Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Ligger still. Tror det kommer fortsätta vara lite skakigt ett tag men senare kommer tillbaka. Tror också att det är lite sent att sälja av och behöver inte cash på länge, men lita inte för mycket på andras råd är mitt tips.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Köpte på mig lite fler Net Insight idag, kommer bli en härlig rapport nästa vecka. :)

Stod och vägde om man skulle tanka FING eller NETI för årsbonusen, ligger redan allt för tungt i FING som för närvarande blir fullständigt våldtagen av marknaden sen den kom in i OMX30.

Likvida medel just nu, 1,3% här fegas det inte. Skål!

Förhoppningsvis mer info ang ingångna avtal och kommande.

Spännande blir det, vill med ladda på lite mer innan men behöver sälja något först..

Tveksamt om jag hinner det tyvärr, men o andra sidan så tror jag inte det är i år som värdet

kommer att stå som högst.. 1-3 år till så:boom:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Förhoppningsvis mer info ang ingångna avtal och kommande.

Spännande blir det, vill med ladda på lite mer innan men behöver sälja något först..

Tveksamt om jag hinner det tyvärr, men o andra sidan så tror jag inte det är i år som värdet

kommer att stå som högst.. 1-3 år till så:boom:

Med risk att bli hånad, så slant fingrarna lite på tangenterna och vips, så hade tankat på lite mer i Neti..

Det är ju det med karaktären..  ?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Med risk att bli hånad, så slant fingrarna lite på tangenterna och vips, så hade tankat på lite mer i Neti..

Rock on!

På tal om karaktär, kl15 träffas vi idag. 

Dela på andra sajter

På tal om karaktär, kl15 träffas vi idag. 

Ska se om det finns lite pengar kvar i dotterns sparbössa, har som sagt just köpt en säck gödsel på börsen. ?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Rock on!

Varför är jag inte förvånad när det kommer till tolken aka Mr Biceps aka pojken med guldbyxorna.

Är det tösens spargris som rök nu eller finns det obegränsat att hämta:big_smile:?

Edit: Ser att du svarat på det ovan;)

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Ligger still. Tror det kommer fortsätta vara lite skakigt ett tag men senare kommer tillbaka. Tror också att det är lite sent att sälja av och behöver inte cash på länge, men lita inte för mycket på andras råd är mitt tips.

/ SatanG

Om det fortsätter rasa så var det ju inte för sent att sälja..

Detta är ju ett stort dilemma, att man inte vågar sälja och ta en förlust av rädsla för att det ska vända upp igen och man då missar tåget.
Men kan lova dig att det kommer att rasa mer innan sommaren, fast jag rekommenderar inget.. :waaaht:

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Om det fortsätter rasa så var det ju inte för sent att sälja..

Detta är ju ett stort dilemma, att man inte vågar sälja och ta en förlust av rädsla för att det ska vända upp igen och man då missar tåget.

Men kan lova dig att det kommer att rasa mer innan sommaren, fast jag rekommenderar inget.. :waaaht:

19/7 går jag all in på någon random aktie.

Dvs om jag har några pengar kvar av mina polska statsobligationer som jag kommer att köpa i slutet av april.

Önska mig lycka till

Dela på andra sajter

Det kommer troligtvis att rasa mer. Men varför sälja. Visst kan man göra det med förlust. Då måste man bevaka vändningen väldigt noga. Eller så bryr man sig inte och väntar på uppgången. Eller som jag hedgar allt. Då spelar det ingen roll

Dela på andra sajter

Funderar på om jag skulle sälja av SSAB och köpa bear, sen när det vänder så säljer jag bear och köper SSAB samt kan kvitta bearvinsten mot SSAB förlusten litegrann i alla fall. Men då måste det ju hända innan nyår annars är det liksom kört.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Funderar på om jag skulle sälja av SSAB och köpa bear, sen när det vänder så säljer jag bear och köper SSAB samt kan kvitta bearvinsten mot SSAB förlusten litegrann i alla fall. Men då måste det ju hända innan nyår annars är det liksom kört.

