Captain Morgan Inlagd Januari 31, 2021 Dela Inlagd Januari 31, 2021 Reddit Wallstreetbets gick från 5.9 miljoner medlemmar till 7.3 miljoner på 24 timmar. Deras mission är att sänka Wall Street blankare och de manipulerande storbankerna. Verkar vara mestadels millennials som är aktiva och trots att jag är gubbe och har tjänat mycket pengar på börsen så förstår jag deras frustration. Hur i helvete ska de kunna se en framtid med allt manipulerande och pengatryckeri som kommer att sluta i hyperinflation och massiv arbetslöshet samtidigt som Wall Street gnuggar händerna. Vi som har pengar kan skydda oss genom att investera i fastigheter, guld, silver och andra råvaror samt Bitcoin. Jag har i alla fall gått med i Reddit Wallstreetbets och ska lägga mitt strå till stacken, njutbart om storbankernas manipulerande kan få ett slut och ansvariga få sparken. Tro nu inte att Sverige är annorlunda, det är precis samma skit även där, storbankerna i maskopi med riksbanken. Är det någon annan på MPR som vill hjälpa till att skapa turbulens för storbanker och giriga blankare så kan ni ladda ner Reddits app och hänga på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 31, 2021 Dela Inlagd Januari 31, 2021 24 minutes ago, Captain Morgan said: Reddit Wallstreetbets gick från 5.9 miljoner medlemmar till 7.3 miljoner på 24 timmar. Deras mission är att sänka Wall Street blankare och de manipulerande storbankerna. Verkar vara mestadels millennials som är aktiva och trots att jag är gubbe och har tjänat mycket pengar på börsen så förstår jag deras frustration. Hur i helvete ska de kunna se en framtid med allt manipulerande och pengatryckeri som kommer att sluta i hyperinflation och massiv arbetslöshet samtidigt som Wall Street gnuggar händerna. Vi som har pengar kan skydda oss genom att investera i fastigheter, guld, silver och andra råvaror samt Bitcoin. Jag har i alla fall gått med i Reddit Wallstreetbets och ska lägga mitt strå till stacken, njutbart om storbankernas manipulerande kan få ett slut och ansvariga få sparken. Tro nu inte att Sverige är annorlunda, det är precis samma skit även där, storbankerna i maskopi med riksbanken. Är det någon annan på MPR som vill hjälpa till att skapa turbulens för storbanker och giriga blankare så kan ni ladda ner Reddits app och hänga på. https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/search?q=flair_name%3A"DD"&restrict_sr=1 / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 On 2021-01-29 at 14:30, skrev Mr atm: Vi får se.... Farligt att stå ute i kylan en längre stund. Inna i Bit igen efter en dipp på 7% Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 On 2/2/2021 at 10:08 AM, Dolemon said: Inna i Bit igen efter en dipp på 7% Har handlat Ethereum hela vägen från 390$ Väntar på att få loss en större mängd pengar om ett par dagar. Irriterande när Ethereum är på väg upp som en vessla 😡. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 On 2021-02-02 at 10:08, skrev Dolemon: Inna i Bit igen efter en dipp på 7% Ur igen efter 8%+ många små bäcker blir mycket 555555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 Ja så var väl Gamestop och AMC sagan slut då. Som vanligt var det väl småspararna som inte hann varken in eller ut i tid. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 67% plus på tre månader och ökar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 5 hours ago, Esspe said: Ja så var väl Gamestop och AMC sagan slut då. Som vanligt var det väl småspararna som inte hann varken in eller ut i tid. Gamestop upp 10% idag. Jag är fortfarande en aktieägare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 Just now, Nicholas said: Gamestop upp 10% idag. Jag är fortfarande en aktieägare. 15% menar jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Februari 13, 2021 Dela Inlagd Februari 13, 2021 On 2021-02-10 at 14:09, skrev Esspe: Ja så var väl Gamestop och AMC sagan slut då. Som vanligt var det väl småspararna som inte hann varken in eller ut i tid. Jag köpte 10 aktier på 101$ och sålde efter 1 timme för 149$ sen köpte jag tillbaka på 111$ men då backade den så jag sålde för 99$. Men blev ca 2900 kr i vinst totalt, det är ju bra med tanke på att jag bara satsade typ 8500 kr. Brukar inte köpa luft för oftast så går det åt pipan, men bestämde mig för att chansa och köpa och sen sälja samma dag oavsett vinst eller förlust. 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 On 2021-02-14 at 01:41, skrev Swippe: Jag köpte 10 aktier på 101$ och sålde efter 1 timme för 149$ sen köpte jag tillbaka på 111$ men då backade den så jag sålde för 99$. Men blev ca 2900 kr i vinst totalt, det är ju bra med tanke på att jag bara satsade typ 8500 kr. Brukar inte köpa luft för oftast så går det åt pipan, men bestämde mig för att chansa och köpa och sen sälja samma dag oavsett vinst eller förlust. 😛 Nu är det väl tillbaks där det startade ungefär, precis som väntat. Förhoppningsvis kan det ha gett en del blankare lite att tänka på. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 (ändrad) Att vara aktieägare i Sinch är kul nu Blir nog lite upp i dag med med den rapporten. +337% på ett år, man skulle satt hela kassan där. Ändrades Februari 18, 2021 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 Inte lika kul med SOBI. Ska nog växla upp lite där. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 (ändrad) Köpte min första Bitcoin mining aktie. Upp över 200% på en vecka, kul. Ändrades Februari 18, 2021 av Captain Morgan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 All in på KOA och LUNE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 KOA ok men LUNE får sitt uppsving på måndag. Tråkaktien Investor A är perfekt huvudkudde kommande månader. Gissar på att KOA ökar med 30% till mitten av sommaren. LUNE går nog på halvparten. SAS kan dra ett skutt till sommaren även den. INVA tuffat på sakta men säkert. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 On 2021-02-18 at 15:23, skrev Esspe: Inte lika kul med SOBI. Ska nog växla upp lite där. Nej det ska jag inte. Säljer på uppstuds i stället. Sur aktie nu. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 On 2021-02-18 at 08:36, skrev Esspe: Nu är det väl tillbaks där det startade ungefär, precis som väntat. Förhoppningsvis kan det ha gett en del blankare lite att tänka på. Ja man får hoppas det, men det har nog gett många oerfarna småsparare nåt att tänka på också efter att de sett sina aktier sjunka som stenar. Blev medlem i lite olika aktiesidor inne på Facebook för skojs skull och herrejösses vad det hausas i massa frimärksaktier som kursmässigt gått skit fram tills nyligen då flera av dom gått upp 100+ % bara sen årsskiftet helt utan substans. Det både tipsas och frågas efter nästa "raket". Känns som jag är tillbaka till början av år 2000, då var jag också ny på börsen och köpte massa IT-aktier och det gick ju bra i början och man följde frenetiskt vad som skrevs inne på DI`s "Börssnack". Då blundade man åt att bolag gjorde stora förluster för vinsten fanns ju runt hörnet och de skulle slå igenom inom sitt område och då skulle miljarderna trilla in! 😮 Låter exakt likadant nu och nu när det finns så många ställen på nätet där folk kan övertyga människor att köpa just den aktien de hausar för tillfället så verkar det vara enormt intresse för aktier bland gemene man helt plötsligt. Oroväckande. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 5 timmar sedan, skrev Swippe: Ja man får hoppas det, men det har nog gett många oerfarna småsparare nåt att tänka på också efter att de sett sina aktier sjunka som stenar. Blev medlem i lite olika aktiesidor inne på Facebook för skojs skull och herrejösses vad det hausas i massa frimärksaktier som kursmässigt gått skit fram tills nyligen då flera av dom gått upp 100+ % bara sen årsskiftet helt utan substans. Det både tipsas och frågas efter nästa "raket". Känns som jag är tillbaka till början av år 2000, då var jag också ny på börsen och köpte massa IT-aktier och det gick ju bra i början och man följde frenetiskt vad som skrevs inne på DI`s "Börssnack". Då blundade man åt att bolag gjorde stora förluster för vinsten fanns ju runt hörnet och de skulle slå igenom inom sitt område och då skulle miljarderna trilla in! 😮 Låter exakt likadant nu och nu när det finns så många ställen på nätet där folk kan övertyga människor att köpa just den aktien de hausar för tillfället så verkar det vara enormt intresse för aktier bland gemene man helt plötsligt. Oroväckande. Det där började väl på allvar när Löparen drog igång Fingerprint haussen. Skillnaden mot då är väl att även "seriös" media hakade på och drev kurserna. Vem minns inte Framfab? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 Swippe har rätt. Bubblan känns nära. Aktier med bra vinster tror jag fortfarande på. Inte annars Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 9 timmar sedan, skrev Swippe: Ja man får hoppas det, men det har nog gett många oerfarna småsparare nåt att tänka på också efter att de sett sina aktier sjunka som stenar. Blev medlem i lite olika aktiesidor inne på Facebook för skojs skull och herrejösses vad det hausas i massa frimärksaktier som kursmässigt gått skit fram tills nyligen då flera av dom gått upp 100+ % bara sen årsskiftet helt utan substans. Det både tipsas och frågas efter nästa "raket". Känns som jag är tillbaka till början av år 2000, då var jag också ny på börsen och köpte massa IT-aktier och det gick ju bra i början och man följde frenetiskt vad som skrevs inne på DI`s "Börssnack". Då blundade man åt att bolag gjorde stora förluster för vinsten fanns ju runt hörnet och de skulle slå igenom inom sitt område och då skulle miljarderna trilla in! 😮 Låter exakt likadant nu och nu när det finns så många ställen på nätet där folk kan övertyga människor att köpa just den aktien de hausar för tillfället så verkar det vara enormt intresse för aktier bland gemene man helt plötsligt. Oroväckande. Inne i samma tankar med, minns it hysterin allt skulle bara upp men sen då poff så blev det vist inte så. Finns nog mera luft skepp nu än då skulle jag tro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 10 hours ago, Swippe said: Ja man får hoppas det, men det har nog gett många oerfarna småsparare nåt att tänka på också efter att de sett sina aktier sjunka som stenar. Blev medlem i lite olika aktiesidor inne på Facebook för skojs skull och herrejösses vad det hausas i massa frimärksaktier som kursmässigt gått skit fram tills nyligen då flera av dom gått upp 100+ % bara sen årsskiftet helt utan substans. Det både tipsas och frågas efter nästa "raket". Känns som jag är tillbaka till början av år 2000, då var jag också ny på börsen och köpte massa IT-aktier och det gick ju bra i början och man följde frenetiskt vad som skrevs inne på DI`s "Börssnack". Då blundade man åt att bolag gjorde stora förluster för vinsten fanns ju runt hörnet och de skulle slå igenom inom sitt område och då skulle miljarderna trilla in! 😮 Låter exakt likadant nu och nu när det finns så många ställen på nätet där folk kan övertyga människor att köpa just den aktien de hausar för tillfället så verkar det vara enormt intresse för aktier bland gemene man helt plötsligt. Oroväckande. En stor skillnad mellan år 2000 och dagens resa är att nu finns det enormt mycket likviditet i systemet i form av nytryckta pengar som måste ta vägen någonstans samtidigt som man får zero ränta på sparpengar och statsobligationer. Trots uppgångarna är det meningslöst att slå sig på bröstet eftersom allt går upp, fastigheter, aktier, råvaror och crypto. Vi befinner oss i ett anti-fiat klimax samtidigt som konsument priserna börjar stiga. Allt kan få ett snöpligt slut när riksbankerna inte längre har råd att köpa upp alla statsobligationer eller garantera bankernas fastighetslån och räntorna börjar stiga. Håll koll på obligationsräntorna, vi börjar sakta närma oss stupet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 7 hours ago, Esspe said: Det där började väl på allvar när Löparen drog igång Fingerprint haussen. Skillnaden mot då är väl att även "seriös" media hakade på och drev kurserna. Vem minns inte Framfab? Fingerprint sålde faktiskt en hel del till väldigt stora kunder. Tror dom gör det ännu idag. Så det var inte ett luft-slott, däremot om kursen var för hög är en sak, men det fanns/finns iallfall en verksamhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 1 timme sedan, skrev Nicholas: Fingerprint sålde faktiskt en hel del till väldigt stora kunder. Tror dom gör det ännu idag. Så det var inte ett luft-slott, däremot om kursen var för hög är en sak, men det fanns/finns iallfall en verksamhet. Deras problem var väl att konkurrenterna sprang ikapp ganska snabbt, ikapp och förbi med ansiktsigenkänning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 30 minuter sedan, skrev LTD: Deras problem var väl att konkurrenterna sprang ikapp ganska snabbt, ikapp och förbi med ansiktsigenkänning. Snarare att ledningen manipulerade för egen vinning. Finns en intressant bok om det, kommer bara inte ihåg vad den hette. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu