Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Om de slutar med utdelning, så är de ju inte "utdelningsaktier" längre... :)

Vissa företag brukar vara tillräckligt stabila för att kunna ge utdelning även i lågkonjunktur. Ofta är de sunda placeringar, men oftast är de för tråkiga för att intressera mig :)

Du som lyckas spå "allt" :) .

När spår du att du är på plats i Thailand. Har gift dig,startat företag mm?

Vore kul o se om det stämmer.

Kan du vara snäll och se i kaffesumpen eller kortleken och berätta här vad den säger. :)

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var snällt,

men det brukar inte fungera mot sådana typer...

Gällande det förra:

Njae. Det beror VEM det gäller.

T ex då jag - någon enstaka gång :) - missade en långpassning i fotboll, så sa jag "Mitt fel" t o m innan någon sa något.

Då skitstövlarna PÅSTÅR att jag har fel, då det är DE, som har fel, så brukar jag visa det utförligt :) t ex med ett "Mini-CV" mot deras skitsnack/lögner...

Och så brukar jag ha rätt, de få gånger, som jag inte har det, brukar det inte bli några långa diskusioner, och då blir det svårare att komma ihåg dem för läsare :)

Då någon klagade på ena syrran att hon alltid måste ha rätt, så svarade hon:

-Menar du att jag ska behöva göra mig, så att du får rätt någon gång? :)

Mina råd gäller även dig, inte bara "skitstövlarna".

Om du själv börjar förändra dig, så kommer det bli mindre skitsnack/lögner...

Sen kan man inte leva på prestationer gjorda för länge sen, det är nuet som gäller och ingen av oss blir yngre..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var snällt,

men det brukar inte fungera mot sådana typer...

Gällande det förra:

Njae. Det beror VEM det gäller.

T ex då jag - någon enstaka gång :) - missade en långpassning i fotboll, så sa jag "Mitt fel" t o m innan någon sa något.

Då skitstövlarna PÅSTÅR att jag har fel, då det är DE, som har fel, så brukar jag visa det utförligt :) t ex med ett "Mini-CV" mot deras skitsnack/lögner...

Och så brukar jag ha rätt, de få gånger, som jag inte har det, brukar det inte bli några långa diskusioner, och då blir det svårare att komma ihåg dem för läsare :)

Då någon klagade på ena syrran att hon alltid måste ha rätt, så svarade hon:

-Menar du att jag ska behöva göra mig, så att du får rätt någon gång? :)

Mitt fel.. äähhh det funkade ju inte klantarsle!!!

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

-cut-

Sluta försvara dig, och dina motståndare slutar angripa, så kommer detta att bli mycket bättre.

-cut-

Menar du att de skulle sluta angripa om jag slutar försvara mig?

Det skulle de såklart INTE, för om de inte hade börjat hitta på lögner om mig så hade jag ju inte behövt börja försvara mig... :)

Och mobbare STÄRKS om de får göra det oemotsagt. Jag har fått bort mobbning på flera ställen där jag haft makten, men här verkar de bara få en tillsägelse för grova regelbrott. Sedan gör nästa av dem samma sak, och blir bara tillsagd o s v...

-cut-

Sen kan man inte leva på prestationer gjorda för länge sen, det är nuet som gäller och ingen av oss blir yngre..

Du har rätt gällande att vara aktiv sportsutövare själv,

MEN som ledare inom företag och föreningsliv lär man sig ju mer och mer, så hänger man bara med i utvecklingen så minskar ju INTE chansen att kunna göra något liknande igen...

(F ö var det t ex INTE särskilt länge sedan jag startade ett "platt" organicerat mjukvaruproduktionsföretag i Ryssland åt ett svenskt företag. (Jag slutade jobba heltid med det 2005, och gör lite "uppföljning" åt dem årligen.) Det betraktades också som "omöjligt" av många innan jag gjorde det :)

Då man har gjort något förrut, så blir det såklart mer troligt att man kan göra det flera gånger. Därför brukar jag svara med "Mini-CV" om relevanta delar då det kommer något ifrågasättande - och då hävdar de att jag är mytoman, för att de inte ens klarar av att tänka att det kan gå... :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

ang guldet

va beredda på RUN fasen kan komma då de övriga delarna är uppfylllda i en

BUMP AND RUN REVERSAL

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge det blir utdelning ja, det är värre när siffrorna blir rödmarkerade..då är utdelningarna få :wink:

ca två tredjedelar av aktierna på Omx large cap har lämnat utdelning varje år sista 10 åren,

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjuren är inte riktigt så vild som den ser ut längre här på Wall Street,

post-3517-0-96539200-1317647586_thumb.jp

I lördags möttes vi av stora demonstrationer mot greedings på WS mitt på Brooklynbron där 700 arresterades.

post-3517-0-74515600-1317647658_thumb.jp

post-3517-0-63524500-1317647685_thumb.jp

post-3517-0-77730900-1317647709_thumb.jp

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag läste en artikel av Peter Malmvist, jag ska inte återge artikeln utan bara hans aktietips.

Motståndskraftiga aktier om börsturbulensen består:

Telia Sonera

Handelsbanken

Astra Zeneca

H&M

Vinnare om börsen vänder upp:

Volvo

Atlas Copco

Boliden

SEB

Vad tror ni om detta?

Jag hade bara med en av dessa i min långsiktiga planering....

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Om du frågar mig Handelsbanken bra Astra mycket bättre. HM alltid kanon. Telia aldrig. volvo tveksamt. Atlas Bra Boliden bra SEB aldrig. Tror banker kan få problem. Men handelsbanken verkar solid

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du frågar mig Handelsbanken bra Astra mycket bättre. HM alltid kanon. Telia aldrig. volvo tveksamt. Atlas Bra Boliden bra SEB aldrig. Tror banker kan få problem. Men handelsbanken verkar solid

Utan att vara proffsanalytiker som flera här verkar vara, så tror jag du prickade mycket rätt där!

Skule nog dra ner Boliden till tvekasam, annars är jag med dig!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag tycker hans tips är intressanta men alla aktier med höga styckpriser brukar gå bort för mej, jag har en fix idé om att alltid köpa tusental.

Just nu tittar jag även på att köpa CRAD och med det priset så lär det bli några tusen, man måste ju spekulera lite på chans ibland..

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

tompengpung

Du kan vara fräck och chansa på att få aktier till priset av 9 kr. Det finns chanser att teckna sig för extra tilldelning. Chansen finns alltid. Frågan är om det lyckas. Det vet jag ej. Men jag tar allt jag får. Har tyvär inte pengar att gå utanför min tilldelning + dom 50 % extra

Link to comment
Dela på andra sajter

tompengpung

Du kan vara fräck och chansa på att få aktier till priset av 9 kr. Det finns chanser att teckna sig för extra tilldelning. Chansen finns alltid. Frågan är om det lyckas. Det vet jag ej. Men jag tar allt jag får. Har tyvär inte pengar att gå utanför min tilldelning + dom 50 % extra

Hej John,

Om jag köper nu, är jag med på nyemissionen då?

I så fall hur får jag min tilldelning?

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Den enda chansen du har är att köpa teckningsrätter i så fall. Där fem teckningsrätter ger dig rätt att köpa en ny aktie. Teckningsrätterna säljs på börsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda chansen du har är att köpa teckningsrätter i så fall. Där fem teckningsrätter ger dig rätt att köpa en ny aktie. Teckningsrätterna säljs på börsen

Hej,

Tack för infon!

Om jag köper 5tr vad kostar aktien efter det?

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

9 kr + vad du betalt för teckningsrätterna. men det är redan betalt. Jag är däremot inte säker på hur det fungerar praktiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

C-rad ser så där ut... undra om kursen kommer hållas över 9 kr fram till emissionen av de som garanterat den?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kokos

Det vet man aldrig med säkerhet. För mig spelar det absolut ingen roll. Jag har redan tecknat mig för min del .Den extra tilldelningen skickas så fort som möjligt. För mig är det viktigast att företaget får pluring så dom kan expandera som plan inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 kr + vad du betalt för teckningsrätterna. men det är redan betalt. Jag är däremot inte säker på hur det fungerar praktiskt

Hej,

Med pris på tr a 0.30-0,40 så blir allt under 10,50-11,00 vinst.

Ska lägga köp under 10,5.

Tack!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har vissa aktörer vräkt ut teckningsrätter... så jag har köpt teckningsrätter och sålt aktier. (I C-rad alltså). Det är inte så lite illavarslande att stor aktörer dumpar 10-tusentals teckningsrätter. Jag undrar jag om emissionen ens kommer att fulltecknas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har vissa aktörer vräkt ut teckningsrätter... så jag har köpt teckningsrätter och sålt aktier. (I C-rad alltså). Det är inte så lite illavarslande att stor aktörer dumpar 10-tusentals teckningsrätter. Jag undrar jag om emissionen ens kommer att fulltecknas?

Då är det kanske dina aktier som jag har köpt till ett som jag tror och hoppas bra pris.Vi får se vem som har rätt som alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det kanske dina aktier som jag har köpt till ett som jag tror och hoppas bra pris.Vi får se vem som har rätt som alltid.

Alltså jag spekulerar inte i en nedgång utan jag har bara gjort lite arbitrage-vinster

t.ex. köpt teckningsrätter för 14 öre och sålt akter för 10 kr (detta går att göra just nu)

5 x 0,14 = 0,70 + 9 (pris för aktie i emissionen) = 9,70 kr.

3 % som detta blir i vinst kanske inte låter så mycket. Men teckningsrätterna ska ses som köpoptioner och dessa har då också ett tidsvärde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är inte jag någon aktie-expert men har du räknat på dom diverse courtagen som borde belasta dig?

Du kanske har full koll och då ser jag fram emot ett svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är inte jag någon aktie-expert men har du räknat på dom diverse courtagen som borde belasta dig?

Du kanske har full koll och då ser jag fram emot ett svar.

Jo jag har koll på courtaget (jag har 39 kr som minicourtage). Sen har jag handlat i 1000-tal också.

Nytt ex. inkl. courtage

Köp 5000 teckningsrätter för 14 öre/st. Courtage 39kr

Sälj 1000 akter för 10kr/st

Teckna 1000 akter för 9kr/st

5000 x 0,14 + 39 + 1000 x 9 = 9739kr

1000 x 10 -39 = 9961

Vinst = 222 kr (plus tidsvärdet i teckningsrätterna och räntan på 9000kr i 10 dagar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...