Offe1609 Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Jag har sommarstuga på Gräsö och nu lär taxeringsvärdet gå upp igen 11% Men jag kan ju titta på Östersjön och frysa in den och sälja till Arberna allt enligt B-Arnes goda råd Offe Ps Melins råd att sälja när massmedia säger köp är nog ett av det bättre rådena jag sett Ds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kung Otto Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Äh lägg pengarna på en tidsmaskin så är det fixat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 MickeN Guld är inte aktier. Du måste förstå vad som händer i världen och varför. Men lycka till vad du än gör. men min rekomendation kvarstår Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Jag har sommarstuga på Gräsö och nu lär taxeringsvärdet gå upp igen 11% Men jag kan ju titta på Östersjön och frysa in den och sälja till Arberna allt enligt B-Arnes goda råd Offe Ps Melins råd att sälja när massmedia säger köp är nog ett av det bättre rådena jag sett Ds Jag kan ge dig ett råd till; när gamla Thailandsrävar spenderar 41 sidor på ett Thailandsforum för att diskutera aktier, då är det redan för sent att sälja så vänta ett år till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Atom nu har du fått ett gott råd, köp guld, upp 25% innan nyår. JK jag vet inte vem som har sagt att guld är aktier. För egendel har jag en tvåbent guldtacka här hemma som har hand om handeln med den varan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Micke Jag köpte i måndags. ca 5% denna veckan. Helt otroligt enligt mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Micke Jag köpte i måndags. ca 5% denna veckan. Helt otroligt enligt mig Redan sålt? För man har inte tjänat 1 spänn innan man har sålt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Helt rätt. Men som jag sa 25 % tills december. Det var det jag menade. Försöker få er att förstå vad ni ska handla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 25% upp innan eller efter denna veckans 5 %? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Nu kanske forumisterna skall beakta vad guldtuppen tidigare kacklat om C-rad innan di pyntar frugan med alltför mycket bling-bling. Osmyckade Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd September 2, 2011 Dela Inlagd September 2, 2011 Jag vill också ha en tidsmaskin Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Svar jag gissar inte.Har fått det från en människa som jag tror på. Vill du ta reda på det själv så lägger jag såklart ut namnet. Ja det skulle vara intressant att veta /SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Lindsey williams. Kolla allt han säger ska du se. men börja gärna med när han var med i Alex Jones show den 22 juni 2011. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Tack Atom Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Det svänger snabbt i branchen. "Spotpriset på guld föll abrupt under onsdagen till 1 826 dollar per uns, en nedgång med 2 procent. Under föregående handelsdag nådde guldpriset den nya rekordnivån 1 920 dollar." Hoppas detta var toppen. Ett sjunkande guldpris och en fallande thaivaluta. Det är vad jag vill se framöver. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Merlins Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Det svänger snabbt i branchen. "Spotpriset på guld föll abrupt under onsdagen till 1 826 dollar per uns, en nedgång med 2 procent. Under föregående handelsdag nådde guldpriset den nya rekordnivån 1 920 dollar." Hoppas detta var toppen. Ett sjunkande guldpris och en fallande thaivaluta. Det är vad jag vill se framöver. Leif Tror inte att det var toppen på guldpriset utan att det var JP Morgan et al som kom tillbaka från semester. En sak som svängde än mer än guldet var kursen mellan USD och CHF, Schweizer franc: Mycket görs just nu för att försöka rädda dollarn och Euron. Mindre valutor kommer att ha en skakig resa under tiden. He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave William Drummond (1585–1649) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Thai valutan har i alla fall vänt åt rätt håll de sista dygnen. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Merlins Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Thai valutan har i alla fall vänt åt rätt håll de sista dygnen. Leif Sant men bahten är ändå högre värderad mot SEK än vad den var för en vecka sedan och även högre mot vad den varit större delen av detta år. Själv kollar jag inte så mycket på saker som har gått upp eller ner de senaste dagarna. Kortsiktiga förändringar säger inget om framtida långsiktiga förändringar. Jag skulle inte ha något emot att svenska kronan stärkte sig mot bahten så att man återigen får 5 baht per krona men tyvärr tror jag att den kursen ligger långt borta för närvarande. Ej höjd reporänta och sänkt räntebana lär inte hjälpa till heller... 4.71 för närvarande. He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave William Drummond (1585–1649) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 5 bath för en krona drömmer man om, för vinterns alla resor. Det skulle förenkla en del kortsiktigt. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Att äga aktier dessa dagar är som självplågeri. Verkar inte finnas mycket hopp. Som alla brukar säga. När det ser som mörkast ut är vändningen nära. Denna gång känns det inte hundra kan jag lova Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 12, 2011 Dela Inlagd September 12, 2011 Nu verkar kronan störtdyka också. Då blir bathen dyr igen. Inte kul inför vinterns resor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aasoiskawbeach Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 (ändrad) Vad tror vi om C-rad här?? känns som en nyemission rycker allt närmre eller vad tror ni?? Ursäkta läste precis att en företrädesemission skall genomföras, därav nedgången idag...jaja bara behålla och va glad... Ändrades September 16, 2011 av aasoiskawbeach Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Vad ska man säga. Folk anser att detta är dåligt. Det tycker inte jag. Men det är hemskt dyrt idag för mig. Bara att dränka sorgerna i svampplockning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Det är väl bara att handla C-rad idag... själv har jag köpt ett par tusen idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Kokos jag har så många jag absolut behöver. Säljer såklart inga utan tecknar mig för mitt antal. Detta är ju offensivt från C-rad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu