Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 22 timmar sedan, skrev soi covboy: kom gärna med fler tips Tack! Har massor men dom brukar inte vara så uppskattade här. Så jag har nästan låtit bli. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 23 timmar sedan, skrev Esspe: Antar att det är en kryptovaluta? Alldeles för riskfyllt och för hög vola för min del. Låg risk = Låg utdelning tex. bankräntan. När median pumpar (bankerna), sälj, och när ingen vågar köpa, köp. Det skulle underlätta om man vore psykopat utan känslor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 2 timmar sedan, skrev Mr atm: Låg risk = Låg utdelning tex. bankräntan. När median pumpar (bankerna), sälj, och när ingen vågar köpa, köp. Det skulle underlätta om man vore psykopat utan känslor. Låg risk behöver faktiskt inte vara lika med bankräntan. Finns en hel del aktier med god direktavkastning och betydligt bättre riskprofil än kryptovalutor. En del är dock inte nöjda med en långsam tillväxt utan ska ha utdelning i princip omgående. Det brukar inte sluta bra men visst, vissa blir miljonärer. Min egen riskprofil har minskat betydligt ju äldre jag blivit och börjar man närma sig pensionen ska man kanske tänka efter både en och två gånger innan man satsar på högrisk i större omfattning. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 2 timmar sedan, skrev Mr atm: När median pumpar (bankerna), sälj, och när ingen vågar köpa, köp. Det skulle underlätta om man vore psykopat utan känslor. Att köpa på botten är i princip omöjligt men att pytsa in kulor successivt under nergång är ett bra sätt att komma in hyfsat rätt. Likadant med att sälja under uppgång. Säljer/köper man inte allt på ett bräde så känns en nergång/uppgång mot innehavet inte heller lika mycket. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 4 timmar sedan, skrev Esspe: Att köpa på botten är i princip omöjligt men att pytsa in kulor successivt under nergång är ett bra sätt att komma in hyfsat rätt. Likadant med att sälja under uppgång. Säljer/köper man inte allt på ett bräde så känns en nergång/uppgång mot innehavet inte heller lika mycket. Precis min filosofi... jag utökar mitt innehav när kursen går neråt... om jag tycker det är en bra aktie och att det bara är börsen som agerar som en irrationell nervös fårskock. "Average down" som de säger i USA, dvs mitt genomsnittliga inköpspris sjunker. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 On 2018-03-22 at 17:55, skrev John Khonken: Mr ATM Jag köpte DMG . Nästan som du. Tyckte det kunde vara kul att vara med lite Coolt. Kul/starkt att du provar lite utanför också. Ska slänga ett getöga på dom. Jag satte mitt tips på Litecoin 160 dollar. Vad var priset på dina DMG? Hoppas fler skriver in ett bolag som ni tror på så kanske vi skulle kunna ha en sida där vi skulle kunna följa hur dom går. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 (ändrad) 2 minuter sedan, skrev Herr Chang: Precis min filosofi... jag utökar mitt innehav när kursen går neråt... om jag tycker det är en bra aktie och att det bara är börsen som agerar som en irrationell nervös fårskock. "Average down" som de säger i USA, dvs mitt genomsnittliga inköpspris sjunker. Herr Chang har talat. Säger han som har +99% av sitt innehav i en uppgångsaktie Ändrades Mars 24, 2018 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 1 timme sedan, skrev Cavemannen: Säger han som har +99% av sitt innehav i en uppgångsaktie Inte riktigt sant... endast 96% just nu Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 25, 2018 Dela Inlagd Mars 25, 2018 On 2018-03-24 at 15:24, skrev Mr atm: Coolt. Kul/starkt att du provar lite utanför också. Ska slänga ett getöga på dom. Jag satte mitt tips på Litecoin 160 dollar. Vad var priset på dina DMG? Hoppas fler skriver in ett bolag som ni tror på så kanske vi skulle kunna ha en sida där vi skulle kunna följa hur dom går. Jag betalade 1.11 kanadadollar per styck. Dom står I 0.90 Kanadadollar. Kolla folket I bolaget och deras concept. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 25, 2018 Dela Inlagd Mars 25, 2018 (ändrad) Inget nytt under solen men... https://www.svd.se/se-upp-med-fake-news-fran-fejkbolag n aktuell världsnyhet rör forskningsbolaget Theranos vars karismatiska grundare Elizabeth Holmes nu dömts till tio års näringsförbud efter att det visat sig att investerarna blivit lurade. Mångmiljardvärderingen vilade på falska förutsättningar. Produkten fungerade aldrig som bolaget påstått. BÖRSPLUS Du tjänar på bättre analys. Prenumerera på Börsplus för att dagligen få aktieanalys direkt till dig. Köp SvD Börsplus Ett aktuellt svenskt exempel är drönarbolaget Cybaero. Vare sig uppsåtet varit optimism eller oärlighet så är det tydligt att Cybaeros kommunikation liknar "fake news" jämfört med den verklighet som SvD avslöjat. Drönarna funkar mycket sämre än bolaget påstått. Längs vägen har man ändå plockat in över 300 Mkr från investerare som kan känna sig lurade. Ändrades Mars 25, 2018 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 25, 2018 Dela Inlagd Mars 25, 2018 Bitconnect är ett säkert kort! [emoji4] Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 18, 2018 Dela Inlagd April 18, 2018 http://www.dagensps.se/business/foretag/remium-nordics-blir-av-med-alla-tillstand/?utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_custom[apsis]=1006725566&utm_medium=email&utm_source=apsis http://www.remium.com Sånt här e alltid kul att läsa om, på hemsidan skryter man om hur duktiga man är och sedan får man stänga ner efter en varning som dom inte tog på allvar! Ryssar som kör i bakgrunden tror jag! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 18, 2018 Dela Inlagd April 18, 2018 2 timmar sedan, skrev audirs2: http://www.dagensps.se/business/foretag/remium-nordics-blir-av-med-alla-tillstand/?utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_custom[apsis]=1006725566&utm_medium=email&utm_source=apsis http://www.remium.com Sånt här e alltid kul att läsa om, på hemsidan skryter man om hur duktiga man är och sedan får man stänga ner efter en varning som dom inte tog på allvar! Ryssar som kör i bakgrunden tror jag! Märkligt att sånt här händer. Carnegie var väl också i blåsväder för ett par år sen för att inte tala om Allra m.fl. Dom tror tydligen dom kan bete sig hur som helst. Eller så gör dom så mycket kulor under tiden att dom skiter i vilket. Peter Malmqvist hade väl annars ett gott renommé men det är ju borta nu. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 Har cashat in lite vinster och har inget vettigt att placera det i nu. Kan ju öka i det jag har men vill hellre sprida riskerna ytterligare. Var ett tag inne i HM men kom ur i tid, funderade på det igen men det verkar som hela uppgången den senast tiden beror på Stefan Persson (Jäkla fint namn) och när även en brorson till Erling (tror jag det var) sålt halva sitt innehav känns det inte så aktuellt. Kan man få lite tips på aktier att titta på? OBS Ej kryptovalutarelaterat Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 50 minuter sedan, skrev Esspe: Har cashat in lite vinster och har inget vettigt att placera det i nu. Kan ju öka i det jag har men vill hellre sprida riskerna ytterligare. Var ett tag inne i HM men kom ur i tid, funderade på det igen men det verkar som hela uppgången den senast tiden beror på Stefan Persson (Jäkla fint namn) och när även en brorson till Erling (tror jag det var) sålt halva sitt innehav känns det inte så aktuellt. Kan man få lite tips på aktier att titta på? OBS Ej kryptovalutarelaterat Kör på med H&M. Mest troligt bra utdelning och långsiktigt innehav. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 59 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Kör på med H&M. Mest troligt bra utdelning och långsiktigt innehav. Nja, kan dom inte få ordning på grejorna snabbt så lär dom inte kunna hålla utdelningen uppe heller. Såg dessutom att Didner & Gerge, som jag värderar högt, sålt av hela sitt innehav. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 Nja, kan dom inte få ordning på grejorna snabbt så lär dom inte kunna hålla utdelningen uppe heller. Såg dessutom att Didner & Gerge, som jag värderar högt, sålt av hela sitt innehav. Ja, ingen mening att köpa om man inte har någon tro på bolaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 1 timme sedan, skrev Esspe: Nja, kan dom inte få ordning på grejorna snabbt så lär dom inte kunna hålla utdelningen uppe heller. Såg dessutom att Didner & Gerge, som jag värderar högt, sålt av hela sitt innehav. Där har du det välj någon av deras fonder över lång tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 Ja denna vecka har varit helt ok då förmögenheten ökat en del “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 4 timmar sedan, skrev Esspe: Har cashat in lite vinster och har inget vettigt att placera det i nu. Kan ju öka i det jag har men vill hellre sprida riskerna ytterligare. Var ett tag inne i HM men kom ur i tid, funderade på det igen men det verkar som hela uppgången den senast tiden beror på Stefan Persson (Jäkla fint namn) och när även en brorson till Erling (tror jag det var) sålt halva sitt innehav känns det inte så aktuellt. Kan man få lite tips på aktier att titta på? OBS Ej kryptovalutarelaterat Det var en systerson till Stefan sålde, Stefan Bengtsson. Han hade en syster som gick bort i 40-ärsåldern i cancer, och hon hade två tvillingsöner ( Jan och Stefan Bengtsson ) som ärvde hennes del och blev miljardär. De är mest kända för att de ägde de flesta krogarna på Stureplan. Han har en syster till , Lottie Tham med familj som också är stor ägare i H&M. hennes man Pieter Tham var en ganska känd ekonomijournalist förut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 Espe, öka i Vietnam T ex Fram Scandinavia....😇 /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 3 timmar sedan, skrev hakancnx: Espe, öka i Vietnam T ex Fram Scandinavia....😇 Det är ett intressant bolag. Jag har köpt på en lite post, men har lite svårt att bedöma verksamhetens potential. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd April 20, 2018 Dela Inlagd April 20, 2018 SolTech Energy Sweden kanske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 21, 2018 Dela Inlagd April 21, 2018 12 timmar sedan, skrev kenneth073: Där har du det välj någon av deras fonder över lång tid. Har redan en hel del där Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 21, 2018 Dela Inlagd April 21, 2018 10 timmar sedan, skrev hakancnx: Espe, öka i Vietnam T ex Fram Scandinavia....😇 Kommer att sätta in mer i Tundra Vietnam vid nästa dipp. Aldrig hört talas om Fram Scandinavia, får kolla det. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu