stjp8729 Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Det var inte kattskit det huset,såg jättefint ut .Törs man fråga vad det kostade?Mvh Måne Jodå fråga kan man alltid.. Liknande hus i området ligger på 5 000 000 - 6 500 000 Baht. Skickar en länk till området: http://www.bangkokfinehome.com/search.php?pos=0&forsale=Y&keyword=164 Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Jodå fråga kan man alltid.. Liknande hus i området ligger på 5 000 000 - 6 500 000 Baht. Skickar en länk till området: http://www.bangkokfinehome.com/search.php?pos=0&forsale=Y&keyword=164 Ha en bra dag! Det måste bli ett för det huset. Den här tråden är bara öppen for hus i 100-150 kkr klassen Du får starta en egen tråd "Hus för oss odödliga" Poffa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Det måste bli ett för det huset. Den här tråden är bara öppen for hus i 100-150 kkr klassen Du får starta en egen tråd "Hus för oss odödliga" Poffa Jag är visst "dödlig".. Höll ju på att stryka med i svininfluensan (H1N1) i våras och låg inne på sjukhus i Kina, inget roligt de.. Så jag kan visst vara med i denna tråden för "Hus för oss dödliga" . Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Thairobban Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Hej Bossej Kan jag be om att få lite information om ditt hus Bossej som du byggde för 650,000 bath. Håller själv på med att planera ett husbygge i Buriram Mvh Thairobban Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Klabbharpan Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Det är väl inget konstigt med att bygga ett hus i 500.000 BHT - klassen. Det är ju bara att flytta ut på landet. Men vem vill bo där? Långt ifrån andra falanger och 7/11? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Jodå fråga kan man alltid.. Liknande hus i området ligger på 5 000 000 - 6 500 000 Baht. Skickar en länk till området: http://www.bangkokfinehome.com/search.php?pos=0&forsale=Y&keyword=164 Ha en bra dag! Det ær ett humant pris om området och huset ær bra. Speciellt om man bor dær mer eller mindre permanent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 snyggt hus men de va priset me glimten 66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kjelleroiet1 Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Hej!! Kul att se alla prisvärda och fina hus. Är nyfiken på en fråga till Bossej som jag ej hittar svaret på. Ingår mark och mur i priset eller är det enkom för huset? Borde bara vara för huset och då är det billigt ändå men man kan ju inte veta Hur många sovrum och toaletter har du? Själv byggde vi ett hus för ca. 1 milj bath men så blev vi lite lurade ..lät bättre än det blev...men det är ok Men det är lite mindre än ditt så man är ju lite nyfiken av sig. Vore trevligt om du har någon ritning eller skiss att visa. Kanske man i framtiden bygger ett liknande som ditt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changen Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Här är mitt för en kostnad av ca 600.000 bath varav 85.000 till byggaren.väggar av superblock aluminium profiler till fönster och alla eltillbehör är nedskickat från Sverige kontakter,dimmrar,spothlights o.s.v. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changen Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 (ändrad) Här är mitt för en kostnad av ca 600.000 bath varav 85.000 till byggaren.väggar av superblock aluminium profiler till fönster och alla eltillbehör är nedskickat från Sverige kontakter,dimmrar,spothlights o.s.v. Mvh Är nybörjare hoppas det kom med nu. <BR><BR>huset är precis klart därav ingen trädgård att tala om. Ändrades April 1, 2010 av Changen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Klart tjusigt !! mer bilder gärna Var ligger huset ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Thairobban Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Verkligen en snygg kåk, om det går så skicka fler bilder. Har lite frågor som jag hoppas att du svara på, då jag och frugan planerar att bygga nästa år i Buriram. Hur många rum, samt badrum. Hur många Kvm samt vad gick bygget på. Hoppas att du inte tycker att jag är för frågvis. Vi har frågat ett par byggare om ett pris att bygga en standard kåk, de priser vi fått pendlar mellan 1 million till 2 miljoner bath, kan det bero på att man är en farang !! Thairobban Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Verkligen en snygg kåk, om det går så skicka fler bilder. Har lite frågor som jag hoppas att du svara på, då jag och frugan planerar att bygga nästa år i Buriram. Hur många rum, samt badrum. Hur många Kvm samt vad gick bygget på. Hoppas att du inte tycker att jag är för frågvis. Vi har frågat ett par byggare om ett pris att bygga en standard kåk, de priser vi fått pendlar mellan 1 million till 2 miljoner bath, kan det bero på att man är en farang !! Thairobban Priset står ovanför bilden Räkna ungefär så här: - Modern Thaistandard = 10.000 baht/kvm - farangstandard = 12-15000 baht/kvm beroende på dina ambitioner och krav I Thailand räknar man med totalyta i denna ekvation så boyta+biyta Min kåk går på ungefär 14000 baht/kvm med hög kvalitet, dubbla glas i PVC-fönster, Superblock i väggarna, dyra och bra dörrar inne och ute samt handbyggt kök i teak och dyrt taktegel. (www.cholo.se/Thailand) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Vi har ett hus idag(av trä)som vi ska plocka ner.På den befintliga tomten ska vi bygga ett nytt hus i betong.5 r.o.k med en stor veranda totalt ca 120 kvm.Budgeten ligger på ca 1,5 miljoner bath.Vi har vatten och avlopp med 2 kammarbrunn idag(vet inte om det behöver bytas)Är det någon som har ritningsförslag eller dylikt så vore jag tacksam.Tror ni budgeten är för stor/liten?Åsikter mottages tacksamt Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changen Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 (ändrad) huset ligger i den västra delen av Thailand och är på 112 kvm, det består utav två sovrum plus ett badrum.Priset är utan kök och ac, de kostnaderna ligger utanför uppgivet pris för att alla önskar ju ej ac samt att kökspris beror på vad man önskar och där kan vara en väldig spridning i pris.det är barnens kusiner på bilden.vet inte om jag hade tur men frugans morbror har en byggfirma samt alla inköp är gjorda mot kvitto så tror inte jag har blivit lurad på pris,bryr mig igentligen inte då jag tycker att det är ett skälligt pris för huset. Mvh Ändrades April 1, 2010 av Changen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Snyggt hus Changen. Och rimligt pris. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Vi har ett hus idag(av trä)som vi ska plocka ner.På den befintliga tomten ska vi bygga ett nytt hus i betong.5 r.o.k med en stor veranda totalt ca 120 kvm.Budgeten ligger på ca 1,5 miljoner bath.Vi har vatten och avlopp med 2 kammarbrunn idag(vet inte om det behöver bytas)Är det någon som har ritningsförslag eller dylikt så vore jag tacksam.Tror ni budgeten är för stor/liten?Åsikter mottages tacksamt Mvh Måne Jaså, du ska bli värst i byn nu också... Du har ju markfrågan löst och inte behöver du fylla speciellt mycket jord heller så 1,5 mille räcker nog gott och väl. Glöm dock inte att göra taket enormt så att uteutrymmena i skugga blir så stora och så många som möjligt. Rent krasst är det ju där man tillbringar dagarna och sova behöver man ju inte så många kvadratmeter till. Fast synd att du sålt bort hela den andra marken, den hade varit ett bättre alternativ än den nuvarande (bullriga) vid stora vägen. Är så jobbigt när changdiskussionen måste stanna upp så fort en lastbil eller en rot thai ska passera. Och sedan hade ju svärmor kunnat bo kvar i det gamla huset istället för att riva det. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 (ändrad) Tjena Kim,en stor changveranda är ett måste sen har vi ju separata sovrum av hälsoskäl och svärmor måste ju ha ett eget rum(hon är ju nunna nu)sovrummen blir inte så stora men ett vardagsrum som rymmer matplats och samkvämsutrymme vill vi ha.Det gamla huset har termiterna utsett till sin egen matplats och dinerar där dygnet runt(därav betong)och att jag inte vill bo vid den gamla marken har släktorsaker som du säkert vet En sysselsättning i diket är ju att räkna bilarna(enl.BTT)åsså ser jag ju alla vackra besökare till Juan .Nä ,nu ska det bli både roligt och skönt att få komma upp till byn och alla "naturfolk"där(givetvis ingår ett besök hos dina svärföräldrar)Sonen ska ju lära sig köra MC på skolgården.Har du nån aning om det finns nån lokal(inom 50 km.)byggare?Mvh Måne som önskar er alla Glad Påsk Ändrades April 1, 2010 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Vad jag blir glad när man får se lite normala hus för en hyfsat billigt penning" under 1 million bath" och inte en massa skrythus. För det var väl det tråden handlade om "billiga hus" om jag inte minns fel. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 (ändrad) Hallå Måne! Vårt hus har en byggyta på ca 200 kvm och kostade 1,2 mille utan kök, boytan är ca 125 kvm stjp8729, du överlevde så då tillhör du de odödliga och många fina hus byggs det Ändrades April 1, 2010 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changen Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 kenneth hur kommer det sig att du inte använde superblock med tanke på att de håller värmen ute bättre,det är vad jag inbillar mig men jag kan ha fel.Själv blev det det de tunnare superblocken pga att byggaren tog sig den artistiska friheten,jag gav besked om att de skulle använda 200mm blocken men så blev det inte.Men tydliggen ska det vara svalt och skönt inomhus vet ej själv för jag har inte varit nere inu. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Om jag fått bestämma så hade det blivit de tjocka superblocken men av någon anledning så blev det inte så, men inneklimatet var helt ok nu när vi var där i vintras, vi har bara takfläktar och ingen ac. När jag såg foton första gången på bygget så var över halva kåken byggd så det var bara att låta de fortsätta “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changen Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Ja vad ska man säga kenneth mer än att Thailand är underbart,bara man är nöjd i slutändan så är allt gott. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 (ändrad) Ja, jag kan nog erkänna att jag är nöjd ändå med resultatet. Med åren så har man lärt sig att hetsa upp sig löser ingenting utan att ta det lite mpr är bättre för hjärtat, och då lever man lite längre förhoppningsvis och kan njuta av huset på äldere dar Att nästan kräva att man ska svensk standard i Thailand är inte heller min melodi, passar det frugan så passar det nog mig också (det är ju ändå hon som betalar) Ändrades April 1, 2010 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Hej!! Kul att se alla prisvärda och fina hus. Är nyfiken på en fråga till Bossej som jag ej hittar svaret på. Ingår mark och mur i priset eller är det enkom för huset? Borde bara vara för huset och då är det billigt ändå men man kan ju inte veta Hur många sovrum och toaletter har du? Själv byggde vi ett hus för ca. 1 milj bath men så blev vi lite lurade ..lät bättre än det blev...men det är ok Men det är lite mindre än ditt så man är ju lite nyfiken av sig. Vore trevligt om du har någon ritning eller skiss att visa. Kanske man i framtiden bygger ett liknande som ditt. Hej Kjelleroiett Nej mark och mur ingår inte i kostnaden. Husbygget kostade totalt 650.000 Har tre sovrum och två toaletter med dusch, ett kök samt ett vardgsrum nere och ett rum uppe. Någon riktig ritning har jag inte. Gjorde en skiss som jag visade byggfirman när vi diskuterade deras pris för bygget. Sedan var jag närvarande varje dag under bygget och gjorde alla inköp. Byggfirman tog 185.000 baht inkl el installationen för 5000 baht. Alla kablar är jordade och dragna i gula PVC-rör inne i väggarna och i innetaket. Har tegelväggar utvändigt och cementblock i innerväggarna. Material summa 465.000 baht. Har 19 gjutna stolpar 20x20 cm och 450 cm höga, varav 100 cm under grunden. Taket heter Trilon. Fönster och ytterdörrar är av aluminium med solglas, innerdörrar av trä. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu