Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Vad vissa inte förstår är att det går INTE att spy ur sig rekar hit och dit utan att klargöra att det är förhoppningar i de flesta fall. Ibland kan man ju ana att kursen kommer att gå upp, som vid IPOs. 

Det är ju livsfarligt att reka ett förhoppningsbolag om man har noll på fötterna. Förhoppningsvis vet de flesta detta. 

Kan ju reka hur mycke som helst men den som köper på andras rekar får ju änna skylla sig själv, kan man inte tänka själv så... Men bättre å bränna allt på börsen än å gå på tjejens rekar, då kan man snacka om körd..

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benjamas:

Kan ju reka hur mycke som helst men den som köper på andras rekar får ju änna skylla sig själv, kan man inte tänka själv så... Men bättre å bränna allt på börsen än å gå på tjejens rekar, då kan man snacka om körd..

Du har en poäng. Men det beror ju på vad de rekar. 

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag är skitbra på förra veckans tips.

Och på porträttmålning

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Så skrev du inte. Läs själv hur du formulerade dig. Folk här älskar att njuta av andras olycka. Men jag kan ha missuppfattat dig . Så jag ska självklart svara dig ordentligt. Du måste dock vänta  några dagar.

Som jag har skrivit tidigare du har massuppfittat mig.Tror att du vet mer om bolaget än mig Det var därför jag frågade. INGEN ANNAN ANLEDNING.

Väntar gärna på ditt svar.Tack på förhand.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Dela på andra sajter

Du har en poäng. Men det beror ju på vad de rekar. 

Har du hört dom reka nåt som DU kan omsätta i pengar igen?

Dela på andra sajter

GreenValley
5 minuter sedan, skrev M33:

Och på porträttmålning

Om det handlar om om börsintroduktion så konsultera gärna ruskpricken huruvida teckningskursen är rimlig. 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benjamas:

Ja det har jag .Mest blev det på Ruskprickens rek om Lucara men även på Khemarat tror jag CLS.

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Benjamas:

nej jag går sällan på rekar och aldrig i lustiga förhoppningsbolag. Du då?

Dela på andra sajter

nej jag går sällan på rekar och aldrig i lustiga förhoppningsbolag. Du då?

Läser gärna rekar och följer sk proffs men läser man noga så rekar dom ju hängsle, livrem och sydväst på samma gång. Har suttit likvid längen men köpte på mig en del Statoil när omx var nere på 1250 och oljan under 30 för ett par v sen men fega givetvis. Skulle gått All In ?

Dela på andra sajter

Försöker kolla själv först innan jag köper men det är kul med nya namn och ibland går det bra.

Dela på andra sajter

Försöker kolla själv först innan jag köper men det är kul med nya namn och ibland går det bra.

E inte tillräckligt smart för å hitta vilka nya bolag som e bra, känns som å köpa en lott å det e inte min grej alls. Väntar hellre på lägen som typ nu när omx ramla fett och oljan halka under 30, kändes klockrent å va de ju också. Men nu står jag vid sidlinjen med resten å väntar på en ny öppning.

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Benjamas:

E inte tillräckligt smart för å hitta vilka nya bolag som e bra, känns som å köpa en lott å det e inte min grej alls. Väntar hellre på lägen som typ nu när omx ramla fett och oljan halka under 30, kändes klockrent å va de ju också. Men nu står jag vid sidlinjen med resten å väntar på en ny öppning.

Ja alla sätt är ju bra och ibland händer det ju????

Eller hur????

Dela på andra sajter

Eller hur????

Jopp och ibland hände det igår..

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev leadbelly:

Eller hur????

3 minuter sedan, skrev Benjamas:

Oftast aldrig. Tyvärr

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Benjamas:

Hoppas för din skull att du var med då he he.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Khonis:

Oftast aldrig. Tyvärr

Ähh nu skall du inte vara negativ eller?+

Dela på andra sajter

On 2016-03-12 at 11:18, skrev Esspe:

Mycket bättre tack :) Ändrar dock knappast min bild av Spetz men uppgift om företag och tidpunkt skulle vara intressant.

Han vill inte ge info om tid och företag, Spetz ska ha åkt ur koncernen ganska hårt för några år sedan.

Man håller på att försöka jobba ikapp sej vad gäller underhåll och investeringar nu, man förlorade en del kunder pga tapp i både kvalité och leveranstider så man har nu fått plocka bort vissa produkter(skrotat ut maskiner pga för dyrt att komma tillbaka med för få kunder på produkten) ur sortimentet vilket betyder att man nu sitter lite i knät på färre men större kunder.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Snackade med en norrbagge om scana industrier för några månader sedan.

Kunde inte köpa den via Swedbank och sket alltså i den.

Just nu rekar jag att ni skulle ha köpt scana för ca 1månad sedan

Dela på andra sajter

Har börjat titta på Dedicare.

hög avkastning och lågt P/E tal (7)..

Tror att det kan bli en stabil aktie, dock ingen raket men att ha för framtiden..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Har handlat med Sture-Guld ett par gånger och tjänat några hundralappar.Den är rolig för att den är billig och varierar sig väldigt mycket.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Han vill inte ge info om tid och företag, Spetz ska ha åkt ur koncernen ganska hårt för några år sedan.

Man håller på att försöka jobba ikapp sej vad gäller underhåll och investeringar nu, man förlorade en del kunder pga tapp i både kvalité och leveranstider så man har nu fått plocka bort vissa produkter(skrotat ut maskiner pga för dyrt att komma tillbaka med för få kunder på produkten) ur sortimentet vilket betyder att man nu sitter lite i knät på färre men större kunder.

Tack för info iaf får väl gräva lite och se om jag kan hitta något mer.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Köpte Telia aktier då det begav sig. Det var inget bra köp. Efter skiter jag i aktier.

Dela på andra sajter

Köpte Telia aktier då det begav sig. Det var inget bra köp. Efter skiter jag i aktier.

Gör om gör rätt men läs på innan.

Dela på andra sajter

Gör om gör rätt men läs på innan.

Och lyssna inte på Björn Rosengren. Det är det som retar mig mest.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

Nja, sk experter kan man gärna lyssna på bara man gör precis tvärtom deras rekommendation...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...