Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Hejsan

Som jag skrivit tidigare i denna tråden..jag har mina medel på banken och tar den lilla, men säkra räntan det ger.

dock, nu när ni aktiesparae förlorat 25 % räknat från årsskiftet.så undrar jag om det inte är köpläge på aktiemarlknaden...åtminstone kan jag ju använda de pengar jag fått i säker ränta från årsskiftet att köpa för......

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag inte låta bli att stolt meddela att Apple vid stängning idag är världens högst värderade företag, alla kategorier.

http://macdailynews.com/2011/08/10/tech-stocks-battered-as-market-plunges-apple-closes-above-exxon-to-take-market-cap-crown/

Sug på det, ni alla som intalar er att Apple är ett litet nischföretag för designers etc.

Herr Chang har talat,

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag inte låta bli att stolt meddela att Apple vid stängning idag är världens högst värderade företag, alla kategorier.

http://macdailynews.rket-cap-crown/

Sug på det, ni alla som intalar er att Apple är ett litet nischföretag för designers etc.

Herr Chang har talat,

Och där... Sved det till i magen på någon :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var tvungen att köpa fler C-rad. När jag satt i Udonthani i måndags och såg att man kunde köpa c-rad för 16 kr kunde jag inte låta bli. Så det blev några stycken. Men nu är jag hemma igen efter 2 månader i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är tungt att vara aktieägare just nu. men va fan man lever bara en gång. Bara att avvakta dippen enligt mig och kanske köpa mer. När det gäller c-rad är jag inte orolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag inte låta bli att stolt meddela att Apple vid stängning idag är världens högst värderade företag, alla kategorier.

http://macdailynews.rket-cap-crown/

Sug på det, ni alla som intalar er att Apple är ett litet nischföretag för designers etc.

Herr Chang har talat,

du har klart för dig changen

mvh från fantasy som har haft en riktigt tung sommar

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Nu kan jag inte låta bli att stolt meddela att Apple vid stängning idag är världens högst värderade företag, alla kategorier.

då har jag två frågor

1, vad är det för ny produkt dom har hittat på nu? deras iMacs o iPhones osv räcker väl inte till för en värdering som är bäst i världen? det måste vara nån ny hemlig grunka som e på G

2, varför stolt, jobbar du på Äpplet? i så fall, inside info plz :D

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

2, varför stolt, jobbar du på Äpplet? i så fall, inside info plz :D

Han är ju delägare så då har han väl all rätt att vara stolt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte de tokrasat senaste tiden?

Japp, mer eller mindre. Men så har hela börsen gjort. Med unga teknikbolag är långsiktighet enda strategin i ägandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag undrar lite om Svenska silvermynt och dess priser

Har sett en annons i UNT från Khilbergs Antik om köp av mynt.

Ex ur annonsen 1 Sek kr efter 1942 till 1968 13 sek

Kollade på nätet Myntkollen

1 kr samma tid 24,22

Har rätt många Arvgods

Har även 5 kr 2kr och jubileomsmynt

Ur annonsen Silver tackor 5000 Sek kg

Silverbestick 3800 Sek Ej Ny-silver

Guld 20 sek 1800 sek

10 sek 60 sek st

Är det läga att sälja nu eller...

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är det tungt att vara aktieägare helt klart. När denna oro i hela världen styr. Spelar det mindre roll om produkterna är bra eller dåliga. Det rasar. Men som jag ingen belåning så är det lugnt. Vad som kommer att hända i närtid när det gäller c-rad vet man ej. Men Q2 kommer snart. Då får vi se. :_russian::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är det tungt att vara aktieägare helt klart. När denna oro i hela världen styr. Spelar det mindre roll om produkterna är bra eller dåliga. Det rasar. Men som jag ingen belåning så är det lugnt. Vad som kommer att hända i närtid när det gäller c-rad vet man ej. Men Q2 kommer snart. Då får vi se. :_russian::14:

Håller med föregående talare.

C-rad kan bli något.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare.

C-rad kan bli något.

Rebnel

Jo den har ju hypats på detta forum så jag blev lite förvånad när den rasade mer än genomsnittet.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man håller på med småbolag så blir det så ibland. Folk säljer och hoppas komma in billigare när orderna kommer . Det är väl därför många förordar stora bolag på A-listan. För tryggheten. Jag resonerar lite annorlunda. Jag letar efter bolag som har chans att bli något stort. När det gäller C-rad så tror jag väldigt mycket på ett lyckat resultat

Link to comment
Dela på andra sajter

När man håller på med småbolag så blir det så ibland. Folk säljer och hoppas komma in billigare när orderna kommer . Det är väl därför många förordar stora bolag på A-listan. För tryggheten. Jag resonerar lite annorlunda. Jag letar efter bolag som har chans att bli något stort. När det gäller C-rad så tror jag väldigt mycket på ett lyckat resultat

Det är gott att ha en joker med i leken.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för oss som sålde av c-rad när den låg över 30 kan man ju köpa tillbaka en hel del nu om man tror att botten är nådd - vilket jag kanske inte gör. C-rad har säkert framtiden för sig men ett sådant litet bolag på en obskyr handelsplats är mer än lovligt sårbart när det börjar gunga på finansmarknaden.

Att C-rad rasat mer än genomsnittet är väl kanske eftersom många småsparare som suttit med en liten förhoppningspost i bolaget fått kalla fötter när börsen dalat.

Att satsa på C-rad är väl mest en chansning med skapliga odds - inte så mkt mer - om man inte heter Kulturfront dvs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille

Tycker jag var ganska träffande. Jag anser att chansen att lyckas är betydligt större än misslyckande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag undrar lite om Svenska silvermynt och dess priser

Har sett en annons i UNT från Khilbergs Antik om köp av mynt.

Ex ur annonsen 1 Sek kr efter 1942 till 1968 13 sek

Kollade på nätet Myntkollen

1 kr samma tid 24,22

Har rätt många Arvgods

Har även 5 kr 2kr och jubileomsmynt

Ur annonsen Silver tackor 5000 Sek kg

Silverbestick 3800 Sek Ej Ny-silver

Guld 20 sek 1800 sek

10 sek 60 sek st

Är det läga att sälja nu eller...

Offe

Det är inte läge att sälja nu om du frågar mig. Det finns en anledning varför det går att se så många annonser för köp av guld och silver...

Silverpriset just nu är kring $43,5 per oz dvs 8,90 per gram silver.

En krona från 1942-168 innehåller 40% silver och väger 7 gram. Det betyder 2,8 gram silver i varje krona. Silvervärdet idag är alltså cirka 25 kronor. Det är också detta man får om man säljer på t.ex.Tradera.

Skrotsilver (silverbestick m.m.) brukar vara av sterling silver, dvs 92.5 % silver. Ta vikten i gram * 0,925 * 8,9 så får du silvervärdet idag.

Guld ligger för närvarande kring 385 kronor för 1 gram 24k/100%. Bli inte lurad att sälja för 250:- eller något liknande om du inte säljer till ig dvs... ;)

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv följer jag silver och guld som åter har börjat röra på sig efter en del konsolidering. Guld är uppe på all time high och silver ökar i snabbare takt och lär nog slå nominellt all time high i år. Tar man in inflationen så har silver mycket kvar till all time high dock.

Så här en dryg månad senare ser jag att silver har gått från 39,26 till 43,52 (+11%) och guld från 1589 till 1890 (+19%). Under samma tid har det varit lite dystrare på börsen.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ett bra svar Har ej sålt

:14:

Offe

Om man tror på fortsatta uppgångar men vill sälja innan priserna rasar igen så skulle jag sälja av en del silver vid $100-$125 oz (ca. tre gånger dagens pris) och guld skulle jag börja sälja vid dubbla dagens pris, alltså för ca. $4000 per oz. Har sagt till frugan att jag ska sälja mitt halsband av thaiguld när guldet står i 70000 baht per baht guld. Idag ligger det på ca. 27000 baht per baht guld.

Ett tecken att det är dags att sälja är när mainstream media (Aftonbladet och GP t.ex.) börja snacka om att det är dags att köpa. När de säger att man skall sitta still i båten så skulle man ha sålt strax innan och får skynda på att sälja.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu kan jag inte låta bli att stolt meddela att Apple vid stängning idag är världens högst värderade företag, alla kategorier.

http://macdailynews.rket-cap-crown/

Sug på det, ni alla som intalar er att Apple är ett litet nischföretag för designers etc.

Herr Chang har talat,

Men deras ledare är ganska ordentligt krasslig numera.

Han tynar bort allt mer dag för dag.

Hoppas att firman klarar sig utan hans hjälp i framtiden.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13536191/487/normal/8789250773f87/28s28-jobs1-444__mngl_20110828ab5x028%2Cnyh_1.indd_8422.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...