Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Sitter relativt still i båten med ett par oljebolag, Pricer, Fenix och Proact samt lite lulllull.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter relativt still i båten med ett par oljebolag, Pricer, Fenix och Proact samt lite lulllull.

fenix har i långa portfölj.både vinsttillväxt(19) o utdelningstillväxt (16) senaste tio åren är fina nyckeltal P/E12 (12) :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nitramj77

Eftersom jag såg att du svarade på en annan sait. Så tänkte jag göra ett klargörande för dig. Att kursen rasar just nu är självklart. På torsdag ska ett extra möta klubba igenom optioner till dom anställda. Förra gången blev totalt fiasko. Nu använder dom verdertagna regler för detta. Så någonstans runt 10 kr + 120 % för optionerna. Det är därför dom lägger extramötet dagen innan Q3. Att Q3 kan bli mindre bra men med flera orders. Det är därför det var väldigt bråttom och att det görs just nu. Allt stämmer. emmisionen och optionsprogrammet. Så njut nu av C-rad för redan Q4 blir bra och 2012 kanon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Nitramj77

Eftersom jag såg att du svarade på en annan sait. Så tänkte jag göra ett klargörande för dig. Att kursen rasar just nu är självklart. På torsdag ska ett extra möta klubba igenom optioner till dom anställda. Förra gången blev totalt fiasko. Nu använder dom verdertagna regler för detta. Så någonstans runt 10 kr + 120 % för optionerna. Det är därför dom lägger extramötet dagen innan Q3. Att Q3 kan bli mindre bra men med flera orders. Det är därför det var väldigt bråttom och att det görs just nu. Allt stämmer. emmisionen och optionsprogrammet. Så njut nu av C-rad för redan Q4 blir bra och 2012 kanon

Please, don't quit your daytime job.

Blankaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

sp500 genom dMA200 idag. ytterligare en köpsignal, sedan får vi se om det håller

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

MAN BRUKAR GÖRA EN SUMMERING AV SINA INVESTERINGAR FÖR ÅR 2011

Tyvärr har aktierna gått som index under 2011. Alltså dåligt. Det är absolut inte bra. När det gäller guld som har köpt lite för att gardera mig så har den också backat lite..

För 2012 är jag både förhoppningsfull och lite orolig. Aktierna jag har verkar alla vara grymt på gång utom en. När det gäller guld så ska jag försöka handla mer i början av 2012 om det går. Uppvärderingen kommer när strulet börjar i februari. Med valet i grekland. Sedan allt strul med euron. Strular euron för mycket kan det ekonomisk härdsmälta i hela världen. Men vi får väl hoppas att Merkel löser problemet. Min teori är att dom bara köper sig tid. Men hoppas jag har fel.

Så det är svårt att vara för optimistisk när vi har stora problem i världsekonomin. Vad ni ska göra är att vara beredda på att allt kan hända under 2012. Sedan har vi usa som vill starta krig överallt för att det är val under 2012.

VI SLUTAR DÄR OCH ÖNSKAR ALLA ETT GOTT C-RAD ÅR.

PS Går inte c-rad upp minst 100 % ska jag hälla ut all sprit jag har hemma på nyårsafton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Merlin

jag har beställt lite rent guld. bara att hoppas det kommer. Betalat har jag också. Att det är dyrt javisst. men till årskiftet är man 25 % rikare. kolla var ni läste det först vid nyår

Med tanke på dina tidigare profetior i färskt minne hade det väl ändå varit klädsamt att inte uttrycka dig i fetstil och understrykning. Brukar ogärna kommentera andras analyser eller filosofier vad gäller finansiella placeringar men är beredd att göra ett undantag nu.

Gallimatias!

Gott Nytt År.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

brukar normalt inte göra årsummering utan focus ligger på fframtiden i långa portföljen.

det jag nämnt här på MPR

skanska 20dec +6 procent

hexpol 16dec +15 procent

byte ppm, addering lång portfölj sep-okt +10 procent

MCdonalds juli 87usd idag 100usd + över 20 procent +två aktieutdelningar

fast dessa bra siffror kan vara helt annorlunda nästa år

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har ju endast Apple vad gäller aktier. Stängde på $322.56 för ett år sedan och stängde igår på $405 vilket torde innebära +25% upp 2011.

