kenneth073 Inlagd November 16, 2017 Dela Inlagd November 16, 2017 (ändrad) Hm köpt på lite mer, men nu är det inte många thairesor kvar köpte på lite för framtiden. Iofs så slipper jag bjuda Btt på en thairesa Ändrades November 16, 2017 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 17, 2017 Dela Inlagd November 17, 2017 Bitcoin spräckte 8000 dollar styck och det kommer MYCKET mera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd November 17, 2017 Dela Inlagd November 17, 2017 Har hållit på lite med aktier från och till men insett mina begränsningar och stuvat om till indexfonder. Med ett undantag, istället för att ha sverigefonder så äger jag Investor. Och en liten post i min arbetsgivare. Fördelningen i procent är: Sverige 40%, Global 50% samt tillväxtfonder 10%. Detta passar mitt kynne och nattsömnen har förbättrats. Nysparar några tusenlappar varje månad. Målet med sparandet är att kunna vistas tre månader varje vinter på varmare breddgrader som pensionär. Dit är det cirka 15 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 17, 2017 Dela Inlagd November 17, 2017 2 timmar sedan, skrev Abercrombie: Har hållit på lite med aktier från och till men insett mina begränsningar och stuvat om till indexfonder. Med ett undantag, istället för att ha sverigefonder så äger jag Investor. Och en liten post i min arbetsgivare. Fördelningen i procent är: Sverige 40%, Global 50% samt tillväxtfonder 10%. Detta passar mitt kynne och nattsömnen har förbättrats. Nysparar några tusenlappar varje månad. Målet med sparandet är att kunna vistas tre månader varje vinter på varmare breddgrader som pensionär. Dit är det cirka 15 år. Lycka till. Själv gnager det lite i pannloben att kunna spendera en månad eller två i Sverige på sommaren när jag och frugan hoppar av ekorrhjulet. En stuga vid vätterns södra ända känns som rätt melodi, får se om vi kommer dit / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 26, 2017 Dela Inlagd November 26, 2017 Bitcoin i dollar. Hälsningar från foliehatten 55555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 27, 2017 Dela Inlagd November 27, 2017 Jag är lite oroligt över närmaste månaderna. Vilken riktning tar börsen. Det är frågan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd November 27, 2017 Dela Inlagd November 27, 2017 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Jag är lite oroligt över närmaste månaderna. Vilken riktning tar börsen. Det är frågan. Kul att du frågar. Borde vara ner eller hur? Hur länge sedan var det nu du spådde det skulle gå ner? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd November 27, 2017 Dela Inlagd November 27, 2017 On 2017-11-26 at 09:15, skrev Mr atm: Bitcoin i dollar. Hälsningar från foliehatten 55555 Sälj aldrig 😂😂😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 28, 2017 Dela Inlagd November 28, 2017 11 timmar sedan, skrev John Khonken: Jag är lite oroligt över närmaste månaderna. Vilken riktning tar börsen. Det är frågan. Erkänn nu... du är orolig för att det inte blir någon bankkris 2017 Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 28, 2017 Dela Inlagd November 28, 2017 8 timmar sedan, skrev Khonis: Kul att du frågar. Borde vara ner eller hur? Hur länge sedan var det nu du spådde det skulle gå ner? Det har varit länge till skillnad mot dig. Vi lever I en bubbla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 28, 2017 Dela Inlagd November 28, 2017 3 minuter sedan, skrev Herr Chang: Erkänn nu... du är orolig för att det inte blir någon bankkris 2017 Herr Chang har talat. Changen absolut inte. Men bubblan är större än 2008. Risken finns att något händer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd November 28, 2017 Dela Inlagd November 28, 2017 Changen absolut inte. Men bubblan är större än 2008. Risken finns att något händer Tror jag också men det kan dröja nåt år till eller så kraschar det i mon, vaksamhet råder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd November 28, 2017 Dela Inlagd November 28, 2017 Tror inte på någon större krasch. Fastighetsbranschen kommer att få det ganska tufft. Nollräntan kommer att försvinna, det byggs och köps för många bostäder på spekulation. Sedan de nya amorteringsförhållandena. Övrigt går svensk industri som tåget. Skogsindustrin har sett ljuset efter 15-20 år av svårigheter. Det finns så otroligt mycket kapital att tillgå just nu och svenska börsen är en stabil marknad att sätta på dem på, men efter åtta- nio års " högkonjuktur" så måste det komma en sättning till slut. Trodde att den skulle komma i år, men hade fel. En risk är att det är så oroligt mellan alla länder i mellanöstern, risken är att hela regionen hamnar i ett enda stort inbördeskrig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 29, 2017 Dela Inlagd November 29, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd November 29, 2017 Dela Inlagd November 29, 2017 33 minuter sedan, skrev Mr atm: Jag får tacka för tipset du gav när den passerade 1,000 , att inte sälja min coin. Snart är den ju uppe i en ansenlig summa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 29, 2017 Dela Inlagd November 29, 2017 5 minuter sedan, skrev Cavemannen: Jag får tacka för tipset du gav när den passerade 1,000 , att inte sälja min coin. Snart är den ju uppe i en ansenlig summa Skitkul att höra. Sälj den för guds skull inte. det kommer mycket mycket mera även om den dippar ibland. Nu har alla medier bråttom att svartmåla Bitcoin så att inte lammen får för sig att ta ut pengar från bankerna som äger dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 29, 2017 Dela Inlagd November 29, 2017 7 minuter sedan, skrev Cavemannen: Jag får tacka för tipset du gav när den passerade 1,000 , att inte sälja min coin. Snart är den ju uppe i en ansenlig summa P.S Glöm inte att du äger Bitcoin Cash och Bitcoin Gold också. Cirka 12000 dollar med andra ord. https://coinmarketcap.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 4, 2017 Dela Inlagd December 4, 2017 RIKAST I Världen enl.TT 1. Bill Gates (USA) Nettokapital: 762 miljarder kronor Födelsedatum: 1955-10-28 Medgrundare av Microsoft, men i dag är Gates mer av en filantrop genom egna välgörenhetsorganisationen Bill & Melinda Gates Foundation. Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 4, 2017 Dela Inlagd December 4, 2017 8 timmar sedan, skrev svampen: RIKAST I Världen enl.TT 1. Bill Gates (USA) Nettokapital: 762 miljarder kronor Födelsedatum: 1955-10-28 Medgrundare av Microsoft, men i dag är Gates mer av en filantrop genom egna välgörenhetsorganisationen Bill & Melinda Gates Foundation. Dom rikaste syns inte i Forbes eller TT. Bills förmögenhet är som fickpengar för Rockefeller, Seligson, Rotschild, DuPont, the Van Duyn etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd December 5, 2017 Dela Inlagd December 5, 2017 On 2017-12-04 at 15:18, skrev Mr atm: Dom rikaste syns inte i Forbes eller TT. Bills förmögenhet är som fickpengar för Rockefeller, Seligson, Rotschild, DuPont, the Van Duyn etc. Rockefeller och DuPont familjerna har slarvat bort en stor del av förmögenheterna på splittringar i släkterna och dåliga affärer. Rotschild har en enorm förmögenhet, men de är många som delar på den. Och de består i två grenar som äger olika delar av verksamheten runt i världen. Jobbar med en Rotschild och är en av runt 800 delägare, så länge de sköter sig och inte håller på kriminalitet eller liknande så är man berättigad en aktieutdelning varje år att leva på. Enligt honom så får man runt 10 - 15 miljoner kronor om året per medlem. Och du behöver inte jobba i banken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd December 25, 2017 Dela Inlagd December 25, 2017 Vad tror vi om Fortnox ? En kunnig vän talade mycket gott om dom och rekade köp ,kanske rätt läge att gå in nu ,har gått tillbaka lite sista månaden efter ha gått bra under året.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd December 25, 2017 Dela Inlagd December 25, 2017 2 timmar sedan, skrev kenneth073: Vad tror vi om Fortnox ? En kunnig vän talade mycket gott om dom och rekade köp ,kanske rätt läge att gå in nu ,har gått tillbaka lite sista månaden efter ha gått bra under året.. De finns med i min portfölj. Ett bra och välskött företag. Nedgången beror på att huvudägaren blivit dömd för insiderhandel, ett helt otroligt korkad historia där han tjänade några hundra tusen. Han gick in på en mack där han brukar att tanka och sa till killen att fortnox förmodligen skulle bli uppköpta. killen ringde till vänner och de började att låna pengar och stor köpa, vilket utlöste finansinspektionens intresse och hela bundet blev arresterade. Otroligt klantigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 26, 2017 Dela Inlagd December 26, 2017 On 2017-09-09 at 07:44, skrev Moipenyang: Äntligen löstes Leapfrog tvisten. Nu fick man bort proppen angående penförsäljningen som lär accelerera nått grymt framöver och även 154,000 st komponenter som är redan betalda som kan nu säljas för god marginal,sitter fint i kassan. Troligen en av anledningarna till att Won i princip lovat vinst from Q3. https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/09/04/anoto-group-ab-anoto-avslutar-tvisten-med-leapfrog-och-sakerstaller-fri-licens-till-den-optiska-modulennoto.html En enda av kunderna i Korea (troligen Kyowon) ska ha 300,000 st årligen. Och flera storordrar ligger och väntar med Indien bla så produktionen har fullt upp. Spännande HP event from Måndag,får se om avtalet börjar bära frukt där än med dem. ADNA som sagt en monster i det hela med nästan 100% marginaler,blir intressant att se när de startar. Lyckas de med en delstandard i marknadsföring och anti counterfeit så finns inget tak på lång sikt i denna. Det har en sån enormt bred utvecklingsområde och är tänkt att utveckls eftersom man ökar försäljning och inkomster så tillväxten kan ju bli riktigt fin att följa. Tror att Anoto visar en vinst på 15-35 mille i Q3 så vi bör klättra en 50% bara på det. Det utan många av avtalen i pipen. vekar snarare som anoto halverats sedan september från 10 till 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd December 26, 2017 Dela Inlagd December 26, 2017 13 timmar sedan, skrev AnTove: De finns med i min portfölj. Ett bra och välskött företag. Nedgången beror på att huvudägaren blivit dömd för insiderhandel, ett helt otroligt korkad historia där han tjänade några hundra tusen. Han gick in på en mack där han brukar att tanka och sa till killen att fortnox förmodligen skulle bli uppköpta. killen ringde till vänner och de började att låna pengar och stor köpa, vilket utlöste finansinspektionens intresse och hela bundet blev arresterade. Otroligt klantigt. Värt att hoppa på med andra ord. Aktier har bara gett mig huvudbry för det mesta detta år och då har jag ändå skickat iväg värstingen !HM ,medan fonderna hittat rätt . Ska rensa en del i aktieportföljen och behöver lite tips,har ni några så var inte blyga.. . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd December 26, 2017 Dela Inlagd December 26, 2017 (ändrad) Absolut ingen expert, huvuddelen av mitt sparande ligger i fonder. Men tycker att det är kul att ha lite aktier. Tycker att det mesta är väldigt dyrt just nu, men det här är vad jag köpt den senaste tiden. Inga köp med tanke på snabba klipp. Avensia har jag tjänat bra på tidigare, men nu köpte jag precis innan VD bytet och tappat 10% på kort tid. Ändrades December 26, 2017 av MrChana Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu