Kenneth4618 Inlagd Maj 3, 2018 Dela Inlagd Maj 3, 2018 11 minuter sedan, skrev bob: Räntefonder +25,52 Aktier -51,68 Räntefonder må vara tråkiga men man sover betydligt bättre... 😉 ?????? https://blogg.avanza.se/hemberg/2016/07/19/rantefonder-pa-isk/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 3, 2018 Dela Inlagd Maj 3, 2018 3 timmar sedan, skrev Kenneth4618: ?????? https://blogg.avanza.se/hemberg/2016/07/19/rantefonder-pa-isk/ @bob menar förändring i kronor, inte %. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Maj 4, 2018 Dela Inlagd Maj 4, 2018 21 timmar sedan, skrev Esspe: Då kan man ju lika gärna kolla när färgen torkar. Har ökat i Tundra Vietnam på dippen nu, hyfsad risk där med men betydligt mindre än i Fram om man vill investera i Vietnam. Du som är så riskbenägen kanske skulle sätta en slant i FP nu Jag är inte alls riskbenägen så här på ålderns höst. Men då medel finns kryddar jag mina tråkiga preffar med något spännande.... /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 4, 2018 Dela Inlagd Maj 4, 2018 Jo jag har också en liten (mycket liten) del i konstiga småaktier. Har en separat portfölj för dom och är inte in där så ofta. Varje gång har det sjunkit men det räcker nog att ett av dom ca 20 företagen hittar rätt för att jag ska få mina pengar tillbaka och lite till. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Maj 4, 2018 Dela Inlagd Maj 4, 2018 Sålde av Rottneros och Fortnox och det blev klirr i kassan .En av mina bästa affärer. Ägde en av dom bara några veckor ,så det blev thai biljetter till familjen i mååånga år ,gött.när man lyckas. Vänder blad och kanske går in igen . Har några surdegar som jag skulle vilja bli av med också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 On 2018-05-03 at 18:31, skrev bob: Mina Räntefonder +25,52 Mina Aktier -51,68 Räntefonder må vara tråkiga men man sover betydligt bättre... 😉 Dom räntefonderna har du haft ett tag antar jag. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 5 hours ago, SatanG said: Dom räntefonderna har du haft ett tag antar jag. / SatanG December 2014, så inte så länge... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 31 minuter sedan, skrev bob: December 2014, så inte så länge... Mycket bra avkastning på så kort tid, 3.5 år, är de utländska eller? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 (ändrad) 8 minutes ago, SatanG said: Mycket bra avkastning på så kort tid, 3.5 år, är de utländska eller? / SatanG Lite pinsamt det här, men det är Nordnets superfonder svenska, norska och danska, den svenska som har gott sämst är + ca 16 den norska som är bäst är +ca 43 (inte kr m33 ;-)), det är lite husmorsfonder men så länge det går plus är jag nöjd . Ändrades Maj 9, 2018 av bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 2 timmar sedan, skrev bob: Lite pinsamt det här, men det är Nordnets superfonder svenska, norska och danska, den svenska som har gott sämst är + ca 16 den norska som är bäst är +ca 43 (inte kr m33 ;-)), det är lite husmorsfonder men så länge det går plus är jag nöjd . Kr eller % blir ju ganska lika när man endast investerat 100kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 On 4/25/2018 at 7:53 AM, Nicholas said: Såldes för länge sedan. Sitter med cantargia. Elekta. Neurovive. cantargia lyfter portföljen bra. var tvungen att riskminimera lite men kan ju inte sälja canta än på länge, så elekta fick gå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Nicholas: cantargia lyfter portföljen bra. var tvungen att riskminimera lite men kan ju inte sälja canta än på länge, så elekta fick gå. Riskeliminerade gjorde du väl när du skickade FP med 6-700k i förlust. Inte läge att klaga på grundpensionen med sådana placeringar på ålderns höst... Ändrades Maj 9, 2018 av M33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 9, 2018 Dela Inlagd Maj 9, 2018 Just now, M33 said: Riskelimnerade gjorde du väl när du skickade FP med 6-700k i förlust. Inte läge att klaga på grundpensionen med sådana placeringar på ålderns höst... jag har inte en susning om hur mycket som jag förlorade eller vann på FPC, så det var obetydligt, löpande per år förloras det cirka 300K på dåliga affärer men det drunknar i uppgången. finns inte en chans att bara göra bra affärer enbart, skulle bli orolig om det inträffade. Neurovive tex ligger som ett sänke och har säkert käkat i sig 150K men den får ligga där, antingen lyfter den eller går ner till 0, det är sådana write-offs man får göra mentalt. VW Boule diagnostic Hansa medical Cantargia mina kassakor i tur och ordning för senaste 3 åren. vissa med nåt överlapp. sedan köper jag titt och tätt små summor i diverse bolag och säljer, tex cantargia började som småsummor 50-100K och ökade sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Maj 10, 2018 Dela Inlagd Maj 10, 2018 13 timmar sedan, skrev bob: Lite pinsamt det här, men det är Nordnets superfonder svenska, norska och danska, den svenska som har gott sämst är + ca 16 den norska som är bäst är +ca 43 (inte kr m33 ;-)), det är lite husmorsfonder men så länge det går plus är jag nöjd . Det är ju inga räntefonder. Det är indexfonder. En jäkla skillnad... /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Maj 10, 2018 Dela Inlagd Maj 10, 2018 Det är ju inga räntefonder. Det är indexfonder. En jäkla skillnad... Där ser du hur mycket jag vet om aktier, indexfonder och räntefonder... men jag sover likt förbannat bättre med mina indexfonder än vad jag gör med mina aktier...;-). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Maj 10, 2018 Dela Inlagd Maj 10, 2018 Missade att det var halvdag igår ,såg att en surdeg Sweco hade en fin uppgång och helt plötslig var på pluss . Har sagt till mig själv att få iväg den så fort som möjligt om den närmar sig pluss. La in order men inget hände .... . .klockan var strax över 13 då det gick upp för mig att börsen stängde 13,faan också nu blir det väl sänke på den imorgon. En annan glad överraskning var ju Starbreeze, men den behåller jag.. Väntar bara på Saab o Cls nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Maj 10, 2018 Dela Inlagd Maj 10, 2018 (ändrad) Missade att det var halvdag igår ,såg att en surdeg Sweco hade en fin uppgång och helt plötslig var på pluss . Har sagt till mig själv att få iväg den så fort som möjligt om den närmar sig pluss. La in order men inget hände .... . .klockan var strax över 13 då det gick upp för mig att börsen stängde 13,faan också nu blir det väl sänke på den imorgon. En annan glad överraskning var ju Starbreeze, men den behåller jag.. Väntar bara på Saab o Cls nu.. Funkar knappt att publicera inlägg fel på min platta eller har fler problem med det? Ändrades Maj 10, 2018 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Maj 10, 2018 Dela Inlagd Maj 10, 2018 3 timmar sedan, skrev bob: Där ser du hur mycket jag vet om aktier, indexfonder och räntefonder... men jag sover likt förbannat bättre med mina indexfonder än vad jag gör med mina aktier...;-). Inte för att förstöra din nattsömn, men vill informera Herr Bob att Nordnets indexfonder består till allra största delen av aktier. God natt och sov gott....😜🤓😇 /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 14, 2018 Dela Inlagd Maj 14, 2018 http://www.dagensps.se/it-innovation/telekom/ericsson-snart-ikapp-konkurrenten/?utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_custom[apsis]=1006725566&utm_medium=email&utm_source=apsis Detta var ju skön läsning! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 22, 2018 Dela Inlagd Maj 22, 2018 Kan rekommendera en app med ekonominyheter som jag gillar. Omni Ekonomi. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Juni 7, 2018 Dela Inlagd Juni 7, 2018 Starbreeze gasar på och nu är jag rejält på pluss ,men nästa dipp ökar jag på mitt innehav rejält för jag tror att detta kommer bli riktigt bra. Fortnox o Rottneros tuffar på bra men Investor har ju stått o stampat i 1 år eller mer nu så händer inget så säljer jag av snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 8, 2018 Dela Inlagd Juni 8, 2018 On 2018-06-07 at 17:42, skrev kenneth073: Starbreeze gasar på och nu är jag rejält på pluss ,men nästa dipp ökar jag på mitt innehav rejält för jag tror att detta kommer bli riktigt bra. Fortnox o Rottneros tuffar på bra men Investor har ju stått o stampat i 1 år eller mer nu så händer inget så säljer jag av snart. Starbreeze kommer att släppa Walking dead spelet och det ser väldigt lovande ut. Sedan gick VR delen till börsen och gav mycket pengar. Det var den delen som jag var rädd för och trodde att kanske Bo Andersson Klint skulle göra samma misstag som han gjorde med Grin. Att han förköpte sig och expanderade tills allt blev Sveriges största spelkonkurs. Men köpte i den stora dippen och har sedan ökat lite då och då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Juni 9, 2018 Dela Inlagd Juni 9, 2018 10 timmar sedan, skrev AnTove: Starbreeze kommer att släppa Walking dead spelet och det ser väldigt lovande ut. Sedan gick VR delen till börsen och gav mycket pengar. Det var den delen som jag var rädd för och trodde att kanske Bo Andersson Klint skulle göra samma misstag som han gjorde med Grin. Att han förköpte sig och expanderade tills allt blev Sveriges största spelkonkurs. Men köpte i den stora dippen och har sedan ökat lite då och då. Det var genom dig som jag fick upp ögonen för Starbreeze Tack för det tipset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juni 9, 2018 Dela Inlagd Juni 9, 2018 10 timmar sedan, skrev AnTove: Starbreeze kommer att släppa Walking dead spelet och det ser väldigt lovande ut. Sedan gick VR delen till börsen och gav mycket pengar. Det var den delen som jag var rädd för och trodde att kanske Bo Andersson Klint skulle göra samma misstag som han gjorde med Grin. Att han förköpte sig och expanderade tills allt blev Sveriges största spelkonkurs. Men köpte i den stora dippen och har sedan ökat lite då och då. Närmare 5,5 miljarder i värdering för ett förlustbolag känns lite svettigt. Vad motiverar börsvärdet, kort om du orkar? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 9, 2018 Dela Inlagd Juni 9, 2018 52 minuter sedan, skrev hamnoi: Närmare 5,5 miljarder i värdering för ett förlustbolag känns lite svettigt. Vad motiverar börsvärdet, kort om du orkar? De har haft två förlust kvartal, vilket är vanligt i denna branschen. Bolaget har en stabil kassa efter succéerna med Pay Day och man har fyllt på kassan med en riktad mission till Tencent och Sina Corp ( Asien största jättar för framtida samarbeten) och finansiera framtida titlar i ett par år framåt. Så bolaget är inte i kris på något sätt. Man gör antingen en liten förlust eller väldigt lite vinst i något kvartal eftersom att det tar oftast tar två år att utveckla ett spel. Skapar man en A-titel så rör det sig idag om runt 100 anställda och och någonstans mellan 50-200 miljoner i utveckling och marknadsföringskostnader innan en titel släpps. De har spenderat otroligt mycket pengar på sin VR-satsning, som nu tack och lov är noterad i Asien och fick tillbaks pengarna och lite till. Sedan missade ett spel som man hade i sin förlagsverksamhet som man trodde mycket på. Men ett annat som man hade lite förhoppningar på slog stort. I Dagens kurs är en framgång med Walking Dead inräknat till en viss del, så kursen kanske inte stiger enormt mycket till. Beror på om Spelet blir en block buster eller ej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu