Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Vad tror vi om C-rad här?? känns som en nyemission rycker allt närmre eller vad tror ni??

Ursäkta läste precis att en företrädesemission skall genomföras, därav nedgången idag...jaja bara behålla och va glad...

Ja den kom ju väldigt olägligt måste jag säga nu när aktien redan rasat så mycket och oron på börsen i största allmänhet är väldigt stor. Fullständigt ologiskt med en NE på dessa låga nivåer i mina ögon, ett kapitalbehov på de 20 mille som verkar behövas för att expandera borde ha gått att lösa med t ex ett lån i stället för en utspädning av befintliga aktier. Med facit i hand så hade det varit betydligt bättre om de beslutat om en NE när kursen stod i över 30 kr och då satt NE-kursen på t ex 18 kr, då hade det blivit hälften så stor utspädning för att få in dessa 20 mille. Men jag hoppas att Hedlund vet vad han gör, han äger ju själv en himmla massa aktier och lider förståss också av att kursen rasat. En expandering och notering på USA börsen kommer naturligtvis bli bra på sikt, det gäller bara att ha tålamod. Hade det inte varit för att jag ligger belånad i ett annat innehav som jag måste ha lite koll på så skulle jag loggat ut från depån och kollat till den först till våren. Kommer självklart att utnyttja mina TR och köpa fler aktier men sen får de ligga i byrålådan så att säga.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe. Kanske det är tanken. Det måste finnas många aktier i omlopp när dom går in i small-cap. Jag tror vår käre Erik H vet vad han gör

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller aktier . utom C-rad så försöker jag minimera aktie inihav. För jag tror att aktiemarknaden kommer att få problem under 2012. Så jag köper guld. Men när det gäller c-rad ska jag försöka köpa så mycket plånan tillåter.

HA EN TREVLIG KVÄLL

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte några Apple i fredags, ser ut att rulla på bra igen. Tredje gången som jag köper i år, vinsten betalar hotellnätterna nästa resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ligger fortfarande likvid :)

Avvaktar utgången av greklandskrisen, eventuell EMU splittring och kommande bråk om USA-budgeten innan jag går in igen.

Det finns fortfarande betydande fallhöjd, och går man in nu, så går man sannerligen på slak lina . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller aktier . utom C-rad så försöker jag minimera aktie inihav. För jag tror att aktiemarknaden kommer att få problem under 2012. Så jag köper guld. Men när det gäller c-rad ska jag försöka köpa så mycket plånan tillåter.

HA EN TREVLIG KVÄLL

Jobbar du på C-RAD eller?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar du på C-RAD eller?

/ SatanG

Hej,

Han måste vara anställd på reklamavdelningen eller vara en av storägarna!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger fortfarande likvid :)

Avvaktar utgången av greklandskrisen, eventuell EMU splittring och kommande bråk om USA-budgeten innan jag går in igen.

Det finns fortfarande betydande fallhöjd, och går man in nu, så går man sannerligen på slak lina . . .

Nog ett sunt val... Obamas skattehöjningar lär inte tas emot väl och då vill han inte spara något på sjukvård/pension. USA är just nu 10 miljarder från skuldtaket vilket inte är något alls i sammanhanget. De ökar underskottet med ca. 5 miljarder per dag fast främst i klumpsummor strax efter den 1:e och den 15:e varje månad. Obama kan be kongressen öka taket med 500 miljarder vilket måste göras inom 2 månader. Dessa pengar går dock åt på mindre än 4 månader och det utan att räkna in The Patriot American Jobs Act vilket bara den är 500 miljarder dollar...

Vi kommer alltså ha en hel del politiskt käbbel i USA med en skuld som återigen har slagit i taket. Lägg på detta ett Grekland som går i konkurs inom kort och troligtvis drar med sig ett antal banker i Frankrike och Tyskland. Någon ljus höst lär det inte bli. Troligtvis kommer helikopter-Ben slänga ut en QE3 som är mycket större än de föregående pengatryckerierna vilket kanske betyder 1000-2000 miljarder dollar. Detta kommer tillfälligt få fart på börserna men samtidigt höja priset på allt annat ännu mera.

Gör man det som man borde gjort för länge sedan, höjt räntan som man gjorde på 70-talet, så kommer väldigt många företag i USA gå i konkurs direkt och ännu fler på sikt.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag arbetar inte på C-rad. Vill du verkligen veta vad jag arbetar med. Får du skicka mig ett Pm. Så får du svaret med vändande post. Vad jag talar om gällande c-rad. Är att bolaget kommer att bli ett grymt case. Allting tyder på det. Inte i det korta perspektivet utan på 1-3 år. Var och en bör bilda sig en egen uppfattning och utifrån det handla. Man måste nämligen ta eget ansvar för sina handlingar.

HA EN HÄRLIG DAG

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte några Apple i fredags, ser ut att rulla på bra igen. Tredje gången som jag köper i år, vinsten betalar hotellnätterna nästa resa.

Ja, nu är man verkligen nöjd med sitt innehav av Appleaktier. All-time high både måndag och tisdag, och kanske även idag.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Investerarlegenden Jim Rogers är minst sagt pessimistisk när det gäller den amerikanska ekonomin.

Han tror inte att landet kommer att hitta en lösning på sina skuldproblem.

"Nej, USA kommer att gå i konkurs", säger han i en intervju med E24.

http://www.e24.se/makro/varlden/jim-rogers-usa-kommer-ga-i-konkurs_3067696.e24

De får väl lägga både armen, flygvapnet och flottan i malpåse under 10 år,

samt sälja av Alaska till ryssarna - då möjligen kan de komma på fötter igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Varningarna från kallsvettiga börshandlare, investerare och bankfolk kommer allt mer frekvent.

Se till att ha kontanter eller ädelmetall framöver.

Aktier på börsen är något man ska akta sig för i dessa tider.

Detta gäller även för haussade "optimistpapper" som C-rad

(som för övrigt har störtdykt från 39 till 12 kr under de senaste 5 månaderna)

ATL för den firman är 7,57 kr - så än finns det lite fallhöjd kvar i det bolaget (trots den senaste nyemissonen).

Överlever C-rad den kommande 6-månadersperioden så kan det kanske vara idé

att titta lite närmare på "värdepappret" - men dock ej över 5 kr st. är min bedömning.

Dock tror jag att både Handelsbanken och SEB har hyfsade framtida chanser att slå sig in

och ta stora marknadsandelar i bl.a annat Grekland och andra PIG länder.

För där och (kanske Tyskland) kommer ju en och annan bank att gå i konkurs framöver.

****************************************************************************************

Det händer på börsen om Grekland faller

Upplösningen på Greklands skulddrama behöver inte leda till massiva börsras,

men då krävs det att spridningseffekterna till andra länder stoppas.

Det säger Nordeas chefsstrateg Henrik Lundin som varnar sparare som tycker att börsen är billig.

Finansmarknaden ställer sig inte längre frågan om, utan när och hur, grekerna ställer in betalningarna.

Det är framför allt hur konkursen kommer att gå till som blir avgörande för hur beskedet tas emot av börsen.

Henrik Lundin, Nordeas chefsstrateg, tror inte att ett konkursbesked medför att börsen faller

lika mycket som den gjorde när Lehman Brothers gick i putten hösten 2008.

Stockholmsbörsen förlorade då hälften av sitt värde på bara några månader.

Men han är i nuläget ändå inte särskilt optimistisk.

http://di.se/Default...age=sv=

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Atom nu har du fått ett gott råd, köp guld, upp 25% innan nyår. JK jag vet inte vem som har sagt att guld är

aktier. För egendel har jag en tvåbent guldtacka här hemma som har hand om handeln med den varan.

Hej,

Guldet ner ca17% på tre veckor, nu börjar det närma sej köp läge!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamrater

Det är absolut jag som rekomenderar att man har en del i guld. När den ramlat ner så köp för ni kommer att göra en bra affär.

Till Siam -Nilsson

Kan jag bara säga lycka till. Men jag tror du har fel om C-rad. Även vid en härdsmälta i ekonomin. Den som lever får se.

Jag kommer att öka mitt innehav inom snar framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Kamrater

Det är absolut jag som rekomenderar att man har en del i guld. När den ramlat ner så köp för ni kommer att göra en bra affär.

Till Siam -Nilsson

Kan jag bara säga lycka till. Men jag tror du har fel om C-rad. Även vid en härdsmälta i ekonomin. Den som lever får se.

