Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Jag tror att du har gjort en bra affär förutom att dom har varit ända ner på 11,50 och vänt.Men kunde man förutsäga framtiden

så skulle jag sålt vid 30 och kunnat dubbla mitt antal nu.

Köpte fler i fredags för 12 kr, så jag tror att det går uppåt nu

men man vet ju aldrig helt säkert

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Köper man aktier på banken i Thailand precis som man gör i Sverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Blir det nåt lyft för CLS tror ni,verkar bara backa mer och mer för varje dag

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det nåt lyft för CLS tror ni,verkar bara backa mer och mer för varje dag

Personligen tror jag på ett riktigt bra ryck vid god nyhet, dvs nyhet om pilotstudie. Det skall komma under Q2, jag hoppas att man satt tidsfristen med god marginal och att beskedet kommer snart. Minns också att de har avtal med bl a Karolinska i bakfickan. DOCK ett stort varnande finger för uteblivet avtal, NE etc. Jag sålde av lite på 25, och var riktigt sur på att jag inte sålt på 29. nu är jag sur på att jag inte sålde allt på 25, men behåller i var fall över Q2. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tyvärr har cls  hamnat i samma problem som jag hade med C-rad. C-rad är förbi detta. För att tro på Cls måste man nu ha tålamod. Allt tar tid. Själv bara njutar jag när mitt innehav bara ökar

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja khonken jag gratulerar dig till ett kanonläge och dom vännner som köpt.Det kan dock ta några månader till.

Men jag hoppas du får utdelning på din trohet nu,för det ser djävligt bra ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej min vän nu pratar vi inte om samma aktie.Khonkens aktie heter c-rad och har också gått upp o ned men nu ser allt riktigt

förspänt ut.Min darling CLS är som du säger i en riktig svacka nu men jag ger mig inte då jag har kollat upp bolaget och

bedömt huvudmän och styrelse som trovärdiga och har ett hyfsat lågt gav.Dessutom har jag väntat på den här typen

av bekämpning av cancer.Däremot kan jag säga att om jag haft en aning om denna svacka så hade jag sålt

och köpt billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du fortfarande på dom( CLS) vet inte hur insatt du är men tror du dom nått botten nu?

Funderar på att göra mig kvitt dom ,men finns det hopp så..

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Khun -Petch

 

Det blev en hel hög nu också. Nuväntar man bara på jackpott

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju jag inte den som kan säga den absoluta sanningen men jag har köpt 2000 till under denna svacka.

Som jag skrivit så har jag bedömt proffessorer och VD som trovärdiga,hyfsat lågt gav.

Dessutom har jag väntat på en cancerlösning liknande denna och jag köper aktier

tills bolaget kommer med något nedslående.När dom säger att dom förstår ingenting

men att resultaten inte är så bra som dom borde.Då kanske jag ger upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för din info

När vi ändå är inne på aktier..

Har lite i tele 2 som jag tänkte sälja men såg nånting om att utdelningen skulle bli 28kr aktie efter rysslandsaffären ,kan det stämma måntro?

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth 073 jag kan väl få komma med ett råd att inte sälja för att även om detta inte skulle vara cancerns gåta

så kommer med all sannolikhet aktien att stiga härifrånJag tror att du har bra chans att tjäna en slant

beroende på hur mycket du satsat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man aktier på banken i Thailand precis som man gör i Sverige.

Jag vet faktiskt inte stefan men jag vill lära mig då jag har en känsla av att Thailand har en del nyttiga

bolag och är i en trevlig trend.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för din info

När vi ändå är inne på aktier..

Har lite i tele 2 som jag tänkte sälja men såg nånting om att utdelningen skulle bli 28kr aktie efter rysslandsaffären ,kan det stämma måntro?

I början på maj har du en utdelning på 7,10kr sen kommer en extra utdelning på 28kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det snabba svaret,kanske läge att behålla dom då.

Vet du datumet för den extra utdelningen?

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
I början på maj har du en utdelning på 7,10kr sen kommer en extra utdelning på 28kr.

 

Vet du om dessa utdelningar kommer på både A och B aktien?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag kanske ska säga det också att nu testar jag med ca 200000.Resten av mitt sparkapital<br />och ifall jag lyckas med mina tester kommer att placeras i "säkrare" aktier med utdelning<br />troligen även om det inte är ett absolut krav

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag passar också på att fråga vad dom mystiska krumelurerna i min förra text betyder.<br />Stava rätt kan jag trodde jag men det kanske är något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det snabba svaret,kanske läge att behålla dom då.

Vet du datumet för den extra utdelningen?

Om försäljningen blir av . Det är ju flera intressenter som har givit sig in leken och bjudit högre , men ledningen har tackat nej . Nu finns det stor risk för rättsprocesser och att aktieägare i tele 2 kommer att börja bråka med varandra . Om det blir en utdelning , så tycker jag att du ska sälja efter detta . Det var i Ryssland som dom tjäna pengar och ha stor tillväxt . I Norden är marknaden mättad , men ett scenario är att dom bli uppköpta av bolag som vodafone . Dom har varit intresserad under åren .

Ändrades av Siamways
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Om försäljningen blir av . Det är ju flera intressenter som har givit sig in leken och bjudit högre , men ledningen har tackat nej . Nu finns det stor risk för rättsprocesser och att aktieägare i tele 2 kommer att börja bråka med varandra . Om det blir en utdelning , så tycker jag att du ska sälja efter detta . Det var i Ryssland som dom tjäna pengar och ha stor tillväxt . I Norden är marknaden mättad , men ett scenario är att dom bli uppköpta av bolag som vodafone . Dom har varit intresserad under åren .

 

Man hävdar att affären är färdig när en "ny" spekulant ska börja buda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man hävdar att affären är färdig när en "ny" spekulant ska börja buda.
Jo, dom säger det . Men undra vad aktieägarna tycker när det visar sig att flera har lagt bud 1-3 miljarder högre , jag skulle inte vara nöjd . Det är flera experter som tyckte att budet som vann var för lågt . Känns lite som att stenbeck har någon plan med detta , men som kommer att gynna dom själva mest .
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg att dom som har köpt nu säljer vidare så får tele2 del av den vinsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg att dom som har köpt nu säljer vidare så får tele2 del av den vinsten.

Såg det också nu . Då blir det ju en annan värdering av köpet . Då blir det nog inga konflikter.

Ändrades av Siamways
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...