Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

:-) säg det till en som köpte betsson 2003 för 3 kr - sista 6 årens aktieutdeln cirka 55kr plus utdelat aktier såsom angler gaming , cherry , netent som delar ut aktieutdelng . efter senaste split så är deras ingångsvärde 1kr styck , sveriges värsta aktieframgång senaste 12åren , bolaget växer fortfarande med över 20 procent varje år .. tiden arbetar för dig ,, ha tålamod lönar sig på sådana aktier

Har du inget tips på nästa aktie som man köpa för 3 kr med  samma utveckling som Betsson?

Dela på andra sajter

svårt det reka någon aktie .  Om du har lång tid  fram till pension , så skulle jag satsa på bra utdelningsaktier som bas i portfölj . köp vid nästa rejäla dipp på dessa aktier..

http://aktieguiden.com/Message/Attachment/1315511

köp när det är som värst

när det gäller framtida raketer så tänk globalt på vem som kan vara vinnare

Dela på andra sajter

LittleBell

Själv håller jag på att bygga en utdelningsportfölj, men la en del på 10 000 aktier i SAS då de har stora möjligheter att klara sina besparingar, och då kan vinsten bli 100-300% de närmsta åren.

Söker man en 1000% eller mer, så kan Follicum https://www.avanza.se/aktier/om-bolaget.html/521369/follicumvara ett alternativ,

http://www.follicum.se/

Men men, allt har ju en risk..

Dela på andra sajter

Hej

Netent lämna en jyst rapport idag plus 6 procent

betsson och unibet haka på i uppgången :-))

Dela på andra sajter

Netent
sanslöst bra utvekling för de som var med från början från 10kr till 360 . på vägen fått ca, 16kr aktieutdelning med.

http://invst.ly/xra

Dela på andra sajter

Betsson.

Tar hem lite vinst på de jag köpte i oktober . rapport på fredag ..De som är kvar får vara i utdelningsportföljen..

http://invst.ly/-f--

erik

Ändrades av Surin P3
test
Dela på andra sajter

Betsson.

Tar hem lite vinst på de jag köpte i oktober . rapport på fredag ..De som är kvar får vara i utdelningsportföljen..

http://invst.ly/-f--

erik

Jag tror att rapporten blir bra och att det är bättre att sitta lungt och invänta rapporten,

själv har jag inte Betsson utan valde Unibet,

samma där, jag rör inte dom, ligger lungt eftersom jag tror de är en marknad som kommer stiga en hel del till även om de stigit bra en längre tid!

Dela på andra sajter

Jag tror att rapporten blir bra och att det är bättre att sitta lungt och invänta rapporten,

själv har jag inte Betsson utan valde Unibet,

samma där, jag rör inte dom, ligger lungt eftersom jag tror de är en marknad som kommer stiga en hel del till även om de stigit bra en längre tid!

:-)) levererade som vanligt . Bra rapoort

Dela på andra sajter

Hej

varför lätta jag lite i betsson :-(
Tyckte aktien var lite för tung i utdelningsportföljen , men glad ändå .

köpte investor och kinnevik för de pengarna som kortsiktig trad , om det går bra så kanske hamnar de i utdelnings .

har lyckats bygga upp till nio aktier i utdelningsportfölj målet är tolv stycken som ev aldrig skall säljas av

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

varför lätta jag lite i betsson :-(
Tyckte aktien var lite för tung i utdelningsportföljen , men glad ändå .

köpte investor och kinnevik för de pengarna som kortsiktig trad , om det går bra så kanske hamnar de i utdelnings .

har lyckats bygga upp till nio aktier i utdelningsportfölj målet är tolv stycken som ev aldrig skall säljas av

Att aldrig sälja? Samlar du på pengar?
Dela på andra sajter

Att aldrig sälja? Samlar du på pengar?

Det går alldeles utmärkt att leva på enbart utdelningar.

Om man nu inte har alltför vidlyftiga levnadsomkostnader och tillräckligt mycket aktier.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om man nu inte har alltför vidlyftiga levnadsomkostnader och tillräckligt mycket aktier.

För att man ska ha tillräckligt med utdelning så krävs det en hel del aktier. Får man 5% i utdelning så är det bra. För min del hade jag då sålt av hela innehavet och haft roligt för pengarna innan jag kastar in handduken. Utdelning är bara en tröst medans man väntar på att sälja skiten och ha kul för hela summan.
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och om det rasar med 50 % i höst tex?

Om du tittar bakåt i tiden till IT kraschen, så har det varit högre o högre toppar och djupare o djupare dalar. Nästa dal kommer att bli riktigt djup tror jag.

Jag tippar september-oktober men inget jag vet. Jag stack även ut huvudet för ett bra tag sen angående guld och skrev att jag tror att guld kommer att gå under 1000 dollar troy ounce.

On 10 maj 2014 23:37:54, skrev John Khonken:

Guldpriset är lågt just nu  1290 någonting just nu.

Och kommer att fortsätta ner.Jag sticker ut hakan och säger att guldet kommer att gä under 1000 dollar ganska säkert.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

För att man ska ha tillräckligt med utdelning så krävs det en hel del aktier. Får man 5% i utdelning så är det bra. För min del hade jag då sålt av hela innehavet och haft roligt för pengarna innan jag kastar in handduken. Utdelning är bara en tröst medans man väntar på att sälja skiten och ha kul för hela summan.

Nja, kan inte hålla med dig där..

Man vill väl få pengarna att arbeta och se till att värdet alltid ökar, annars så äter inflationen upp pengarna...

Men självklart ska man äta lite av kakan också, men bara några smulor.. :)

Rock  on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

John Khonken

Guldet är som vanligt riggat. Det  rätta värdet kommer. När var hur vet ingen. KIna leker med USA. Börjar pressa Usa. Frågan är var Usa ska sno guldet den här gången

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nja, kan inte hålla med dig där..

Man vill väl få pengarna att arbeta och se till att värdet alltid ökar, annars så äter inflationen upp pengarna...

Men självklart ska man äta lite av kakan också, men bara några smulor.. :)

Rock  on!

Ja, visst ska pengarna jobba. Men en dag är det dags att ha kul. Det samma gäller med hus. Vid pension så säljer man och frigör några miljoner.
Dela på andra sajter

Ja, visst ska pengarna jobba. Men en dag är det dags att ha kul. Det samma gäller med hus. Vid pension så säljer man och frigör några miljoner.

precis, då möts vi i Pattaya, vid våran nya mötesplats och dricker Pina Colada..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

precis, då möts vi i Pattaya, vid våran nya mötesplats och dricker Pina Colada..

Rock on!

Ja, nu är det ju ett bra tag dit. Men tror du att vi har rett ut var den nya mötesplatsen är vid den tiden?

Nåja, den som lever får se. Hittills ser det inte ut som att aktierna kan få mig att sluta jobba.

Dela på andra sajter

Ja, nu är det ju ett bra tag dit. Men tror du att vi har rett ut var den nya mötesplatsen är vid den tiden?

Nåja, den som lever får se. Hittills ser det inte ut som att aktierna kan få mig att sluta jobba.

Näh, får nog vänta på den drinken några år.

Får hålla oss till Singha ett tag till ..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Hej 

Utdelningsportföljen .

I den finns några riktigt gamla aktier , de betalar bra utdelning ungefär 40 procent senaste året på satsat kapital , Tyvärr har jag inte återinvesterat utdelningarna på vägen utan först börjat med det senaste åren . compounding är nice . börjar spara tidigt är bra

http://dowtheoryletters.com/Content_Free/2494.aspx

För det skall vara lönsamt sälja de på en eventuellt topp så skall börsen sjunka mer än reavinsten så det är svårt tajma ett sådant sälj då 25-30 % fall sker en gång per 10 år  i genomsnitt . vi hade två sådana 2000-2010 .

Målet är bygga upp en pengamaskin med aktiv trading som jag gjort sista åren , blir så enkelt trada i ISK eller KF . Aktierna där kan jag sälja köpa annat tänk på de , slipper deklarera , det sätts inte in pengar där utan förhoppningsvis skall öka med trada . tanken är när det är klart så blir det ett bra tillskott varje månad .

Dela på andra sajter

Schh säg inget till foliehattarna. Man ska vara likvid nu. Sedan ett par år tillbaka hahahaha

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Guldet är som vanligt riggat. Det  rätta värdet kommer. När var hur vet ingen. KIna leker med USA. Börjar pressa Usa. Frågan är var Usa ska sno guldet den här gången

Guldpriset fortsätter att sjunka. Under måndagens börshandel på de asiatiska börserna dippade guldet under 1 100 dollar per uns troy för första gången sedan mars 2010.

Det var en spekulationsaffär på Shanghai Gold Exchange under måndagsmorgonen som satt extra fart på guldets inbromsning. Cirka 5 ton guld såldes inom loppet av två minuter, vilket tog de flesta investerarna på sängen. Den normala dagliga volymen förra veckan på guldbörsen var cirka 25 ton dagligen.

http://www.privataaffarer.se/borsguiden/guldet-pa-retratt-777241

ทีรัก

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...