Jag kommer att öka mitt innehav inom snar framtid

Vad är det som får dig SÅ övertygad om C-RAD? Verkar ju nästan religöst!

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kamrater

Det är absolut jag som rekomenderar att man har en del i guld. När den ramlat ner så köp för ni kommer att göra en bra affär.

Till Siam -Nilsson

Kan jag bara säga lycka till. Men jag tror du har fel om C-rad.

Även vid en härdsmälta i ekonomin. Den som lever får se.

Jag kommer att öka mitt innehav inom snar framtid

Men visst stämmer det väl att aktien har störtdykt från 39 till 12 kr under de senaste 5 månaderna?

Detta under tiden som du har prisat denna investering . . .

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Här har ni den dagsaktuella "trenden" i ett nötskal . . .

Ballongen kanske inte sprack, men utvecklingen blev i alla fall värre än en pyspunka.

post-5068-0-74251600-1317038791.jpg

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Siam _Nilsson

Helt rätt. Men för mig är det nu det är dags för utrulning av unika produkter. Det har Erik sagt hela tiden. Nu och framåt. Framför allt under 2012.Erik kan inte styra aktieägare. Men han håller vad han lovar. Ni kan alltid göra som ni vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Siam _Nilsson

Helt rätt. Men för mig är det nu det är dags för utrulning av unika produkter. Det har Erik sagt hela tiden. Nu och framåt. Framför allt under 2012.Erik kan inte styra aktieägare. Men han håller vad han lovar. Ni kan alltid göra som ni vill.

Det är möjligt att denne Erik håller vad han lovar, vad nu det kan vara .. . .???

Men det var ditt återkommande aktietips som inte riktigt höll vad du lovade.

Det har alltså hittills blivit en dålig affär för de som lyssnade till ditt investeringsråd.

Så kan det ju gå ibland när man har gjort investeringar som går i fel riktning,

men då vore det väl klädsamt att erkänna detta,

istället för att försöka övertala andra att göra om samma fadäs.

Skulle ändå C-rad få fram en produkt som marknaden vill ha och betala bra för

så kan man säkert gå in och köpa en post då,

och förmodligen även göra en god vinst utan "riskmomentet" att förlora allt.

Jag frågar mig - Var är alla villiga och solida riskkapitalister om det nu finns

fundamenta istället för drömmar som denne Erik torgför?

SN

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att denne Erik håller vad han lovar, vad nu det kan vara .. . . ???

Men det var ditt återkommande aktietips som inte riktigt höll vad du lovade.

Det har alltså hittills blivit en dålig affär för de som lyssnade till ditt investeringsråd.

Så kan det ju gå ibland när man har gjort investeringar som går i fel riktning,

men då vore det väl klädsamt att erkänna detta,

istället för att försöka övertala andra att göra om samma fadäs.

Skulle ändå C-rad få fram en produkt som marknaden vill ha och betala bra för

så kan man säkert gå in och köpa en post då,

och förmodligen även göra en god vinst utan "riskmomentet" att förlora allt.

Jag frågar mig - Var är alla villiga och solida riskkapitalister om det nu finns

fundamenta istället för drömmar som denne Erik torgför?

SN

SN

Klockrent skrivet SN. När det börjar likna religion i börstipsen bör man hålla i hatten och putsa glasögonen. Det ligger oftast en hund begraven :pray2:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan väl köpråd från vissa, vara ett sätt, för att man tror att det skall driva kursen uppåt och på sätt höja värdet på sina egna aktier.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

SN

Du har rätt att du kan gå in senare och göra goda vinster. Att aktien fallit så mycket på slutet är att det ska göra en emmisionen och att börsen är sur. Då får småaktier tyvär mera stryk. Båda dom här sakerna var mindre bra för C-rad. Men jag vidhåller vad jag sakt. Men att lura folk. Om du läser vad jag skrivit så ber jag folk läsa på själv och bilda sig en egen uppfattning. Jag har min uppfattning klar så har säkert du. Jag är ganska säker på att du kommer att tacka mig för tipset.

HA EN BRA KVÄLL

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockrent skrivet SN. När det börjar likna religion i börstipsen bör man hålla i hatten och putsa glasögonen. Det ligger oftast en hund begraven :pray2:

Hej,

Lite som Äppelskruttarna!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...