Swippe Inlagd Oktober 29, 2018 Dela Inlagd Oktober 29, 2018 12 minuter sedan, skrev Esspe: Men du hade inte haft lika roligt på vägen De gånger de varit roligt har varit få jämfört med de långa perioder då det verkligen inte varit roligt. Tur i oturen är väl att jag många gånger snittat ner mig, något som de flesta experter anser att man absolut inte ska göra, men när det väl ha vänt så har det gått snabbt uppåt vinstmässigt. Som nu senast med Shamaran t ex, snittat ner mig under flera år och ibland så har det sett riktigt mörkt ut men de lyckades få bra snurr på bolaget och går med vinst. Men snitta ner mig är nog inget jag kommer att göra i fortsättningen, bättre att köpa högrisk aktier för en summa och sen får de ligga där tills det blir sucess eller konkurs. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 29, 2018 Dela Inlagd Oktober 29, 2018 WhateverVolatilitet kan vara braIncus Investor är ett väldigt flummigt företag. Ena dagen upp 10% andra dagen ner 15%, sedan upp och sedan ner. Idag sävar det nästan 20% upp. Nåja, inte riktigt så. Men den rör på sig väldigt ofta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Oktober 29, 2018 Dela Inlagd Oktober 29, 2018 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Whatever Volatilitet kan vara bra Incus Investor är ett väldigt flummigt företag. Ena dagen upp 10% andra dagen ner 15%, sedan upp och sedan ner. Idag sävar det nästan 20% upp. Nåja, inte riktigt så. Men den rör på sig väldigt ofta. Omsättning idag 7992 kr= helt omöjlig att trada eftersom omsättningen är obefintlig. Nu har jag inte sett hur det brukar se ut men antar att omsättningen överlag är dålig hela tiden så problemet blir ju att man får svårt att köpa på sig ett stort antal aktier utan att driva kursen kraftigt uppåt och när du ska sälja så kommer du toksänka kursen om du vill bli av med alla aktier snabbt. Annars så låter det ju som en kanonbra aktie man kunnat tjäna lite pengar på varje dag It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 30, 2018 Dela Inlagd Oktober 30, 2018 Omsättning idag 7992 kr= helt omöjlig att trada eftersom omsättningen är obefintlig. Nu har jag inte sett hur det brukar se ut men antar att omsättningen överlag är dålig hela tiden så problemet blir ju att man får svårt att köpa på sig ett stort antal aktier utan att driva kursen kraftigt uppåt och när du ska sälja så kommer du toksänka kursen om du vill bli av med alla aktier snabbt. Annars så låter det ju som en kanonbra aktie man kunnat tjäna lite pengar på varje dag Ja, den har sina roliga stunder för sig. Ibland är det våldsam rörlighet och omsättningen varierar säkert lika kraftigt. Tror det var någon svensk som gick in i Incus för något år sedan. Märkligt som fan. Svår att sälja då ingen köper 555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Oktober 30, 2018 Dela Inlagd Oktober 30, 2018 Har en liten skvätt i en Indienfond som jag köpte efter den stora nedgången. Funderar på att dubbla upp nu, det verkar att ha stabiliserats sig. Vad tror ni, har det rasat färdigt där? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 30, 2018 Dela Inlagd Oktober 30, 2018 Jag har också Indienfonder. På sikt tror jag att det är helt rätt. Jag satsar på Asien till stor del I fonder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 5, 2018 Dela Inlagd November 5, 2018 Behöll ju mina Stenocare och nu på vinsthemtagningarna dubblade jag upp på 20. Med det enormt stora intresse som fanns vid introduktionen borde det finnas plats för en rejäl uppgång när korttradarna lekt färdigt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 6, 2018 Dela Inlagd November 6, 2018 http://fondpodden2.libsyn.com/9-tundra-vietnam för er som är intresserade av Vietnam. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 6, 2018 Dela Inlagd November 6, 2018 Oasmia.Tjänat 500K sista dagarna på den.