khun-petch Inlagd Maj 14, 2014 Dela Inlagd Maj 14, 2014 Jag har ju tipsat om en AT aktie som jag forfarande tror på även om det somvanligt tar längre tid än vad alla och speciellt aktieägare tror.Här kommer en länk till deras senaste nyhetsbrev.http://clinicallaser.se/newsletters/Nyhetsbrev_CLS_april_2014.pdf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 Lycka till med din placering. Jag inväntar Q1 i morgon för mina C-rad. Som jag hela tiden trott på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juni 9, 2014 Dela Inlagd Juni 9, 2014 Vad händer med Apple aktien idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juni 9, 2014 Dela Inlagd Juni 9, 2014 Hittade nu att det är en split, varje aktie ger 7 efter splitten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 9, 2014 Dela Inlagd Juni 9, 2014 Hittade nu att det är en split, varje aktie ger 7 efter splitten. Stämmer bra det. Nu blir det intressant att se om aktien kan närma sig all time high. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Juni 9, 2014 Dela Inlagd Juni 9, 2014 Sju- åtta % kvar bara och det kan nog ligga bakom hörnet med hjälp av splitten. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 10, 2014 Dela Inlagd Juni 10, 2014 Sju- åtta % kvar bara och det kan nog ligga bakom hörnet med hjälp av splitten. Ja, före split var all time high $705, vilket torde motsvara cirka $101 efter split. I går stängde aktien på $93.70... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Hej igen Joe nu har jag flyttat till rätt forum och kommer att lägga in lite pengar i nåfgra av dina förslag. Jag ser det dock som väntläge i en i mitt tycke högt värderad börs.Dock är historiken enastående. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 (ändrad) Hej igen Joe nu har jag flyttat till rätt forum och kommer att lägga in lite pengar i nåfgra av dina förslag. Jag ser det dock som väntläge i en i mitt tycke högt värderad börs.Dock är historiken enastående. Det är väl inte så högt om tryckpressarna går glödheta runt om i världen och räntan är nära noll. Jag köper oftast det som historiskt har gått ner lång tid.Förutom bitcoin då. Ändrades Juni 30, 2014 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Nej men mens man väntar på storsmällen om den nu kommer såär Joes förslag riktigt intressanta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Grejen är väl att ingen vet och det har en viss charm.Lycka till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Den som eventuellt köpte SET- index (Thailand) på min inrådan i vintras får gärna bjussa på en bärs vid tillfälle Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 30, 2014 Dela Inlagd Juni 30, 2014 Den som eventuellt köpte SET- index (Thailand) på min inrådan i vintras får gärna bjussa på en bärs vid tillfälle o dom som inte gjorde det kan bjuda mig på en öl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juli 6, 2014 Dela Inlagd Juli 6, 2014 Hej Joe har du tänkt något på om den relativt kraftiga räntesänkningen ellerhur sänkningen kan påverka dina klart intressanta fonder?Vad kan en halv procentenhet ha för inverkan?Är bara intresserad av om du har nån ide. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 6, 2014 Dela Inlagd Juli 6, 2014 Nu ställde du frågan till Joe, annars så hade jag svarat på frågan.Men nu låter jag Joe svara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juli 6, 2014 Dela Inlagd Juli 6, 2014 Nu ställde du frågan till Joe, annars så hade jag svarat på frågan.Men nu låter jag Joe svara. Nu ska vi inte vara sådana,jag är intresserad av alla ideer. Min fråga tilljoe beror på att han presenterade fonderna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juli 6, 2014 Dela Inlagd Juli 6, 2014 Nu ska vi inte vara sådana,jag är intresserad av alla ideer. Min fråga till joe beror på att han presenterade fonderna. http://blogg.avanza.se/avanza/hur-ska-du-investera-nu-nar-rantan-ar-rekordlag/ En del intressant läsning.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juli 6, 2014 Dela Inlagd Juli 6, 2014 Du har helt rätt i att gogla är en bra grej.Det gäller för mig att fatta det bara.Till mitt försvar kanske,så hade jag knappt startat en dator för 11 år sedan.Och inte föränn 4 år sedan blev jag klar över att jag kan få reda på allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 6, 2014 Dela Inlagd Juli 6, 2014 Nu ska vi inte vara sådana,jag är intresserad av alla ideer. Min fråga till joe beror på att han presenterade fonderna. Hur svårt kan det vara? Folk brukar hoppa på något som historiskt sett har gått upp.http://youtu.be/zn10aErrE7M Om du förstår vad jag menar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 Thailandsfonderna ångar på som om ingenting hänt, medan Europa och USA hackar och tvekar, och är nu inte bara uppe på 1- årshögsta utan hela 15 månader sedan förra toppnoteringen. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 Thailandsfonderna ångar på som om ingenting hänt, medan Europa och USA hackar och tvekar, och är nu inte bara uppe på 1- årshögsta utan hela 15 månader sedan förra toppnoteringen. Hur gör du med guldet om det går närmare 1400 $ ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Juli 11, 2014 Dela Inlagd Juli 11, 2014 Just 1400 ser jag inte som en avgörande nivå förutom att det är en jämn och fin siffra. Men på 1388, som var den förra toppen, kommer jag att vara vaksam över hur den testas. Och ränteutvecklingen i USA. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Just 1400 ser jag inte som en avgörande nivå förutom att det är en jämn och fin siffra. Men på 1388, som var den förra toppen, kommer jag att vara vaksam över hur den testas. Och ränteutvecklingen i USA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Just 1400 ser jag inte som en avgörande nivå förutom att det är en jämn och fin siffra. Men på 1388, som var den förra toppen, kommer jag att vara vaksam över hur den testas. Och ränteutvecklingen i USA. Så låg som räntan är i USA kan den bara höjas. Och höjda räntor är inget bra för guldpriset. De tunga bedömare verkar dock eniga om att någon större stigningar i guldpriset under 2014 och 2015 inte är att vänta. Målpriserna ligger runt 1300. Men det finns ju många andra parametrar: Importrestriktionerna i Indien, t.ex.. Suget efter guld i Kina. Eller vad som väntar när FED avslutar sina stödköp i oktober. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 14, 2014 Dela Inlagd Juli 14, 2014 Så låg som räntan är i USA kan den bara höjas. Och höjda räntor är inget bra för guldpriset. De tunga bedömare verkar dock eniga om att någon större stigningar i guldpriset under 2014 och 2015 inte är att vänta. Målpriserna ligger runt 1300. Men det finns ju många andra parametrar: Importrestriktionerna i Indien, t.ex.. Suget efter guld i Kina. Eller vad som väntar när FED avslutar sina stödköp i oktober. mvh FED,EU,Japan,etc kommer aldrig att sluta trycka mer och mer pengar.Dom kan kalla det stödköp,QE 8 eller vad dom vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu