John Khonken Inlagd Januari 4, 2016 Dela Inlagd Januari 4, 2016 Jag som trodde att huvudorsaken till dagens nedgång fanns i Kina.Vad är det som finns I KIna som gör att alla skriker sälj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 8, 2016 Dela Inlagd Januari 8, 2016 Hahaha jävla Kina, -150K på två dagar, jösses... Sitter i båten men jävlig sugen på att ta pengarna och springa. Vad som händer framöver det vet bara buddah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 9, 2016 Dela Inlagd Januari 9, 2016 (ändrad) Vad är det som finns I KIna som gör att alla skriker sälj.Börskurserna är uppskruvade i Kina som i USA. Men jag skulle vilja påstå att det är USA som påverkar Kinas ras.USA exportera luft till Kina. 100.000 tals tomma kontainer går till Kina från USA. Ändrades Januari 9, 2016 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Så rätt. Så rätt.Kina har bestämt sig för att vara med I valutakriget. Det är för dom vet att dom vinner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Konken och ATM har koll som vanligt. De tjänar bra med flis nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Det som händer nu kan bli större resa neråt än ni anar. Det här är helt nytt för Kineserna och det kommer bli turbulent och kan bli stora ringar på vattnet. Snart kommer paniken när alla vill ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Konken och ATM har koll som vanligt. De tjänar bra med flis nu Du har faktiskt lite rätt. Mycket bättre än förra året. Så tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Januari 12, 2016 Dela Inlagd Januari 12, 2016 Hehe, ÄNTLIGEN ska Kinabubblan spricka.http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/12093807/RBS-cries-sell-everything-as-deflationary-crisis-nears.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 14, 2016 Dela Inlagd Januari 14, 2016 Fantastiskt tal av USAs president igen.Our unique strengths as a nation — our optimism and work ethic, our spirit of discovery and innovation, our diversity and commitment to the rule of law — these things give us everything we need to ensure prosperity and security for generations to come. In fact, it’s that spirit that made the progress of these past seven years possible. It’s how we recovered from the worst economic crisis in generations.Dom meddelade om 280.000 nya arbetstillfällen som i verkligheten blev 11.000 deltidsskitjobb. Hur många som fick kicken på riktigt går inte att finna.Idag så hade Dow Jones rasat med 400 punkter till. När Obama tog över så var skulderna 9,4 Biljoner dollar och idag 18,9 B dollar. Räknar man med alltihop så blir det någrahundra biljoner dollar. Det går bra nu ......Khonis har rätt, jag tjänar bra med flis nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 Den så kallade marknaden måste vara en jävligt sjuk marknad numera eller girig är ett bättre ord Flera företag går med miljardvinster men den s k marknaden är ändå inte nöjd och aktierna sjunker “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 Den så kallade marknaden måste vara en jävligt sjuk marknad numera eller girig är ett bättre ord Flera företag går med miljardvinster men den s k marknaden är ändå inte nöjd och aktierna sjunker Aktierna är övervärderade och vi kommer att fortsätta nedåt igen med lägre toppar och dalar. Baltic Dry Index tex. visar på att handeln nästan är död. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 (ändrad) dubbelpost Ändrades Januari 28, 2016 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 (ändrad) trippelpost Ändrades Januari 28, 2016 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 28, 2016 Dela Inlagd Januari 28, 2016 Hoppas att du har rätt Mr Atm men jag är lite skeptisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 29, 2016 Dela Inlagd Januari 29, 2016 Den så kallade marknaden måste vara en jävligt sjuk marknad numera eller girig är ett bättre ordFlera företag går med miljardvinster men den s k marknaden är ändå inte nöjd och aktierna sjunkerAktierna är övervärderade och vi kommer att fortsätta nedåt igen med lägre toppar och dalar. Baltic Dry Index tex. visar på att handeln nästan är död.Nog för att det finns övervärderade aktier, men det finns också undervärderade. Apple redovisar högsta vinsten någonsin för ett börsnoterat företag i världen, 18,4 miljarder dollar för sista kvartalet 2015. Marknaden belönar detta dagen efter med 6% lägre aktiekurs...Apple får väl inrikta sig på att köpa tillbaka sina egna aktier, det har man ju råd med.Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 29, 2016 Dela Inlagd Januari 29, 2016 Nog för att det finns övervärderade aktier, men det finns också undervärderade. Apple redovisar högsta vinsten någonsin för ett börsnoterat företag i världen, 18,4 miljarder dollar för sista kvartalet 2015. Marknaden belönar detta dagen efter med 6% lägre aktiekurs...Apple får väl inrikta sig på att köpa tillbaka sina egna aktier, det har man ju råd med.Herr Chang har talat.Ja företagen har köpt upp sina egna aktier samtidigt med politbyrån FED. Det har också medfört att aktierna är ännu mer högt värderade. Nu när spiralen vänder och kurserna sjunkerså måste samtidigt företagen bli av med aktierna man köpte och det ökar på nedförsbacken. Hur har Apple gått sen jag rekommenderade sälj? Kursen brukar inte beräknas på dagens vinst utan hur man tippar att det kommer att gå framöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 30, 2016 Dela Inlagd Januari 30, 2016 Ja företagen har köpt upp sina egna aktier samtidigt med politbyrån FED. Det har också medfört att aktierna är ännu mer högt värderade. Nu när spiralen vänder och kurserna sjunkerså måste samtidigt företagen bli av med aktierna man köpte och det ökar på nedförsbacken. Hur har Apple gått sen jag rekommenderade sälj? Kursen brukar inte beräknas på dagens vinst utan hur man tippar att det kommer att gå framöver.Ähum... i åtminstone Apples fall är det inte fråga om att lägga aktierna på hög för att sälja vid ett senare tillfälle. De flesta av dessa återköpta aktier makuleras, upphör helt enkelt att existera. Därmed minskar alltså antalet aktier tillgängliga för handel, och om marknaden bibehåller samma totala värdering av Apple stiger alltså priset per aktie. Nu blir det inte alltid så, men i teorin ska det fungera så.Det råder delade meningar om dessa återköp, en del tycker det är bortkastade pengar medan andra ser fördelar. Själv anser jag att Apple kan syssla med detta så länge aktien är undervärderad och Apple har gott om pengar. Om aktien så småningom får en rimligare värdering kan man med fördel använda pengarna till utdelning istället. Dessutom blir utdelningen per aktie högre när det finns färre aktier att fördela pengarna på.Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 30, 2016 Dela Inlagd Januari 30, 2016 (ändrad) Är bra irreterad på mig själv nu..funderade starkt på att köpa Savo-solar förra veckan...den gick som en raket igår, dryga 40% Rock on! Ändrades Januari 30, 2016 av Sangwal Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 30, 2016 Dela Inlagd Januari 30, 2016 Den så uttjatade återhämtningen tex. i USA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 1, 2016 Dela Inlagd Februari 1, 2016 Ähum... i åtminstone Apples fall är det inte fråga om att lägga aktierna på hög för att sälja vid ett senare tillfälle. De flesta av dessa återköpta aktier makuleras, upphör helt enkelt att existera. Därmed minskar alltså antalet aktier tillgängliga för handel, och om marknaden bibehåller samma totala värdering av Apple stiger alltså priset per aktie. Nu blir det inte alltid så, men i teorin ska det fungera så.Det råder delade meningar om dessa återköp, en del tycker det är bortkastade pengar medan andra ser fördelar. Själv anser jag att Apple kan syssla med detta så länge aktien är undervärderad och Apple har gott om pengar. Om aktien så småningom får en rimligare värdering kan man med fördel använda pengarna till utdelning istället. Dessutom blir utdelningen per aktie högre när det finns färre aktier att fördela pengarna på.Herr Chang har talat.Finns uppenbart andra som har en annan åsikt om dessa återköphttp://macworld.idg.se/2.1038/1.648974/kand-analytiker-tim-cook-ar-galen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Februari 1, 2016 Dela Inlagd Februari 1, 2016 Finns uppenbart andra som har en annan åsikt om dessa återköphttp://macworld.idg.se/2.1038/1.648974/kand-analytiker-tim-cook-ar-galen Men det finns väl inget som visar att det hade gått bättre utan återköp.....Kan helt enkelt vara så att marknaden inte tycker aktien är värd mer.... Rock on!P.ssjälv ska jag gå all in på Smart-Energy Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Februari 1, 2016 Dela Inlagd Februari 1, 2016 Men det finns väl inget som visar att det hade gått bättre utan återköp.....Kan helt enkelt vara så att marknaden inte tycker aktien är värd mer.... Rock on!P.ssjälv ska jag gå all in på Smart-EnergyHar du några förslag?Själv har jag köpt i Etrion men det har inte variit så bra.Med vänlig hälsning Leadbelly. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Februari 1, 2016 Dela Inlagd Februari 1, 2016 Har du några förslag?Själv har jag köpt i Etrion men det har inte variit så bra.Med vänlig hälsning Leadbelly.Brukar helst inte ge förslag, då det lika gärna kan gå åt helvete?Men tycker du kan läsa på dig på Imint, Tc tech och Powercell...... Finns mer där ute, bara att ta och gräva lite, så hittar man aktier att satsa i...Lycka till..Ska läsa på mig om Etrion, alltid roligt att få något nytt att gräva ner sig i.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Februari 1, 2016 Dela Inlagd Februari 1, 2016 Brukar helst inte ge förslag, då det lika gärna kan gå åt helvete? Men tycker du kan läsa på dig på Imint, Tc tech och Powercell...... Finns mer där ute, bara att ta och gräva lite, så hittar man aktier att satsa i... Lycka till.. Ska läsa på mig om Etrion, alltid roligt att få något nytt att gräva ner sig i.. Rock on! Glöm inte Net Insight.. Du behöver väl inte läsa, gör som du brukar och blunda o peka..Det har ju funkat hittills Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Februari 1, 2016 Dela Inlagd Februari 1, 2016 (ändrad) Glöm inte Net Insight.. Du behöver väl inte läsa, gör som du brukar och blunda o peka..Det har ju funkat hittills Brukar ju sälja efter jag har ätit av din frus mat... ? Man går ju på magkänsla och det brukar bubbla till ordentligt efter intag av fru Hamnois mat.. ? Ps, låt nu inte fru Hamnoi läsa detta, då liggar man "risigt" till.. Rock on! Ändrades Februari 1, 2016 av Sangwal Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu