Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

36 minuter sedan, skrev Benriach:

Nja, sk experter kan man gärna lyssna på bara man gör precis tvärtom deras rekommendation...

Var ju en analytiker som rekade Eriksson hela vägen ner under det berömda raset. Han var helt ensam om det och fick.... Fel kan man tycka. 

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
6 timmar sedan, skrev MickeN:

Hur många är med på Net insight raketen idag. 

Jag! :)

Trots att SEB öste ut 1.2miljoner aktier höll den emot stenhårt kommer fortsätta imorrn.

Som man har väntat, satt i båten när den låg över 8:- och handlade på mig ytterligare vid senaste dippen men alltid trott på NETI.

TATA är bara början.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MickeN:

Hur många är med på Net insight raketen idag. 

Haft den sen november, gav på 5,96..Säljer 2017 med fin vinst:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev erik-sson:

inte jag :-( 

fick bra entry på fingerprint idag  :-)

FING är på G och kommer öka fram till rapport, blankarmaffian ANON kan inte styra kursen lika enkelt längre, kommer sälja av på rapport och inte en vecka innan som sist vilket var klantigt.

Sitter på tok för tungt i FING och måste dumpa en stor del för sinnesfridens skull...

BTW är glad att man gjorde sig av med Precise på 7:-, imorrn kommer dom rasa då FING kommer dumpa dom helt då deras egen bättre algo är klar.

Dessutom kan man ju bara garva åt alla som var så säkra på att SYNA skulle sno Huawei.. Officielt nu att deras nya flaggskepp P9'a innehåller FPC1025 sensorn och inte SYNA's superduper sensor som ingen sett... HA!

Ändrades av Wwax
Tillägg
Dela på andra sajter

On 2016-03-16 at 08:23, skrev MickeN:

100 st ser det ut att bli i Leo Vegas.

Fick också 100 av 3000. :) Sålde av direkt.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wwax:

Fick också 100 av 3000. :) Sålde av direkt.

Sålde också av direkt, köpte Neti för 4,83 så det blev en bra dag idag. 

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev hamnoi:

Haft den sen november, gav på 5,96..Säljer 2017 med fin vinst:)

GAV på 4,57 då man tankade lite dyrt sist, hade en kort stund över 100% avk men höll i och ångrar mig inte idag. :D

Dela på andra sajter

Någon som sitter med EnQuest?

Köpte på magkänsla (tyckte den var tokbillig helt enkelt) för en månad sen för 1,77 och upp 60% hittills, om dom kommer fram till frysning på OPEC-mötet kan det explodera på riktigt.

Rekar inte då risken är tokhög men kan vara kul att slänga in en liten slant och hänga med åt vilket håll det än bär . :)

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Wwax:

Någon som sitter med EnQuest?

Köpte på magkänsla (tyckte den var tokbillig helt enkelt) för en månad sen för 1,77 och upp 60% hittills, om dom kommer fram till frysning på OPEC-mötet kan det explodera på riktigt.

Rekar inte då risken är tokhög men kan vara kul att slänga in en liten slant och hänga med åt vilket håll det än bär . :)

Nix, men rekar o kolla närmare på Imint o TC-tech på medellång sikt och Hamlet Pharma o Follicum på lång sikt.. Behöver väl knappt nämnas att risken är väldigt hög även där ;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Nix, men rekar o kolla närmare på Imint o TC-tech på medellång sikt och Hamlet Pharma o Follicum på lång sikt.. Behöver väl knappt nämnas att risken är väldigt hög även där ;)

Har kollat på TCT och tror inte riktigt på tekniken, finns redan befintliga bättre lösningar, många jag känner som blivit duktigt brända där.

Även kollat IMINT som jag inte heller är speciellt imponerad av, finns ingen större marknad och konsumentbranchen som dom satsar på nu tvekar jag på att ens behovet finns.

Hamlet och Follicum skulle jag inte ta i med tång. :P

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu tycker jag att ni ska ta och kamma hem lucaravinsten.

Inte mycket, men det blir något.

Den kan nog fladdra till vid eventuellt dåliga nyheter från kina.

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
On ‎2016‎-‎04‎-‎14 at 09:07, skrev andrejsdenruskige:

Nu tycker jag att ni ska ta och kamma hem lucaravinsten.

Inte mycket, men det blir något.

Den kan nog fladdra till vid eventuellt dåliga nyheter från kina.

Bra tips igen.:smile:

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bra tips igen.:smile:

Precis.

Den rusar som fan.

Köp är min rek. Idag :)

Hehe

Dela på andra sajter

Nån som vet hur det funkar med kapitalförsäkring om man är skriven i Thailand, dvs resident och skall betala skatt där?

Har läst att man bara behöver betala skatt på kapitalförsäkring om man för in pengarna i Thailand men verkar osäkert om det även gäller om kapitalförsäkringen är svensk.

Nån som är resident här och har erfarenhet av hur det funkar?

Dela på andra sajter

On 2016-05-13 at 16:53, skrev Benjamas:

Nån som vet hur det funkar med kapitalförsäkring om man är skriven i Thailand, dvs resident och skall betala skatt där?

Har läst att man bara behöver betala skatt på kapitalförsäkring om man för in pengarna i Thailand men verkar osäkert om det även gäller om kapitalförsäkringen är svensk.

Kapitalförsäkringen är väl köpt för beskattade pengar och är skattefri vid utbetalning?

Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 minuter sedan, skrev rolba:

Kapitalförsäkringen är väl köpt för beskattade pengar och är skattefri vid utbetalning?

Man betalar någon % i skatt per år och då är den redan skattat och klar vid utbetalning

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Gissar ni nu eller är det nån som har en kf här och vet hur det funkar?

Dela på andra sajter

Gissar ni nu eller är det nån som har en kf här och vet hur det funkar?

Du bör nog kolla med din bank / mäklare hur det fungerar när du flyttat utomlands. Enligt avanzas hemsida går det inte öppna KF när du är skriven utomlands men vet inte vad som händer om den är skapad före du flyttat. Ett ISK ex omvandlas till vanlig aktiedepå

Dela på andra sajter

On 13 maj 2016 at 11:53, skrev Benjamas:

Prata med din bank. Enda sättet att få svar på din fråga.

Dela på andra sajter

Prata med din bank. Enda sättet att få svar på din fråga.

Gjorde det men svaret kändes som en gissning från deras sida.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Benjamas:

Gjorde det men svaret kändes som en gissning från deras sida.

Om det är utbetalning från kf du tänker på så är det mest drastiska som kan hända att du tvingas ta ut hela beloppet på en gång.

Och sen, skatt i Thailand finns det väl ingen som betalar.

Dela på andra sajter

Om det är utbetalning från kf du tänker på så är det mest drastiska som kan hända att du tvingas ta ut hela beloppet på en gång.

Och sen, skatt i Thailand finns det väl ingen som betalar.

Jo det finns faktiskt dom som gör det hur dumt det än låter.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...