Mer dramatiskt är kanske att jag 1997 köpte Apple för $4 så då blir det +10000% på 14 år... vilket innebär genomsnittlig ökning 39% per år.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har ju endast Apple vad gäller aktier. Stängde på $322.56 för ett år sedan och stängde igår på $405 vilket torde innebära +25% upp 2011.

Mer dramatiskt är kanske att jag 1997 köpte Apple för $4 så då blir det +10000% på 14 år... vilket innebär genomsnittlig ökning 39% per år.

Herr Chang har talat.

det är kanonbra allt över 10procent årligen är bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har ju endast Apple vad gäller aktier. Stängde på $322.56 för ett år sedan och stängde igår på $405 vilket torde innebära +25% upp 2011.

Mer dramatiskt är kanske att jag 1997 köpte Apple för $4 så då blir det +10000% på 14 år... vilket innebär genomsnittlig ökning 39% per år.

Herr Chang har talat.

Grymt bra, Grattis!

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Lenno. Gnälla verkar du vara bra på. Grattis till det. Det är en bra sak för vissa människor. Nu hoppas jag att du visar något bättre. Att bara klanka ner på andra säger väldigt mycket om dig.

Ge mig några bättre tankar om 2012. Så jämför vi.

Gott nytt år på dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom folk ogillar när man skryter så kan jag väl göra det motsatta, nämligen berätta att 2011 var mitt sämsta aktieår på mycket länge. Men possitiv som jag oftast är så ser jag fram emot att 2012 borde bli ett betydligt bättre år. :crazy:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe jag försökte berätta samma sak. Men som vanligt finns det en samling messersmithar. men vi försöker 2012 igen. C-rad och guld är jag övertygad om blir årets rakter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan iallafall konstatera att det är inte synd om någon av er som har redovisat sitt innehav.Grattis och Gott nytt år.<br />Jag tror också att khonken har rätt och jag och då får ni reda på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Efter intressanta diskutioner under kvällen med div väldigt kunniga medmänniskor . Så ska jag sälja det lilla guldet jag har och satsa på en raket istället.. TACK FÖR TIPSET

Link to comment
Dela på andra sajter

MAN BRUKAR GÖRA EN SUMMERING AV SINA INVESTERINGAR FÖR ÅR 2011

Tyvärr har aktierna gått som index under 2011. Alltså dåligt. Det är absolut inte bra. När det gäller guld som har köpt lite för att gardera mig så har den också backat lite..

För 2012 är jag både förhoppningsfull och lite orolig. Aktierna jag har verkar alla vara grymt på gång utom en. När det gäller guld så ska jag försöka handla mer i början av 2012 om det går. Uppvärderingen kommer när strulet börjar i februari. Med valet i grekland. Sedan allt strul med euron. Strular euron för mycket kan det ekonomisk härdsmälta i hela världen. Men vi får väl hoppas att Merkel löser problemet. Min teori är att dom bara köper sig tid. Men hoppas jag har fel.

Så det är svårt att vara för optimistisk när vi har stora problem i världsekonomin. Vad ni ska göra är att vara beredda på att allt kan hända under 2012. Sedan har vi usa som vill starta krig överallt för att det är val under 2012.

VI SLUTAR DÄR OCH ÖNSKAR ALLA ETT GOTT C-RAD ÅR.

PS Går inte c-rad upp minst 100 % ska jag hälla ut all sprit jag har hemma på nyårsafton.

Läs ditt inlägg ovan igen och jämför det gärna med vad du postade i slutet av augusti och fråga dig vem som är messersmittern här. Det andra orkar jag inte kommentera.

God fortsättning.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

PPM backade 23% för mig i år.

Vinsten nu nere på moderata +83%

Sålde lite plusfonder i våras eftersom jag ville spendera lite. Blev att göra lite minusavsäljing i december för att ta bort vinstskatten.

Köper tillbaks dom imorgon.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...