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd November 6, 2018 Dela Inlagd November 6, 2018 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Oasmia. Tjänat 500K sista dagarna på den. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Grattis! De har verkligen gjort en resa. Men skulle aldrig falla mig in att satsa 2 miljoner på något litet läkemedelsbolag. Kul att du träffat rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 6, 2018 Dela Inlagd November 6, 2018 Grattis! De har verkligen gjort en resa. Men skulle aldrig falla mig in att satsa 2 miljoner på något litet läkemedelsbolag. Kul att du träffat rätt. Det är ju inte så att jag sitter fast i någon aktie, så jag ser inte risken på det sättet. Tappade rätt många hundra K i nedgången här senaste veckorna och då blev det omplaceringar och lyckades få tillbaka pengarna med råge.Normalt kan det ta upp till 6 månader att ta tillbaka ett ras på 15% men nu gick det rekordsnabbt, speciellt med tanke på backande omx30 samtidigt. Man får trampa runt bland aktierna.Jag är väldigt aktiv om det behövs men har aldrig fler än 5 aktier jag bollar mellan.Om saker går som dom ska kan jag ligga flera månader, men blir sällan längre än så däremot återkommer jag ofta i samma aktie.Handlar med fåtal aktier så jag lär känna dom.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 7, 2018 Dela Inlagd November 7, 2018 6 timmar sedan, skrev Nicholas: Det är ju inte så att jag sitter fast i någon aktie, så jag ser inte risken på det sättet. Tappade rätt många hundra K i nedgången här senaste veckorna och då blev det omplaceringar och lyckades få tillbaka pengarna med råge. Normalt kan det ta upp till 6 månader att ta tillbaka ett ras på 15% men nu gick det rekordsnabbt, speciellt med tanke på backande omx30 samtidigt. Man får trampa runt bland aktierna. Jag är väldigt aktiv om det behövs men har aldrig fler än 5 aktier jag bollar mellan. Om saker går som dom ska kan jag ligga flera månader, men blir sällan längre än så däremot återkommer jag ofta i samma aktie. Handlar med fåtal aktier så jag lär känna dom. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Men läkemedel och ffa biotech lär man ju aldrig känna eftersom framtiden är så oviss och beroende av olika fas steg. Läget kan ju ändras fullständigt beroende på utfall. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 7, 2018 Dela Inlagd November 7, 2018 10 timmar sedan, skrev Nicholas: Det är ju inte så att jag sitter fast i någon aktie, så jag ser inte risken på det sättet. Tappade rätt många hundra K i nedgången här senaste veckorna och då blev det omplaceringar och lyckades få tillbaka pengarna med råge. Normalt kan det ta upp till 6 månader att ta tillbaka ett ras på 15% men nu gick det rekordsnabbt, speciellt med tanke på backande omx30 samtidigt. Man får trampa runt bland aktierna. Jag är väldigt aktiv om det behövs men har aldrig fler än 5 aktier jag bollar mellan. Om saker går som dom ska kan jag ligga flera månader, men blir sällan längre än så däremot återkommer jag ofta i samma aktie. Handlar med fåtal aktier så jag lär känna dom. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Samma här. Jag fixar inte att hålla reda på manga olika aktier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 7, 2018 Dela Inlagd November 7, 2018 Men läkemedel och ffa biotech lär man ju aldrig känna eftersom framtiden är så oviss och beroende av olika fas steg. Läget kan ju ändras fullständigt beroende på utfall. Jag delar inte din åsikt.Hansa Medical tex stod det klart att dom var hemma redan då aktien stod under 100 sek och nu ligger dom runt 300.Så även när fakta är klara så kan priset vara lågt.Sedan följer läkemedelsbolag alltid ett fast schema med fas 1, fas 2 etc.Så jag tycker det funkar bra.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 7, 2018 Dela Inlagd November 7, 2018 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag delar inte din åsikt. Hansa Medical tex stod det klart att dom var hemma redan då aktien stod under 100 sek och nu ligger dom runt 300. Så även när fakta är klara så kan priset vara lågt. Sedan följer läkemedelsbolag alltid ett fast schema med fas 1, fas 2 etc. Så jag tycker det funkar bra. