Guest wille Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Sålde också av det mesta i veckan eftersom det var läge att ta sommarlov från börsen - blev ju rätt lägligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Sålde också av det mesta i veckan eftersom det var läge att ta sommarlov från börsen - blev ju rätt lägligt. Ja och till hösten går du all in på Monark Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sudlaw Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 jag kanske tar en kort position i swedbank,men det gungar så mycket nu så man kanske skulle satsa på bearcert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sudlaw Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 skulle vara roligt att veta hur mycket ni spelar med.Själv kör jag med 400000 av mina egna och ca 1000000 med full belåning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 JAG SATSAR PÅ AKTIER SOM ETT SÄTT ATT PENSIONSSPARA INGET ANNAT. INGEN BELÅNING UTAN ENDAST PENGAR JAG KAN UNDVARA. SÅ JAG SATSAR PÅ LÅNG SIKT. SÅ UPPGÅNGAR OCH NEDGÅNGAR GÖR MIG MINDRE. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 (ändrad) JAG SATSAR PÅ AKTIER SOM ETT SÄTT ATT PENSIONSSPARA INGET ANNAT. INGEN BELÅNING UTAN ENDAST PENGAR JAG KAN UNDVARA. SÅ JAG SATSAR PÅ LÅNG SIKT. SÅ UPPGÅNGAR OCH NEDGÅNGAR GÖR MIG MINDRE. Varför skriker du?? Ändrades Juni 5, 2011 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sudlaw Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 jag är 44 år gammal,yes gammal.Jag jobbar på sågverk,pappersbruk och nu i en gruva,sliter ont som fan men tjänar bra.Ser också min investering som min pensionsförsäkring Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Ber om ursäkt för Mini hade lekt med datorn så jag orkade inte skriva om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Ber om ursäkt för Mini hade lekt med datorn så jag orkade inte skriva om allt Ok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Det är svårt att vara annat än långsiktig idag och detta är på grund av den datorstyrda handeln . Dessa firmor sitter på miljardbelopp och äger ibland en aktie i bara några sekunder . Dessa firmor får börsen att svänga med någon procent på en dag och oftast är det så att småspararna inte hinner med och förlorar pengar . Jag är förvånad över hur mycket marknaden har förändrats dom senaste 3-4 år , det är mycket svårare idag att göra sig pengar på trading . Det som har varit en bra affär för min del är att jag har tagit rygg på Fredrik Lundberg , gillar hans sätt att tänka och agera . Att läsa böcker av Warren Buffett , Peter Lynch , George Soros och Jim Rogers har givit mig mycket . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Det är svårt att vara annat än långsiktig idag och detta är på grund av den datorstyrda handeln . Dessa firmor sitter på miljardbelopp och äger ibland en aktie i bara några sekunder . Dessa firmor får börsen att svänga med någon procent på en dag och oftast är det så att småspararna inte hinner med och förlorar pengar . Jag är förvånad över hur mycket marknaden har förändrats dom senaste 3-4 år , det är mycket svårare idag att göra sig pengar på trading . Det som har varit en bra affär för min del är att jag har tagit rygg på Fredrik Lundberg , gillar hans sätt att tänka och agera . Att läsa böcker av Warren Buffett , Peter Lynch , George Soros och Jim Rogers har givit mig mycket . en aktie skf (15år) som jag har i den lånsiktiga depå,n har varit ett fint pensionsparande. har lyckats tajma ganska hyfsat med att återinvestera aktieutdelningen förutom år 07 o 08 just nu ligger jag på cirka 35 procents årlig avkastning på satsat kapital. dethär med ränta på ränta effekten är fint Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Här ska ni satsa hela rubbet www.crescent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Här ska ni satsa hela rubbet www.crescent.se Och på vilken lista ligger de? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 (ändrad) Och på vilken lista ligger de? http://www.wallstree...cent-gold-aktie http://www.finanzen.net/aktien/Crescent_Gold-Aktie Ändrades Juni 5, 2011 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 (ändrad) Här ska ni satsa hela rubbet www.crescent.se http://www.wallstree...cent-gold-aktie http://www.fina nzen.net/aktien/Crescent_Gold-Aktie Nja, rätta mig om jag har fel. Crescent - cyckelmärket finns i ett onoterat. http://www.cycleurope.se/home/index_login.asp. De kurser du hänvisar till verkar tillhöra detta bolag: Min Länk Som sagt, jag kan ha fel? Ändrades Juni 5, 2011 av nitramj77 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 5, 2011 Dela Inlagd Juni 5, 2011 Nja, rätta mig om jag har fel. Crescent - cyckelmärket finns i ett onoterat. [/url ] . De kurser du hänvisar till verkar tillhöra detta bolag: [url=http://www.crescentgold.com/]Min Länk Som sagt, jag kan ha fel? Jag får be om ursäkt att du tog mig på allvar , skulle skoja lite , men tar oljan slut måste cykelaktier vara bra i framtiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Juni 6, 2011 Dela Inlagd Juni 6, 2011 Här ska ni satsa hela rubbet www.crescent.se Lite oflyt bara att Salvatore Grimaldi var drygt 20 år före med den tanken... Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 6, 2011 Dela Inlagd Juni 6, 2011 en aktie skf (15år) som jag har i den lånsiktiga depå,n har varit ett fint pensionsparande. har lyckats tajma ganska hyfsat med att återinvestera aktieutdelningen förutom år 07 o 08 just nu ligger jag på cirka 35 procents årlig avkastning på satsat kapital. dethär med ränta på ränta effekten är fint Handelsbanken är den aktie som jag ser som mitt pensionssparande , kursen rör sig lite uppåt varje år och har bra utdelning varje år . Mina chans aktier under det senaste året var Swedol , Billerud och Paradox Entertainment . Vilket visade sig var lyckat , men sålde förra veckan alla tre . Om man tittar på dom som är rika och vart rika en lång tid och som klarat sig genom alla kriser , så är det fastigheter , bank och livsmedelkedjor som gäller . När det gäller det fastigheter så har man haft en blygsam belåning på dom . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juni 6, 2011 Dela Inlagd Juni 6, 2011 Jag får be om ursäkt att du tog mig på allvar , skulle skoja lite , men tar oljan slut måste cykelaktier vara bra i framtiden Hehe den var bra, man måste granska alla investerings tipps noga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sudlaw Inlagd Juni 9, 2011 Dela Inlagd Juni 9, 2011 35000 Enquest idag för 13 kr.Imorgon får vi se om det gick,säljer för 13,10 eller 12,90 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 12, 2011 Dela Inlagd Juni 12, 2011 Alla C-radare. Vi hoppas på lite trevliga nyheter under sommaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juni 12, 2011 Dela Inlagd Juni 12, 2011 Sålde redan för 10 dagar sedan av ca 95% av allt på VP-kontot. Kommer att ligga likvid under hela sommaren och avvakta utvecklingen i pig-länderna och USA. Det är alltför osäkra tider nu. Kanske lite bottenfiske av Volvo och Haldex i augusti Bankaktier tror jag inte på i år. Mvh SN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 12, 2011 Dela Inlagd Juni 12, 2011 Sålde en del Psi också. Med grym förlust. Inte kul. Men det löser sig säkert efter sommaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sudlaw Inlagd Juni 29, 2011 Dela Inlagd Juni 29, 2011 Efter vad jag sett nu så skulle jag vilja säga att det sitter en liten klubb och haussar C-rad på diverse aktieforum(närvarande exkluderade).dom hoppas på att en massa ska hoppa på ett bolag med liten omsättning.Lätt gjort med ett bolag vars aktieomsättning är ca 200kkr per dag,därmed inte sagt att det är ett dåligt bolag men många skriver på olika sidor med olika nick men samma ip-adress Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juni 29, 2011 Dela Inlagd Juni 29, 2011 Så är det men om du läst länge och noga ser du också att de flera som skriver på olika forum också sagt vad man heter på andra forum. Små bolag som inte bevakas av andra än ambitiösa amatörer får lätt det ryktet. Gillar man mindre bolag lär man sig snabbt vilka nick som är intressanta att läsa. Sen är man alltid ansvarig för sina egna investeringar, källgranska, analysera och bedöma fakta själv. C-Rad just har ju en del fördelar mindre bolag inte brukar ha, bl a en erfaren ledning och avtal / samarbete med de största aktörerna på marknaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu