Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Jag har sommarstuga på Gräsö och nu lär taxeringsvärdet gå upp igen 11% Men jag kan ju titta på Östersjön och frysa in den och sälja till Arberna allt enligt B-Arnes goda råd

Offe

Ps Melins råd att sälja när massmedia säger köp är nog ett av det bättre rådena jag sett

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

MickeN

Guld är inte aktier. Du måste förstå vad som händer i världen och varför. Men lycka till vad du än gör. men min rekomendation kvarstår

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sommarstuga på Gräsö och nu lär taxeringsvärdet gå upp igen 11% Men jag kan ju titta på Östersjön och frysa in den och sälja till Arberna allt enligt B-Arnes goda råd

Offe

Ps Melins råd att sälja när massmedia säger köp är nog ett av det bättre rådena jag sett

Ds

Jag kan ge dig ett råd till; när gamla Thailandsrävar spenderar 41 sidor på ett Thailandsforum för att diskutera aktier, då är det redan för sent att sälja så vänta ett år till :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom nu har du fått ett gott råd, köp guld, upp 25% innan nyår. JK jag vet inte vem som har sagt att guld är

aktier. För egendel har jag en tvåbent guldtacka här hemma som har hand om handeln med den varan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke

Jag köpte i måndags. ca 5% denna veckan. Helt otroligt enligt mig

Redan sålt? För man har inte tjänat 1 spänn innan man har sålt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt. Men som jag sa 25 % tills december. Det var det jag menade. Försöker få er att förstå vad ni ska handla

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske forumisterna skall beakta vad guldtuppen tidigare kacklat om C-rad innan di pyntar frugan med alltför mycket bling-bling.

Osmyckade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar jag gissar inte.Har fått det från en människa som jag tror på. Vill du ta reda på det själv så lägger jag såklart ut namnet.

Ja det skulle vara intressant att veta

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindsey williams. Kolla allt han säger ska du se. men börja gärna med när han var med i Alex Jones show den 22 juni 2011.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger snabbt i branchen.

"Spotpriset på guld föll abrupt under onsdagen till 1 826 dollar per uns, en nedgång med 2 procent. Under föregående handelsdag nådde guldpriset den nya rekordnivån 1 920 dollar."

Hoppas detta var toppen. Ett sjunkande guldpris och en fallande thaivaluta. Det är vad jag vill se framöver.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger snabbt i branchen.

"Spotpriset på guld föll abrupt under onsdagen till 1 826 dollar per uns, en nedgång med 2 procent. Under föregående handelsdag nådde guldpriset den nya rekordnivån 1 920 dollar."

Hoppas detta var toppen. Ett sjunkande guldpris och en fallande thaivaluta. Det är vad jag vill se framöver.

Leif

Tror inte att det var toppen på guldpriset utan att det var JP Morgan et al som kom tillbaka från semester. En sak som svängde än mer än guldet var kursen mellan USD och CHF, Schweizer franc:

Mycket görs just nu för att försöka rädda dollarn och Euron. Mindre valutor kommer att ha en skakig resa under tiden.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai valutan har i alla fall vänt åt rätt håll de sista dygnen.

post-7697-0-79789000-1315422207.png

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai valutan har i alla fall vänt åt rätt håll de sista dygnen.

post-7697-0-79789000-1315422207.png

Leif

Sant men bahten är ändå högre värderad mot SEK än vad den var för en vecka sedan och även högre mot vad den varit större delen av detta år. Själv kollar jag inte så mycket på saker som har gått upp eller ner de senaste dagarna. Kortsiktiga förändringar säger inget om framtida långsiktiga förändringar. Jag skulle inte ha något emot att svenska kronan stärkte sig mot bahten så att man återigen får 5 baht per krona men tyvärr tror jag att den kursen ligger långt borta för närvarande. Ej höjd reporänta och sänkt räntebana lär inte hjälpa till heller...

4.71 för närvarande.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 bath för en krona drömmer man om, för vinterns alla resor.

Det skulle förenkla en del kortsiktigt.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att äga aktier dessa dagar är som självplågeri. Verkar inte finnas mycket hopp. Som alla brukar säga. När det ser som mörkast ut är vändningen nära. Denna gång känns det inte hundra kan jag lova

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Vad tror vi om C-rad här?? känns som en nyemission rycker allt närmre eller vad tror ni??

Ursäkta läste precis att en företrädesemission skall genomföras, därav nedgången idag...jaja bara behålla och va glad...

Ändrades av aasoiskawbeach
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man säga. Folk anser att detta är dåligt. Det tycker inte jag. Men det är hemskt dyrt idag för mig. Bara att dränka sorgerna i svampplockning

Link to comment
Dela på andra sajter

Kokos jag har så många jag absolut behöver. Säljer såklart inga utan tecknar mig för mitt antal. Detta är ju offensivt från C-rad

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...