Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

För att man ska ha tillräckligt med utdelning så krävs det en hel del aktier. Får man 5% i utdelning så är det bra. För min del hade jag då sålt av hela innehavet och haft roligt för pengarna innan jag kastar in handduken. Utdelning är bara en tröst medans man väntar på att sälja skiten och ha kul för hela summan.

Du har väl för få aktier helt enkelt.
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du har väl för få aktier helt enkelt.

Absolut. Jag behöver åtminstone ett innehav för 15 mille innan jag kan leva på utdelningarna. Fast någon smart jävel tycker ju att man ska återinvestera utdelningen, vilket betyder att jag inte klarar att leva på aktier även om jag hade en miljard placerat i dessa.
Dela på andra sajter

John Khonken

Om ni har råd att ligga mycket lång. Så är bolag som tillhandahåller rent vatten framtiden.

Dela på andra sajter

Hej

Finns det intresse för en sluten grupp om kortsiktig trading från några dagar upp till trenden tar slut .

Gäller aktier och även fonder då de har blivit en del pga PPM och sånt.

tänkte mest på köp/sälj tips helst med bild hur man tänkt enl den strategi man använder ,

Alltså ingen tråd där det spammas om en aktie hur fantastisk den är utan vi kör på ren fakta som syns enl teknisk analys.

Rookies på trading som känner sig osäkra inga problem , bara man försöker göra så gott man kan . alla infallsvinklar på trading är bra

OBS skicka gärna PM om intresse finns , Blir vi några så kör jag igång en sluten grupp

Dela på andra sajter

Jag tar mig friheten att svara direkt i tråden :)

Jag har väl ett visst intresse av diskutera handel med aktier lite mer seriöst, dock ej så mycket trading utan mer långsiktigt. Dessutom angående utdelningsaktier, och så är jag väl mer intresserad av amerikanska aktier än svenska.

Inte vad du tänkt dig kanske, men nu har jag i vart fall fått det sagt. Hur som helst, lycka till med gruppen! Ett utmärkt exempel på speciellt intresse som kanske passar bättre i grupp än i det allmänna forumet.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Starta en grupp. Kör igång så får du se hur många som ansluter sig till den. Gör man det så bör man ju dessutom visa intresse och kanske vara någorlunda aktiv och bidra.

Dela på andra sajter

Jag tar mig friheten att svara direkt i tråden :)

Jag har väl ett visst intresse av diskutera handel med aktier lite mer seriöst, dock ej så mycket trading utan mer långsiktigt. Dessutom angående utdelningsaktier, och så är jag väl mer intresserad av amerikanska aktier än svenska.

Inte vad du tänkt dig kanske, men nu har jag i vart fall fått det sagt. Hur som helst, lycka till med gruppen! Ett utmärkt exempel på speciellt intresse som kanske passar bättre i grupp än i det allmänna forumet.

Herr Chang har talat.

det är en form av trading med annan taktik , klart det finns utrymme för det .

Tänkte mest på slippa det onödiga spammet , allt seriöst om aktier är intressant

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

det är en form av trading med annan taktik , klart det finns utrymme för det .

Tänkte mest på slippa det onödiga spammet , allt seriöst om aktier är intressant

Starta då en privat grupp så kan du ta bort inlägg som inte hör hemma där och slänga ut folk som inte sköter sig eller uppfyller diverse kriterier.
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Starta då en privat grupp så kan du ta bort inlägg som inte hör hemma där och slänga ut folk som inte sköter sig eller uppfyller diverse kriterier.

Alla dom här stängda grupperna verkar vara en början till slutet för MPR tror jag. I vilket fall för mig. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Alla dom här stängda grupperna verkar vara en början till slutet för MPR tror jag. I vilket fall för mig. 

"MPR" finns väl kvar utanför grupperna. Ingen som förbjuder folk att posta aktiegrejer i det vanliga forumet. Risken är väl att det blir OT efter tre inlägg och sedan gnälls det om stalkning och efter det övergår tråden till invandringspolitik eller snack om Thaksin.
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Trading gruppen...coolt! 

Hade varit intressant med en sådan grupp, helt klart!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

"MPR" finns väl kvar utanför grupperna. Ingen som förbjuder folk att posta aktiegrejer i det vanliga forumet. Risken är väl att det blir OT efter tre inlägg och sedan gnälls det om stalkning och efter det övergår tråden till invandringspolitik eller snack om Thaksin.

Jag förstår, men risken är väl också att det blir fler och fler grupper och att det allmänna minskar i sin helhet och kan påverka slutresultatet?

Vilka krav ska det finnas i den och den gruppen tex. hur många bilder måste man ha för att tex. kunna gå med i den o den gruppen. ja jag vet inte?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag förstår, men risken är väl också att det blir fler och fler grupper och att det allmänna minskar i sin helhet och kan påverka slutresultatet?

Vilka krav ska det finnas i den och den gruppen tex. hur många bilder måste man ha för att tex. kunna gå med i den o den gruppen. ja jag vet inte?

Jag skriver långt mycket mer i forumet än jag gör i grupperna. Vissa saker passar dock bättre i någon av grupperna.
Dela på andra sajter

inga negativa vibbar här nu :-))

de som tror sig kunna tipsa varandra på bra aktier fonder är välkomna .

rookies även de . tillslut så kommer nog de med bra tips

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag skriver långt mycket mer i forumet än jag gör i grupperna. Vissa saker passar dock bättre i någon av grupperna.

Jag förstår din syn också. Men ibland om jag vill gå in o käbbla lite mitt på dagen så kan det vara lite dött. Om det sedan blir fler grupper så antar jag att det kan bli ännu mera tyst.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag förstår din syn också. Men ibland om jag vill gå in o käbbla lite mitt på dagen så kan det vara lite dött. Om det sedan blir fler grupper så antar jag att det kan bli ännu mera tyst.

Folk flest brukar börja grina när det snackas potatis, köttbullar, Apple vs Android, röd vs gul i en tråd som handlar om gamla kassettbandspelare till bilar. Sedan återgår aldrig tråden till det vad som var tänkt.
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Folk flest brukar börja grina när det snackas potatis, köttbullar, Apple vs Android, röd vs gul i en tråd som handlar om gamla kassettbandspelare till bilar. Sedan återgår aldrig tråden till det vad som var tänkt.

I got it i got it!

Nu tycker jag du börjar spamma sönder den här tråden, det var ju prat om trading. Jag tror att du blir portad heh heh. Nej men det är nog för och nackdelar antar jag. Men jag tycker det är lite kul om folk tycker lite olika och om man kunde ha en saklig argumentation utan att ta det så personligt. Förstår om folk spammar sönder en tråd, men annars tycker jag att man skämta och dra ut svängarna lite också.

Kanske det funkar med låsta grupper men men..

Dela på andra sajter

Oregistrerad

I got it i got it!

Nu tycker jag du börjar spamma sönder den här tråden, det var ju prat om trading. Jag tror att du blir portad heh heh. Nej men det är nog för och nackdelar antar jag. Men jag tycker det är lite kul om folk tycker lite olika och om man kunde ha en saklig argumentation utan att ta det så personligt. Förstår om folk spammar sönder en tråd, men annars tycker jag att man borde kunna skämta och dra ut svängarna lite också.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I got it i got it!

Nu tycker jag du börjar spamma sönder den här tråden, det var ju prat om trading. Jag tror att du blir portad heh heh. Nej men det är nog för och nackdelar antar jag. Men jag tycker det är lite kul om folk tycker lite olika och om man kunde ha en saklig argumentation utan att ta det så personligt. Förstår om folk spammar sönder en tråd, men annars tycker jag att man skämta och dra ut svängarna lite också.

Ansöker man om att bli medlem så bör man göra det av intresse. Jag skulle nog själv gå med i en sådan grupp även om jag är smårutten på aktier och teorier. Just nu skulle jag kanske ha tid att analysera och studera, då jag mest troligen har långsemester.
Dela på andra sajter

Härliga Fingerprint ATH idag, nådde 200 som bäst. :) Sent from my A0001 using Tapatalk

Dela på andra sajter

Huvva, när/om Fingerprint når 200 måste jag bjuda 5 pers på lunch.. Dock billigt med tanke på att man blev övertalad att köpa på 32. :)

Citerar mig själv.

En härlig dag och 200:- proppen har släppt. :dribble:

.................^
................/..\
.............../....\
...............| %I
...............|.F.|
...............|. I .|
...............|.N.|
...............|.G I
...............|.E.|
...............|.R.|
...............|.P.|
...............|.R.|
...............|. I. |
...............|.N.|
...............|.T.|
...............|.....|
...............|.3 .|
...............|.0 .|
...............|.0 .|
...............|kr..!
............../|Q3|\
............./.|.....|.\
............/..|.....|..\
...........|.../ ^|^ \...|

Magiskt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...