Tallviking Inlagd Augusti 11, 2008 Dela Inlagd Augusti 11, 2008 Typisk hus för oss dödliga vad kostade huset att bygga ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Augusti 11, 2008 Dela Inlagd Augusti 11, 2008 Quote Typisk hus för oss dödliga vad kostade huset att bygga ? Inte färdigt ännu, så vet ej slutsumman ännu.. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 16, 2008 Dela Inlagd Augusti 16, 2008 Quote Typisk hus för oss dödliga vad kostade huset att bygga ? Man får væl kænna hur dødlig man ær nær det svuder i børsen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Augusti 16, 2008 Dela Inlagd Augusti 16, 2008 Snacka om urspårad tråd... När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Augusti 16, 2008 Dela Inlagd Augusti 16, 2008 Hejsan Matte, Jag håller med dig, vi får väl starta en ny tråd. Hus för oss väldigt mycket dödliga MVH BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengt-Erik Inlagd Augusti 17, 2008 Dela Inlagd Augusti 17, 2008 Hej Stefan 5300 och Matte Ja starta en riktig ny tråd, man är lite nyfiken hur ni (alla) har fixat till era byggen mm i Thailand, jag behöver lite tips om allt, är i startgroparna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Augusti 17, 2008 Dela Inlagd Augusti 17, 2008 Quote Snacka om urspårad tråd... ang spåra ur Om du tappar din klocka, kan du kontakta SJ för dom brukar spåra ur! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr-noodles Inlagd Augusti 17, 2008 Dela Inlagd Augusti 17, 2008 Jag tycker faktiskt denna tråd är bland dom intressantaste Många fina bilder & bra tips Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Augusti 17, 2008 Dela Inlagd Augusti 17, 2008 Annars kan man väl bara fortsätta skriva i den här tråden .Det är väl bara att gratulera nån som lyckats bygga nåt fint . Även om plånboken är större än min tex. Själv är jag nöjd om jag kan sitta på uteplatsen med en bira och titta på när korna knallar hem. Men hade jag haft råd hade jag säkert byggt ett mindre palats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Augusti 17, 2008 Dela Inlagd Augusti 17, 2008 Hej, QuoteAnnars kan man väl bara fortsätta skriva i den här tråden ... Alltid intressant att få ta del av andras husprojekt, även om det senaste känns något malplacerat i den här tråden. Hoppas att vi dödliga kan få hjälp med att hålla drömmen vid liv och låta oss inspireras av fler som har byggt för hanterbara belopp. “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gargamel Inlagd Augusti 17, 2008 Dela Inlagd Augusti 17, 2008 Quote Inte färdigt ännu, så vet ej slutsumman ännu.. Mycket vackert hus , hoppas att ni kommer att trivas bra ! Har ni tänkt att bo där på heltid ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PK132 Inlagd Oktober 11, 2008 Dela Inlagd Oktober 11, 2008 QuoteTja, Huset kostade 1200000 Bath, dagens växlingskurs ca 220000 Sek. Puss Erkki Var har du hittat dina trädgårdsmöbler? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Oktober 11, 2008 Dela Inlagd Oktober 11, 2008 PK 132, håller med. Ovanligt stilrena för att vara i Thailand där det gärna skall vara stort och klumpigt. Ser lite klassiskt skandinaviska ut faktiskt. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PK132 Inlagd Oktober 11, 2008 Dela Inlagd Oktober 11, 2008 Jag har letat i Rayong o Pattaya men inte hittat några enbart på index men de är dyrare än här i Sverige.Så skulle vara intressant och veta var man kan köpa likvärdiga och priset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BIGBOSS Inlagd Oktober 11, 2008 Dela Inlagd Oktober 11, 2008 Ni får nog pröva att PMa Erkki tror inte han har tid och läsa här så mycket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 Tjena gubbs, Jag köper alla mina möbler (både inne- och utemöbler) av en säljare på Chatuchak, jag får designa dom själv och de är alltid klara och levererade inom ett par veckor. Jag har tyvärr visit kortet i byn, men kan nog gräva fram det någonstans. Hur som helst så är alla möbeltillverkare i utkanten av marknaden och öppna varje dag, rekomenderar ett besök när övriga marknaden är stängd. Alla kan nog göra i princip samma saker, men denna har en otroligt bra service. Om ni ska dit så kan jag via PM beskriva vägen utförligare, ska kolla om jag inte har något foto från affären. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PK132 Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 Tack Erkki vore intressant och få fram tillverkaren.Tacksam för vägbeskrivning och foto från affären. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterfisk7 Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 Hej Nerike! Vi byggde för 6 år sen det kostade 100000:- nu har vi lagt till lite för en större mur 5mil utanför korat. Hälsningar Peterfisk7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengt-Erik Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 erkki Var ligger chatuchak, återkom med var och om du har några bilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Oktober 19, 2008 Dela Inlagd Oktober 19, 2008 Tja B-E, Chatuchak är helgmarknaden i Bangkok, dit tar du dig lättast med skytrain. Det är ändstationen, sedan taxi 5 minuter. Ska du endast köpa möbler rekomenderar jag inte en helg. Har inte hunnit gräva fram foton, sorry Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PK132 Inlagd Oktober 19, 2008 Dela Inlagd Oktober 19, 2008 QuoteTja B-E, Chatuchak är helgmarknaden i Bangkok, dit tar du dig lättast med skytrain. Det är ändstationen, sedan taxi 5 minuter. Ska du endast köpa möbler rekomenderar jag inte en helg. Har inte hunnit gräva fram foton, sorry Erkki Med bil om man skall köpa möbler hur åker man då? För de levererar väl inte möblerna till Rayong? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Oktober 19, 2008 Dela Inlagd Oktober 19, 2008 Tja PK, I mitt fall har de levererat till Buriram så jag tror inte Rayong är ngt problem. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 19, 2008 Dela Inlagd Oktober 19, 2008 I Thailand är det normalt inga problem att få vad som helst levererat till dörren varsom helst i landet för ofta en mycket billig peng å det är bara att fråga Kanske kan vara ett tips att hålla inne en del av betalningen docjk tills leveransen är framme för säkerhets skull om det går dock. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PK132 Inlagd Oktober 20, 2008 Dela Inlagd Oktober 20, 2008 QuoteTja PK, I mitt fall har de levererat till Buriram så jag tror inte Rayong är ngt problem. Erkki Tack för tipset. Bra då är det bara att åka och köpa om du kan få fram ett visitkort på din möbelgubbe så tackar jag och bugar.. Förresten betalade du allt när du köpte eller betalade du när dom levererade möblerna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mai me pan ha Inlagd Januari 11, 2009 Dela Inlagd Januari 11, 2009 Hej mitt första inlägg i forumet blir detta. Varför har den här trevliga tråden dött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu