AnTove Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 2 timmar sedan, skrev Sangwal: Alttid roligt att läsa när någon lyckas... Respekt! Sitter själv och hoppas på några bolag ska få det stora genombrottet... Mycket magsår i mellanåt. Rock on! Det finns många sådan bolag och det svänger rejält på olika rykten. Jag har inte magnerver till att investera i biomedicin och teknikbolag. Jag har alldeles för svårt att avgöra om de ska lyckas eller processen för att få godkänt i studier. Jag studerar småbolags listorna hela tiden, men investerar sällan. Men jag försöker att hitta någon guldkorn i framtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 6, 2017 Dela Inlagd Maj 6, 2017 56 minuter sedan, skrev Mr atm: Grattis till den ökningen! Synd att du tog det som en kuktävling. det var aldrig meningen. Tänkte bara påminna om att det finns annat än aktier också. Sen kanske den stora ökningen på Apple är över, så är den mycket möjlig i Bitcoin fortsättningsvis. Vi är väl här för att bla. ge varandra goda tips och det har jag försökt att göra i några år. Även om det inte har uppskattats av så många. Det var väl inte så allvarligt menat med min tävlingsjämförelse... och jag läser gärna andras tips även om jag inte nödvändigtvis följer dom. 43 minuter sedan, skrev AnTove: Var tyvärr för feg för att köpa Apple runt 2000 - 2001. Funderade mycket på det, men det blev inte förrän 2005 jag köpte och ägde dem fram tills 2016. Varit lite för feg även när det gäller Amazon och Walt Disney, har missat en hel del av uppgången i dessa bolag. Jag är nyfiken på vad Apple kommer att göra med sin stora kassa, det spekuleras mycket kring detta. Ja, med facit i hand önskar jag att jag 1997 även köpt Amazonaktier, Och för all del Disney. För att diversifiera köpte jag istället Saab, Ericsson, SCA... ja, kära nån. Nu håller jag mig till amerikanska aktier, vilket är både en förbannelse och välsignelse med tanke på varierande kurs SEK-USD Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 9, 2017 Dela Inlagd Maj 9, 2017 Mr ATM Du är grym. Du har haft rätt hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Maj 9, 2017 Dela Inlagd Maj 9, 2017 3 timmar sedan, skrev John Khonken: Mr ATM Du är grym. Du har haft rätt hela tiden. Jaså, har han haft rätt? Var är den globala bankkrisen och börsens kollaps som Mr ATM förutspådde för mer än ett år sen? Även du är ju en riktig dystergök... bara doom and gloom. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Herr Chang: Jaså, har han haft rätt? Var är den globala bankkrisen och börsens kollaps som Mr ATM förutspådde för mer än ett år sen? Även du är ju en riktig dystergök... bara doom and gloom. Herr Chang har talat. Såja, min käre HC. Sakta i backarna. Innan år 2084 så ska du säkert se att ATM har haft rätt. Själv förutspår jag Apples undergång. Vet dock inte vilket år det blir, men rätt kommer jag att få. Räntan i Sverige lär gå upp till 10% Bankkris kommer att uppstå där några banker stryker med. Som sagt, bara vänta och se. Jag kommer att ha rätt.....även om det inte blir under min livstid. Ska bli skönt att säga "vad var det jag sa", ja, om jag nu lever. Ändrades Maj 10, 2017 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 (ändrad) Ja vad tror vi om börsen i Sverige och övriga världen ? Tycker det ser ljust ut förnärvarande ,Europa tror jag kommer gå bra nu,USA har ju gått bra en längre tid och Sverige och Norden trummar på, Asien verkar alltid ha uppgång . Tänker satsa på fonder nu. Ändrades Maj 10, 2017 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 Hej hopp, har några fonder och aktier liggandes sen begynnelsens början o har ibland försökt "skapa" ett intresse för detta.Det faller pladask varje gång och det där hobbyintresset kommer aldrig att infinna sig har jag insett.Nu är det så att jag har ett konto med några korvören på som ger noll ränta och till o med jag tycker det är tråkigt... Så vad jag söker är några fonder att köpa istället och tar gärna några tips... har senaste veckan försökt läsa på lite men de bara snurrar...Jag halshugger ingen om de går åt helvete [emoji3] Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 12 minuter sedan, skrev L64: Hej hopp, har några fonder och aktier liggandes sen begynnelsens början o har ibland försökt "skapa" ett intresse för detta.Det faller pladask varje gång och det där hobbyintresset kommer aldrig att infinna sig har jag insett. Nu är det så att jag har ett konto med några korvören på som ger noll ränta och till o med jag tycker det är tråkigt... Så vad jag söker är några fonder att köpa istället och tar gärna några tips... har senaste veckan försökt läsa på lite men de bara snurrar... Jag halshugger ingen om de går åt helvete Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Först och främst, öppna ett ISK(investeringssparkonto). Sen ang vad du skall köpa så beror det väl lite på vilken risk och placeringsperiod du är ute efter. Kortsiktigt med hög risk eller långsiktigt med lägre risk, eller tvärtom. Jag som fondhatare skulle kanske kolla på nåt investmentbolag istället, det är ju lite som en fond fast man får utdelning varje år, förhoppningsvis... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 1 timme sedan, skrev L64: Hej hopp, har några fonder och aktier liggandes sen begynnelsens början o har ibland försökt "skapa" ett intresse för detta.Det faller pladask varje gång och det där hobbyintresset kommer aldrig att infinna sig har jag insett. Nu är det så att jag har ett konto med några korvören på som ger noll ränta och till o med jag tycker det är tråkigt... Så vad jag söker är några fonder att köpa istället och tar gärna några tips... har senaste veckan försökt läsa på lite men de bara snurrar... Jag halshugger ingen om de går åt helvete Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Rekommenderar fonden Avanza Zero. Avgiftsfri fond som puttrar sakta uppåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 Först och främst, öppna ett ISK(investeringssparkonto). Sen ang vad du skall köpa så beror det väl lite på vilken risk och placeringsperiod du är ute efter. Kortsiktigt med hög risk eller långsiktigt med lägre risk, eller tvärtom. Jag som fondhatare skulle kanske kolla på nåt investmentbolag istället, det är ju lite som en fond fast man får utdelning varje år, förhoppningsvis... Tack, de där ISK nämnde en arbetskamrat oxå så får väl öppna ett sånt ikväll.Pengarna som jag tänkte pyttsa ut behövs inte på kanske 10-20 år eller så går dom till grabbarna när jag trillar av pinn.Om jag nu inte investerar i en kåk i Isaan när jag blir gammal o butter [emoji3] Rekommenderar fonden Avanza Zero. Avgiftsfri fond som puttrar sakta uppåt. Tack, experten ska läsa på om denna! Går den att köpa från Nordea eller måste jag vara "medlem" i Avanza?Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 Changen Mr ATM rekommenderade bitcoin . Det är jag imponerad av. Jag förstod ingenting av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 ISK är bra har skaffat ett till frugan också. Ny teknik fonder går ganska bra och grabbarna Didner & Gerge's olika fonder “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 Det går bra NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 6 timmar sedan, skrev L64: Hej hopp, har några fonder och aktier liggandes sen begynnelsens början o har ibland försökt "skapa" ett intresse för detta.Det faller pladask varje gång och det där hobbyintresset kommer aldrig att infinna sig har jag insett. Nu är det så att jag har ett konto med några korvören på som ger noll ränta och till o med jag tycker det är tråkigt... Så vad jag söker är några fonder att köpa istället och tar gärna några tips... har senaste veckan försökt läsa på lite men de bara snurrar... Jag halshugger ingen om de går åt helvete Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Två bra fonder: -Spiltan Aktiefond Investmentbolag, avgift 0,20% går som tåget, upp 20,2% i år. - Swebank Robur Ny Teknik, avgift 1,25%, upp 23,4% i år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Maj 10, 2017 Dela Inlagd Maj 10, 2017 4 timmar sedan, skrev L64: Tack, de där ISK nämnde en arbetskamrat oxå så får väl öppna ett sånt ikväll. Pengarna som jag tänkte pyttsa ut behövs inte på kanske 10-20 år eller så går dom till grabbarna när jag trillar av pinn. Om jag nu inte investerar i en kåk i Isaan när jag blir gammal o butter Tack, experten ska läsa på om denna! Går den att köpa från Nordea eller måste jag vara "medlem" i Avanza? Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Du måste ha konto på Avanza. Men snabbt fixat om du har BankId. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 H&M efter utdelning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 Tack för tipsen i denna djungel! Ett ISK-konto är nu klart så ikväll går vi på djupet med detta [emoji3] I början på veckan "testköpte" jag lite på nån småbolagsfond mest för o se hur de går till och när jag tittade nu på morran så såg det ut som att det redan var 650 spänn plus, är det inte svårare än så eller vad är haken? [emoji383] [emoji6] Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 1 timme sedan, skrev L64: Tack för tipsen i denna djungel! Ett ISK-konto är nu klart så ikväll går vi på djupet med detta I början på veckan "testköpte" jag lite på nån småbolagsfond mest för o se hur de går till och när jag tittade nu på morran så såg det ut som att det redan var 650 spänn plus, är det inte svårare än så eller vad är haken? Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Börsen har gått upp rejält denna vecka “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 Börsen har gått upp rejält denna veckaAj fan, då skulle jag ha köpt på mig förra veckan! [emoji3] Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 Aj fan, då skulle jag ha köpt på mig förra veckan! [emoji3] Skickat från min SM-J510FN via TapatalkH&M har gått ner lång stund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 Köp Ericsson,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,inte!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 Att investera klokt är inte lätt. Beror på ens ålder, kapital, mål med sparandet och riskbenägenheten. Själv befinner jag mig nu över 60 och vill inte riskera för mycket. Jag har numer allt mitt kapital i sk preferensaktier, vilket ger mig en årlig utdelning på 6-7 % fördelat på varje kvartal. Det råd jag skulle ge någon nu är att göra en portfölj av stabila aktier med en hyfsad utdelning. T ex banker, fastigheter och investmentbolag. /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: H&M har gått ner lång stund Ja, borde och "måste" vända när deras e-handel kommer igång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 2 timmar sedan, skrev ReKa: Ja, borde och "måste" vända när deras e-handel kommer igång. Ja men när, hur osv? bara konken och bankomaten vet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Maj 11, 2017 Dela Inlagd Maj 11, 2017 9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: H&M har gått ner lång stund Är böjd att hålla med dig där. Dom gjorde ju sin bästa kvartals rapport hitills. Rekommendationen måste bli köp. Tyvärr har jag inga pengar. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu