Jump to content
IGNORERAD

Hus för oss dödliga *smile*


Nerike

Recommended Posts

Kenneth4618

Hej Bossej, fint hus hoppas att du hinner njuta av det det då du är 98 år gammalwink.gif

Krutgubbe därgreat.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 405
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    17

  • stefan5300

    16

  • måne

    13

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En fråga bara vad kostar aluminium dörrar och Trilon tak ?

Har börjat bygga i Nongkhai området.

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

En fråga bara vad kostar aluminium dörrar och Trilon tak ?

Har börjat bygga i Nongkhai området.

Hej Reppe

Två ytterdörrar och 8 fönster gick på 50.000 baht inkl montering och myggnät överallt.

Trilontaket 190 kvm kostade totalt 45.000 Baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hej Bossej, fint hus hoppas att du hinner njuta av det det då du är 98 år gammalwink.gif

Krutgubbe därgreat.gif

Tack Kenneth! Hoppas du förstår att jag lagt in mitt slutdatum på MPR redan nu,

för att slippa gå in och ändra i min profil varje år.

Har nästan 40 år dit.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

huset ligger i den västra delen av Thailand och är på 112 kvm, det består utav två sovrum plus ett badrum.Priset är utan kök och ac, de kostnaderna ligger utanför uppgivet pris för att alla önskar ju ej ac samt att kökspris beror på vad man önskar och där kan vara en väldig spridning i pris.det är barnens kusiner på bilden.vet inte om jag hade tur men frugans morbror har en byggfirma samt alla inköp är gjorda mot kvitto så tror inte jag har blivit lurad på pris,bryr mig igentligen inte då jag tycker att det är ett skälligt pris för huset.

Mvh

Fan Changen har du varit o tjyv kikat på vårat badrum eller :) vi har me lagt block exakt som du har men vi har toan till vänster o duch till höger

snyggt bygge o som sagt de går o komma under millen snyggt jobbat

månne klart du kommer att klara dig på den kalkylen marken har du ju o vatten o avlopp du kan nog skala av kalkylen lite :)

glimten66 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en budget på ca 600000 baht det är släktningar som bygger och när vi kommer ner ska

vi försöka slutföra bygget men det är ingen panik.

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Lao/Pak chong

Är nybörjare hoppas det kom med nu. <BR><BR>huset är precis klart därav ingen trädgård att tala om.

Fint hus!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lao/Pak chong

huset ligger i den västra delen av Thailand och är på 112 kvm, det består utav två sovrum plus ett badrum.Priset är utan kök och ac, de kostnaderna ligger utanför uppgivet pris för att alla önskar ju ej ac samt att kökspris beror på vad man önskar och där kan vara en väldig spridning i pris.det är barnens kusiner på bilden.vet inte om jag hade tur men frugans morbror har en byggfirma samt alla inköp är gjorda mot kvitto så tror inte jag har blivit lurad på pris,bryr mig igentligen inte då jag tycker att det är ett skälligt pris för huset.

Mvh

Nästan samma som mitt hus!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Thairobban

Hej, och tack för ett mycket bra forum, vi undrar om det är någon av Er som har erfarenhet av Alanthebuilder ? Vi håller just nu på och kollar runt vad det gäller byggare i Buriram området, och vi vill gärna komma i kontakt med några erfarna byggare.

Bygget kommer att påbörjas i början av 2011, lite senare än vad som var tänkt från början, men vi har en del andra saker som måste avklaras innan bygget startar. Vi ska fylla upp tomten med ytterligare ett lager jord, samt köpa till tomten bakom oss, då vi inte vill att någon bygger bakom vår tomt, då vi inte vill att någon som måste ta sig genom vår tomt för att komma till sin tomt.

Vår budget är på ca. 1,2-1,5 millioner bath, huset kommer att bli på 3 sovrum och 3 badrum samt att ett av dem kommer att vara ett master sovrum med enskilt badrum. Boyta ca 125 kvm

Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta Erkki,Alan har byggt hans hus.Och enligt Erkki så är det en väldigt bra byggare,noga och snygga jobb :great: Mvh Måne som har varit hos Erkki och det är ett kanonhus

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Thairobban

Hej Måne

Tack för tipset, jag har kontaktat Erkki, och jag hoppas att tanten kan rulla förbi deras hus och kolla in det. Nästa gång jag är i Buriram ska jag också kolla in Erkki hus. Alltid kul att få förslag, samt vad man ska se upp med.

Mvh

Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Thairobban om du kollar in på kims reseberättelse,,en resa i realtid sidan 5 o 6 så finns där några bilder på kåken

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Thairobban

Tack Clas391, jag ska snarast kolla in Kim´s reseberättelser. Har mailat Erkki några gånger men inte fått något svar på mina sista mail, är det någon som vet om Erkki är i Thailand ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

huset ligger i den västra delen av Thailand och är på 112 kvm, det består utav två sovrum plus ett badrum.Priset är utan kök och ac, de kostnaderna ligger utanför uppgivet pris för att alla önskar ju ej ac samt att kökspris beror på vad man önskar och där kan vara en väldig spridning i pris.det är barnens kusiner på bilden.vet inte om jag hade tur men frugans morbror har en byggfirma samt alla inköp är gjorda mot kvitto så tror inte jag har blivit lurad på pris,bryr mig igentligen inte då jag tycker att det är ett skälligt pris för huset.

Mvh

Changen snyggt me glas block

post-5373-127210131698_thumb.jpg

post-5373-12721013617_thumb.jpg

post-5373-12721013963_thumb.jpg

post-5373-127210131698_thumb.jpg

post-5373-12721013617_thumb.jpg

post-5373-12721013963_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Avregistrerad clion

Flott hus :great: Men är du inte rädd för di däringa myrorna som brukar äta upp dörrkarmar o dyligt

Tänker på dina takpelare eller är det ett träslag som dom inte gillar :whistle::giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Flott hus :great: Men är du inte rädd för di däringa myrorna som brukar äta upp dörrkarmar o dyligt

Tänker på dina takpelare eller är det ett träslag som dom inte gillar :whistle::giggle:

Dom ska oxå ha lite mat :ironi:

Fin veranda att sitta och lata sig på med en kall en :drinks:

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Flott hus :great: Men är du inte rädd för di däringa myrorna som brukar äta upp dörrkarmar o dyligt

Tänker på dina takpelare eller är det ett träslag som dom inte gillar :whistle::giggle:

Tackar det är bara sack trä i huset utom dom 3 stora pelarna på fram sidan som är ett hårt trä som dom inte gillar och giftbehandlade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar det är bara sack trä i huset utom dom 3 stora pelarna på fram sidan som är ett hårt trä som dom inte gillar och giftbehandlade.

Gillar det gör dom,fast inte efter att man strukit på 2ggr med giftet som säljs på bl.a homemart för ca:700b/burken

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...