Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Har köpt aktier i Victoria Park , dom har köpt fastigheter för 200 miljoner , håller på att ta in 300 miljoner för att förvärva fastigheter för 900 miljoner . Erik Selin och Peab bröderna är med på ett hörn . Är ganska hög risk , men tror att det ska bli något bra av detta .

Dela på andra sajter

Har köpt aktier i Victoria Park , dom har köpt fastigheter för 200 miljoner , håller på att ta in 300 miljoner för att förvärva fastigheter för 900 miljoner . Erik Selin och Peab bröderna är med på ett hörn . Är ganska hög risk , men tror att det ska bli något bra av detta .

Så länge fastighetspriserna bara stiger och stiger och räntorna är låga så lär det gå bra.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Någon aktie som gått dåligt på 20-30 år ?

Det är väl bättre om du letar aktier som du tror kommer att gå BRA de närmast åren eller även på längre sikt. 

Dela på andra sajter

Jag lanar Baas dator. Skont att det finns folk som ar orolig for min ekonomi. Sa tack for det. Mina tankar kvarstar och andras absolut inte. HA EN TREVLIG DAG

JOHN KHONKEN fran udonthani..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
John Khonken

Nu vet vi också anledningen till guldraset. Finns risk för ytterliggare än körning. Men min tro är oförändrad. Så passa på och köp vid nästa körning.. Lycka till

Dela på andra sajter

Fick tips om en ny leverantör av streamad film som nu storsatsar i Asien.

Mavshak heter dom och ser ut att vara på uppgång mot att bli nått stort om nu inte Ericsson eller Google köper upp dom först...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Getinge , Unibet och Handelsbanken kanske kan vara något för dig !

Gött med Getinge 12 procent avklarade bara 88 kvar till försäljningen av hälften

tack för tips

Dela på andra sajter

Oregistrerad
Kamrater. Att äga guld är för att skydda sig mot centralbankernas inkompetens.

Glöm inte även silver som jag tror ännu mer på framöver .Även jordbruksmark kommer det att bli brist på framöver.

Ta ut papperslapparna från banken är mitt råd också.

Dela på andra sajter

Fick tips om en ny leverantör av streamad film som nu storsatsar i Asien.

Mavshak heter dom och ser ut att vara på uppgång mot att bli nått stort om nu inte Ericsson eller Google köper upp dom först...

gick upp 12,5 % igår...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Har under året köpt på mig en del aktier i Starbreeze Studios , det är en stor risk . Men jag känner många som jobbar där och vet hur duktiga dom är . Idag kom det första nya spelet Brothers - A tale of two sons ( spelet är skapat av Josef Fares ), har prova spelat det nu på morgonen och det är kanon . Och snart kommer det andra nya spelet Payday 2 som är bland dom mest förhandsbokade spelen just nu . Mitt innehav har hittills ökat med 80 % i värde , hoppas att det blir mera :) . Så idag känns det riktigt bra . 

http://www.youtube.com/watch?v=aEepXzhsbVo

Dela på andra sajter

Grattis. Snygg vinst

Vet inte om det var du som rekommenderade Clinical Laser men jag vill ändå tacka för tipset.

Köpte för 10 kr sålde för 19.50

Tackar för tipset om det var du annars tackar jag den som sig bör.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Dela på andra sajter

Tyvär inte jag. Men tack ändå. jag diskuterade den och avstod. för jag satsar på mina c-rad istället

Dela på andra sajter

Tyvär inte jag. Men tack ändå. jag diskuterade den och avstod. för jag satsar på mina c-rad istället

Tror du fortfarande på C-Rad?

Har ju inte hänt så mycket eller?

Med vänlig hälsning Leadbelly

Dela på andra sajter

Du har så rätt. Det har inte hänt mycket. Eftersom jag vet vad som komma skall och placerar pengar över längre tidshorisont. Så gör det ingenting. Tyvär är det förskjutet igen. Den stora uppgången kommer inte förrän vid årskiftet. Eller vid Q4  och när man går över till smallcap. Dom stora beställningarna görs under Q3 . Jag kan lova att hösten kommer att vara en spännande tid gällande C-rad

Dela på andra sajter

Det kostar att utveckla ett företag som har  sådant produktutbud som C-rad. Inget konstigt i det. Då finns det  två vägar antingen sälja dom unika patenten eller utveckla dom själva. C-rad har valt att utveckla några av sina unika produkter först för att få in kapital för att slutligen  utveckla slutprodukterna. Bioartist och Orbiter. Dessa produkter kostar väldigt mycket pengar. Om man vill vara med på resan eller inte är ett eget val.  Med dom avtal och partners så  är jag övertygad att C-rad går mot en mycket ljus framtid.. Om det blir fler emissioner eller inte har jag ingen anning om .Om man ser till liknande företag har c-rads utvecklingskostnader varit blygsamma. För min egen del så är jag helt övertygad om succe. Nu eller till jul eller nästa.år. Vem bryr sig. Jag har aldrig sett ett chase som har sådana förutsättningar för succe

Dela på andra sajter

Vad tror ni om utvecklingen i Asien?

Sitter på ett innehav med fidelity indonesia,och man kan lugnt säga att det har gått bakåt senaste månaderna,ser att samma har hänt thaifonderna,

Övriga Asien har inte alls drabbats av samma nedgång,är det dags att rädda det som räddas kan eller tror ni det vänder.Vet att det är rädsla för dåliga nyheter från Kina men det kan ju inte vara allt som gör att kurserna störtdyker,svårt att få reda på info om indonesien ,i fredags nära -4 % idag över- 6%,mamma mia vart ska detta sluta?

Dela på andra sajter

Vad tror ni om utvecklingen i Asien?

Sitter på ett innehav med fidelity indonesia,och man kan lugnt säga att det har gått bakåt senaste månaderna,ser att samma har hänt thaifonderna,

Övriga Asien har inte alls drabbats av samma nedgång,är det dags att rädda det som räddas kan eller tror ni det vänder.Vet att det är rädsla för dåliga nyheter från Kina men det kan ju inte vara allt som gör att kurserna störtdyker,svårt att få reda på info om indonesien ,i fredags nära -4 % idag över- 6%,mamma mia vart ska detta sluta?

Du skriver det är svårt att få info om den indonesiska börsen.

Det finns en del på nätet om man söker på JCI Indonesia

denna sidan hittar du lite under "Latest News" en bit ner.

Dela på andra sajter

snackade lite om MAVSHACK tidigare, gick ganska bra idag oxxå. +18.5% idag..

totalt sedan jag köpte mina på 16 öre e det nu UPP 100 % på mindre än 1 månad.

http://blogg.passagen.se/klarsynthet/

Delårsrapport på G på fredag. hmmmm man kanske skulle lägga in lönen på den???

Dela på andra sajter

snackade lite om MAVSHACK tidigare, gick ganska bra idag oxxå. +18.5% idag..

totalt sedan jag köpte mina på 16 öre e det nu UPP 100 % på mindre än 1 månad.

http://blogg.passagen.se/klarsynthet/

Delårsrapport på G på fredag. hmmmm man kanske skulle lägga in lönen på den???

Grattis ! Kanske ska vara försiktig , känsligt med små bolag och rapporter . Kan vara möjligt att förväntningarna är redan inräknat i dagens kurs .

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

C-Rad var ett mycket bra tips, jag köpte för runt tian och sålde runt 25.

Stort TACK för det tipset!!

Dela på andra sajter

Grattis ! Kanske ska vara försiktig , känsligt med små bolag och rapporter . Kan vara möjligt att förväntningarna är redan inräknat i dagens kurs .

ää jag har bara köpt för en Thailandsresa ca 10 000 kr. Men OM dom sticker uppåt efter delårsrapporten på fredag så kan man kanske åka PE nästa resa  oxxå.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...