Har du inte ISK?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Jag har 100% kontanter sedan flera år, har väntat på att den uppenbara bublan i Kina ska spricka.  Måste erkänna att jag missbedömt att det skulle ta så lång tid..... Men nu är det på väg iallafall, och jag väntar på att MSCI ska gå ner minst 40% från toppen i juni 2015. Än så länge så har detta index bara backat 20%, så det är en bit kvar.

Jag kommer att gå in succesivt i indexbaserade världsfonder, sprida ut köpen under ca 6-9 månader. Så är allt är superoptimistiskt nästa gång, om några år, sälja rubbet igen.

Sensmoral: ALLT går i cykler! Stora ras repar sig alltid och stora uppgångar juseras alltid ner förr eller senare. Om man tror något annat ska man nog hålla sig till bingolotto.

A

Dela på andra sajter

Har du inte ISK?

Näpp, har nån gammal variant av container - kapitalförsäkring eller vad sjutton det nu var.

Funderat på en ISK men det har bara inte blivit av.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Net Insight dryga 18% idag och har fortfarande mycket kvar att ge....

Rock on!

Dryga 18%? 15,84% säger min bevakning på Avanza. 

Oavsett så var det väldigt välkommet :)

Dela på andra sajter

Näpp, har nån gammal variant av container - kapitalförsäkring eller vad sjutton det nu var.

Funderat på en ISK men det har bara inte blivit av.

Ska du sälja och sedan köpa tillbaka så se till att lägga det du köper i en ISK portfölj. I en kapitalförsäkring kan du inte kvitta förlust/vinst (om det inte är någon gammal variant jag inte känner till).

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

I morgon rapportera mitt största innehav - Nexam. Har inte varit någon jättehit än men om ett halvår eller så hoppas jag det räddar pensionen. Har varit en väldig berg o dalbanan hittills, hoppas det blir upp för backe i morgon.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Jodu tänk om det vore så lätt..

Dela på andra sajter

Jodu tänk om det vore så lätt..

Tja, björnarna borde gå upp om börsen går ner... Men sen är det ju skatten jag vlill bli av med så i teorin skulle det ju fungera.

Sen har jag en sån otur så det går nog inte.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Är inte det lite omvänt? Normalt är väl att när man plockat hem en vinst så säljer man något som ligger med förlust för att kvitta. Du skall alltså sälja med förlust för att kvitta mot en förväntad framtida vinst? 

Dela på andra sajter

Dryga 18%? 15,84% säger min bevakning på Avanza. 

Oavsett så var det väldigt välkommet :)

Dax att börja använda glasögonen även i detta ärende, inte bara när drinklistan kommer fram.....

Nåja, det var en åtta med i allafall.....  ?

Rock on!

p.s 

18% imorgon

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Är inte det lite omvänt? Normalt är väl att när man plockat hem en vinst så säljer man något som ligger med förlust för att kvitta. Du skall alltså sälja med förlust för att kvitta mot en förväntad framtida vinst? 

Fegar lite, har förlorat tillräckligt på SSAB redan, men ja normalt sett gör man ju så. Får funera lite - då blir jag inte styrd av tid när jag måste sälja SSAB (och köpa tillbaka).

ทีรัก

Dela på andra sajter

Dax att börja använda glasögonen även i detta ärende, inte bara när drinklistan kommer fram.....

Nåja, det var en åtta med i allafall.....  ?

Rock on!

p.s 

18% imorgon

Haha, gubbe.... 18% imorgon låter bra för då hamnar jag på + ;) 

Dela på andra sajter

Tja, björnarna borde gå upp om börsen går ner... Men sen är det ju skatten jag vlill bli av med så i teorin skulle det ju fungera.

Sen har jag en sån otur så det går nog inte.

Å hur vet du att börsen går ner?

Inte ens dom som lever på detta är överens om det var botten vi såg nu eller om det kommer mer.

Dela på andra sajter

Japp härlig NETI dag, blev en smula orolig efter gårdagens dipp och callet imorse men sen lossnade de rejält, dessutom har FING gått som tåget hela veckan, länge sen man fick uppleva det.

Toppendag helt enkelt! :D

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...