andrejsdenruskige Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 Är böjd att hålla med dig där. Dom gjorde ju sin bästa kvartals rapport hitills. Rekommendationen måste bli köp. Tyvärr har jag inga pengar. Med vänlig hälsning LeadbellyAAlla sänker rek från köp till behåll.Jag fattar inte varför, men då är jag inte miljarär heller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Maj 12, 2017 Dela Inlagd Maj 12, 2017 3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: A Alla sänker rek från köp till behåll. Jag fattar inte varför, men då är jag inte miljarär heller Klassisk besserwisser taktik säger ju att man ska gå tvärs emot. Köp när alla säger sälj osv. Busenkelt i teorin. Inte så lätt i verkligheten. Förutom för experterna med kunskap då förstås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 12, 2017 Dela Inlagd Maj 12, 2017 4 timmar sedan, skrev Khonis: Klassisk besserwisser taktik säger ju att man ska gå tvärs emot. Köp när alla säger sälj osv. Busenkelt i teorin. Inte så lätt i verkligheten. Förutom för experterna med kunskap då förstås Sedan rekommendationen för InduC sänktes till behåll, eller om det var sälj, så har den bara ökat. Och det ganska rejält... Själv har jag ingen lust att lägga några större pengar på aktier, inte mina egna i alla fall. Dotterns pengar däremot ligger på aktier, då hon har tid att vänta på stålarna. Behöver jag pengar idag, så behöver jag dom idag. Så, veckans tips följer härmed. Det är lättare att leka med andras pengar, än egna pengar, på aktier Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 12, 2017 Dela Inlagd Maj 12, 2017 (ändrad) 22 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: A Alla sänker rek från köp till behåll. Jag fattar inte varför, men då är jag inte miljarär heller Dom brukar komma med sina rekar efter att dom gjort själva det dom tycker att andra ska göra sen. Ändrades Maj 12, 2017 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 12, 2017 Dela Inlagd Maj 12, 2017 Dom brukar komma med sina rekar efter att dom gjort själva det dom tycker att andra ska göra sen. Ja, dom triggar marknaden och tjänar några kr extra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 13, 2017 Dela Inlagd Maj 13, 2017 12 timmar sedan, skrev Esspe: Dom brukar komma med sina rekar efter att dom gjort själva det dom tycker att andra ska göra sen. Oftast gäller det väl stora kunder till den mäklarfirma den så kallade analytikern jobbar hos. Vill stora kunden sälja en stor post rekommenderar man köp till alla andra, och vice versa. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Maj 13, 2017 Dela Inlagd Maj 13, 2017 On 2017-05-11 at 22:19, skrev andrejsdenruskige: A Alla sänker rek från köp till behåll. Jag fattar inte varför, men då är jag inte miljarär heller Köp så kommer du att bli. Det är bara en tidsfråga, Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 13, 2017 Dela Inlagd Maj 13, 2017 (ändrad) On 2017-05-10 at 14:27, skrev L64: Hej hopp, har några fonder och aktier liggandes sen begynnelsens början o har ibland försökt "skapa" ett intresse för detta.Det faller pladask varje gång och det där hobbyintresset kommer aldrig att infinna sig har jag insett. Nu är det så att jag har ett konto med några korvören på som ger noll ränta och till o med jag tycker det är tråkigt... Så vad jag söker är några fonder att köpa istället och tar gärna några tips... har senaste veckan försökt läsa på lite men de bara snurrar... Jag halshugger ingen om de går åt helvete Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk On 2017-05-10 at 07:59, skrev kenneth073: Ja vad tror vi om börsen i Sverige och övriga världen ? Tycker det ser ljust ut förnärvarande ,Europa tror jag kommer gå bra nu,USA har ju gått bra en längre tid och Sverige och Norden trummar på, Asien verkar alltid ha uppgång . Tänker satsa på fonder nu. Tror att Sverige och Norden är tryggare än Europa. Svenska företagen har klarat sig bra genom finnans krisen och framåt. Banker känns starka efter alla krav som har införts på dem, ser bara Nordea lite som det svarta fåret som drar ut på att uppfylla kraven. Tycker att det är fördärvligt att de hotar med att flytta ut ur Sverige efter alla gånger som de har blivit räddade av staten.Tycker att staten i sådant fall ska kräva tillbaks pengarna och kunderna bojkotta dem. Ser man några mörka moln för Sverige och Skandinavien. Vi kan vara säkra på att räntorna kommer att stiga, men det kommer ett stiga väldigt lite i taget. Norden regeringar kommer att vara försiktiga efter det att både Norge och Finland håller på att komma på fötter. Det kommer att sänka konsumtionen lite och kyla av fastighetsmarknaden. Man kan se andra tecken på en inbromsning, Företag som Bilia och Byggmax rapportera om en av matning efter extrem efter fråga under några år. Man skriver tydligt att det märks för varje kvartal att folk har nått sin kreditgräns och kan inte shoppa mera. Hushållens skuldsättning är ett problem för hela landet, därför kommer ränteökningarna att komma väldigt försiktigt. Många har fått jobb och även hel del yrkesgrupper fått löneökningar, men istället för att betala av så har oroande många använt sina ökade inkomster till att låna ännu mera. Man kan vara lite försiktiga med fonder som ligger tungt i företag som Bilia , Byggmax och alla fastighetsutvecklare på börsen som har stigit otroligt. Där ser man också ett tecken på inbromsning och ett antal insynspersoner att sålt av aktier i bolag som Alm Equity , Mangnold och de andra . Men överlag så tror jag att Sverige och norden kommer att stå starka under ännu en finanskris och inbromsning. Europa har inte alls haft så aktiva politiker som har lärt av alla finanskriser, där Sverige är ett mönsterland just nu i att lära av misstagen. Sedan har vi många surdegar i Europa som Spanien, Italien och Portugal som är konkursmässiga. Tyskland har haft det trögt och Storbritannien kommer att få en kostnad på 1500- 1700 miljarder för att gå ur EU. Didner & Gerge och Spiltan fonder är väldigt duktiga . Varken Handelsbanken eller Swe-banks fonder är dåliga. Många gillar Avanza Xero . Övrigt , men mycket risk så kan man läsa på Tundra fonder. Jag har valt deras Vietnam fond i mitt pensionssparande. Ändrades Maj 13, 2017 av AnTove Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 13, 2017 Dela Inlagd Maj 13, 2017 On 2017-05-11 at 10:54, skrev andrejsdenruskige: H&M har gått ner lång stund Man kan fundera lite runt företaget. Jag tror inte att det är främst aktörer som Zolando som är deras största problem. Det pågår en dragkamp i Europa mellan dem och Spanska Inditex med sina kedjor som Zara . De öppnar butiker vägg i vägg och tävlar om lägen, just för ögonblicket vinner Inditex. På den Svenska marknaden som de har dominerat så har de fått konkurrens ifrån Lindex som har gått ovanligt starkt. Samt Kappahl som i stort har betalat av sina skulder och förnyat sig med satsningar inom herrmode och barnkläder som går över förväntan. Andra kedjor har också gått starkt. Sedan tror jag inte att Karl-Johan Persson är den rätta VD, han har svårt att få med sig personalen ,ägnar mycket tid åt andra investeringar och leka med kungabarnen och andra överklass barn. Risken är ganska stor att de tappar sin identitet och fokus, de har köpt på sig dyrt och olika märken som inte gått bra. Börjat med heminredning och starta kedjor som & other stories, Monki and Weekday, Cheap Monday och Cos. Ingen av dem går bra. Familjen får fundera på om de ska byta VD eller helt enkelt försöka att köpa ut H&M ifrån börsen , de har ju inte ont om pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 15, 2017 Dela Inlagd Maj 15, 2017 On 2017-5-14 at 03:15, skrev AnTove: Tror att Sverige och Norden är tryggare än Europa. Svenska företagen har klarat sig bra genom finnans krisen och framåt. Banker känns starka efter alla krav som har införts på dem, ser bara Nordea lite som det svarta fåret som drar ut på att uppfylla kraven. Tycker att det är fördärvligt att de hotar med att flytta ut ur Sverige efter alla gånger som de har blivit räddade av staten.Tycker att staten i sådant fall ska kräva tillbaks pengarna och kunderna bojkotta dem. Ser man några mörka moln för Sverige och Skandinavien. Vi kan vara säkra på att räntorna kommer att stiga, men det kommer ett stiga väldigt lite i taget. Norden regeringar kommer att vara försiktiga efter det att både Norge och Finland håller på att komma på fötter. Det kommer att sänka konsumtionen lite och kyla av fastighetsmarknaden. Man kan se andra tecken på en inbromsning, Företag som Bilia och Byggmax rapportera om en av matning efter extrem efter fråga under några år. Man skriver tydligt att det märks för varje kvartal att folk har nått sin kreditgräns och kan inte shoppa mera. Hushållens skuldsättning är ett problem för hela landet, därför kommer ränteökningarna att komma väldigt försiktigt. Många har fått jobb och även hel del yrkesgrupper fått löneökningar, men istället för att betala av så har oroande många använt sina ökade inkomster till att låna ännu mera. Man kan vara lite försiktiga med fonder som ligger tungt i företag som Bilia , Byggmax och alla fastighetsutvecklare på börsen som har stigit otroligt. Där ser man också ett tecken på inbromsning och ett antal insynspersoner att sålt av aktier i bolag som Alm Equity , Mangnold och de andra . Men överlag så tror jag att Sverige och norden kommer att stå starka under ännu en finanskris och inbromsning. Europa har inte alls haft så aktiva politiker som har lärt av alla finanskriser, där Sverige är ett mönsterland just nu i att lära av misstagen. Sedan har vi många surdegar i Europa som Spanien, Italien och Portugal som är konkursmässiga. Tyskland har haft det trögt och Storbritannien kommer att få en kostnad på 1500- 1700 miljarder för att gå ur EU. Didner & Gerge och Spiltan fonder är väldigt duktiga . Varken Handelsbanken eller Swe-banks fonder är dåliga. Många gillar Avanza Xero . Övrigt , men mycket risk så kan man läsa på Tundra fonder. Jag har valt deras Vietnam fond i mitt pensionssparande. Är själv rätt nöjd med Nordea för tillfället. Köpte dom i slutet på Juni och sedan dess upp 60% plus utdelning. Kanske dags att sälja av, får se. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LittleBell Inlagd Maj 15, 2017 Dela Inlagd Maj 15, 2017 Jag skrev om SAS och Follicum i en tidigare post, och har sedan dess sålt mina SAS aktier med en svag vinst då det inte händer mycket där. Follicum däremot (obs hög risk) tror jag desto mer på bla efter deras senaste presentation på Sedermeradagen i Malmö. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 (ändrad) "Elektriska ljuset har ingen framtid" "Inget behov av telefoner, vi har massor av pojkar som kan springa med meddelanden" "hästen är här för att stanna, bilen är endast en modefluga" "Människor kommer snart att tröttna på att stirra på en plywood låda (tv)" "Ingen kommer att ta plast-kreditkort för pengar" "Det finns ingen anledning att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem" "internet kommer att få ett katastrofalt sammanbrott (1996)" "E-post kommer aldrig att få vanlig acceptans" Bitcoin kommer att dö. Så skrev alla möjliga så kallade experter. Så även lammen som tror på sanningshalten i media. (bankägda) Media= Bitcoin rasade till 1 dollar Media= Bitcoin rasade till 65 dollar Media= Bitcoin rasade till 800 dollar Media= Bitcoin rasade till ..... dollar http://bitcoinity.org Ändrades Maj 20, 2017 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 Härligt Dyker du upp den 3 juni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 Har faktiskt inte tänkt på det ännu. Möjligt att jag dyker upp. Bor ju så nära också. Skulle vara kul att träffa dig och även ett gäng andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 Härligt. Kan man gratta I förtid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 6 minuter sedan, skrev John Khonken: Härligt. Kan man gratta I förtid Säg som det det är istället, du är sjukt sugen på att ge mr ATM ett riktigt ATM... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2017 Dela Inlagd Maj 20, 2017 11 timmar sedan, skrev John Khonken: Härligt. Kan man gratta I förtid Du KAN gratta i förtid. Annars får du gärna börja gratta vid 10`-100.000 dollar ;-) . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 29, 2017 Dela Inlagd Juni 29, 2017 Visst är livet skönt. Alla som lyssnat på mig . Har nu tjänat goa pengar. Man måste förstå bolag och vara långsiktig när man hittar guldkorn. Och detta är bara början på en resa som går längt . Väldigt långt. Njut nu av sommaren. Det gör jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juni 29, 2017 Dela Inlagd Juni 29, 2017 1 timme sedan, skrev John Khonken: Visst är livet skönt. Alla som lyssnat på mig . Har nu tjänat goa pengar. Man måste förstå bolag och vara långsiktig när man hittar guldkorn. Och detta är bara början på en resa som går längt . Väldigt långt. Njut nu av sommaren. Det gör jag Grattis, men tänk på dom som förlorade pengar under alla andra år du rekade istället. Skämt & sido, vilken kurs sålde du på ? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 30, 2017 Dela Inlagd Juni 30, 2017 Min chanspost i Anoto börjar visa livstecken till slut. Stor risk men galen potential inom Anti Counterfeit marknaden bla med deras Dot Pattern teknik som är unik till skillnad mot konkurrenterna. VD.n lovade första major ordrar i H2 också så vi får se hur det går. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 11, 2017 Dela Inlagd Augusti 11, 2017 Det där med Bitcoin är nog inte så dumt ändå. Titta vad jag har fått idag Utbetalning till ditt konto: 2.323 BTC (SEK 48,970.24) Godkänn denna betalning i 2 enkla steg: och inte nog med det för jag fick en till Kära , Då får det här mejlet för att ditt konto precis började att generera pengar: [2] 19,353 NYA SEK - 03:26 minuter sedan! Fyll i de sista tomma fälten för att hämta hem dina tjänade pengar. -Bitcoin-teamet “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 11, 2017 Dela Inlagd Augusti 11, 2017 Börjar fundera på om nästa finanskris är i antågande, jävvlar vad spö man fått av marknaden dom två senaste dagarna.. (har HÖG risk i portföljen) Sen mitten på juli har nästan hela 2017's uppgång utraderas, tre sista börsdagarna har det varit "frittfall" för OMXS30. Ska man skita i allt och köpa guld för pengarna månne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 11, 2017 Dela Inlagd Augusti 11, 2017 1 timme sedan, skrev Wwax: Börjar fundera på om nästa finanskris är i antågande, jävvlar vad spö man fått av marknaden dom två senaste dagarna.. (har HÖG risk i portföljen) Sen mitten på juli har nästan hela 2017's uppgång utraderas, tre sista börsdagarna har det varit "frittfall" för OMXS30. Ska man skita i allt och köpa guld för pengarna månne. Var inte du all in i fingret för runt hundringen ? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 11, 2017 Dela Inlagd Augusti 11, 2017 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev hamnoi: Var inte du all in i fingret för runt hundringen ? Mmm tradat ner till 89, var118 BTW. Fånga den fallande kniven och allt det där men tror fortfarande på bolaget. gått över millen nu. Svettigt... Ändrades Augusti 11, 2017 av Wwax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu