Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

John Khonken

Goa gubbar även denna veckan verkar vi rocka fett. Som jag säger det blir bara bättre och bättre dag för dag. Vilka case C-rad och Eurocine. Nitramj jag har som du betydligt fler C-rad än Eurocine. För att risken är/var betydligt större. Men rewarden blir så jävla grym när dom lyckas. Så jag bara njuter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
John Khonken

Nu börjar snart Q2. det kommer att bli ett trevligt Q. Enda orosmolnet är väl en big bang i japan. Både c-rad och Eurocine kommer det att hända trevliga saker för oss aktieägare

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Till er som vurmar så starkt för "förhoppningsbolag" av typ Eurocine mfl,

kan ju ta och läsa artikeln här nedan.

*************************************************************************************

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=57945

Eurocine Vaccines: Förhandlingar om utlicensiering av Immunose FLU fördröjs på grund av försenad studie

Eurocine Vaccines har en pågående utvärdering med ett japanskt vaccinföretag om en licens för bolagets influensavaccinprojekt, Immunose FLU, på den japanska marknaden. På grund av att den tidigare kommunicerade illerstudien har försenats så kommer förhandlingar både med den japanska samarbetspartnern och med andra potentiella licenstagare att fördröjas. Resultaten från studien kommer att föreligga under hösten 2011.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Där gick man på en riktig mina. fanns absolut inte i min fantasi. Men jag speckar inte . Jag tror fortfarande på Eurocine och deras koncept. Men så här kan det gå när man köper förhoppningsbolag. Jag skrev att man får vara glad om ett bolag lyckas. Det står jag för

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick in relativt fett på 25. Oftast handlar det om överreaktioner men kan oxå vara fallande knivar som man skär sig ordentligt på om man försöker fånga dem. I morgon vet vi svaret.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Lenno jag har ungefär samma. Lite dåligt är det. Det är ett japansk företag man förhandlat med. Med alla problem dom har så är det mindre bra. Inga av jättarna i branschen. Jag har absolut inga problem med att vänta

Link to comment
Dela på andra sajter

om ni ser på weekly chart på eurocine

så kom en fet säljsignal för två veckor sedan

använd candlestick

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Eriksson jag vet inte vad du talar om. Men gissar såklart. Jag placerar alltid mina pengar på lång sikt. Bra eller dåligt vad vet jag. Det får framtiden utvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja visst e de så John olika sätt o placera.

Jag kör endast med trading o läser charten o agerar därefter.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://stockcharts.com/help/doku.php?id=chart_school:chart_analysis:introduction_to_candlesticks

long upper shadow

Candlesticks with a long upper shadow and short lower shadow indicate that buyers dominated during the session, and bid prices higher. However, sellers later forced prices down from their highs, and the weak close created a long upper shadow. Conversely, candlesticks with long lower shadows and short upper shadows indicate that sellers dominated during the session and drove prices lower.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack för att du visade mig. Men detta är överkurs för mig. Jag tradar aldrig. Jag arbetar efter en helt annan tidshorisont.Så uppgångar respektive nedgångar är bara hack i skivan för mig.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Eriksson jag vet inte vad du talar om. Men gissar såklart. Jag placerar alltid mina pengar på lång sikt. Bra eller dåligt vad vet jag. Det får framtiden utvisa.

Eriksson pratade om TA (="Teknisk Analys"). Där tittar de BARA på hur kursutvecklingen VARIT, och vilka formationer som bildats på deras uppritningar, och om de väntade utvecklingarna ÄNDRAS..

Olika sådana formationer och ändringar betyder olika saker. T ex då en sådan förväntad utvecklingslinje bryts NEDÅT så betyder det SÄLJsignal.

Nu har jag inte tittat på aktien ifråga, men på Eriksson TA-beskrivning verkar säljare ha vetat om den dåliga nyheten INNAN den publicerades, OCH UTNYTTJAT den informationen. =Mycket möjligt olagligt...

Det finns olika åsikter om TA i sig är rätt eller inte, men eftersom så många tror på det, så spelar det ofta inte så stor roll om TA i sig stämmer eller inte, eftersom mängden troende ofta gör TA självuppfyllande :)

Den STORA RISKEN med att BARA gå efter TA är att den INTE tar hänsyn till vad som finns i företaget utan BARA går efter kursutvecklingen.

Rent teoretiskt - OM ALLA skulle gå efter TA så skulle det bli helknäppa företagsvärderingen, för INGEN skulle titta på vad företagen VERKLIGEN är värda!!! :) Men eftersom det även finns personer, som beräknar och går efter FA (=Fundamental analys), och insiderinformation (det senare får egentligen inte användas), och DE gör de kursförändringar, som skapar TA-signalerna. Detta gör att OM FA-anhängarna dominerar i en aktie, så kan kursen bli vettig, men OM TA-anhängarna dominerar, så kan det bli helknäppa både kursuppgångar och kursnedgångar.

(((För egen del brukar jag försöka göra bra FA-beräkningar för att bestämma VAD jag vill köpa,

men ibland använda TA för att bestämma NÄR jag vill köpa - utom då jag tror att jag hittat ett guldägg, som väntar på en nyhet. Då vågar jag ofta inte vänta på billigare köpläge, ifall att nyheten skulle hinna komma innan jag hunnit köpa, för det spelar ju inte så stor roll om man köper för 6:10 eller 6:30 om kursen är 15 någon månad senare :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket underbart ras!

Blankaren Arne

Nog för att du är en ovanlig blank företeelse, men den här aktien går inte att blanka någonstans.

Mvh Blanka

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

C-Rad är mitt största innehav för tillfället efter Tamerlane Ventures och jag tror stenhårt på bägge bolagen. Sen har jag lite mindre innehav i Ditem, PWE, AMG och AFA. Min portfölj har inte återhämtat sig helt sen "Japanraset" men jag ligger ändå ca 14%+ i år så ska väl inte klaga.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att du är en ovanlig blank företeelse, men den här aktien går inte att blanka någonstans.

Mvh Blanka

Jojamensan Benno de e lätt som en plätt, blankade svågerns aktier och han har fått tebax allesamman.

Blanke Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Swippe

Jag har sett din signatur i c-rad. Gissade att det var du. Du har gjort en kanonplacering. Det kan jag garantera

Link to comment
Dela på andra sajter

10k + idag på swedbank,24k + på enquest.det har förutom snöandet varit en synnerligen behaglig dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe

Jag har sett din signatur i c-rad. Gissade att det var du. Du har gjort en kanonplacering. Det kan jag garantera

Japp det är samma Swippe som härjar på Börssnack sen 11 år tillbaka. :crazy: Får hoppas C-Rad blir bra till slut, har tradat den rätt mycket förut men nu säger magkänslan att det är bäst att hålla i varje aktie man har för det kan gå fort uppåt om det bara kommer lite nyheter. Har ju varit rätt tyst på sistone. :pray2:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

swippe jag tradar aldrig. Jag började köpa c-rad tidigt. Jag ligger väldigt lång i den. Idag kom första positiva i en trolig serie av bra nyheter från c-rad

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock undrar man vem säljer C-Rad idag? Äger man aktier i ett bolag ny teknik, avtal med de största aktörerna i branschen och man är på tröskeln ut på marknaden. Då äger man aktier för att man tror på bolaget och framtiden. Ett extremt positivt PM kommer, som JohnK skriver, förmodligen ett i raden av positiva PM, som bekräftar att det man tror verkar kunna bli som man tror, hur tänker man då man säljer den dagen? Hade jag haft lite tillgängligt kapital hade jag gärna ökat idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

JAG BRUKAR SE DIG SKRIVA OCKSÅ. JUST NU KÄNNS DET KANON ATT ÄGA C-RAD. OM DET STÄMMER ATT ERIK RÄKNAR MED ATT SÄLJA 50 ST SENTENIEL REDAN I ÅR. DÅ ÄR DET SUPER.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja idag så rasslade det till hyffsat i depån tack vare C-Rad, men som ni säger så lär ju dagens PM bara vara ett av många den närmaste tiden. :drinks:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vill ni gambla ordentligt har jag en rysare åt er. PSI. Dom flyttar sin Q rapport från maj till 15 april. Dom håller på med att sälja ett bolag. kan vara därför. men man vet aldrig. Till den kursen kan ni göra snabba stålar. men med stor risk.kan också bli en utdelning .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...