Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Tog en risk å gick tjock som fn i fastighetsaktier å bank i höstas. Klagar inte nu.. 

Dela på andra sajter

John Khonken

LTD Fräck av dig och väldigt snyggt. Men titta på Usa där dessa aktier har jätte problem. Är det problem i Usa brukar vi få samma efter en viss tid. Men som jag sa lycka till. Just nu känns aktier väldigt osäkert. Krigen och eskaleringen av dessa och valet i Usa gör marknaden väldigt osäker.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Saab tar hem en ny order från Polen på 13 miljarder,  nu väntar vi på att Thailand beställer fler Jas Gripen 🙂

• Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Sålde av Saab i veckan med 110% i vinst, köpte Trator istället.

De kommer att ge en rejäl utdelning om jag har de kvar i juni. Sedan 1 jan har det gått riktigt bra i min portfölj , hoppas det håller i sig.

Aker BP ger också en bra utdelning detta år.

• Ge karma 4

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Jag köpte SAS förra veckan för 5,8 öre.

Sålde efter knappt 2 timmar för 10,2 öre

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Bra, då tjänade du 4.4 öre!

Jag var tvungen att logga in och kolla

Köp 5,77 öre

Sälj 10,85 öre

Blev 5,08 öre ner i fickan. Man skulle köpt 2 st. 😎

• Ge karma 1
  • Haha 15
Dela på andra sajter

audirs2

Englands huvudstad London öppnar kontor i Stockholm! "Vi har mera pengar än ni har", säger dom! Vad vill dom köpa då? Källa DI.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

kenneth073
On 2024-03-08 at 20:18, skrev Kenneth4618:

Sålde av Saab i veckan med 110% i vinst, köpte Trator istället.

De kommer att ge en rejäl utdelning om jag har de kvar i juni. Sedan 1 jan har det gått riktigt bra i min portfölj , hoppas det håller i sig.

Aker BP ger också en bra utdelning detta år.

Har också Traton och aker. 

Kolla på tyska Allianz försäkringsbjässe med bra utdelning ,och franska Axa 

Skanska tuffar på bra liksom Volvo 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

hakancnx

Nu puttar vi våra miljoner i Turkiet. 

De höjde just styrräntan till 50 %. 

Nån som är sugen...?

/hakancnx

Dela på andra sajter

Nicholas
3 timmar sedan, skrev hakancnx:

Nu puttar vi våra miljoner i Turkiet. 

De höjde just styrräntan till 50 %. 

Nån som är sugen...?

Milda makaron. 

Do I go all in? 

• Haha 1
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tullen har ju hittat några hundra miljoner på väg till Turkiet, kan det vara den goda räntan som är anledningen 😉

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Kenneth4618

Nu jäklar går det bra för portföljen, hoppas det har vänt nu och blir ett bra börsår 🙂

Traton går rätt bra sedan köp för några veckor sedan och även Aker BP. Båda ger även bra utdelning.

Dela på andra sajter

När jag gick in i Aker BP tänkte jag sälj vid 300, men snart utdelning så kanske hålla ut.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

mrsurin

Såg igår att något var på gång i Eurocin, köpte 220 000 st och kursen rusar idag också.

Screenshot_20240418_101414_Avanza.jpg

• Ge karma 9
Dela på andra sajter

• 2 månader senare...
audirs2

Nokia köper en stor firma i USA för 2,1 miljarder Euro.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Vad tror ni om framtiden?

Många tror ju att 2025 blir ett starkt år men vetefan om jag litar på det. Grymt höga värderingar nu så om det rasar så går det snabbt. 

Sista året har varit grymt bra så jag har sålt häften av mina innehav, säljer nog fn resten om det går upp lite till innan jul. 

Dela på andra sajter

On 2024-08-14 at 18:39, skrev LTD:

Vad tror ni om framtiden?

Många tror ju att 2025 blir ett starkt år men vetefan om jag litar på det. Grymt höga värderingar nu så om det rasar så går det snabbt. 

Sista året har varit grymt bra så jag har sålt häften av mina innehav, säljer nog fn resten om det går upp lite till innan jul. 

Den som det visste. Man såg ju hur snabbt det kan gå för nån vecka sen med dagens algoritmhandel. Kanske man ska dra ner lite på innehavet och i stället vänta in nästa bump och bli mera kortsiktig? Fastigheter borde väl forsätta upp när räntorna stiger och småbolag gynnas ju med. Småbolagen har väl inte heller hängt med upp riktigt så där finns nog lite utrymme. Förr sas det alltid att lastbilsfabrikanternas orderingång speglade vart det var på väg. Volvos var väl inget vidare?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

On 2024-08-19 at 09:58, skrev Esspe:

Den som det visste. Man såg ju hur snabbt det kan gå för nån vecka sen med dagens algoritmhandel. Kanske man ska dra ner lite på innehavet och i stället vänta in nästa bump och bli mera kortsiktig? Fastigheter borde väl forsätta upp när räntorna stiger och småbolag gynnas ju med. Småbolagen har väl inte heller hängt med upp riktigt så där finns nog lite utrymme. Förr sas det alltid att lastbilsfabrikanternas orderingång speglade vart det var på väg. Volvos var väl inget vidare?

Konjunkturen i Sverige bromsar ju in. Läste idag att JM Bygg säger upp rätt många och många fler är att vänta. Samma sak i Tyskland. Visst USA går bra men hur länge kan vi rida på det. Lyssnade på EFN på Youtube och där va dom övertygade om att börsen kommer att avsluta starkt i år och så kan det ju bli. Räntan kommer att sänkas och som du säger så påverkar det många bolag positivt ex fastighetsbolag. Men om arbetslösheten fortsätter att öka så kan det skapa rejält med smolk i bägaren. Jag föredrar att sitta 50% likvid just nu ifall om att det går ner. Behåller min fastighetsexponering ett tag till. 

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
On 2024-08-19 at 09:58, skrev Esspe:

Är det fortfarande en blivande konjunkturmätare så kom det positiva signaler om lastbilsorder i USA i veckan. Har lite Volvo, får se om det stämmer, isf borde det finnas utrymme uppåt. Bra siffror idag med från USA, verkar bli en mjuklandning. 

• Ge karma 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Själv har jag Traton och Aker BP som gått bra men backat lite på senare tid, men fortfarande på +.

Bra utdelningsaktier och funderar på Handelsbanken också.

Pension och några 100 tusen i utdelningar per år kan man leva gott på och kapitalet växer förhoppningsvis också.

Så länge jag kör eget så kan man ju återplacera utdelningarna 🙂

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
UglyFarang
On 2024-03-14 at 10:48, skrev audirs2:

Bra jobbat av ett inkassobolag! Sköter dom sitt eget inkasso åxå?😉

https://foretagande.se/inkassobolaget-intrum-justitia-hotas-av-konkurs?lastid=10750

Inte så konstigt när man försöker att "driva in" bestridna räkningar från kommunägda mygelbolag!

Även kommunägda mygelbolag och deras verksamhet faller under konsumenttjänstlagen.....

• Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...