Benjamas Inlagd Juni 19, 2016 Dela Inlagd Juni 19, 2016 Vad tror ni, blir det nån öppen börs på midsommar afton? E ju helt bedrövligt om det ska vara stängt på årets viktigaste börs dag. Hoppas dom som bestämmer kommer till sans och inser att det tom kan va lite kul att kombinera nubbe med börsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Juni 19, 2016 Dela Inlagd Juni 19, 2016 16 minuter sedan, skrev Benjamas: Vad tror ni, blir det nån öppen börs på midsommar afton? E ju helt bedrövligt om det ska vara stängt på årets viktigaste börs dag. Hoppas dom som bestämmer kommer till sans och inser att det tom kan va lite kul att kombinera nubbe med börsen. Tror nog att dom håller stängt men det kunde nog bli litet av åårets börsdag annars sill och nubbe sen affärer till smågrodona. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Juni 19, 2016 Dela Inlagd Juni 19, 2016 Tror att det blir tjat om detta i veckan och att dom faktist ändrar sig och håller öppet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 20, 2016 Dela Inlagd Juni 20, 2016 Hej jag minns när premiepensionen kom och vi knegare skulle kunna flytta pensionen mellan olika fonder. Jag började följa hur fonderna utvecklades. Jag bytte fonder ett antal gånger och det gick bra. Sedan så blev öst-europa intressant Jag bytte till East capital och den gick mycket bra Jag såg värdet ökade varje dag. Jag tittade varje morgon och kväll ( det blev ett beroende ). Sedan började Öst falla och falla ännu mer. Jag bytte snabbt till en annan fond men bytet av fond tog 3-4 dagar så där försvann min vinst och lite till på några dagar. Efter det blev det inte några flera fondbyten. Det kändes som om jag blev beroende av detta med fonderna. Jag har lite aktie. "Det var en person som sa att har du inte råd att förlora det du satsar då skall du inte hålla på med detta" mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 20, 2016 Dela Inlagd Juni 20, 2016 Jag tror på en Bremain. Synd för alla som paniksäljer och köper in dyrare igen.:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 20, 2016 Dela Inlagd Juni 20, 2016 Aaah äntligen släppte Anoto nått trevligt. Nästan en månadslön plus till lunch där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Juni 20, 2016 Dela Inlagd Juni 20, 2016 5 timmar sedan, skrev Moipenyang: Aaah äntligen släppte Anoto nått trevligt. Nästan en månadslön plus till lunch där? Bra där hann du sälja? Den vände ju ner efter lunch. Oavsett Lycka till. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 20, 2016 Dela Inlagd Juni 20, 2016 21 minuter sedan, skrev leadbelly: Bra där hann du sälja? Den vände ju ner efter lunch. Oavsett Lycka till. Med vänlig hälsning Leadbelly Nä sitter kvar länge till,tror den har mkt att ge framöver om de lyckas ro hem HP kontraktet i hamn bla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Brexit vann, Tokyobörsen ner 7% för tillfället. Blir nog blodigt på måndag. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 (ändrad) 36 minuter sedan, skrev SatanG: Brexit vann, Tokyobörsen ner 7% för tillfället. Blir nog blodigt på måndag. / SatanG På senaste 12 timmarna så har Bitcoin gått upp med 100 dollar. Jag klagar inte. Hoppas på ett Fixit o Spexit osv. Men dom kommer att skrämma upp folk som vanligt via median, att då ramlar himlen ner. Läste att guldet upp till 1350 US per troy. Plötsligt händer det. Ändrades Juni 24, 2016 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Hur kommer Brexit att påverka de svenska aktiernas värde? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 4 minuter sedan, skrev Lagun: Hur kommer Brexit att påverka de svenska aktiernas värde? Det kommer att bli som att ha en betong klump runt fotleden och ge sig ut och dyka i Östersjön Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Hur kommer Brexit att påverka de svenska aktiernas värde? Fett ras givetvis, vad trodde du? Blir minst 5% ner direkt på öppningen på månd å trångt i dörren. Det kluriga är nu vad som kommer på lite sikt, blir det ordning i leden igen eller mer instabilitet. Nån här som tänker ta förlusten och sälja på månd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Benjamas: Fett ras givetvis, vad trodde du? Blir minst 5% ner direkt på öppningen på månd å trångt i dörren. Det kluriga är nu vad som kommer på lite sikt, blir det ordning i leden igen eller mer instabilitet. Nån här som tänker ta förlusten och sälja på månd? Hej Benj Mitt aktie-sparande är på lång sikt. Har man inte råd och förlora det man satsat. Då skall man inte hålla på med aktier. Satsa i säkrare papper i stället så slipper hen en hjärtinfarkt kanske. mvh Ändrades Juni 24, 2016 av haan stavfel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 5 minuter sedan, skrev haan: Hej Benj Mitt aktie-sparande är på lång sikt. Har man inte råd och förlora det man satsat. Då skall man inte hålla på med aktier. Satsa i säkrare papper i stället så slipper hen en hjärtinfarkt kanske. mvh I oktober så är det försent att sälja dina långsiktiga aktier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Hej Benj Mitt aktie-sparande är på lång sikt. Har man inte råd och förlora det man satsat. Då skall man inte hålla på med aktier. Satsa i säkrare papper i stället så slipper hen en hjärtinfarkt kanske. mvh På lång sikt förlorar man sällan på aktier och inte det som är intressant just nu. Frågan är om det kommer bli en kort eller längre nedgång, dvs lönar det sig att sälja snabbt på månd och vänta lite och sen in igen, nog många som klurar på den nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Att värdet sjunker gör väl inte så mycket, dels bättre köpläge och dels lägre skatt på ISK. Utdelningarna kommer i alla fall, förhoppningsvis... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Att värdet sjunker gör väl inte så mycket, dels bättre köpläge och dels lägre skatt på ISK. Utdelningarna kommer i alla fall, förhoppningsvis... Om konjunkturen går ner ihållande så lär även utdelningarna sjunka. Men helt klart blir det fina köplägen framöver. Som sagt mest fundersam till om man ska sälja bef innehav och hoppas på ihållande nedgång, det troliga är väl iaf minst 2-3 dagar ner sen kraftiga svängningar, är ju inte ens säkert att England verkligen lämnar EU. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 56 minuter sedan, skrev Mr atm: I oktober så är det försent att sälja dina långsiktiga aktier. Vad händer då? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Precis nyss, skrev SatanG: Vad händer då? / SatanG Jag räknar med att allt kommer att ändra sig till det negativa då. Kolla in Shemitah som händer vart 7 år och nu i höst blir det en supershemitah 7x7 år. Om du är intresserad googla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 14 minuter sedan, skrev Mr atm: Jag räknar med att allt kommer att ändra sig till det negativa då. Kolla in Shemitah som händer vart 7 år och nu i höst blir det en supershemitah 7x7 år. Om du är intresserad googla. Ok har googlat nu. " The Shemitah year that we are in now does end on September 13th, 2015" http://theeconomiccollapseblog.com/archives/tag/the-shemitah-year / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 17 minuter sedan, skrev Mr atm: Jag räknar med att allt kommer att ändra sig till det negativa då. Kolla in Shemitah som händer vart 7 år och nu i höst blir det en supershemitah 7x7 år. Om du är intresserad googla. Oj, domedagsprofeten är igång igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Precis nyss, skrev MickeN: Oj, domedagsprofeten är igång igen. Ja, då är väl nästan alla domedagsprofeter på Wall Street också, eftersom det är allmänt känt att ekonomi har följt den. Det är bara Svensson som inte vet, tyvärr. Dom brukar mer tro på Aftonbladets och Expressens tips att sitta still i båten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 3 minuter sedan, skrev SatanG: Ok har googlat nu. " The Shemitah year that we are in now does end on September 13th, 2015" http://theeconomiccollapseblog.com/archives/tag/the-shemitah-year / SatanG Bra, sen har du bara bibeln kvar att läsa, eller lättare att läsa Shemitah med Jonathan Cahn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 24, 2016 Dela Inlagd Juni 24, 2016 Precis nyss, skrev Mr atm: Bra, sen har du bara bibeln kvar att läsa, eller lättare att läsa Shemitah med Jonathan Cahn. Ok, klar nu. Läste båda för säkerhets skull, vad var poängen? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu