erik-sson Inlagd Augusti 4, 2015 Dela Inlagd Augusti 4, 2015 Walt Disney .. sålt av investerat belopp . det som är kvar stoppas in i coffee can portfolio http://invst.ly/1h-a erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jokern Inlagd Augusti 5, 2015 Dela Inlagd Augusti 5, 2015 (ändrad) Stark rapport av Unibet http://www.di.se/artiklar/2015/8/5/unibet-krossar-forvantningarna/ Ändrades Augusti 5, 2015 av PeterA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 5, 2015 Dela Inlagd Augusti 5, 2015 Stark rapport av Unibet http://www.di.se/artiklar/2015/8/5/unibet-krossar-forvantningarna/ :-)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Augusti 24, 2015 Dela Inlagd Augusti 24, 2015 (ändrad) Hehe, nu störtdyker börsen i kina och Thailand följer med ner. Kanske det äntligen är dags för den riktiga krashen, typ tom yam kung 2. Så kan det bli läge för lite investeringar. Kanske condo bubblan i Bangkok tillsist också kollapsar, som ett korthus det är? Ändrades Augusti 24, 2015 av Horst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 (ändrad) Hehe, nu störtdyker börsen i kina och Thailand följer med ner. Kanske det äntligen är dags för den riktiga krashen, typ tom yam kung 2. Så kan det bli läge för lite investeringar. Kanske condo bubblan i Bangkok tillsist också kollapsar, som ett korthus det är?Låter som du tänker rätt Horst. Så där, då har dom sk. smarta pengarna gått ur börsen. Det ser man på dippen som har varit. Sen är det klart för den STORA kraschen.Samtidigt som det pågår ett ekonomiskt krig över världen där alla trycker pengar och devalverar sin valuta. Kina och Ryssland säljer av amerikanska statsskuldsväxlar.Om man går emot USAs elit och meddelar att man devalverar eller vill ha hem sitt guld tex. ja då smäller det.Kina - http://www.scmp.com/news/china-insider/article/1849157/nuclear-bomb-apocalyptic-scenes-tianjin-china-after-industrialThailand -Bangkok största smällen någonsin.Texas - http://res.dallasnews.com/West/Tyskland - http://www.euronews.com/2015/08/06/twelve-injured-in-german-chemical-factory-explosion/Japan -Indien etc. Dollarn kommer att stiga och stiga för att senare försvinna. Silver och Guld kommer att vara segrare till slut.Federal Reserve har ett möte september 16-17 och det finns dom som räknar med att dom kommer att höja räntan till 0,25%. Räntan har väl legat på noll i 6 år nånting.Höjer dom räntan då är det början på slutet. Ändrades September 9, 2015 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 Nu kör vi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 Nu kör vi Kör du! Keep on reading aftonbladet, expressen, och raska stjärtar så vet du vad som händer i världen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 Låter som du tänker rätt Horst. Så där, då har dom sk. smarta pengarna gått ur börsen. Det ser man på dippen som har varit. Sen är det klart för den STORA kraschen.Samtidigt som det pågår ett ekonomiskt krig över världen där alla trycker pengar och devalverar sin valuta. Kina och Ryssland säljer av amerikanska statsskuldsväxlar.Om man går emot USAs elit och meddelar att man devalverar eller vill ha hem sitt guld tex. ja då smäller det.Kina - http://www.scmp.com/news/china-insider/article/1849157/nuclear-bomb-apocalyptic-scenes-tianjin-china-after-industrialThailand -Bangkok största smällen någonsin.Texas - http://res.dallasnews.com/West/Tyskland - http://www.euronews.com/2015/08/06/twelve-injured-in-german-chemical-factory-explosion/Japan -Indien etc. Dollarn kommer att stiga och stiga för att senare försvinna. Silver och Guld kommer att vara segrare till slut.Federal Reserve har ett möte september 16-17 och det finns dom som räknar med att dom kommer att höja räntan till 0,25%. Räntan har väl legat på noll i 6 år nånting.Höjer dom räntan då är det början på slutet.Jag tror du har fel Ingen höjning enligt mig. Kommer aldrig(inom närmaste åren) att ske. Bra tomt prat av janet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 Jag tror du har fel Ingen höjning enligt mig. Kommer aldrig(inom närmaste åren) att ske. Bra tomt prat av janetJag skrev att det finns DOM som räknar med att räntan ska höjas. Jag skrev också att NÄR dom höjer, inte att dom SKA höja 15-16 september. Men räntehöjningen kommer förr eller senare och då börjar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 Missförstånd. Helt rätt. Den dagen blir inte rolig för USA och överiga världen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 Missförstånd. Helt rätt. Den dagen blir inte rolig för USA och överiga världenComex har ett pris. Men John har du märkt att premiumen för silver håller på att gå upp kraftigt. -American EaglesNu 29% En månad sedan: 24% Ett år sedan 19%-Canadian Maple LeafsNu 24% En månad sedan 17% Ett år sedan 18%-10 oz tackorNu: 9% Månad sedan: 8% Ett år sedan 4%Den häftigaste prispåslaget har 90% junk silver stått förNu 40% Månad sedan 33% Ett år sedan: 5% Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 9, 2015 Dela Inlagd September 9, 2015 Comex har ett pris. Men John har du märkt att premiumen för silver håller på att gå upp kraftigt. Det har jag totalt missat. Lyssnade på Martin A idag. Han är lite tveksam. Men väldigt bra att lyssna på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 10, 2015 Dela Inlagd September 10, 2015 Jag skrev att det finns DOM som räknar med att räntan ska höjas. Jag skrev också att NÄR dom höjer, inte att dom SKA höja 15-16 september. Men räntehöjningen kommer förr eller senare och då börjar det. Vad är det som börjar? Om Fed höjer 0,25% 17 september blir det snarare en lättnad för marknaden som slipper sväva i ovisshet. Jag tvivlar mycket starkt på något ras pga räntehöjning. Å andra sidan tror jag inte på någon räntehöjning i år.Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 10, 2015 Dela Inlagd September 10, 2015 Vad är det som börjar? Om Fed höjer 0,25% 17 september blir det snarare en lättnad för marknaden som slipper sväva i ovisshet. Jag tvivlar mycket starkt på något ras pga räntehöjning. Å andra sidan tror jag inte på någon räntehöjning i år.Herr Chang har talat.Hur ska dom kunna höja räntan? En massa länder dumpar sina amerikanska statsskuldsväxlar. Nu senast Ryssland och Kina på 1000 tals miljarder kronor.Tror du att chansen är större att länder vill köpa dessa då om dom börjar höja räntorna?Har du kollat hur mycket skulder USA har TOTALT? Vad skulle hända med kostnaderna om dom då höjde räntan? Räkna på det.Det skulle döda Wall Streets Fondhandlares valutaväxlingar med nästan 0% ränta som dom har på biljoner. Så även med deras gigantisk sk. carry trade.Men det kräver en garanti att dom då inte kommer att höja räntan. Recssionen i USA har INTE tagit slut. Tvärtom fler och fler företag kickar massor av människor. Fler och fler människor överlever tack var matkupongerna dom får.Jag vet om att dom meddelar att det går bra nu. Förbannad lögn. Jag vet att fler och fler affärskedjor stänger och att allt tyder på att det går åt fel håll.Av dom jobben som tillkommer så är det deltidsjobb på max 30 timmar i veckan tack vare skatteuppgörelsen. Största nya industrin i USA idag, är skötsel och avveckling av inventeringen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 10, 2015 Dela Inlagd September 10, 2015 Du får aldrig svenskar att tro på vad du skriver. Vi är indoktrinerade sedan barnsben. Att du har rätt råder ingen tvekan om. Att tänka själv och kritiskt är inte svenska folketets starka sida. Det är viktigare med kändisarnas partnerbyten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 10, 2015 Dela Inlagd September 10, 2015 Hur ska dom kunna höja räntan? En massa länder dumpar sina amerikanska statsskuldsväxlar. Nu senast Ryssland och Kina på 1000 tals miljarder kronor.Tror du att chansen är större att länder vill köpa dessa då om dom börjar höja räntorna?Har du kollat hur mycket skulder USA har TOTALT? Vad skulle hända med kostnaderna om dom då höjde räntan? Räkna på det.Det skulle döda Wall Streets Fondhandlares valutaväxlingar med nästan 0% ränta som dom har på biljoner. Så även med deras gigantisk sk. carry trade.Men det kräver en garanti att dom då inte kommer att höja räntan. Recssionen i USA har INTE tagit slut. Tvärtom fler och fler företag kickar massor av människor. Fler och fler människor överlever tack var matkupongerna dom får.Jag vet om att dom meddelar att det går bra nu. Förbannad lögn. Jag vet att fler och fler affärskedjor stänger och att allt tyder på att det går åt fel håll.Av dom jobben som tillkommer så är det deltidsjobb på max 30 timmar i veckan tack vare skatteuppgörelsen. Största nya industrin i USA idag, är skötsel och avveckling av inventeringen.Ojdå... Herr Domedagsprofet har talat!Varför skulle det bekymra USA att länder handlar med deras skulder? Räntan ligger väl fast oavsett vad dom gör?Det är riktigt att USA har mycket stora skulder. Som troligen aldrig kommer att betalas tillbaka helt. So what?Det råder delade meningar om vad som händer vid en räntehöjning i USA. Själv tror jag att 0,25% vore nyttigt för marknaden, bara man inte fortsätter höja i för snabb takt. Du verkar ha en mycket skev bild av USA. Man närmar sig nu brist på arbetskraft... skulle det vara ett problem?Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 10, 2015 Dela Inlagd September 10, 2015 Ojdå... Herr Domedagsprofet har talat!Varför skulle det bekymra USA att länder handlar med deras skulder? Räntan ligger väl fast oavsett vad dom gör?Det är riktigt att USA har mycket stora skulder. Som troligen aldrig kommer att betalas tillbaka helt. So what?Det råder delade meningar om vad som händer vid en räntehöjning i USA. Själv tror jag att 0,25% vore nyttigt för marknaden, bara man inte fortsätter höja i för snabb takt. Du verkar ha en mycket skev bild av USA. Man närmar sig nu brist på arbetskraft... skulle det vara ett problem?Herr Chang har talat.Du skrev att dom troligen aldrig kommer att betala tillbaka sina skulder, samtidigt som du tycker att jag är en domedagsprofet. OKDet är snart 7 år sedan USA började med en nollränta och varje år har dom sagt att NU är vi på uppåtgående för att varenda gång revidera ner siffrorna igen. Men nu, i år det annorlunda igen eller? Nej ännu värre säger jag. Räknar man arbetslösheten som på 90-talet så ligger den på cirka 24%. Är det nollräntan som säger dig att jag har en skev bild av verkligheten, eftersom dom säger att dom börjar har brist på arbetskraft. Eller att skulderna måste växa med mer än 1000 miljarder dollar per år? Verkligheten där är nog att skulderna ökar betydligt snabbare tom. USA beter sig som Zimbabwe, Japan och EU idag.Det finns 50 miljoner människor som överlever tack vare matkuponger. Om du har 100 kr i fickan och inga skulder så är du rikare än 80 miljoner amerikanare.Fler mexikanare flyr USA än åker in i landet. Nästa stora problemen är dom stora studielånen och alla med bill-leasing som folk inte kan betala av på.Över 93 miljoner är utanför arbete http://www.breitbart.com/big-government/2015/06/05/jobs-data-92986000-people-not-in-the-workforce/Det var bara några av dom du kallar min skeva bild. Men senast nästa år är jag övertygad om att du håller med mig om den bilden.P:S Gratulerar till uppgången på dina aktier i Apple. Har du sålt dom eller tänkte du hålla dom på vägen ned? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 11, 2015 Dela Inlagd September 11, 2015 Du skrev att dom troligen aldrig kommer att betala tillbaka sina skulder, samtidigt som du tycker att jag är en domedagsprofet. OKDet är snart 7 år sedan USA började med en nollränta och varje år har dom sagt att NU är vi på uppåtgående för att varenda gång revidera ner siffrorna igen. Men nu, i år det annorlunda igen eller? Nej ännu värre säger jag. Räknar man arbetslösheten som på 90-talet så ligger den på cirka 24%. Är det nollräntan som säger dig att jag har en skev bild av verkligheten, eftersom dom säger att dom börjar har brist på arbetskraft. Eller att skulderna måste växa med mer än 1000 miljarder dollar per år? Verkligheten där är nog att skulderna ökar betydligt snabbare tom. USA beter sig som Zimbabwe, Japan och EU idag.Det finns 50 miljoner människor som överlever tack vare matkuponger. Om du har 100 kr i fickan och inga skulder så är du rikare än 80 miljoner amerikanare.Fler mexikanare flyr USA än åker in i landet. Nästa stora problemen är dom stora studielånen och alla med bill-leasing som folk inte kan betala av på.Över 93 miljoner är utanför arbete http://www.breitbart.com/big-government/2015/06/05/jobs-data-92986000-people-not-in-the-workforce/Det var bara några av dom du kallar min skeva bild. Men senast nästa år är jag övertygad om att du håller med mig om den bilden.P:S Gratulerar till uppgången på dina aktier i Apple. Har du sålt dom eller tänkte du hålla dom på vägen ned? Tja, jag är väl i grund och botten postivt inställd till mänsklighetens förmåga att lösa de problem som uppstår hela tiden. Kalla mig naiv om du vill, men det känns i varje fall bättre än att ständigt gå omkring med en gnagande oro för att allt ska braka ihop. Vi kan ju stämma situationen om ett år om du vill. Utan tvivel kommer det då att råda stor osäkerhet om vem som blir nästa president i USA...Jag säljer mina Apple i små poster när jag behöver pengar, annars håller jag fortfarande i dom. Har väl cirka 60% av ursprungliga innehavet kvar nu.Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 Spännande med fysiskt guld just nu. Kommer vändningen nu. Är det slut på manipulationen från amerikanska storbankerna på order av FED. Mycket troligt. För dollar måste devalveras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 Fler tips från er som vet vad ni pratar om uppskattas. Ni måste ha tjänat så mycket pengar så ni inte behöver jobba mer. Berätta gärna lite om er investeringshistoria också. Sånt inspirerar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 Knonis Du får faktiskt skapa/bilda dig en egen uppfattning. Vad du/vi/jag investerar I är alltid kul att diskutera. Inte att jag jag ska tala om hela tiden hur jag resonerar. Om du är läskunnig och kan bläddra lite så står det här. Vad tror du själv I så fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 köpte folka efter skandalen för 100 den gick ganska raskt till 120 men jag var så dum att jag inte sålde så nu får jag sitta lite längre med dom, just nu ligger dom på ca 104 preferens aktier. http://www.investing.com/equities/volkswagen-vz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 Knonis Du får faktiskt skapa/bilda dig en egen uppfattning. Vad du/vi/jag investerar I är alltid kul att diskutera. Inte att jag jag ska tala om hela tiden hur jag resonerar. Om du är läskunnig och kan bläddra lite så står det här. Vad tror du själv I så fall Jag är intresserad i vad ni som anser att allt är riggat och att världen står på tur att gå under investerar i och hur. Och eftersom ni kan och vet allt borde ni tjänat en förmögenhet deluxe de senaste åren. Eller har jag fel? Själv skiter jag fullständigt i det mesta utom en sak: follow the trend. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 Dont follow the trend är nog vettigare om du ska tjäna pengar Anser jag iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 7, 2015 Dela Inlagd Oktober 7, 2015 Khonis. Du utgår från att alla tänker som du. Det finns alltid olika tankar om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu