Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Oregistrerad

Jag är intresserad i vad ni som anser att allt är riggat och att världen står på tur att gå under investerar i och hur. Och eftersom ni kan och vet allt borde ni tjänat en förmögenhet deluxe de senaste åren.

Eller har jag fel?

Själv skiter jag fullständigt i det mesta utom en sak: follow the trend.

Försök fånga knivarna istället nu my friend. Bara ett gott råd.

P.S Det kanske finns någon här som inte måste jobba, vem vet.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

köpte folka efter skandalen för 100 den gick ganska raskt till 120 men jag var så dum att jag inte sålde så nu får jag sitta lite längre med dom, just nu ligger dom på ca 104

preferens aktier.

http://www.investing.com/equities/volkswagen-vz

Var det någon som skrev att tjänar pengar som gräs tidigare ?

Som du ju vet Nicholas, att en vinst eller förlust har man först när man har sålt. Men fortsätt gärna att informera. Det är kul att följa. Lycka till med VW.

Dela på andra sajter

Var det någon som skrev att tjänar pengar som gräs tidigare ?

Som du ju vet Nicholas, att en vinst eller förlust har man först när man har sålt. Men fortsätt gärna att informera. Det är kul att följa. Lycka till med VW.

Visst är det så, det ska realiseras.

555

Vi får se hur det slutar.

Dela på andra sajter

Khonis. Du utgår från att alla tänker som du. Det finns alltid olika tankar om allt

Självklart och därför frågade jag om tips och info.  

Dela på andra sajter

John Khonken

Självklart och därför frågade jag om tips och info.  

Du fick ett tips. Ändå ställde du frågan.  Guldet är på frammarsch.

Dela på andra sajter

Du fick ett tips. Ändå ställde du frågan.  Guldet är på frammarsch.

Inget tips från din sida skulle jag tro. Du har bara snöat in på guld. ALLT annat än guld har varit bra de senaste åren. Ändå tjatar du om guld, guld, guld.

Problemet med domedagsprofeter är att de ibland får rätt eftersom marknaden svänger och då tror vissa att de minsann hade rätt i sina dumheter.

Var ska jag läsa? På någon foliehattsblogg?

Dela på andra sajter

John Khonken

Inget tips från din sida skulle jag tro. Du har bara snöat in på guld. ALLT annat än guld har varit bra de senaste åren. Ändå tjatar du om guld, guld, guld.

Problemet med domedagsprofeter är att de ibland får rätt eftersom marknaden svänger och då tror vissa att de minsann hade rätt i sina dumheter.

Märkligt. Du frågar efter tips. Sedan får man ett sådant svar. Varför frågade du om du visste svaret. Mår du bra

Dela på andra sajter

Guld är det bästa, när kursen sjunker är det bara att köpa mer för då får man ju mer guld för pengarna. När kursen stiger är det bara att ännu köpa ännu mer för det ökar ju i värde.

Går inte att förlora på detta...

Dela på andra sajter

Märkligt. Du frågar efter tips. Sedan får man ett sådant svar. Varför frågade du om du visste svaret. Mår du bra

Borde fråga detsamma som du raljerar om världens undergång måste det vara tungt. Beklagar men världen kommer inte att gå under denna gång heller. Tyvärr :sure:

Dela på andra sajter

En bra sak kunde vi läsa om idag I DN.  Riksbanken har kontrollerat sina guldreserver. Hoppas dom gjort det fysiskt också.

http://www.dn.se/ekonomi/svensk-guldreserv-finns-pa-riktigt/

Borde fråga detsamma som du raljerar om världens undergång måste det vara tungt. Beklagar men världen kommer inte att gå under denna gång heller. Tyvärr :sure:

Khonis Jag raljerar inte om världens undergång. I så fall kan du inte läsa eller förstå svenska. Däremot är vi inne I riktigt dåliga tider. Om du kan läsa och söka själv. Så gör det får du se om jag har rätt eller inte.

Vad anser du själv då. Tycker du att allt är bra

Dela på andra sajter

En bra sak kunde vi läsa om idag I DN.  Riksbanken har kontrollerat sina guldreserver. Hoppas dom gjort det fysiskt också.

Khonis Jag raljerar inte om världens undergång. I så fall kan du inte läsa eller förstå svenska. Däremot är vi inne I riktigt dåliga tider. Om du kan läsa och söka själv. Så gör det får du se om jag har rätt eller inte.

Själv tycker jag att det är hyfsat bra nu. Ange gärna en tidsperiod som var bättre om du tycker det. Allt var inte bättre förr...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det är hyfsat bra nu. Ange gärna en tidsperiod som var bättre om du tycker det. Allt var inte bättre förr...

Herr Chang har talat.

Alla lånen som människorna, kommunerna, länderna, bankerna har är som att pissa i byxorna på vintern och säga att det är varmare och skönare än förut.

Eller att det kommer 1500 varje dag från nordafrika, afghanistan, pakistan, mellanöstern och säga att vi tjänar på det här.

Jag tycker att det var bättre på 80-talet tex. om man inte räknar med att tekniken som alltid går framåt och underlättar som oftast för människorna.

Arbetslösheten är högre, priset på lägenheterna är högre, bostadsköerna är längre, kriminaliteten är högre, vi har i princip ingen arme och polisen kommer knappt, osv. osv. osv.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Tack för ditt svar.

Just nu pågår ett valutakrig. Där nästan alla världens länder gör allt för att devalvera sin valuta.  Det är ett exempel.

Dela på andra sajter

Alla lånen som människorna, kommunerna, länderna, bankerna har är som att pissa i byxorna på vintern och säga att det är varmare och skönare än förut.

Eller att det kommer 1500 varje dag från nordafrika, afghanistan, pakistan, mellanöstern och säga att vi tjänar på det här.

Jag tycker att det var bättre på 80-talet tex. om man inte räknar med att tekniken som alltid går framåt och underlättar som oftast för människorna.

Arbetslösheten är högre, priset på lägenheterna är högre, bostadsköerna är längre, kriminaliteten är högre, vi har i princip ingen arme och polisen kommer knappt, osv. osv. osv.

Det verkar som du i första hand menar Sverige? Jag tänkte mer på världen som helhet.

Tack för ditt svar.

Just nu pågår ett valutakrig. Där nästan alla världens länder gör allt för att devalvera sin valuta.  Det är ett exempel.

Har det aldrig försiggått valutakrig tidigare? Det har det förstås, och världen gick inte under.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det verkar som du i första hand menar Sverige? Jag tänkte mer på världen som helhet.

Har det aldrig försiggått valutakrig tidigare? Det har det förstås, och världen gick inte under.

Herr Chang har talat.

Ja och nej!

Sverige ligger på ungefär tredje plats på totallån i Världen. Jag har aldrig skrivit att världen kommer att gå under heller.

Av egna centralbanker i världen så finns det bara i Ungern, Ryssland, Kina, Venezuela, Syrien, Nordkorea, Kuba Irak, Iran och ett par till.

Som Rothschild har sagt att styr man över pengarna så spelar det ingen roll vilken arme landet har.

Idag så finns det i princip inte ett land där det går bra idag. Tidningar och media kanske bedyrar det, men sanningen är en helt annan.

23 länder idag har en 0% ränta, är det ett exempel att det går bra. USA kan inte höja räntan.

USA har haft 0% ränta på över 7 år redan. Det enda alla gör efter att ekonomin kraschade 2008, är att trycka pengar ett sista tag.

Nästa steg blir minus ränta och börja sno pensionspengar och pengar från banker etc. 

Tänk att det är 200 personer som dansar runt en stol som redan är upptagen och när musiken tystnar ska man kunna hitta en ledig stol.

Det är fallet med guldet idag. Dom säljer guldcertifikat 200 gånger mer än det verkliga guldet. Men leken närmar sig slutet.

Aktierna är skyhögt värderade och företagen köper sina egna aktier tillsammans med fed.

Det enda positiva jag ser idag är att Ryssland tar tag i ISIL, jämfört med USA.

Snygg smäll i Tijian Kina där det small en mikoatombomb. Det blev en halvhektar stor grop som fylldes med vatten och där samtidigt 3000 nya VW-bilar brann upp.

Det var en av flera varningar till flera länders företag, att dom skall hålla sig till petrodollars. Som Fukoshima etc. etc.

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Vad jag vet är det du som säger att världen ska gå under.  Jag sager att vi är I stora problem. Mest I Sverige som mörkar allt

Dela på andra sajter

@Mr atm

Tack för en utförlig förklaring hur du tänker. Jag tänker inte så, men låt oss stanna vid att vi har olika åsikter om mycket.

@John Khonken

Sverige har som vanligt diverse problem. Själv ser jag inget anmärkningsvärt med dagens situation.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Är det inte du och Mr ATM som hela tiden påpekat att allt tysklands guld är borta. Det + Sveriges guld visar ju sig vara där det ska vara. 

På vilket sätt drabbas du så illa av dages ekonomi? Varken guld eller CLS påverkas ju negativt av låga räntor.

Valutakrig har Sverige och andra länder ägnat sig åt under många decennium, varför så dåligt just nu?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Mr Atm.

Vad tror du om dollarns framtid som världsvaluta?

Petrodollarns del av alla affärer i världen har legat på cirka 70%. För att nu när AIIB och flera länder försöker gå runt det så ligger det idag endast kring 35-40%. 

Dollarn har länge varit en skyddshamn i världen när det har varit ostabilt, och när länders värde i valuta går ner så handlar dom dollar.

Har man tex. en statsskuld och valutans värde går ner såstiger skulderna landet har i dess valuta, och landet får svårare att betala tillbaka.

Samtidigt som alla importkostnaderna går upp. Det börjar med oljekostnaderna som har påverkan på hela ekonomin och till följd högre inflation.

Det arbetande kapitalet där företagen jobbar lägger ner, och man har istället handlat amerikanska obligationer. Dom rika i landet vill inte se värdet på sina

rikedomar sjunka, så dom handlar också dollar.

USA kör med sitt QE 1, QE 2, QE3, osv forever. där den verkliga mängden är 200 miljarder dollar i månaden. 

Räknar man med derivitaterna så är det minst 1 biljon per månad.

Skälet är tex att länder har börjat velat bli av med sina US- obligationer. Vilket land vill ha sina tillgångar säkrade i QE? Nej jag tror inte det.

QE är på ren svenska att trycka pengar som Zimbabwe, Eu, Japan, Sverige etc.

USA kallar QE för stimulans, men det enda den stimulerar är till Wall Streets portföljer. Wall Street dumpar sina obligationer till FED i utbyte mot dollar.

Utan QE så hade systemet redan kraschat. Alltså det är så mycket USA går back per månad.

Jag säger att dollarn kommer att vara stark tills den dagen kommer att dom måste devalvera den mycket mycket kraftigt, för att till slut försvinna. Den dagen ter sig närmare och närmare.

Skulderna, obligationerna, derivitaten i världen ligger på 4 triljoner dollar. 

När länder har handlat i olja så har pengar gått in i amerikanska statspapper och när priset går ner är det också ett tecken på att dollarn håller på att försvinna.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

Kolla guld värdet 100år tillbaka emot kronan.

Sedan kan jag hålla med om att det inte för den sakens skull alltid är bästa investering.

Men som i trappan i lustiga huset så måste man byta steg på uppåtgående och kanske är det dags.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...