Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev rolba:

Jag köpte Telia vid introduktionen. Say no more. 

Det gjorde väl alla.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
38 minuter sedan, skrev Esspe:

Det gjorde väl alla.

Inte jag 😀  Men visst tänkte jag köpa för det skulle bli århundrades affär enligt alla experter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Det gjorde väl alla.

Inte jag men köpte den för ett par v sen. 

Dela på andra sajter

Är det tredje benet i W vi ser nu?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Två tunga dagar på börsen, tror även jag på att tredje benet i W startat.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Chansade med 200K på norweigian air shuttle. 

Fy fasiken, det var vågat! Där är en ju en aktie man verkligen kan prata om att "fånga den fallande kniven" 😮

Men den kan ju sticka 50% upp på minsta lilla positiva nyhet också så håller tummarna för dig, frisk vågat är hälften vunnet :-) 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

Jag koper  i svenska banker   jag hoppas att det blir bra framtida avkastningar nar psykosen slapper   jag ar lang i mina kop     jag tror vinster ar ackumulerade och detta ger extra utdelningar retroaktivt for oss trogna som gick miste om utdelning detta ar   Da sveriges regering historiskt raddar svenska banker om det gar at helvete  sa maste detta vara en saker strategi    vi far se  😀

Dela på andra sajter

2 hours ago, Swippe said:

Fy fasiken, det var vågat! Där är en ju en aktie man verkligen kan prata om att "fånga den fallande kniven" 😮

Men den kan ju sticka 50% upp på minsta lilla positiva nyhet också så håller tummarna för dig, frisk vågat är hälften vunnet :-) 

Kniven skar av 6K första dan. 

:-)

Dela på andra sajter

Kniven stannade upp. 

Norwegian cruise lines har tagit hand om dom blygsamma procent som NAS fallit. 

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Min depå drygt 118% upp i år med EVO och G5 som flaggskepp.

Börjar bli lite orolig för en krasch.  Kollar börsen 4-5 gånger om dagen.

Dela på andra sajter

Ligger 75% likvid och inväntar krasch 2 men vettefan om det kommer hända, sitter på pengarna tills delårsrapporterna börjar rullas ut så man får lite bättre grepp om hur mycket stryk företagen tagit.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev Wwax:

Ligger 75% likvid och inväntar krasch 2 men vettefan om det kommer hända, sitter på pengarna tills delårsrapporterna börjar rullas ut så man får lite bättre grepp om hur mycket stryk företagen tagit.

All in på Gabather 

Dela på andra sajter

22 minutes ago, andrejsdenruskige said:

All in på Gabather 

Färdigpumpad, dumpning pågår. 😆

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
17 minuter sedan, skrev Wwax:

Färdigpumpad, dumpning pågår. 😆

Den dyker nog imorgon och då går du in när alla andra också passar på och fixar en uppgång. 

Dela på andra sajter

Jag tror inte det blir en krasch nr. 2, men däremot en uppgång på 10-15 % i Sverige och USA fram till årsskiftet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Beror nog på valresultatet den 3 nov. 

Till viss del, men blir isf nog bara ett hack i kurvan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

John Khonken

Där tror jag samma: Valet måste vara solklart. Då blir det inga problem

Dela på andra sajter

Och Tesla har lämnat jorden och befinner sig numera i omloppsbana i rymden. Men fortfarande är aktier för 20 miljarder dollar blankade så finns utrymme för fortsatt uppgång utöver dom 350% dom ökat för mig. Ska bli spännande se Tesla eller guldet först når $2000.

Tesla Short Shorts

$69.420

https://shop.tesla.com/product/tesla-short-shorts?fbclid=IwAR3eWYlzGBNxzmyJ74uO9qOCs9NtxoCufXHbcoEkj0opCPj63dHlYBkryX8

//K

8529140-00-A_1.jpg

Ändrades av Kentan

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Kentan:

Och Tesla har lämnat jorden och befinner sig numera i omloppsbana i rymden. Men fortfarande är aktier för 20 miljarder dollar blankade så finns utrymme för fortsatt uppgång utöver dom 350% dom ökat för mig. Ska bli spännande se Tesla eller guldet först når $2000.

Tesla Short Shorts

$69.420

https://shop.tesla.com/product/tesla-short-shorts?fbclid=IwAR3eWYlzGBNxzmyJ74uO9qOCs9NtxoCufXHbcoEkj0opCPj63dHlYBkryX8

//K

8529140-00-A_1.jpg

En bekants Tesla 772 hk

Tesla.thumb.jpg.3335333131f9ddb2fbba46231466b442.jpg

Dela på andra sajter

18 hours ago, Kentan said:

Tesla Short Shorts

$69.420

//K

8529140-00-A_1.jpg

Kan ju med lätthet konstatera att jag är skyldig dig en massa öl. Jag är dock fortfarande lika optimistisk i min pessimism; det kommer en rejäl smäll väldigt snart och börserna kommer vara lägre på nyårsafton 2020 än vad de är idag. Med det sagt kan man givetvis göra stålar på enskilda picks men den kunskapen har inte jag så jag kör huvudsakligen på lite guld och tråkiga bonds tills småspararna gråtit blod 😉

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...