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Jo det är ju mest när resultatet efter fas kommer som det kan gå fort. Finns otaliga exempel på det (mest negativa), BioInvent, Neurovive, Medivir m.fl. Hansa var kanske ett undantag som marknaden hade missat? Men den steg ju från 71 till 127 över natten 2016 så där måste det ha kommit ett positivt besked som marknaden inte hade prisat in. Har bränt mig flera ggr på biotech och det lilla jag har är i väldigt små doser, just nu Dignitana och ScandiDos. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 7, 2018 Dela Inlagd November 7, 2018 Jo det är ju mest när resultatet efter fas kommer som det kan gå fort. Finns otaliga exempel på det (mest negativa), BioInvent, Neurovive, Medivir m.fl. Hansa var kanske ett undantag som marknaden hade missat? Men den steg ju från 71 till 127 över natten 2016 så där måste det ha kommit ett positivt besked som marknaden inte hade prisat in. Har bränt mig flera ggr på biotech och det lilla jag har är i väldigt små doser, just nu Dignitana och ScandiDos. Finns nästan ingen omsättning i dina aktier.Omöjligt för mig att befinna mig där. Men 10% upp på scandidos.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 7, 2018 Dela Inlagd November 7, 2018 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Finns nästan ingen omsättning i dina aktier. Omöjligt för mig att befinna mig där. Men 10% upp på scandidos. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Nej det går lite i vågor men det är väldigt små belopp jag har där så det är inga tradingobjekt även om jag tradade en del i Dignitana med gott resultat för ett tag sen. Men då gäller det att handla med små summor som sagt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 3, 2018 Dela Inlagd December 3, 2018 Käftsmäll deluxe för aktieägarna! https://www.di.se/live/starbreeze-vd-lamnar-bolag-ansoker-om-rekonstruktion/ Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 3, 2018 Dela Inlagd December 3, 2018 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev hamnoi: Käftsmäll deluxe för aktieägarna! https://www.di.se/live/starbreeze-vd-lamnar-bolag-ansoker-om-rekonstruktion/ Var väl någon här som funderade på att köpa eftersom det inte kunde gå ner så mycket till. Hoppas det inte blev nåt av det. Men en del insiders sålde av innan, j-a mygel. Hoppas dom åker dit men dom brukar ju klara sig undan för "dom visste inte hur illa det var ". Ändrades December 3, 2018 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 3, 2018 Dela Inlagd December 3, 2018 31 minuter sedan, skrev Esspe: Var väl någon här som funderade på att köpa eftersom det inte kunde gå ner så mycket till. Hoppas det inte blev nåt av det. Men en del insiders sålde av innan, j-a mygel. Hoppas dom åker dit men dom brukar ju klara sig undan för "dom visste inte hur illa det var ". CFO kanske klarar sig pga av att han slutade i samma sväng? Bosses aktier blev ju tvångssålda, han hade väl lånat rejält och laddat på till en hög kurs, även huset var till salu. Har själv tyckt att den var rejält övervärderad, men riktigt surt för både aktieägare och personal med en sån här kalldusch! Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 Razzia mot Starbreeze Ekobrottsmyndigheten, EBM, har genom- fört en razzia mot spelutvecklings- bolaget Starbreezes huvudkontor i Stockholm. Orsaken är misstankar om grovt insiderbrott, uppger Dagens Industri. En person är frihetsberövad, säger EBM:s presstalesperson Niklas Ahlgren till tidningen. Dagens Industri har tidigare skrivit att flera chefer inom Starbreeze sålt en större mängd aktier i bolaget kort innan bolaget vinstvarnat och dessutom bytt vd. /saxat från SVT Text Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 On 2018-12-03 at 11:53, skrev Esspe: Var väl någon här som funderade på att köpa eftersom det inte kunde gå ner så mycket till. Hoppas det inte blev nåt av det. Men en del insiders sålde av innan, j-a mygel. Hoppas dom åker dit men dom brukar ju klara sig undan för "dom visste inte hur illa det var ". Det var jag som köpte på mig mera, trodde att bolaget var på fötter efter försäljningen av VR-satsningen. Tog mig ur med med en hårsmån och 200.000 kr i förlust på affären, kunde ha blivit en miljonförlust. Mest sörjer för de anställda som är riktigt duktigta och om de hade fått vara ifred för klåparn Bo Andersson Klint så skulle de ha kunnat göra fantastiska spel. Men som med Grin( trodde han hade lärt sig efter den konkursen) fick han hybris och satsade i alla riktningar. Men trodde att fokuset skulle vara tillbaks på kärnverksamheten efter att en rad produkter hade avyttrats. Tyvärr investerade jag med hjärtat denna gången. Har alltid gillat spelen och efter förra krisen så investerade jag stort i företaget och tjänade nästa 100 miljoner på aktien. Det gör faktiskt ont i hjärtat om företaget går i konkurs. Hoppas att THQ eller Paradox tar över personalen och spelen under utveckling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 13 minuter sedan, skrev AnTove: Det var jag som köpte på mig mera, trodde att bolaget var på fötter efter försäljningen av VR-satsningen. Tog mig ur med med en hårsmån och 200.000 kr i förlust på affären, kunde ha blivit en miljonförlust. Mest sörjer för de anställda som är riktigt duktigta och om de hade fått vara ifred för klåparn Bo Andersson Klint så skulle de ha kunnat göra fantastiska spel. Men som med Grin( trodde han hade lärt sig efter den konkursen) fick han hybris och satsade i alla riktningar. Men trodde att fokuset skulle vara tillbaks på kärnverksamheten efter att en rad produkter hade avyttrats. Tyvärr investerade jag med hjärtat denna gången. Har alltid gillat spelen och efter förra krisen så investerade jag stort i företaget och tjänade nästa 100 miljoner på aktien. Det gör faktiskt ont i hjärtat om företaget går i konkurs. Hoppas att THQ eller Paradox tar över personalen och spelen under utveckling. Trist att höra. Trodde du hade en något lägre risknivå eller det var ett mindre belopp för portföljen trots den stora förlusten? Paradox fick väl också en rejäl smäll för ett tag sen? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 47 minuter sedan, skrev AnTove: Har alltid gillat spelen och efter förra krisen så investerade jag stort i företaget och tjänade nästa 100 miljoner på aktien. Grattis! Vad är då några hundra k i förlust. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 2 timmar sedan, skrev Esspe: Trist att höra. Trodde du hade en något lägre risknivå eller det var ett mindre belopp för portföljen trots den stora förlusten? Paradox fick väl också en rejäl smäll för ett tag sen? Jag har mycket låg risk i portföljen och innehavet i Starbreeze var en liten del av portföljen. Det är mycket sällan och även om man är i övrigt en väldigt disciplinerad investerare. Så tar man ett dåligt beslut och gör ett misstag, jag visste innerstinne att de hade det kämpigt. Men att det var så illa som det var trodde jag inte. Hela sektorn är drabbad av en allmän oro och nervositet, man har haft en fantastiskt utveckling de senaste tre åren. Det har noteras många bolag och många tror att det finns en bubbla inom branschen. Paradox och THQ är extremt välskötta och kapitaliserade bolag, men kurserna har kännt av oron. Jag äger poster i båda bolagen. Är barndomsvän med Lars Wingefors, grundare och huvudägare till THQ. Anställda, familj och vänner fick köpa lite aktier innan noteringen. Det har varit en fantastisk affär för oss. Även en del banker har givit säljråd. Fast de gav säljråd på THQ veckorna innan rapport och efter rapporten så var de översvalande i sitt beröm och satte köpråd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu