket.s...97.htm?ca=6&w=3 [table] [tr] [td]Pris: 316 000:- [/td] [td]Antal rum: 4 [/td] [td]Land: Thailand [/td][/tr] [tr] [td]Typ: Utland [/td] [td]Boyta: 65 m² [/td][/tr][/table] Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu