Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

14 hours ago, Esspe said:

Får vara glad att jag klev ur min short i hyfsad tid iaf.

Det var klokt korta positioner har hittills kostat $25.4 miljarder men finns ytterligare $21.3 miljarder i korta positioner så blir fler short squeeze när kursen går upp 25% i veckan.

//K

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Esspe:

Inte bara Atom, jag trodde också på det. Ligger fortfarande hyggligt likvid och väntar och har kvar det mesta BEARx2 :) Därmed har jag missat 5-6% gentemot index i år. 

Rebalanseringen i bear blir svindyr över tid men det har du väl märkt antar jag. 

Ändrades av LTD
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev LTD:

Rebalanseringen i bear blir svindyr över tid men det har du väl märkt antar jag. 

Jo tack :) Funderar på att dubbla innehavet nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Jo tack :) Funderar på att dubbla innehavet nu.

Kan va bra läge. 

Själv e jag för feg för bear, går mer å mer likvid istället men är inte så övertygad om att det kommer en större dipp. 

Hoppas på det men grymt osäkert läge. Kommer det ett fungerande vaccin så är det inge kul att sitta på bear.. 

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev LTD:

Kan va bra läge. 

Själv e jag för feg för bear, går mer å mer likvid istället men är inte så övertygad om att det kommer en större dipp. 

Hoppas på det men grymt osäkert läge. Kommer det ett fungerande vaccin så är det inge kul att sitta på bear.. 

Inte ofta jag gått kort och har väl egentligen aldrig tajmat det rätt så det kanske inte är nåt för mig ;) Har satt en stop-loss för det jag har, sålde 30% för ganska länge sen. Kan ju vara läge att dubbla upp men behålla stoppen som inte ligger långt bort.

Dela på andra sajter

On 2020-08-22 at 13:02, skrev Esspe:

Inte ofta jag gått kort och har väl egentligen aldrig tajmat det rätt så det kanske inte är nåt för mig ;) Har satt en stop-loss för det jag har, sålde 30% för ganska länge sen. Kan ju vara läge att dubbla upp men behålla stoppen som inte ligger långt bort.

Och där gick stop-lossen så nu har jag inga kvar. Läge att börja sälja nu då antar jag.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Idag gick jag in i en nystartad fond av Eric Strand. Verkar enligt mitt tycke väldigt smart ide. AuAg Power green. Placerar 60 % i grön energi och 40% i ädelmetaller främst guldbolag. Vad Eric har investerat i får vi förhoppningsvis veta i morgon. Gick in med en bra slant   

Dela på andra sajter

Är det nu sättningen kommer eller är det bara vinsthemtagningar efter den senaste tidens uppgångar?

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Är det nu sättningen kommer eller är det bara vinsthemtagningar efter den senaste tidens uppgångar?

Blunda imorgon och se vad som händer på måndag. 

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev rolba:

Blunda imorgon och se vad som händer på måndag. 

Handla imorgon.

Det mesta kommer att vara upp på måndag öch framöver.

sierskan

biker

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Börserna kommer att ha en skagig tid framför sig. Volatilt så det heter duga

Underbara tider 🙃

Dela på andra sajter

Lade nyss in en slant på Bear Tesla, känns som den har gått alldeles för högt.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

Lade nyss in en slant på Bear Tesla, känns som den har gått alldeles för högt.

/ SatanG

Jag har gett upp det fallet.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Jag har gett upp det fallet.

Ja svårtajmat, +15% på en vecka men -26% på en månad på Bear X1.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Utökade mitt innehav i norweigian cruise line holdings ganska rejält. 

Minskade mitt innehav i norweigian Air shuttle till noll för ganska länge sedan. 

Den kniven föll vidare ner. 

Märkligt det där hur kryssning kan tjäna pengar men flygplan gör inte det. 

Ändrades av Nicholas
Dela på andra sajter

Där åkte dom sista av cantargia. 

(jag sparar alltid 1 aktie som minne och indikator) 

När dom stod i 15 sek i mars var jag inte vidare uppnosig. 

Då satt jag ännu tyngre dessutom. 

Dela på andra sajter

Någon annan i gruppen som äger aktier i Minesto? Har själv innehav sedan ca 2 år och väntar nu på det stora genombrottet. Bolaget har en patenterad lösning för utvinning av el från tidvattenströmmar och konstanta havsströmmar.

https://minesto.com/

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Trisall erbjuder att lösa in HiQ till 72 kr/ enhet.

Ska man acceptera?

Vad händer om man inte accepterar?

Kan man förlora om man inte säljer, erbjudandet är i.o.f.s. väldigt bra, men framtiden och hitintills varit en hyfsad utdelning.

Kanske anta erbjudandet och köpa Hufvudstaden, vad säger ni som man kan detta om aktier?

Dela på andra sajter

Härligt att FING går bra igen, kommer krascha snart... Eller kanske inte, sju gånger har det blivit så.

Fantastiskt rolig aktie att handla med, låg sjusiffrigt plus för att sen ligga samma summa back.

Nåväl ligger några hundra K + just nu men kommer säkert bli skit i slutändan. :)

Tyvärr är kontot jag startade med inte längre aktivt (började köpa på 9:-) men fick betala en brutal vinstskatt till staten när jag bytte till ISK.

Så kan det gå när man inte har en aning om vad man håller på med men gift sig med en aktie.

image.png.a0bc6e3308edaf1dc0d615d9ad1c6519.png

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev evert 1:

Ska man acceptera?

Kan man förlora om man inte säljer, erbjudandet är i.o.f.s. väldigt bra, men framtiden och hitintills varit en hyfsad utdelning.

Kanske anta erbjudandet och köpa Hufvudstaden, vad säger ni som man kan detta om aktier?

Blev tvångsinlöst en gång i början på

2000-talet. Förmodligen det som händer om du inte accepterar, så nej du kommer förlora. Nu är jag inte insatt i bolagen o upplägget du beskriver (enhet=aktie?) men tvångsinlösen sker när ”budgivaren”

har 90% om det inte ändrats. 

Finns ju exempel på där budet varit segt att få igenom ( Arcam) och där kursen rallade över budet med råge under en period.

Bara o googla runt o kolla diverse forum, kolla på placera (avanza) eller börssnack. Brukar finnas en del kunniga som har koll på uppläggen där.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev evert 1:

Ska man acceptera?

Första budet var 70 men ledningen har förmodligen förhandlat fram ytterligare 2 kronor eftersom dom strax efteråt rekommenderade att godta budet. Du kan inte förlora om det inte är så att dom av någon anledning skulle dra tillbaka budet. Accepterar du inte kommer dom att tvångsinlösas om dom kommer upp i 90%, vilket dom säkerligen att få in. Säljer du får du någon 10-öring mindre, ska du vänta in inlösen kommer du att få vänta ett tag. Det kan komma ett bud från någon annan till högre kurs men den sannolikheten är nog inte så stor.

Jag har sålt mina.

Dela på andra sajter

Alla vet nog att överanvändningen av antibiotika skapar en resistens som kommer bli synnerligen allvarlig för jordens befolkning. Såg nyss en dokumentär som pekar på att 2050 kommer detta skapa fler dödsfall än cancer.

Det pågår naturligtvis forskning om detta och även behandlingar utförs av sk Bacterie phage therapy vilket innebär i stort att man skapar ett virus för den bakterien kroppen har problem med. 

Nu verkar ju alla bioteknik/läkemedelsbolag vara ruskigt högt värderade men när C19 har fått kliva av banan och värderingarna sjunkit ordentligt kanske bolag som dessa kan bli intressanta för framtiden.

https://www.adaptivebiotech.com/the-adaptive-immune-system/

Tankar om detta och liknande bolag vore intressant.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...